Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Master91

Vectra B 2.0 DTI problem ogrzewaniem i temperatura silnika

Recommended Posts

Witam Panowie proszę o pomoc od dzisiaj rana do tej pory nie mogę uporać sie z swoim DTi opisze wam co zrobiłem

Pare Dni temu wymieniałem płyn chłodniczy czyściłem preparatem woda płukałem dmuchałem itp itd zalałem nowy płyn wszystko było ok do momentu dzisiaj rano nagle vectra dostała temperatury ponad 100 stopni ledwo dojechałem do celu. odrazu sprawdziłem płyn po chwili powoli odkręcałem korek wywalało płyn przy okazji włączyłem nawiew ciepłego powietrza (mam klime manualną) zamiast gorącego powietrza przy takiej temperaturze dmucha zimnym (wcześniej po wymianie było okej) sprawdziłem węże od nagrzewnicy i pewnego "pudełka" które sie tam znajduje i są zimne zaś z przodu nad chłodnicą jest napęczniały i robi ciśnienie stwierdziłem ze to Termostat wymieniłem go i d*** blada bo dalej problem dalej wywala płyn dalej nagrzewnica zimna węże zimne a temperatura dochodzi do ponad 100 stopni nie wiem co już robić auto potrzebne na środę w trasę a tu jeździć się nie da jest to możliwe ze padła pompa wody ? w sumie nic nie stuka w tamtych rejonach trochę huczy łożysko tylko to jest od alternatora (podejrzewam) a może ten zawór od nagrzewnicy ? ale w sumie niewiem bo waż ktory idzie do puszki i tego zaworu już od bloku głowicy jest zimny (jedynie na poczatku od silnika jest ciepły czym dalej tym zimniejszy proszę was o pomoc bo mi już ręce opadaja siedze nad tym od rana do wieczora a wszystko sie zaczęło od wymiany płynu pare dni temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może dopiero się odpowietrzył ???

Pompa nie puka jak zepsuta

Uzupełnij płyn, odpal i niech chodzi, potrzymaj na obrotach ok 2 tyś co jakiś czas i obserwuj temperaturę, jak wzrośnie i potem opadnie to termostat się otworzył i powinno być git

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jesli pompa uwalona jakie to moga byc objawy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

słaby przepływ cieczy po rozgrzaniu silnika i tym samym grzanie.

odpal , zagrzej fest auto i zobacz czy wentylator się włącza, przy jakich temp itp. itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

włąsnie to robie jestem w garażu grzeje auto przy nawiewie włączonym na maxa ustawione na grzanie odkrecony korek jak dodaje gazu zero reakcji w zbiorniczku wyrownawczym weze od termostatu na poczatku tylko ciepłe


mam ponad 90 stopni zaraz za kreska od 90 gdy dodaje gazu zaczeło wywalać płyn z zbiorniczka


mam stop stopni wentylator sie nie włancza

Share this post


Link to post
Share on other sites

diesla zagrzać to graniczy z cudem ale da się.

pilnuj płyn by był stan


jak się termostat otworzy to będą ciepłe przewody tak jak i chłodnica

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat chyba sie otworzyl ale wiatrak nie właczyl sie chodnica ciepła temperatura 95 stopni werze od chodnicy ciepłe ale juz do nagrzewnicy sa zimne od weza ktory wychodzi z glowicy tez zimny i te pudełeczko niewiem co to z zaworkiem tez zimne dmucha zimnem


Please login or register to see this image.

panowie co to jest ta skrzynka wogole nie mam w niej płynu jak sciagnolem wąż ????

Edited by Master91

Share this post


Link to post
Share on other sites

te pudełko to webasto - postojowe ogrzewanie.

Może przy płukaniu i wymianie płynu zatkałeś nagrzewnicę jak się kamień odkleił od ścianek

do zaworu trójdrożnego idą ciepłe przewody ?

posprawdzaj do którego momentu i gdzie są ciepłe a gdzie zimne przewody

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawości masz pod piętą wtyczkę do wentylatorów ?

Od powietrzanie dti najprościej

Lekko odkręca korek

Odpalać z vb i czekasz do momentu aż się termostat otworzy .

Przestanie powietrze lecieć z zbiorniczka - będziesz wiedzieć

Zakręcasz i po odpowiedzą

odorek może mieć rację

Share this post


Link to post
Share on other sites

webasto ? jak ja nie mam zadnego czujnika od webasta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ani nic wiec niewiem jak to działa ;P

Panowie Dzieki Wielkie za rady oraz pomoc i przede wszystkim cenny czas poświecony tematowi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> znalazłem usterke i naprawiłem załączam fote z usterka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

3d8468563c550328.jpg

Biedactwo sie rozleciało i z tąd temperatura oraz wywalanie płynu a już o obiegu nie wspomne i ogrzewaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem to to z foto jest ogrzewanie postojowe - widziałem u znajomka takie cudo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego płukałeś układ? Coś się działo? Teoria o zapchaniu nagrzewnicy syfem który wypłukałeś prawdopodobna

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoria z zapchaną nagrzewnicą obalona w rekach miałem każdy wąż nie wspomne o chlodnicy nagrzewnicy itp itd cały układ rozkrecony na czesci pierwsze wyczyszczony czysciłem układ z kamienia bo poprzedni własciciel jeździł na wodzie prawdopodbnie;/;/;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzien dobry,

Zwracamy się do was o jakiś pomysł, jakas poradę. Mianowicie chodzi o to,ze mam brak ogrzewania w VB 2.0 DTL. Pompa wody sprawna, termostat wymieniony sprawny, zawór ssący wymieniony na nowy bo przeciekal. Auto ładnie się rozgrzewa, ale do środka leci tylko zimne powietrze. Nagrzewnica sprawdzona przepływ ma dobry. Przewody dochodzące do nagrzewnocy nie są gorące, jedynie lekko cieple przy temp silnika 80stopni.

Co jeszcze może być nie tak? Proszę o pomoc

Vectra z climatronikiem

Dodam jeszcze,ze mam problem również z sterowniki em dmuchawy bo działa tylko 9 bieg. Ale to raczej nie może mieć wpływu na ciepło w samochodzie? Zgadza sie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...