Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xxxlukixxx2

Pomoc przy EGR

Recommended Posts

Witam. Nie widziałem odpowiedzi na mój problem.
Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem,że wyskakuje mi samochód z kluczykiem ale od niedawna zauważyłem ze przy obrotach między 1500/2000 obrotów gdy turbina się kręci i auto przyspiesza (ciągnie) samochód nie ma w ogole mocy i osiąga max obrotów 2500/3000 obrotów . Wygląda to tak jak by przepustnica sie nie otwierała i nie dopuszczała powietrza z turbiny. ponaddo wczoraj mi sei zapaliła kontrolka z emisji spalin ,,chelikopterek'' czy jakoś tak . przy przegazowaniu także pojawia sie czarny dym. Chciałbym dokładnie przeczyscić zawór EGR . dołączam foto i proszę mi powiedzieć czy na zdjęciu elementy widoczne można bez obaw rozkręcić i wyczyścić ? (1,oraz 2) wiem,że nr1 to ten zawór EGR a nr 2 ?

Please login or register to see this link.


proszę o pomoc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,


Wykręć najpierw sobie EGR'a wyczyść, potem kolektor (nr2) .
W tym silniku akurat jest wszystko jak na tacy więc nie ma żadnego gimnastykowania się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przeczyść, poskładaj, i zobacz czy pomogło.

w 1,9CDTi pamiętam że błąd został i pomógł wtedy op-com i kasacja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy po odkręceniu tych elementów nie będe musiał kupić jaiieś uszczelki lub specialnego silikonu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie mogą zostać stare nic się nie stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze pytanie. Gdy bede czyscil ten kolektor to nagar ktory powpada do otworow trzeba wybrac w 100%? Czy moze cos zostac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam zostawiłem, w 100% nie wybierzesz wszystkiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko rozkręciłem. Cały kolektor, Egr, wyczyściłem,przepłukałem no i DZIAŁA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak na razie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
Możliwe,że sprężynka w egr nie odbijała do końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie polecam zakładania starych uszczelek, a silikonu tym bardziej. Nowe mają przetłoczenie i w momencie skręcania "sprasowuje się"

Do egr idzie oring w aso płaciłem 20zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">
Kolanko kolektora uszczelka bodajże 7zł idą jeszcze dwie uszczelki pokrywa kolektora i miejsce łączenia kolektora z blokiem.

Jak będziesz czyścić egr, to sciągni ten szary plastik i tam wszystko ładnie wyczyść

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem czyszczenie na niewiele się da, bo problem ponownie powróci. Najlepiej egr wyprogramować i wtedy można śmiało jechać w trasie. Ja u siebie mam czysty egr, a potrafi zapalić się błąd przerwa w obwodzie egr. Pewnie siada elektronika w egr i tego już nie naprawimy. A tak swoją drogą to problemy z egr zaczęły się u mnie poczyszczeniu kolektora, bo przy okazji był wyczyszczony egr. Wielko syfu tam nie było, a egr się nie zapalał. ale chciałem mieć lepiej i teraz egr potrafi się zapalać, a nagaru na nim nie ma. Kasuje błąd komputerem i na jakiś czas problemu nie ma. Obecnie chcę ten egr usunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Widoczne na wierzchu elementy możesz bezpieczniue odkręcic. Na górze jest przepustnica przytwierdzona do kolektora ssacego. Przewaznie jest zawalona sadzą i najlepiej czyścić ja razem z całym kolektorem...po rozkręceniu którego nalezy założyć nową podkładkę. Jeśli chodzi o zawór EGR to składa sie on z dwóch części.Mechanicznej i elektrycznej. Przy rozdzielanie jednej od drugiej uważaj na plastikowe zatrzaski bo łatwo je połamać. Czyszczenie polega na wymyciu zęści / ja myłem w benzynie ekstrakcyjnej / i posmarowaniu części ruchomych smarem wysokotemperaturowym.

Edited by pks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...