Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VECTRA C 1.8 XE 16V 122KM - JAKI REDUKTOR GAZU?


tommi083
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

W mojej VC od zakupu mam problem z gaśnięciem silnika po przełączeniu z benzyny na gaz , zwiększeniu obrotów silnika do 3500- 4000 i wysprzęgleniu - silnik gaśnie.Po wielu próbach usunięcia usterki jeden z gazowników stwierdził ze to może być reduktor gazu o zbyt małej mocy i należy wymienić na mocniejszy ( u mnie Tomasetto AT-09 Alaska , teoretycznie do 130 KM ). Dlatego mam pytanie do Was jakie macie u siebie reduktory i jak się spisują?

Edited by tommi083
Link to comment
Share on other sites


u mnie Tomasetto AT-09 Alska , teoretycznie do 130 KM

Wymontuj ten reduktor, pomaluj na zielono i rzuć w trawę.

A tak na poważnie to nie raz było pisane że ten reduktor nie radzi sobie z silnikami 1.8 czy to w VB czy w VC.

Od biedy po podniesieniu ciśnienia ogarnie 1.6

Jakie reduktory bym polecał

Zavoli zeta N 150KM

ACr01

KME SIlver

Tur

Link to comment
Share on other sites

Kolego trzeba by podpatrzeć jakie są skoki ciśnienia, temperatury jakie są wskazania map sensora.

Bez podpięcia pod komputer to tylko pozostaje wróżenie.

Link to comment
Share on other sites

na początku faktycznie na reduktorze ciśnienie było za wysokie, po zmniejszeniu do 1.0 i kalibracji, samochód pali mniej nie stracił na dynamice ale w dalszym ciągu gaśnie po wysprzęgleniu. Dodam ze spadki ciśnienia podczas jazdy są w granicach normy ( 0.8-0.9 )

Link to comment
Share on other sites

zwiększeniu obrotów silnika do 3500- 4000

Dobrze rozumiem że po prze gazowaniu do tych obrotów i puszczeniu gazu silnik gasnie ??

( 0.8-0.9 )

Że niby ciśnienie spada do 0,8 bara po prze gazowaniu ??

Edited by michalm83
Link to comment
Share on other sites

Po dociągnięciu obrotów do tego zakresu 3500-4000 obr/min a w dalszej kolejności zmiana biegu co wiąże się z wciśnięciem sprzęgła, silnik gaśnie.Wygląda to trochę tak jakby dostawał za dużą dawkę gazu,gdyż po zgaśnięciu silnika czuć w kabinie gaz

Link to comment
Share on other sites


Po dociągnięciu obrotów do tego zakresu 3500-4000 obr/min a w dalszej kolejności zmiana biegu

I co się dzieje z ciśnieniem w tym momencie.

Rozpędzasz auto jakie ciśnienie??

Wciskasz sprzęgło do jakiej wartości rośnie ciśnienie ??

Link to comment
Share on other sites

Kolego niestety nie mam w tym momencie dostępu do danych o które pytasz.Jak tylko będzie taka możliwość- podzielę się nimi niezwłocznie!A dlaczego pytasz o wzrost/spadek ciśnienia ? Jaka jest Twoja teoria?

Link to comment
Share on other sites


Rozpędzasz auto jakie ciśnienie??
Wciskasz sprzęgło do jakiej wartości rośnie ciśnienie ??


Kolego niestety nie mam w tym momencie dostępu do danych o które pytasz

A wcześniej pisałeś że

Dodam ze spadki ciśnienia podczas jazdy są w granicach normy ( 0.8-0.9 )


A dlaczego pytasz o wzrost/spadek ciśnienia ? Jaka jest Twoja teoria?

Sterownik LPG na podstawie sygnału czasu wtrysku benzyny przelicza sobie na ile należy otworzyć wtryskiwacz LPG.

Jeśli nastąpi skok ciśnienia to przy tym samym czasie otwarcia wtryskiwacza do silnika dostaje się więcej gazu przez co silnik może być zalewany i dlatego czuć gaz.

Słaby jestem w tłumaczeniu a nie chciałbym się rozpisywać na temat twojego auta nie mając podglądu pod maskę i w program.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

W uzupełnieniu postu z 2014.

Dopiero 3 lata później zupełnie przypadkowo udało się odkryć usterkę która powodowała ww objawy.Okazało się iż cybant na przewodzie idącym od wtrysku do silnika był poluzowany, zakup klucza płaskiego (koszt 1.98 zł) dokręcenie i wszystko działa jak należy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Dnia 13.11.2014 o 21:08, michalm83 napisał:

Wymontuj ten reduktor, pomaluj na zielono i rzuć w trawę.

A tak na poważnie to nie raz było pisane że ten reduktor nie radzi sobie z silnikami 1.8 czy to w VB czy w VC.

Michaś, odgrzeję temat, bo przypadkiem trafiłem. Ten reduktor miałem w X20XEV 136KM, wtryski badziew czyli Valteki i śmiało dawał radę. Dopiero w okolicach 190 km/h jakby miał problem z wydajnością.

Ten sam zestaw miałem z VB X18XE, ale w tym 115KM nigdy nie odczuwałem braku.

Teraz w Z18XE mam AT-13 Antartic + wtryski Hercules GISM-i1000. I odpukać napierdzielam 4 lata 55 tys. bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Bo niektóre Alaski ogarniają moc bliska zadeklarowanej, inne nie zrobią 100KM. Jak trafisz. Antarctic spokojnie da sobie radę. Ogólnie konstrukcyjnie to bardzo dobre i trwałe reduktory. Gorzej właśnie z deklaracją wydajności

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP