Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

vlodi75

Wyprogramowanie EGR przez złącze OBD 1.9 150KM 2008r

Polecane posty

W jednej z warszawskich firm tuningowych, po całkowitym zaślepieniu zaworu EGR, obsługa zaworu została wyłączona programowo przez złącze OBD. Zapewniano mnie, że w tym modelu auta, zgranie oryginalnego SOFTA i jego modyfikacje w ten właśnie sposób się przeprowadza ...

Z tego co doczytałem po fakcie, wyprogramowanie jednak powinno się odbywać, po demontażu komputera i jego rozklejeniu na przysłowiowym stole.

Auto Opel Vectra C 1.9 150KM rocznik 2008

Po takiej operacji przez złącze OBD, żadna lampka na desce się nie świeci, auto jeździ normalnie ale po podłączeniu OP-CoMa wyświetlają się błedy,:

jeden raz - U2142-00 Mag.CAN - brak łączności z czujnikiem prędkości obr.wokół osi pion. (YRS)

po skasowaniu błedu i przejechaniu kilku kilometrów

zamiennie kolejny błąd : U2103-00 Brak komunikacji z magistralą CAN ( duża szybkość ).

Moje pytanie, czy zostawić to jak jest - jakie mogą być ewentualne skutki wyświetlania powyższych błędów..?

Czy wrócić do warsztatu na powrót do oryginalnego softa i przeprowadzenie operacji w inny sposób..?

A może powyższy zabieg nie do końca został przeprowadzony poprawnie, skutkiem czego są błędy w Op-comie..?

Czy po takiej operacji należałoby np odłączyć na jakiś czas akumulator żeby zrestartować komputer do wprowadzonych zmian.??

Edytowano przez vlodi75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już nie te czasy kiedy do modyfikacji trzeba było wyciągać sterowniki - a przynajmniej nie przy tym silniku. Jak najbardziej robi się to przez złącze OBD. A czy błędy są związane z nieprawidłowo przeprowadzoną modyfikacją softu to może ktoś inny się wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bez otwierania sterownika da sie usunac ale jak odepniesz wtyczke bedzie blad. Jak wydłubiesz ster wyprogramuje sie go w pełni i wtyczka nie bedzie musiała byc podlaczona. Ale ten blad raczej nie jest zwiazany z egrem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w moim przypadku efektem ubocznym wyprogramowania przez złącze OBD jest pojawienie się błedów, których dzień przed operacją nie było.

Teraz tylko, czy jest to efekt nieprawidłowego wykonania usługi przez pracownika, czy może inaczej się nie da i błedy zostaną na stałe.. ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wróć na korektę, pewnie EGR ciapnięty z automatu i źle poradził sobie ze sterem 2008 bo jest on inny niż poprzednie, dlatego może być taki cyrk. Może też być to zbieg okoliczności, że wystąpił błąd w tym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pojeżdże trochę, zobaczę czy błędy nadal będą się wyświetlały i czy z autem się nic nie dzieje a potem najwyżej wrócę na reklamację..

Dzięki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedź od razu na reklację, błąd może być obecny przez 1000-1200km po wyprogramowaniu DPF ale nie EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z DPFem wyprogramowanym w 2008 roku przez OBD, ale EGRa nie da się zrobić, tak twierdzą ludzie którzy się na tym naprawdę znają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie wina map, nie masz co wracać z reklamacją.

Jak wygląda skan całego pojazdu pod kątem dtc?

Można zrobić po obd c39, kwestia sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to się stało ale dzisiaj po przejechaniu trasy ok 120 km i podłączeniu Op-coma, - zero błędów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak to wyjaśnić..?? sam już nie wiem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Być może komputer auta musiał się zaadoptować do nowych ustawień..??

Nadmienię że auto po całkowitym zaślepieniu EGR i wyprogramowaniu, do tego przy założonych na zimę stalowych felgach z oponami 195/65/15 - śmiga jakby był po chip-tuningu..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Dziękuję wszystkim za informację... Mam nadzieję że błędy już nie powrócą...

Edytowano przez vlodi75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kasowane były przed zabiegiem, na warsztat wjechał czyściutki.

Bezpośrednio po zabiegu i przed podróżą powrotną do domu ok 30km - wyskoczyły chyba ze 4 związane z magistralą CAN

Po powrocie do domu wyskoczył jeden U2142-00.

Następna przejazdżka ok 7 km i zamiast pierwszego pojawił się U2103-00.

Odpoczynek 24h, potem trasa 120 km i zero błędów....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Jakieś sugestie,? Czary, czy "ten typ tak ma" ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

coś pewno zaczyna szwankować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 pytania :)

Czy po wyprogramowaniu zaworu egr jak wypinam wtyczke to zaświeci sie check engine ?. Czy powinienem go dodatkowo zaślepić ?

 

Czy po wyprogramowaniu dpf trzeba go fizycznie usunąć? 

Edytowano przez Kinek82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cześć. Mam wyprogramowany EGR. Jest zaślepiony i wtyczka jest podłączona. Przy próbie odpięcia pojawia się kontrolka engine i chcek jednocześnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyprogramowany 3 lata temy,odpięte kabelki i nic nie świeci.

Edytowano przez Mata91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...