Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Chudy89

Problem nadmiernym spalaniem benzyny Vectra Z20NET POMOCY !!!

Polecane posty

Witam mam Vectre 2.0t kombi i od jaks 2 tygodni zaczeła spalać nagle z 11//12 na 15/16

Rozumiem że sie chłodniej zrobiło ale bez przesady.Mam też problem z kontrolką która mi sie pali od (Wydechu, spalin itp)

Na komputerze zdiagnozowano że to katalizator ale to juz znacznie wczesniej niz to co się dzieje ze spalaniem.

Niemam pojecia co sie mogło stać tak nagle i co zrobić z tym katalizatorem czy go wyciąć czy co ;/

Prosze o jakies porady.

Z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozatym brak błędów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znam tez taki przypadek, spala wlasnie nawet przy mega spokojnej jezdzie 11-12 litrow a po miescie jeszcze wiecej i nie wiadomo o co chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak wyskakuje mi jeszcze na wyświetlaczu zebym sprawdził autoalarm wcisne ok i znika taki komunikat jak np gołoledz ale nie wiem o co chodzi.

W trasie spala prawidłowo raczej 7.x/8.x l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.

Edytowano przez KamilJ2001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że jeśli jest coś nie tak z katem to sonda lambda daje inny impuls przez co mieszanka jest automatycznie inna a w tym wypadku jest to spowodowane większym spalaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli jest cos z katem nie tak, to druga sonda o tym informuje ale na sapalnie nie ma wplywu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego miałoby nie mieć wpływu na spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo druga jest tylko kontrolna, kazdy ci powie co ma ten silnik ze w z20net mu druga sonda padla a na spalanie nie mialo to wplywu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może kat się przypchal (stopił) w większym stopniu i autko ma większe opory przy przyspieszaniu.

Jak u mnie rozlecial się katalizator (rozsypał na takie kawałki że przypchało wylot spalin) to też minimalnie wzrosło spalanie, ale nie było czuć różnicy w przyspieszeniu, a jedynie prędkość maksymalna jaką mogłem rozwinąć to 140-150km/h i przyspieszeniu od 120km/h w górę towarzyszyło buczenie.

Edytowano przez Krzysiekk884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 sonda ponoć ma wpływ na korekty kiedy silnik pracuje w trybie close loop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok więc co radzicie zrobić >?? kata wyciąć czy co zrobic wymienic sonde >??

A np filtr paliwa może mieć wpływna spalanie >??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ten sam problem zresztą pisze tu o nim Rafalg

spalanie bęzyny spokojna jazda miejska 13,5 l

trasa prędkość 80-110 km/h 5 i 6 bieg i tak przez 200 km spalanie 10/11 l

auto ma moc rozpędza do końca nic nie buczy

Sprawdził bym pierwsza sondę i tu pytanie czy ma ktoś opis jak ją przedzwonić

Podejrzewam też przestawienie rozrządu

Przepływka chyba dała by o sobie znać jakimś błędem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chłopaki pomocy :]


poradzi ktoś coś >???

Edytowano przez Chudy89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hey,

Mam dokładnie tak samo.

Od ostatniego miesiąca - dwóch jak temp trochę spadły spalanie mam na miasto koło 14-15l, w życiu tak nie miałem, jeżdżę cały czas tak samo tymi samymi trasami.

Zawsze oscylowało do max 11.5l, i to jak go czasem zerwałem ze świateł.

Może trzeba wziąć samochód gdzieś na trasę i go troszkę przepalić?

Może coś się zatkało i 'jakoś' można odetkać wysokimi obrotami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tak się zastanawiam nad tym tematem i wydaje mi się, że sprawdził bym kilka rzeczy, które mogą ale nie muszą mieć wpływu na wzrost spalania i tak:

1. Uszkodzona sonda lambda - złe wskazania, większe spalanie

2. Zimny silnik, niższe temperatury na zewnątrz powodują, że silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę, tu nie bez znaczenia jest pokonywany dystans i uzyskiwana temperatura silnika. Warto sprawdzić czy termostat jest sprawny.

3. Stare świece

4. Paliwo słabej jakości

5. Uszkodzony czujnik temperatury do ECU

6. Zabrudzona przepływka (Zabrudzone elementy to błędne wskazania ilości powietrza zasysanego, a wtedy komp może podawać złą dawkę paliwa)

pozdro

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok a można te żeczy sprawdzić niewymieniajac ich od razu >?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz sprawdzić nie wymieniając na nowe jak będzie ok i tak:

1. Sondy lambda - zakres ich pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA

2. Czy termostat jest sprawny, "łapie" temperaturę musisz zaobserwować na wskazaniach wskaźnika temp, w parametrach pracy w interfejsie diagnostycznym lub w ukrytym BC

3. Świece sam wiesz kiedy wymieniłaś

4. Paliwo wiesz gdzie kupowałeś, może warto zatankować "lepsze"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

5. Czujnik temperatury - zakres pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA

6. Zabrudzona przepływka - zakres pracy możesz sprawdzić podłączając interfejs diagnostyczny, najlepiej dedykowany do OPLA.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za info gdyby komuś coś się jeszcze skojarzyło to prosze o wiadomości :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ad1. najlepiej sprawdzic miernikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ad2. sa dwa rodzaje termostatow takze wszystko zalezy od tego co wlozyli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (chyba ze sie myle)

ad3. swiece taczej nie maja nic do rzeczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad4. Paliwo moze miec wplyw ale nie az taki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad5. tu sie zgodze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad6. zabrudzona przeplywke nie trzeba sprawdzac przez interfejs wystarczy odkrecic 2 torxy 20 i bedziesz wszystko wiedzial

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tym bardziej ze przeczyszczenie jej nie zaszkodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

wedlug mnie problemem moze byc pierwsza sonda ktora moze nie wyrzucac bledow a byc na skraju swoich parametrow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze przypchany katalizator ale tylko glosno mysle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

warto sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy auto ma muła? Miałem 2 sytuacje skoku spalania o 2 litry:

a - walnięty zwór bocznikowy i brak turbo na niskich obrotach

b - zapieczony tłoczek hamulca

O zaworku jest spory temat, a hamulce sprawdź po trasie dotykając felg i tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli to Katalizator np jest już wypalony to go wyciąć czy zostawić, jak auto mi nie szarpie ani nie muli.????

Bo tak jak już pisałem że świeci mi się błąd katalizatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypalony katalizator nie zamuli auta - bo jak ?

Jaki dokładny błąd z opisem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...