Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

piotrmarek1982

Wymiana skrzyni biegów Vauxhall Vectra C 2002 1.8 120KM

Polecane posty

Witam,

dodałem temat bo sam szukałem takiego i nie mogłem znaleźć. Kilka tygodni temu rozsypała mi się skrzynia biegów w mojej Vektrze C z 2002 roku z benzynowym silnikiem 1.8.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

bb3414d2150dcf9c.jpg

Nie jestem mechanikiem z zawodu, ale z zamiłowania do aut i 2 latach pracy w serwisie samochodowym: opony, mechanika. Na ogół auto naprawiam samodzielnie, tak jak w przypadku wymiany tylnych wahaczy i sprężyn:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dzięki za rady!

Wujek odradził mi wymianę skrzyni samodzielnie bez podnośnika i narzędzia do podwieszania silnika, oczywiście posłuchałem go :) Chciałem zobaczyć jak to się robi i co się stało ale zwiezienie fury do Polski kosztowałoby mnie 380 funtów. Bałem się o koszty wymiany w serwisie w Anglii ale musiałem. Pojechałem do warsztatu w którym robię przegląd MOT, i wyszło tak:

-skrzynia używana 175 funtów

-robocizna 270 funtów (spodziewałem się więcej)

-plus nowe sprzęgło, komplet 170 funtów wymiana w cenie bo skrzynia i tak rozebrana :)

-olej do skrzyni

Za wszystko po jednym dniu wizyty auta w warsztacie zapłaciłem około 650 funtów więcej niż za Vektrę :)

Mam pytanie:

Wszystko chodzi ok, skrzynia jak przedtem normalnie, sprzęgło super, nowe :) ale skrzynia ma kolor czerwony!? Pomalowana jest na czerwono, coś w stylu jak czerwone zaciski hamulcowe. Czy ktoś spotkał się z takim czymś? Czy ktoś pomalował skrzynie czy w jakiś modelach Vektry skrzynia jest czerwona fabrycznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ktos sobie pomalowal....lub mechanicy dali upust swoim zdolnosciom artystycznym


Jak zalatwiles ta skrzynie ze tak sie rozpadla? uderzyles o cos? czy jazda bez oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To normalne ze zeczy malują bo przy gwarancji wiedzą ze to było ich przynajmniej do tej pory się spotykałem z tym no chyba ze cała pomalowana to komuś się nudziło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem wolne i udało mi się spędzić trochę czasu przy aucie. Tak, skrzynia jest pomalowana, czerwona farba schodzi dość łatwo, doczyściłem tam gdzie mogłem. Cała jest pomalowana więc komuś się nudziło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wszystko jest ok, nie byłem spokojny bo mechanicy nie założyli korka od zbiorniczka wspomagania i nie podpięli czujnika sondy lambda, to ogarnąłem na drugi dzień na szybko po odebraniu fury.

Czasem za ostro traktowałem skrzynie z 2 na 3 i właśnie na 3 biegu jak dodałem gazu wystrzeliło coś ze skrzyni, być może nie było oleju na odp poziomie, nie sprawdziłem po zakupie Vektry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nic się nie działo, przekładnia pracowała ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie wiem czy ktoś mi odpisze ale spróbuję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moje auto to Vauxhall Vectra LS 1.8 benzyna 122KM z 2002 roku. Szukałem ale nie mogłem znaleźć oznaczenia skrzyni biegów w tym modelu Vectry. Gdzieś tam było coś wspomniane ale nie jestem pewny, czy jest to F40?

Podobnie z silnikiem, znalazłem oznaczenie silnika i chciałbym się również upewnić czy jest to Z18XE?

Pytam bo mam problem ze wstecznym po wymianie skrzyni, zgrzyta za pierwszym razem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> pobrałem schemat regulacji skrzyni o oznaczeniu F40 chyba...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Kupiłem olej do skrzyni Motul SAE 75W90 i chcę wymienić, będę wiedział co jest zalane i spróbuję wyregulować jeśli to ta skrzynia.

Czy ktoś spotkał się podobnym problemem dotyczącym zgrzytu wstecznego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> Za drugim razem wchodzi normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego napewno nie masz skrzyni F40, jest to skrzynia 6 niegowa montowana tylko w 1.9 cdti oraz 2.0 i 2.8 T (oczywiscie inne przełożenie )

To jaka masz skrzynie sprawdzisz rozkodowujac vin lub zapytaj tu :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam jest f17, ale 100% nie dam

Sprawdz poziom oleju, z boku oski powinien byc korek wlewowy, troszke wyzej niż oś od strony pasażera ( uk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

A olej to powinien być 75w85 a nie 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kubass22 dzięki za linka do tematu na forum, sam nie mogłem się do szukać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> bardzo pomogło, bo znalazłem tam także link do fajnej stronki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Opel-Inofs.de

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

krystian8 dzięki, tak według opel-infos moja skrzynia to skrzynia F17. Poziom oleju był za wysoki, po odkręceniu korka wylało się, nawet sporo. Ciężko mi powiedzieć ale skrzynia pracuje chyba nieco lepiej. Z olejem mam teraz zagadkę po taki polecili mi w OLPOLu, powinno być 1.6Lt. Teraz nie wiem ile jest, wiem że jest poziom ale znajdę chwilę i tak go wymienię na Motul bo nie wiem co mi zalali w warsztacie.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj właśnie przeprowadziłem wymianę oleju, VC skrzynia F17. Weszło 1,4 l aż do momentu, jak zaczął sie wysączać z otworu kontrolnego (śruba przy lewej półośce, z prawej strony półośki). Stary olej zlałem do szerokiej miski, później przelałem do butelki po nowym oleju. Wyszło dokładnie 0,9 l starego oleju, nic mi się nie wylało w kanale, wiec chyba sporo za mało było, a skrzynia suchutka, żadnych wycieków. Zalałem Shela 75w80. Jeszcze nie wiem jak się skrzynka będzide zachowywać, przy pracy wypiłem piwko, więc nie wsiadałem za kółko. Wszystko zajeło mi 3 godz. bez pośpiechu. Śruba z magnesem z otworu kontrolnego miała troszeczkę drobniuśkich opiłków, ale pokrywa dolna, którą odkręcałem do zlania oleju była czyściutka, żadnych drobinek metalu, żadnego syfu. Olej jednak nie był już w najlepszym stanie, mozna było dostrzec czerwonawą barwę, ale ogólnie był smołowaty. Zobaczymy jutro jak będzie zachowywać się skrzynka, bo przy przyspieszaniu było słychać szczególnie przy nizszych biegach delikatnę żężolenie, ale tylko przy otwartych oknach i blisko budynków jak się przejeżdżało. No i jeszcze jedno. Nie dawałem nowej uszczelki. Odało mi sie delikatnie nożykiem odkleić starą, jednak przerwała mi się w jednym miejscu. Jednak wszystko odtłuściłem, i zamontowałem na silikon wysokotemperaturowy. Przy skręcaniu zaczął lekko wypływać na boki, więc mam nadzieję, że będzie oki. Jutro sie okaże. Napiszę jakie wrażenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...