Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
blade91

zmiana oleju po poprzednim właścicielu oraz kilka innych pytań

Polecane posty

Witam,

-Mam VB X20DTH od jakiś 7 tyś km. Według kartek pod maską silnik jeździł na oleju 10w40 ale poprzedni jego właściciel wymienił olej na 15w40.. Obecny przebieg na tym oleju to ok 10tyś.
Wiem że silniki Opla powinny jeździć na 10w40. Czy mogę zmienić na taki olej? Czy wiąże się to z jakimiś usterkami? Dodam że silnik jest w bdb stanie, nie bierze mi oleju, nie kopci ani nie ma zbytnich wycieków oprócz potów na rurze pod EGR-em. W ogóle zastanawiam się czy go wymieniać ale zamierzam w styczniu jechać nim do Anglii na dłuższy czas i myślę czy nie lepiej tego dopilnować tym bardziej że interwał to jak się nie mylę 15tyś ?
Pytam tu ponieważ różne są opinie, i również kieruję pytanie do osób które tego dokonały w Opelku. Obecny przebieg na liczniku to 267tyś i moim zdaniem oryginalny.

-Kolejne pytanie, czy przejmować się poceniem pod EGR-em? Jak to zwalczyć?

-Po podłączeniu do kompa pokazało mi błąd p0195-"Czujnik temp. oleju silnika - usterka"

Do czego ten czujnik? Czy jest niezbędny by wsio działało ok? Check się nie świeci a błąd cały czas jest aktywny. Zauważyłem że kostka jest luźna, po jej wysunięciu wygląda jakby jeden pin z czujnika był ułamany bo jest w kostce, da się to jakoś naprawić? Bo szczerze mówiąc nie mogę zlokalizować nigdzie takiego czujnika, wszędzie są do temp płynu albo ciśnienia oleju..

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ostatnio coś dużo tematów na forum z tym problemem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wymień czujnik bo to ważne dla tego silnika - ma wpływ na wiele rzeczy

czujnik znajduje się w misce olejowej

Edytowano przez marcinek180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jasne że zrobił, można to w prosty sposób sprawdzić, chociażby po zabrudzeniu z zewnątrz filtra oleju albo samego oleju w silniku. Poza tym widziałem również opakowanie po tym oleju i niestety to był Lotos 15w40.

Czyli śmiało mogę wlać mu 10w40 i jeździć? Zależy mi by stan jednostki pozostał taki jaki jest bez niespodzianek bo jak wspominam oleju nie pali i ciężko dojrzeć wycieki.

Czy jakąś konkretną markę oleju możecie mi polecić? Czy wymiana oleju może również pozytywnie wpłynąć na turbinę? od jakiegoś czasu słyszę we wnętrzu jak delikatnie gwizda. Wcześniej tego nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widze temat już na innym forum tam ci opisałem temat ale widze że nie wierzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wierzę, wierzę, szukam tzw sondy na ten temat o oleju. Internet jest pełny takich tematów i ścierają się różne opinie niczym kibice Lechii i Arki w Trójmieście bez konkretów. Dlatego piszę na forum opli jak wygląda sprawa ze strony użytkowników tych silników.

Edytowano przez blade91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

I wszystko jasne im więcej będziesz czytał to ogłupiejesz.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że 15W został zalany bo na rzadszym coś ciekło... Nie zmieniaj mu od razu na 5W, zalej jakiś dobry 10W i obserwuj. Jak będzie ok to następnym razem możesz spróbować 5W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cieknie - to na gorącym silniku, nie zimnym. Więc czy to 15w czy 5w wycieki by były takie same jeśli występują. Ja bym zalał 5w. Ale zalanie dobrego 10w (MOTUL na przykład) i sprawdzenie silnika przez ten okres - a potem płukanka i 5w będzie kompromisem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Co to znaczy dobrego ? Mobil, Castrol, Total, Shell, Elf, Lotos. Takie Oleje spotykam w sklepie.
Jak już będę coś szukał to w miarę dobrej jakości co do ceny, gdyż mam jeszcze kilka innych wydatków z autem. 5,5L wchodzi do niego? To jest porażka że większość opakowań ma 4l:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motul, Valvoline... i zalej go 5w40 od razu.

Edytowano przez khris

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> :mysli:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_klaps.gif" alt=":klaps:"> :klaps:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> :39:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:">

Wystarczy ?

Kolego chcesz by motor był smarowany odpowiednio i jakościowo dobrym olejem a przy tym nie specjalnie drogo w porównaniu z tymi szajsami co podałeś ?

Khris dobrze napisał

Napisz tu do kolegi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

o 8100 xcess albo 6100 S+ (ten pierwszy lepszy )


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 10W40 na razie wystarczy tym bardziej że nie chcę by się rozszczelnił czy też zaczął brać olej. Dosyć czasu spędziłem i kasy wydałem na dolewki w X16XEL... Wystarczy mi też gdyż autem wyjeżdżam do Anglii i tam najbliższe 6 miesięcy będę się poruszał, zrobię 10tyś i zmienię na 5w40. Myślę że to najrozsądniejsze rozwiązanie.
Ciekawe czy w sklepach dostanę coś z linii Motul czy Valvoline..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dałem Tobie link wyżej najpewniejsze źródło i wcale nie drogo . I tam bym kupił na Twoim miejscu

Nie kupuj na allegro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...