Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

metaddd

Skwierczenie w silniku? - problem

Recommended Posts

Witam,

mam taki problem, coś ostatnio zaobserwowałem, że w silniku słychać takie skwierczenie, jakby świerszcza. Domysły były takie, że być może coś przy alternatorze. Na umieszczonym, przeze mnie filmiku poniżej, wszystko dokładnie słychać i widać. Na załączonym obrazku koło, które się kręci zostało wymienione ( koło napinacza paska ) oraz pasek wieloklinowy. Z pierwszych obserwacji wynikało, że wina może być właśnie tych wymienionych części, lecz okazało się, że gdzieś tam jeszcze niżej, jest ukryte drugie koło, którego nie widać. Czy może to być problem tego drugiego kółka, na którym kręci się ten pasek? Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.

Oto film:

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj psiknac na tą rolkę plakiem jak ustanie piszczenie tzn że rolka do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było wymieniane koło napinacza paska oraz pasek wieloklinowy.


Ma ktoś jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ze przy sciagnietym pasku tego dzwieku nie ma. Taki odglos moze wydobywac sie np.z alternatora.Sprawdz wszystkie rolki.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tak cwierkała pompa wody, a dokładnie jej łożysko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotrek dokładnie tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piotrek dokładnie tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem napinacz paska tak na 99%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki slavio bd kontaktował się z mechanikiem to na pewno wspomnę to.

Dodam, że po rozgrzanym silnika i przejechaniu jakiegoś tam odcinka prawie wcale te swierszczrnie jest nieslyszalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj był napinacz walniety...


Identyczny odgłos jak u Ciebie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, też myślałem ze to coś z osprzętu typu napinacz , rolka lub altek. Zdąłem pasek i odpaliłem silnik i piszczało dalej, więc byłem pewien ze to w rozrządzie. po wyjęciu pompy za głowe się złapałem jaki luz miało łożysko. Zdejmij pasek i odpal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie będzie piszczeć to napinacz lub łożysko alternatora ale raczej napinacz będzie ;-)

A jak bedzie piszczeć dalej to bym już zmienił pewnie cały rozrząd ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję ślicznie panowie za te rady. Bardzo pomocne, jakby kogoś interesowało to po zrobieniu i zdiagnozowaniu tego problemu dam znać co i jak było.

Witam, mechanik zdiagnozowal ze problem tkwi w kole pasowym wału korbowego ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Prawdopodobnie bym wymieniany 24tys km temu, ale jak mechanik tak stwierdził to pewnie i tak jest. Ma ktoś jakieś zndanie na ten temat, bo nie chce płacić za coś co nie zlikwiduje tego klekotu?

Edited by metaddd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To już chcesz likwidować klekot czy świerszczenie bo to dwa różne odgłosy? ;-)


Jeśli zdjął pasek klinowy a odgłos pozostał to mogło by to wskazywać na koło pasowe wału korbowego... Jeśli coś to już kupuj to dayco dpv1046


.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok slavio dzięki za odpowiedź, jutro rano odbieram samochód i zobaczę co tam z nim zmontowali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziwne, że zostawiałeś samochód na serwisie-takie usterki jak u Ciebie to się diagnozuje w 15-30min patrząc mechanikowi na łapki co tam dłubie hehe...

Potem drugie 15min do sklepu po napinacz lub po koło montaż 15min i wracasz nach hausen zadowolony a tak to różnie może być ;-)


Nie wiem czy wiesz, że za leżakowanie auta na serwisie też się dopłaca hehe - przy odbiorze będzie-Panie co my żeśmy się na diagnozowali przy tym aucie aby to ustalić i takie tam bzdety ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyną było złe zamontowanie koła pasowego wału korbowego. Jeden z gwintów był źle umocowany i porobiły się luzy na kole które powodowały takie klepotanie. Śruba wydrążyła rowek na płytce koła co spowodowało jego uszkodzenie i w wyniku złą pracę.

Dziękuję wszystkim, którzy pomogli zdiagnozować przyczynę tego klekotu. Mam nadzieję, że w podobnych tego typu sytuacjach również pomożecie.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...