Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Smelbo

Okopcenie obok turbiny i świst Z19DTH

Polecane posty

Koledzy pytanko, co prawda mam Z19DT ale różnicy pewnie nie ma. Od jakiegoś czasu mam dziwny gwizd, świst powyżej 2500 obrotów. Gwiżdże tylko jak mam buta w podłodze, przy lżejszym przyspieszaniu nie słyszę tego. Na postoju tego gwizdu też nie ma, tylko jak jadę i mocno przyspieszam. Po odpuszczeniu pedału od razu gwizd ustaje, nie ma tego charakterystycznego opadania obrotów na turbo tak jak np tutaj:

Dodam że gwizd jest dość słyszalny. Posprawdzałem dziś węże i wydają się być ok. Jakieś sugestie? Postaram się nagrać filmik jak to słychać.

Edytowano przez Smelbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem podczas przyspieszania. Po włączeniu turbiny przy ok 1800 obr. pojawia się świst. Nie jest jakiś makabrycznie głośny jak na filmikach innych kolegów. Po prostu sobie jest i drażni uszy przy wyłączonym radiu. Na pewno nie jest to gwizd turbiny. Słychać typowy odgłos uciekającego powietrza przez jakąś szczelinkę. Owy świst pojawia się tylko podczas przyspieszania - podczas gazowania na luzie nie ma go. Auto nie straciło na mocy, błędów również nie ma. Przejrzałem węże i wszystko z nimi dobrze. Jednak rzuciło mi się w oczy okopcenie (czarna sadza?) w okolicach turbiny. Na zdjęciu zaznaczyłem w którym miejscu. Chciałem zajrzeć pod osłonę turbiny, ale chyba nie dam rady jej zdjąć bez rozbierania przodu i chłodnic.

Czy ktoś może wie skąd tam ta sadza? Czy mam tak jeździć, czy coś z tym robić. Czy może turbo się kończy. Czy jest możliwość zdjęcia tej osłony turbiny i czy wogóle coś mi to da? Wiem, że pytań sporo zadałem, ale może ktoś mądrzejszy doradzi. Autko dopieszczone, a tu taki świst

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Dodam jeszcze, że od dołu przy turbinie sucho, jednak jest trochę oleju w wężu idącym do przepustnicy. Okopcenie wyraźnie pojawia się w okolicach zaznaczonych strzałką nr 1 i kopci na okolice nr 2.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tym swistem podobno nie ma się co przejmować podobno ten typ tak ma moja VC (120 km) też ma taki świst jak opisujesz też zachowuje się normalnie a co do okopcenia to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten świst o którym mówisz występuje i u mnie, ale nie o nim mowa. Mój jest dodatkowy oprócz "standardowego" odgłosu turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie turbo Ci się na łączeniu sekcji (między stroną ciepłą=wydechu, a zimną= doładowania) rozszczelniło. Część spalin zamiast napędzać wirnik turbiny po stronie ciepłej, wydostaje się na zewnątrz. Czy można z tym jeździć, jeżeli CI to nie przeszkadza, to tak, a jeżeli Ci to przeszkadza, to niestety musisz oddać turbo do regeneracji. Ja za takie coś płaciłem około 800zł, za samą regenerację, dochodzi jeszcze koszt zdemontowania i zamontowania turbo.

Edytowano przez Yagi2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chyba zaczynam lubić ten dźwięk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A że tak spytam jeszcze. W takim przypadku jak opisałeś, świst będzie tylko podczas jazdy tak? Tzn., że przy dodaniu gazu na postoju jest cisza? Edytowano przez Pancer78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na pekniety kolektor albo szpilke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak tam zajrzeć? Dam radę ściągnąć tą osłonę bez rozbierania przodu? Mam kanał w garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mysle ze da rade ja sciagnac.Bedzie z tym troche zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na postoju, jak gwałtownie wciśniesz gaz, słychać pisk?? Jeżeli tak, to na 99% szpilka kolektora, albo sam kolektor. Do ściągnięcia osłony, możesz silnik na łapach odsunąć, odkręcając je, będziesz miał więcej miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na postoju przy gazowaniu nie słychać tego. Dlatego też nie mogę nagrać filmu. To jest tylko podczas jazdy, zaczyna się przy ok 1800 obr i chyba ustaje powyżej 2500, ale jeszcze to jutro sprawdze i napiszę.

Jest minimalny na postoju jak dam po gazie. O wiele słabszy niż podczas jazdy. Jeśli to szpilka, to mogę tak jeździć? Trochę duże koszty wymiany. Musiałbym dac do mechanika, bo sam pewnie coś popsuje przy okazji, no i czasu brak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to sprawdź plecionkę, przy nieszczelności świszcze/szumi przy obciążeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak Econ pisze. Dobrze mówi.

Ja też tak miałem - już chciałem jechać i turbinę demontować, ale Zbigos przy okazji wymiany kolektora powiedział, cobym najpierw plecionkę zrobił.

Zrobiłem plecionkę, chociaż ledwo co przepuszczała.I nastała błoga cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A widać coś przy niej jak puszcza? U mnie czysto wokół. Nie widać by coś było okopcone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem taki pisk. Najpierw delikatnie a pozniej sie to nasililo. I tak jak u ciebie tylko podczas jazdy od obrotow ok 1800-2500. Do wymiany poszla uszczelka kolektora wydechowego. Jak reka odjal. Koszt naprawy 350 pln

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Chyba będzie trzeba się tym zająć wkońcu :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to spowodowane tym, że uszczelka pomiedzy turbo a kolektorem się wydmuchała i dodatkowo wygieło płaszczyznę turbo (na łaczeniu). Skończyło się wymiana turbo. Objawy były identyczne - świst na obrotach 1800-2500rpm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo innego właściwego nie znalazłem...

Od jakiegoś czasu na zimnym silniku po większym (powyżej 1500 obr) słychać dźwięk jakby "mielenia"...

Dźwięk ten ustaje po przejechaniu kilkuset metrów. Później już nie świszczy, wszystko jest OK. Trwa to z 3 tygodnie - za dużo nie jeżdżę i staram się dodawać gazu minimalnie (ruszam spod blokowiska i nawet się rozpędzić nie mogę) wtedy nie śwista w ogóle...

Mam auto od ponad 4 lat, na blacie lekko przekroczone 200tys km.

O turbinę dbam od zawsze - nigdy nie daję dużo gazu dopóki nie temperatura nie osiągnie 70 stopni i ZAWSZE nawet po krótkiej jeździe chłodzę turbo jakieś 30sek...

Auto nie wyświetla żadnych błędów (podłączałem Op-com) nie traci mocy, nie bierze oleju.

Nie mogłem nagrać filmiku, ale znalazłem bardzo podobny:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jak będę miał "pomocnika" do dodawania gazu, mogę nakręcić swoje video, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Pod filmikiem jest kilka komentarzy, ale każdy z "innej parafii". Dlatego wolę napisać o tym na forum. Może ktoś z Was miał coś podobnego?

Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.

Pozdrawiam - Pałasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Peknieta szpilka w kolektorze wydechowym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pękła szpilka kolektora wydechowego, jest szczelina i stąd ten pisk. Kolektory się wyginają dlatego pękają szpilki.

Trzeba zdjąć turbinę, splanować kolektor, założyć to wszystko z powrotem z nową uszczelką i będzie po problemie.

Ewentualnie rozszczelnił się intrercooler.

Turbina według mnie w tym wypadku jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też tak świstało/piszczało TYLKO przy dodawaniu gazu [przyspieszaniu] a nie na postoju - turbina musi mieć obciążenie... Wyszło to po regeneracji turbo. Okazało się że na łączeniu turbiny [strona ciepła i zimna] jest metalowa uszczelka - element uważany przez Opla jako niewymienny. Można go zakupić w ASO w całości z turbiną ale niestety nie osobno. Oddałem turbo do firmy która ją regenerowała - uszczelka okazała się uszkodzona i stąd te piski. Firma postanowiła dać wyciąć laserowo taką uszczelkę o tej samej grubości, poskładali na nowo i jest git. Nic nie słychać :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...