Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

klimek88

2.8 v6 turbo 260ps stukanie przy odpalaniu na zimnym silniku

Recommended Posts

Witam, mam obawy co do stukania glosnej pracy silnika 2.8 v6 turbo 260ps w insigni, dzwiek podobny jak by hydro nie mialy oleju, po 5 sekundach jest cicho i wszystko elegancko chodzi, olej 5w30 pelny stan, auto podczas jazdy nie sprawia zadnych problemow. Po zgaszeniu i ponownym starcie nic nie slychac stukania nie ma. Jaka moze byc przyczyna?przebieg 146tys

Edited by klimek88

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze cos z pompa olejowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczytalem sie troche i podejrzenia naciagniety lancuch rorzadu moze wydawac podobny dzwiek zanim napinacz go napnie mozliwe to? Samochod po postoju ok 1,5 godziny przy zapalaniu wydaje dziwne stukniecie podobne do tego przy calkowicie zimnym starcie tylko ze przez ulamek sekundy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być rozciągnięty łańcuszek albo słabe są napinacze łańcucha i powoli reagują.Jaki przebieg? Poza tym czy nie łatwiej jechać do ASO i im pokazać to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupilem auto tydzien temu jeszcze nie mialem czasu jechac.. przebieg 146tys autem dopiero na swieta jade do polski. Ale mniej wiecej chcialbym wiedziec na co sie przygotowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem podobnie w Mondeo jak był zalany jakiś dziwny olej w silniku.Po wymianie na fordowski problem znikł.Aczkolwiek w oplowskich silnikach były przypadki problemów z łańcuchami.Moja poprzednia VC OPC miała wymieniany rozrząd przy 126 tys km .Chociaz niby ASO twierdziło ,ze tylko w początkowych partiach silnika 2.8 T .Czyli teoretycznie w Insigni nie powinno tego być

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olej wlasnie w tym tygodniu wymienie w silniku bo nie wierze w ta karteczke ze wymieniony.... i zobaczymy. to narazie tyle co zrobie, reszta w pl, bedziemy szukali przyczyny, pisze bo myslalem ze ktos mial juz podobny przypadek i wie co to moze byc, bo auto chodzi normalnie zadnych trybow awaryjnych zadnego braku mocy, zadnych dziur w calym zakresie obrotow, tylko klekotanie przy zimnym starcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo prawdopodobne ze to wlasnie rozrzad Ci klekocze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje 2.8 też po zakupie było zalane starym Castrolem 5W30 i też głośno pracowało. Po zmianie oleju na Motula 5W40 jest sporo ciszej.

Może zanim zaczniesz wtapiać kasę zmień olej na coś porządniejszego bo wg mnie 5W30 jest za słaby do tego silnika.

Edited by janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A konkretnie to dlaczego jest za słaby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W30 to oleje energooszczędne o zmniejszonej lepkości. Do silników doładowanych o dużej mocy lepsze są oleje o wyższej klasie lepkości z lepszym filmem olejowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod warunkiem,że auto ciągle katujesz. W normalnych warunkach 5W30 w zupełności wystarcza. Osobiście również do Vectry lałem oplowski 5W30 . Do insifni również . ASO również potwierdza ,że w zupełności wystarcza.Podobnie dwóch tunerów
Istotne aby spełniał wymagania Opla i nie był marketowy

Please login or register to see this quote.

"

O wyborze oleju może też decydować stan silnika. Jednostka zużyta ma większe luzy, spala olej, hałasuje. W takim przypadku gęstszy olej, choć jej nie naprawi, to jednak wyciszy, uszczelni i pozwoli pojeździć jeszcze jakiś czas bez remontu. W takiej sytuacji, stojąc przed wyborem opisanym powyżej, bezwzględnie wybierzmy olej 5W-40 zamiast 5W-30!"

Please login or register to see this link.

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jutro pojade zmienic olej to pierwsza sprawa, czyli olej firmy motul bedzie najlepszy dla mojego silnika? Pytam poniewaz mieszkam w niemczech i tutaj nie chca zmienia olejow na inne niz zaleca producent i robia to tylko na zyczenie wlasciciela. Wiec zalac motula 5w40 i nie bedzie to szkodliwe dla silnika? I nastepna sprawa czym roznia sie 5w30 a 5w40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podejście godne pozazdroszczenia,

Ale może oni się nie znają, tylko POLACY wiedzą jak się poprawia fabrykę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak Lotus Omega ma w instrukcji 10W60 to daje się 10W60, skoro w 2,8t zaleca się 5W30 to też wystarczy.

I TAM nikt z tym nie dyskutuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jest znajomy ma bmw 328i przejechane 260tys olej 5w40. Jest problem najprawodopodobniej z napinaczem lancucha rozrzadu i mogla by pomoc zmiana oleju na 10w40, i... nie bo ma byc 5w40 i tyle, przegadali go i zalal 5w40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pomóc na co... na dobre samopoczucie najprędzej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

To jest leczenie syfu pudrem.

Jak jest walnięty napinacz to lepiej go zmień a nie wyciszaj.

Tam masz 3 łańcuchy, poszukaj o jakich rozmawiamy kwotach jak się ogólnie "rozrząd" posypie w tym silniku.

Edited by k_r_i_s_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli jest do zmiany rozrzad to go zmienie nie powiedzialem ze nie napisalem ten post z mysla ze moze ktos mial podobny przypadek i wie co to..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pewnie zalecali też wymianie oleju co 30tys km i starczyło - na 140tys km

Auto juz po gwarancji to niech teraz wlaściciel wydaje kase na rozrząd, w końcu ASO musi na czymś zarobić.

klimek88 olej zmien i obserwuj silnik, w Niemczech popularny jest Liqui Moly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zalecają i tak ustawiają. Tylko co z tego jak nigdy nie przejeździsz , bo komputer i tak sam przelicza i skraca przebieg do wymiany. A jak nie to rok i również krzyczy o wymianę.

I podstawa . Gdyby to była tylko wina oleju to każda vectra i insignia na łańcuchu miała by problem z rozrządem i Opel byłby zasypany reklamacjami. Z tego co rozmawiałem z ASO to ponoć słabej jakości były łańcuchy .I generalnie dotyczyło to pierwszych wypustów Vectry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a może po prostu konstrukcja rozrządu/napinacza/-y jest do du...szy i tyle?

I możesz wlać olej za srylion dolarów zamiast wspomnianego 5W30, 5W40; wlać go co 5tkm i nic to nie da na dłuższą metę?

Co do wymian co 30tkm to się zgadzam że to przegięcie, pamiętam zielony (flaszka) olej GM 5W40 w klasie GM-LL-B-025 (tylko diesel) na wymianę co 50tkm. Początki VC. Był na rynku ze 2 lata tylko?

Świeży olej jest dla mnie podstawą, a jaki - dopiero potem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeby lncuchy dlugo wytrzymaly to olej max co 15tys i nie dluzej niz rok czasu

dlaczego tyle jest w niemczech rozwalonych motorow z22se z22yh z28net z20net bo wymiana co 30 tys zabija lancuch i jego smarowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bym to podsumowaniem nazwał co Rafał napisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież nie wymieniasz co 30 tyś , bo i tak komputer skraca sporo ten okres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co komputer pokazuje to nawet na to nie zwracam uwagi

niedawno przywiozlem VC 1.9 150 koncowka 2004r przebieg 146tys km auto od piewrsze wlasciciela i koles cieprliwe czekal az stuknie 150tys i pojedzie na wymiane rozrzadu ale sie nie doczekal bo pasek ze starosci polecil mial ponad 9 lat i jakos komputer mu tego nie powiedzial , ale to tylko tka dygresja bo rozrzadu kom na liczniku nie pokazuje kiedy zmeinic i tak samo z ta wymiana oleju co 30tys jest mocno zawyzony okers miedzy wymianami

mozna wymieniac i nawet co 30tys ale jak robi sie to w krotkim okresie czasu a nie takim 2.0T co ma 10 lat i przebieg 160tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zdanie klucz.

Olej: 30tkm LUB rok *

Rozrząd: XXX km LUB 5 lat *

* co szybciej.

I temat zamknięty,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...