Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gumis8604

x18xe1 chodzi na "3 gary"

Recommended Posts

Witajcie,

mam problem z moją vectrą.. pomału przestaję mieć siły do tego samochodu chociaż nie dawno stałem się jej posiadaczem..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam w niej zamontowany gaz.. jednak problem występuje na gazie jak i na benzynie.. mianowicie dziś wracałem do domu i chciałem przegonić auto trochę i rozpędziłem się do ok 130km/h i poczułem, że w pewnym momencie silnik stracił moc, poczułem jakby po prostu koniec nie przyspieszała więcej i po chwili poczułem najpierw delikatne szarpanie.. potem już szarpanie się tylko nasilało.. gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem że silnik pracuje tylko na 3 garach.. powiem jeszcze, że wczoraj wyczyściłem przepustnicę dziś czyściłem EGR jednak tak do końca go chyba nie wyczyściłem, ponieważ nie miałem za bardzo jak podłączyć go pod 12V i sprawdzić czy w ogóle coś z nim się dzieje.. tylko z zewnątrz go wyczyściłem, aczkolwiek problem pojawił się jeszcze przed czyszczeniem.. pierwsza myśl jaka mnie naszła pomyślałem że padła któraś ze świec ale akurat miałem w posiadaniu jakieś stare świece (które są sprawne) jednak niczego to nie zmieniło.. niestety nie miałem póki co okazji sprawdzić błędów na komputerze więc zastanawiam się co mogło się stać? samochód wczoraj po wyczyszczeniu przepustnicy auto odzyskało troszeczkę na wigorze jednak od jakiegoś czasu już szarpał troszeczkę więc wymieniłem świece, sondę lambda (bo już na wykresach na komputerze wykazywała stałą wartość, nie oscylowała przy stałych obrotach w ogóle), wyczyściłem przepustnicę i EGR, jednak ten EGR to raczej tak chyba nie najlepiej wyczyściłem ponieważ tylko z zewnątrz jak już pisałem wcześniej.. podejrzewam listwę że może padła bądź może jakiś sterownik który podaje sygnał na nią nie wiem co dokładnie.. trochę się stresuję bo już dołożyłem trochę kasy do tego auta i ciągle coś mnie zaskakuje.. miał ktoś może podobny problem? gdzie szukać przyczyn? na komputer dopiero w pn będę miał okazję wejść..

edit:

oczywiście "check engine" się zaświeca jednak świeci tylko przez chwilę gdy obroty spadają do ok 500 obr/min jak zwiększę obroty to check gaśnie ale nadal chodzi na 3 gary..

Edited by Gumis8604

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz bledy na kompie jezeli w ogole jakies sa,albo jeszcze co mi na mysl przychodzi to podmien z kims listwe dis bo takowa posiadasz i sprawdz czy sie cos poprawilo,bo moze byc ze ktorys palec w listwie odmowil posluszenstwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie problem mam taki ze kurcze nikt ze znajomych nie ma tego samego silnika i nie mam z kim zamienic sie chocby na chwile.. bledy na pewno bede zczytywal ale niestety dopiero jutro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czy nie spadł Ci jakiś wężyk podciśnienia dochodzący do przepustnicy w ogóle sprawdź czy masz wszystkie wężyki podłączone do króćców sprawdź tez dolot czy nie zasysa Ci lewego powietrza , możesz tez zobaczyć który gar nie chodzi po Świcach która będzie z czarnym nagarem i zobaczyć czy podaje iskrę jak nie to podmienić jeden z kabelków i zobaczyć czy jest iskra i tak pomału eliminujesz potencjalne padnięte rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> miłej zabawy

Edited by łukasz vectra B

Share this post


Link to post
Share on other sites

wężyki podciśnienia wszystkie zamontowane odpowiednio wszystko się trzyma..dolot raczej nie zasysa lewego powietrza bo przedwczoraj czyściłem przepustnicę i założyłem nową uszczelkę.. nie chodzi mi 2 gar licząc od strony rozrządu.. gdy wyciągałem świece widziałem że jest mokra..o zamianie których kabelków mówisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź tą mokra świece czy daje iskrę jak nie daje to podmień kabel od świecy na inny na przykład z pierwszego gara i zobacz czy jest iskra jak jest to znaczy z e tamten kabel ma przebicie i nie daje prądu

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego nie wiem czy widziales silnik x18xe1 ale ten nienposiada kabli WN..

jest tu zastosowana listwa zaplonowa DIS.. a jak juz pisalem w pierwszym poscie wymienialem juz swiece na inne i zamiana efektu zadnego niestety nie dala..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj błędy to może dużo pomóc .

PS

Na wymieniałeś się części a błędów nie zczytałeś ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz podmienić tą cewkę. Jeśli nie pomoże to zostaje ECU. Lubią padać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm.. aż boję się co będzie droższe..a czy jak padnie ECU to wyjdzie błąd na kompie czy będzie tylko sygnalizował błąd sondy lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmm miałem VB z tym silnikiem i nie słyszałem i walniętych ECU.

Prędzej DIS lub wypadanie zapłonów .

Share this post


Link to post
Share on other sites

wręcz przeciwnie padają dość często

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widocznie miałem szczęście.

Ale z tego co widzę walnięty ECU sypał błędami a w tym przypadku przy biegu jałowym.Dlatego proponuje odczytać błedy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odczytam błędy na pewno jutro.. jeśli to ECU to wyskoczy jego błąd? czy tylko od sondy będzie błąd?

Please login or register to see this quote.

a o co chodzi z wypadaniem zapłonów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tydzień temu wymieniłem u siebie

Please login or register to see this link.

. Ecu w tym silniku dość często jest problemem na alledrogo dużo ludzi zajmuję się naprawą tego ustrojstwa...

Please login or register to see this link.

tam gość nawet pisze o objawach. Ja miałem problem po nagrzaniu silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

W xe1 chyba zworka nie działa. Ogólnie padnięte ECU może pokazać różne błędy niezwiązane ze sobą. Pokazuje błąd sprawnych urządzeń. Napisz w swoim oddziale. Powinien ktoś się znaleźć kto podmieni disa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. patrząc na to wszystko miałoby to jakiś sens.. cały czas nie zmiennie od zakupu (minęły trzy miesiące) świeci mi się kontrolka ABS.. i raz gaśnie raz się zaświeca.. odpalę auto ruszę przejadę kilka metrów i zapala mi się kontrolka.. czasem świeci od razu.. próba weryfikacji błędów ABS na kompie się nie udaje ponieważ nie można się połączyć z nim.. hmm.. może w tej sytuacji byłoby lepiej poszukać kogoś z dobrym ECU i spróbować podmienić go i sprawdzić co się stanie? myślicie że to będzie lepsza opcja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tutaj prawdopodobnie pada sterownik ABS. Ten typ tak ma porada jak to naprawić jest na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. liczba usterek cały czas widzę zwiększa się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jednak najpierw zależy mi na tym żeby auto jeździło:) muszę poszukać kogoś z kim mógłbym ustawić się na próbę przekładki DISa i ECU ewentualnie.. pytanie tylko czy można tak bez problemu przełożyć ECU z auta do auta bez żadnych problemów i dodatkowych czynności?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz jeszcze mieć pętlę immo (wokół stacyjki) i pestkę z kluczyka

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest jakaś szansa że te wszystkie usterki powstają ze względu na padające ECU? jestem jakoś w stanie sprawdzić czy problemem jest ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest możliwe. Najpewniej będzie jak podmienisz. Po zmianie sondy sprawdzałeś jak teraz pracuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sprawdzałem i bardzo ładnie pracuje w całym zakresie a i wykresy również wygląda ładnie jak sinusoida.. a nie jak wykres kwadratowy.. ale z podmianką ECU będzie trochę więcej roboty prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no jest trochu wiecej roboty.dostac sie mozesz do niego wyciagajac schowek ten od strony pasazera,albo rozbierajac podszybie odkrecic gumowa oslone od strony pasazera i tamtedy wyjac ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...