Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sylwo28

1.9 CDTI 150KM - cykanie/stukanie po rozgrzaniu

Polecane posty

Witam serdecznie.

Noszę się z zamiarem kupna Vectry jak w temacie. Dziś oglądałem fajną Vectrę, byłem prawie zdecydowany na zakup, ale...

Po rozgrzaniu silnika (po jeździe testowej) zauważyłem że silnik jak gdyby głośniej pracuje. Hałas (cykanie) dobiega od strony wtrysków/EGR/kolektora.

Na pewno nie jest to koło pasowe alternatora - tam jest cicho. Wydaje mi się że cykanie powoduje jakiś element osprzętu silnika.

Nie podejrzewam raczej hydropopychaczy, ale kto wie ?

Postaram się zamieścić film, póki co zamieściłem go na YouTube. Cykanie ,terkotanie najlepiej słychać w pierwszych sekundach silmu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Prosze o poradę, nie chcę "wtopić" przy zakupie. Wiem, że są luźne klapy w kolektorze (widać trzęsącą się listwę i "patent") ale jak zablokuję listwę palcem to też stuka/cyka.

PS. Silnik ciężko odpala niezależnie od temperatury.

Pozdr

SW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić podkładki pod wtryskami. Ogólnie prawie wszystkie CDTI tak cykają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój na pewno tak nie cyka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

był już ten temat wałkowany i z tego co wiem nic konkretnego z tego cykania nie wynikło


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

otwórz maskę, przyłóż ucho, powinieneś usłyszeć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli to Cię poratuje to tak jest u mnie i silnik ma się dobrze - mogę powiedzieć że igła... ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

SLAVIO - tu jest tak samo ! Tzn. cykanie identyczne i tak samo latająca listwa- można powiedzieć że rozklekotana.

Tyle tylko że ja blokowałem ją palcem i też cykało.

Dzięki za filmik.

Jak już pisałem - diagnostyka pokaże...

Dzięki i pozdrawiam !

SW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo to jest "cyk pospolity" w 1,9 CDTI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skroją Cię w ASO i wyjdzie, że wszystko ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak ciezko kreci to akus slaby (do wymiany) albo rozrusznik do naprawy(wymiany) bo to pospolite w tych silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na filmiku widać że klapy mają już luzy, więc możesz zbić trochę ceny za kolektor.

Edytowano przez Morrow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jeszcze jedno pytanie. Z tego co zapamiętałem oglądajac silnik to zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego takie drobne czarne paprochy.

Płyn na pewno nie był nowy, miał taki "spracowany" zapach. Z rury wydechowej przy gazowaniu - zero dymu. Na zbiorniczku ślady zacieków.

Jest jeszcze jakieś źródło zanieczyszczeń płynu oprócz np. padającej uszczelki pod głowicą ?

Pytam, bo zastanawiam się nad przyczyną zbyt małej (moim zdaniem) mocy. Mam porównanie z najnowszym Paskiem 140koni 2.0 TDI.

W Pasku czuć "kopyto" na wyższych biegach ,w Vectrze czułem co prawda że wciska w fotel jak depnąłem na IV biegu ale to nie co Passat.

W sobotę mam zamiar podjechać do ASO, na co powinienem zwrócić uwagę przy analizie parametrów ? Na pewno na korekty wtrysków ale co jeszcze mógłbym sprawdzić?

Przepraszam za mało profesjonalne pytania, zaczynam dopiero swoją zabawę z "klekotami" i na razie pilnie czytam tematy na forum...

pzdr

SW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z łódzkiego umów się najlepiej z rafalg

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i nie trzeba Ci żadnego ASO.

Wszystko Ci sprawdzi i będziesz miał pewne...Rozliczysz się z nim za fatygę i na pewno wyjdzie Ci taniej i pewniej jak w ASO...

Lub jak wolisz to ASO + rafalg...To będziesz pewny że nie wdepniesz w minę...Ale płacić w ASO z 300zeta za sprawdzenie, przy którym

nie ma pewności to wolę oględziny z kimś kto się zna na rzeczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj SLAVIO,

dzięki za cenną radę, skontaktuję się z rafalg na PW...

pzdr

SW


Witam ponownie.

Jestem po kontroli w ASO, oczywiście nic nie znaleźli :\

Zerknijecie proszę na poniższy filmik, czy takie bąblowanie na biegu jałowym jest OK ?

Wygląda to raczej jak przelew, płyn dość mocno krąży w tym zbiorniczku ale czy nie za mocno to wszystko "pracuje" ?

Przed odkręceniem korka zbiorniczek z zewnątrz był suchy. Poziom płynu: ok 1cm poniżej środkowego szwu zbiorniczka. Na rurce przelewowej (wychodzącej "spod" korka) ślady jakiegoś wycieku - rzygnięcia.

Pokazywałem to mechanikowi z ASO, powiedział - "tak musi być".

A więc - "tak musi być" w 1.9 CDTI czy nie ?

pzdr

SW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ile skosili za sprawdzenie?

Z płynem raczej wszystko ok. U mnie jest tak samo...


Po to jest ta rurka aby rzygało wtedy kiedy potrzeba taka zachodzi haha ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

SLAVIO, lejesz miód na moje uszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Albo znasz aktualnego właściciela

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bałem się że uszczelka się kończy, albo głowica pęknięta.

Dziś właściciel przewiózł mnie po jednej z głównych ulic. Odszczekuję opinię o za słabej mocy silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Silnik kręci się bez problemu do 5000 obr/min. >180 po mieście to trochę za dużo.... 8-)

Kontrola przebiegu, osłuchanie silnika, odczyt, analiza i kasowanie błędów = 100PLN.

pzdr

SW

Edytowano przez sylwo28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...