Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vlodi75

Wyprogramowanie EGR przez złącze OBD 1.9 150KM 2008r

Recommended Posts

W jednej z warszawskich firm tuningowych, po całkowitym zaślepieniu zaworu EGR, obsługa zaworu została wyłączona programowo przez złącze OBD. Zapewniano mnie, że w tym modelu auta, zgranie oryginalnego SOFTA i jego modyfikacje w ten właśnie sposób się przeprowadza ...

Z tego co doczytałem po fakcie, wyprogramowanie jednak powinno się odbywać, po demontażu komputera i jego rozklejeniu na przysłowiowym stole.

Auto Opel Vectra C 1.9 150KM rocznik 2008

Po takiej operacji przez złącze OBD, żadna lampka na desce się nie świeci, auto jeździ normalnie ale po podłączeniu OP-CoMa wyświetlają się błedy,:

jeden raz - U2142-00 Mag.CAN - brak łączności z czujnikiem prędkości obr.wokół osi pion. (YRS)

po skasowaniu błedu i przejechaniu kilku kilometrów

zamiennie kolejny błąd : U2103-00 Brak komunikacji z magistralą CAN ( duża szybkość ).

Moje pytanie, czy zostawić to jak jest - jakie mogą być ewentualne skutki wyświetlania powyższych błędów..?

Czy wrócić do warsztatu na powrót do oryginalnego softa i przeprowadzenie operacji w inny sposób..?

A może powyższy zabieg nie do końca został przeprowadzony poprawnie, skutkiem czego są błędy w Op-comie..?

Czy po takiej operacji należałoby np odłączyć na jakiś czas akumulator żeby zrestartować komputer do wprowadzonych zmian.??

Edited by vlodi75

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już nie te czasy kiedy do modyfikacji trzeba było wyciągać sterowniki - a przynajmniej nie przy tym silniku. Jak najbardziej robi się to przez złącze OBD. A czy błędy są związane z nieprawidłowo przeprowadzoną modyfikacją softu to może ktoś inny się wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez otwierania sterownika da sie usunac ale jak odepniesz wtyczke bedzie blad. Jak wydłubiesz ster wyprogramuje sie go w pełni i wtyczka nie bedzie musiała byc podlaczona. Ale ten blad raczej nie jest zwiazany z egrem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli w moim przypadku efektem ubocznym wyprogramowania przez złącze OBD jest pojawienie się błedów, których dzień przed operacją nie było.

Teraz tylko, czy jest to efekt nieprawidłowego wykonania usługi przez pracownika, czy może inaczej się nie da i błedy zostaną na stałe.. ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wróć na korektę, pewnie EGR ciapnięty z automatu i źle poradził sobie ze sterem 2008 bo jest on inny niż poprzednie, dlatego może być taki cyrk. Może też być to zbieg okoliczności, że wystąpił błąd w tym czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pojeżdże trochę, zobaczę czy błędy nadal będą się wyświetlały i czy z autem się nic nie dzieje a potem najwyżej wrócę na reklamację..

Dzięki za odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź od razu na reklację, błąd może być obecny przez 1000-1200km po wyprogramowaniu DPF ale nie EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkałem się z DPFem wyprogramowanym w 2008 roku przez OBD, ale EGRa nie da się zrobić, tak twierdzą ludzie którzy się na tym naprawdę znają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wina map, nie masz co wracać z reklamacją.

Jak wygląda skan całego pojazdu pod kątem dtc?

Można zrobić po obd c39, kwestia sprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to się stało ale dzisiaj po przejechaniu trasy ok 120 km i podłączeniu Op-coma, - zero błędów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak to wyjaśnić..?? sam już nie wiem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Być może komputer auta musiał się zaadoptować do nowych ustawień..??

Nadmienię że auto po całkowitym zaślepieniu EGR i wyprogramowaniu, do tego przy założonych na zimę stalowych felgach z oponami 195/65/15 - śmiga jakby był po chip-tuningu..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Dziękuję wszystkim za informację... Mam nadzieję że błędy już nie powrócą...

Edited by vlodi75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasowane były przed zabiegiem, na warsztat wjechał czyściutki.

Bezpośrednio po zabiegu i przed podróżą powrotną do domu ok 30km - wyskoczyły chyba ze 4 związane z magistralą CAN

Po powrocie do domu wyskoczył jeden U2142-00.

Następna przejazdżka ok 7 km i zamiast pierwszego pojawił się U2103-00.

Odpoczynek 24h, potem trasa 120 km i zero błędów....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Jakieś sugestie,? Czary, czy "ten typ tak ma" ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

coś pewno zaczyna szwankować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2 pytania :)

Czy po wyprogramowaniu zaworu egr jak wypinam wtyczke to zaświeci sie check engine ?. Czy powinienem go dodatkowo zaślepić ?

 

Czy po wyprogramowaniu dpf trzeba go fizycznie usunąć? 

Edited by Kinek82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cześć. Mam wyprogramowany EGR. Jest zaślepiony i wtyczka jest podłączona. Przy próbie odpięcia pojawia się kontrolka engine i chcek jednocześnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam wyprogramowany 3 lata temy,odpięte kabelki i nic nie świeci.

Edited by Mata91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...