Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chudy89

Problem nadmiernym spalaniem benzyny Vectra Z20NET POMOCY !!!

Recommended Posts

Witam mam Vectre 2.0t kombi i od jaks 2 tygodni zaczeła spalać nagle z 11//12 na 15/16

Rozumiem że sie chłodniej zrobiło ale bez przesady.Mam też problem z kontrolką która mi sie pali od (Wydechu, spalin itp)

Na komputerze zdiagnozowano że to katalizator ale to juz znacznie wczesniej niz to co się dzieje ze spalaniem.

Niemam pojecia co sie mogło stać tak nagle i co zrobić z tym katalizatorem czy go wyciąć czy co ;/

Prosze o jakies porady.

Z góry dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozatym brak błędów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam tez taki przypadek, spala wlasnie nawet przy mega spokojnej jezdzie 11-12 litrow a po miescie jeszcze wiecej i nie wiadomo o co chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wyskakuje mi jeszcze na wyświetlaczu zebym sprawdził autoalarm wcisne ok i znika taki komunikat jak np gołoledz ale nie wiem o co chodzi.

W trasie spala prawidłowo raczej 7.x/8.x l

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by KamilJ2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja myślę że jeśli jest coś nie tak z katem to sonda lambda daje inny impuls przez co mieszanka jest automatycznie inna a w tym wypadku jest to spowodowane większym spalaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli jest cos z katem nie tak, to druga sonda o tym informuje ale na sapalnie nie ma wplywu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego miałoby nie mieć wpływu na spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo druga jest tylko kontrolna, kazdy ci powie co ma ten silnik ze w z20net mu druga sonda padla a na spalanie nie mialo to wplywu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kat się przypchal (stopił) w większym stopniu i autko ma większe opory przy przyspieszaniu.

Jak u mnie rozlecial się katalizator (rozsypał na takie kawałki że przypchało wylot spalin) to też minimalnie wzrosło spalanie, ale nie było czuć różnicy w przyspieszeniu, a jedynie prędkość maksymalna jaką mogłem rozwinąć to 140-150km/h i przyspieszeniu od 120km/h w górę towarzyszyło buczenie.

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 sonda ponoć ma wpływ na korekty kiedy silnik pracuje w trybie close loop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok więc co radzicie zrobić >?? kata wyciąć czy co zrobic wymienic sonde >??

A np filtr paliwa może mieć wpływna spalanie >??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam ten sam problem zresztą pisze tu o nim Rafalg

spalanie bęzyny spokojna jazda miejska 13,5 l

trasa prędkość 80-110 km/h 5 i 6 bieg i tak przez 200 km spalanie 10/11 l

auto ma moc rozpędza do końca nic nie buczy

Sprawdził bym pierwsza sondę i tu pytanie czy ma ktoś opis jak ją przedzwonić

Podejrzewam też przestawienie rozrządu

Przepływka chyba dała by o sobie znać jakimś błędem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chłopaki pomocy :]


poradzi ktoś coś >???

Edited by Chudy89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hey,

Mam dokładnie tak samo.

Od ostatniego miesiąca - dwóch jak temp trochę spadły spalanie mam na miasto koło 14-15l, w życiu tak nie miałem, jeżdżę cały czas tak samo tymi samymi trasami.

Zawsze oscylowało do max 11.5l, i to jak go czasem zerwałem ze świateł.

Może trzeba wziąć samochód gdzieś na trasę i go troszkę przepalić?

Może coś się zatkało i 'jakoś' można odetkać wysokimi obrotami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Tak się zastanawiam nad tym tematem i wydaje mi się, że sprawdził bym kilka rzeczy, które mogą ale nie muszą mieć wpływu na wzrost spalania i tak:

1. Uszkodzona sonda lambda - złe wskazania, większe spalanie

2. Zimny silnik, niższe temperatury na zewnątrz powodują, że silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę, tu nie bez znaczenia jest pokonywany dystans i uzyskiwana temperatura silnika. Warto sprawdzić czy termostat jest sprawny.

3. Stare świece

4. Paliwo słabej jakości

5. Uszkodzony czujnik temperatury do ECU

6. Zabrudzona przepływka (Zabrudzone elementy to błędne wskazania ilości powietrza zasysanego, a wtedy komp może podawać złą dawkę paliwa)

pozdro

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz sprawdzić nie wymieniając na nowe jak będzie ok i tak:

1. Sondy lambda - zakres ich pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA

2. Czy termostat jest sprawny, "łapie" temperaturę musisz zaobserwować na wskazaniach wskaźnika temp, w parametrach pracy w interfejsie diagnostycznym lub w ukrytym BC

3. Świece sam wiesz kiedy wymieniłaś

4. Paliwo wiesz gdzie kupowałeś, może warto zatankować "lepsze"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

5. Czujnik temperatury - zakres pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA

6. Zabrudzona przepływka - zakres pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie za info gdyby komuś coś się jeszcze skojarzyło to prosze o wiadomości :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ad1. najlepiej sprawdzic miernikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ad2. sa dwa rodzaje termostatow takze wszystko zalezy od tego co wlozyli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (chyba ze sie myle)

ad3. swiece taczej nie maja nic do rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad4. Paliwo moze miec wplyw ale nie az taki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad5. tu sie zgodze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad6. zabrudzona przeplywke nie trzeba sprawdzac przez interfejs wystarczy odkrecic 2 torxy 20 i bedziesz wszystko wiedzial

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tym bardziej ze przeczyszczenie jej nie zaszkodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

wedlug mnie problemem moze byc pierwsza sonda ktora moze nie wyrzucac bledow a byc na skraju swoich parametrow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze przypchany katalizator ale tylko glosno mysle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

warto sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy auto ma muła? Miałem 2 sytuacje skoku spalania o 2 litry:

a - walnięty zwór bocznikowy i brak turbo na niskich obrotach

b - zapieczony tłoczek hamulca

O zaworku jest spory temat, a hamulce sprawdź po trasie dotykając felg i tarcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli to Katalizator np jest już wypalony to go wyciąć czy zostawić, jak auto mi nie szarpie ani nie muli.????

Bo tak jak już pisałem że świeci mi się błąd katalizatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypalony katalizator nie zamuli auta - bo jak ?

Jaki dokładny błąd z opisem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...