Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gumis8604

x18xe1 chodzi na "3 gary"

Polecane posty

Witajcie,

mam problem z moją vectrą.. pomału przestaję mieć siły do tego samochodu chociaż nie dawno stałem się jej posiadaczem..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam w niej zamontowany gaz.. jednak problem występuje na gazie jak i na benzynie.. mianowicie dziś wracałem do domu i chciałem przegonić auto trochę i rozpędziłem się do ok 130km/h i poczułem, że w pewnym momencie silnik stracił moc, poczułem jakby po prostu koniec nie przyspieszała więcej i po chwili poczułem najpierw delikatne szarpanie.. potem już szarpanie się tylko nasilało.. gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem że silnik pracuje tylko na 3 garach.. powiem jeszcze, że wczoraj wyczyściłem przepustnicę dziś czyściłem EGR jednak tak do końca go chyba nie wyczyściłem, ponieważ nie miałem za bardzo jak podłączyć go pod 12V i sprawdzić czy w ogóle coś z nim się dzieje.. tylko z zewnątrz go wyczyściłem, aczkolwiek problem pojawił się jeszcze przed czyszczeniem.. pierwsza myśl jaka mnie naszła pomyślałem że padła któraś ze świec ale akurat miałem w posiadaniu jakieś stare świece (które są sprawne) jednak niczego to nie zmieniło.. niestety nie miałem póki co okazji sprawdzić błędów na komputerze więc zastanawiam się co mogło się stać? samochód wczoraj po wyczyszczeniu przepustnicy auto odzyskało troszeczkę na wigorze jednak od jakiegoś czasu już szarpał troszeczkę więc wymieniłem świece, sondę lambda (bo już na wykresach na komputerze wykazywała stałą wartość, nie oscylowała przy stałych obrotach w ogóle), wyczyściłem przepustnicę i EGR, jednak ten EGR to raczej tak chyba nie najlepiej wyczyściłem ponieważ tylko z zewnątrz jak już pisałem wcześniej.. podejrzewam listwę że może padła bądź może jakiś sterownik który podaje sygnał na nią nie wiem co dokładnie.. trochę się stresuję bo już dołożyłem trochę kasy do tego auta i ciągle coś mnie zaskakuje.. miał ktoś może podobny problem? gdzie szukać przyczyn? na komputer dopiero w pn będę miał okazję wejść..

edit:

oczywiście "check engine" się zaświeca jednak świeci tylko przez chwilę gdy obroty spadają do ok 500 obr/min jak zwiększę obroty to check gaśnie ale nadal chodzi na 3 gary..

Edytowano przez Gumis8604

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz bledy na kompie jezeli w ogole jakies sa,albo jeszcze co mi na mysl przychodzi to podmien z kims listwe dis bo takowa posiadasz i sprawdz czy sie cos poprawilo,bo moze byc ze ktorys palec w listwie odmowil posluszenstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlasnie problem mam taki ze kurcze nikt ze znajomych nie ma tego samego silnika i nie mam z kim zamienic sie chocby na chwile.. bledy na pewno bede zczytywal ale niestety dopiero jutro..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie spadł Ci jakiś wężyk podciśnienia dochodzący do przepustnicy w ogóle sprawdź czy masz wszystkie wężyki podłączone do króćców sprawdź tez dolot czy nie zasysa Ci lewego powietrza , możesz tez zobaczyć który gar nie chodzi po Świcach która będzie z czarnym nagarem i zobaczyć czy podaje iskrę jak nie to podmienić jeden z kabelków i zobaczyć czy jest iskra i tak pomału eliminujesz potencjalne padnięte rzeczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> miłej zabawy

Edytowano przez łukasz vectra B

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wężyki podciśnienia wszystkie zamontowane odpowiednio wszystko się trzyma..dolot raczej nie zasysa lewego powietrza bo przedwczoraj czyściłem przepustnicę i założyłem nową uszczelkę.. nie chodzi mi 2 gar licząc od strony rozrządu.. gdy wyciągałem świece widziałem że jest mokra..o zamianie których kabelków mówisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź tą mokra świece czy daje iskrę jak nie daje to podmień kabel od świecy na inny na przykład z pierwszego gara i zobacz czy jest iskra jak jest to znaczy z e tamten kabel ma przebicie i nie daje prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego nie wiem czy widziales silnik x18xe1 ale ten nienposiada kabli WN..

jest tu zastosowana listwa zaplonowa DIS.. a jak juz pisalem w pierwszym poscie wymienialem juz swiece na inne i zamiana efektu zadnego niestety nie dala..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj błędy to może dużo pomóc .

PS

Na wymieniałeś się części a błędów nie zczytałeś ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz podmienić tą cewkę. Jeśli nie pomoże to zostaje ECU. Lubią padać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmm.. aż boję się co będzie droższe..a czy jak padnie ECU to wyjdzie błąd na kompie czy będzie tylko sygnalizował błąd sondy lambda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hmm miałem VB z tym silnikiem i nie słyszałem i walniętych ECU.

Prędzej DIS lub wypadanie zapłonów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wręcz przeciwnie padają dość często

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widocznie miałem szczęście.

Ale z tego co widzę walnięty ECU sypał błędami a w tym przypadku przy biegu jałowym.Dlatego proponuje odczytać błedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odczytam błędy na pewno jutro.. jeśli to ECU to wyskoczy jego błąd? czy tylko od sondy będzie błąd?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a o co chodzi z wypadaniem zapłonów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tydzień temu wymieniłem u siebie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Ecu w tym silniku dość często jest problemem na alledrogo dużo ludzi zajmuję się naprawą tego ustrojstwa...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tam gość nawet pisze o objawach. Ja miałem problem po nagrzaniu silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W xe1 chyba zworka nie działa. Ogólnie padnięte ECU może pokazać różne błędy niezwiązane ze sobą. Pokazuje błąd sprawnych urządzeń. Napisz w swoim oddziale. Powinien ktoś się znaleźć kto podmieni disa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm.. patrząc na to wszystko miałoby to jakiś sens.. cały czas nie zmiennie od zakupu (minęły trzy miesiące) świeci mi się kontrolka ABS.. i raz gaśnie raz się zaświeca.. odpalę auto ruszę przejadę kilka metrów i zapala mi się kontrolka.. czasem świeci od razu.. próba weryfikacji błędów ABS na kompie się nie udaje ponieważ nie można się połączyć z nim.. hmm.. może w tej sytuacji byłoby lepiej poszukać kogoś z dobrym ECU i spróbować podmienić go i sprawdzić co się stanie? myślicie że to będzie lepsza opcja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tutaj prawdopodobnie pada sterownik ABS. Ten typ tak ma porada jak to naprawić jest na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm.. liczba usterek cały czas widzę zwiększa się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jednak najpierw zależy mi na tym żeby auto jeździło:) muszę poszukać kogoś z kim mógłbym ustawić się na próbę przekładki DISa i ECU ewentualnie.. pytanie tylko czy można tak bez problemu przełożyć ECU z auta do auta bez żadnych problemów i dodatkowych czynności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz jeszcze mieć pętlę immo (wokół stacyjki) i pestkę z kluczyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest jakaś szansa że te wszystkie usterki powstają ze względu na padające ECU? jestem jakoś w stanie sprawdzić czy problemem jest ECU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe. Najpewniej będzie jak podmienisz. Po zmianie sondy sprawdzałeś jak teraz pracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak sprawdzałem i bardzo ładnie pracuje w całym zakresie a i wykresy również wygląda ładnie jak sinusoida.. a nie jak wykres kwadratowy.. ale z podmianką ECU będzie trochę więcej roboty prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no jest trochu wiecej roboty.dostac sie mozesz do niego wyciagajac schowek ten od strony pasazera,albo rozbierajac podszybie odkrecic gumowa oslone od strony pasazera i tamtedy wyjac ecu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...