Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MajkelOPC

2.8 Turbo błąd P0090-0F

Recommended Posts

Witam, drodzy koledzy mam problem z moją Vectrą Z28NET, po 3 dniach stania odpaliłem dziś samochód, podczas jazdy zapaliła mi sie żółta kontorlka (samochód z kluczykiem) po chwili zgasła. Podłączyłem opcoma i pokazuje jeden błąd silika - P0090-0F opisany jako nieznany. Nie jestem w stanie go wykasować. Czy ktoś miał taki problem? Pomóżcie. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem w necie może pomoże:

P0090 - Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie)

Edited by czaro3000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli czujnik ciśnienia paliwa, czy może to być spowodowane złej jakości paliwem ? Zdarzyło mi sie chwile wczesniej zatankować na jakiejś przypadkowej stacji, której nazwy nawet nie pamiętam. Tylko czemu nie da sie skasować tego błedu.... skoro żółta kontrolka gaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w op-comie nie ma opcji sprawdzenia parametrów jego pracy?

Błąd jest aktywny? i nie pokazuje go w check czyli ecu nie traktuje go jako poważnego uszkodzenia, a skoro istnieje problem to nie daje go usunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak, dziś pojechałem zrobić test i znowu to samo po kilku kilometrach kontrolka samochód z kluczykiem, moze dwie minuty i zgasła. Wróciłem do domu i opcom znowu ten sam błąd P0090-0F tylko ze dziś dopiero zauważyłem ze ma opis "nie występuje". Dalej nie jestem w stanie go skasować. W opcomie była tylko możliwość sprawdzenia czujnika ciśnienia paliwa w V i pracował na biegu jałowym 1.8V po dodaniu gazu wzrastało do 2,4V. Ma ktoś pomysł na rozwiązanie tematu ? Pozdrawiam

Edited by MajkelOPC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie czujnik do wymiany. Jak ma cały czas złe odczyty to błędu nie skasujesz.Poza tym w mojej VC OPC op com czasami nie potrafił skasować błędu mimo,że wszystko było sprawne.Dopiero elm kasował wszystko.Jak nie występuje to pewnie w pamięci ma zarejestrowany taki błąd i opc com nie potrafi skasować.

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaglądałeś do freeze frame?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 2.8 blad z komputera wykasujesz poprzez odpiecie wtyczek od sterownuka silnika na kilka minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpięcie aku na kilka sekund też pomaga. Chipowane 2,8 mają problem z doładowaniem ujemnym i też nie można tego błędu skasować. Najszybsza rada to odpięcie aku i kontrolka gaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdyby tak było to żadne by nie jeździło. Kwestia żeby tuner auto dobrze zrobił.Zresztą z tego co pamiętam to i tak przy każdym bucie odcina turbinę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przy każdym bucie ale te co znam przy mocnym pałowaniu czasami wyświetlą lampkę i jadą dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jedzie ,ale turbina jest odcięta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby odcięło turbinę to by chyba nie jechało a żadnego spadku mocy nie ma. Świeci tylko lampka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziwne rzeczy opowiadasz.

.Jak turbina nie chodzi to auto normalnie jedzie z tym ,że zachowuje się jak wolnossące i ma 100-150 koni.

Jakim cudem przy problemach z doładowaniem auto może jechać bez żadnego spadku mocy?

Jak przeładowuje to odcina,a jak nie doładowuje to również,a nawet jeśli nie to i tak masz spadek mocy.

Poza tym przynajmniej 3 sztuki opc na tym forum były kręcone i żadna nie miała problemów z doładowaniem.Ba nawet moja chipowana insignia 2.8 nie ma żadnego problemu z doładowaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja też rozmawiałem z dwoma kolegami i mieli podobny problem.

Insignia ma chyba większe turbo i tam problem niedoładowania widocznie nie występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w swojej vectrze opc również nie miałem tego problemu jak był dobrze zrobiony program.Owszem jak był przez tunera skopany program to błąd jak najbardziej występował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam opla signum 2.8 benzyna turbo 250km silnik cgyba z28 nel

Autko od dluższego czasu szarpie podczas przyspieszania ale tylko jak przyspieszam srednio bo jak dynamicznie to nie ma problemu i jak powoli to tez nie ma problemu. Szarpanie wystepuje w zakresie obrotow 1600-2200 okolo. W serwisie po podlaczeniu pod komputer nie znaleziono zadnych bledow w silniku ani w automatycznej szkrzyni biegów wię zaproponowali wymiane skrzyni na nową:-) darowałem sobie ten temat i nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpało:-) po jakiś 3 mc zapalił mi się kluczyk a po jakimś czasie kluczyk zgasł i zapaliła sie kontrolka silnika na żółto później kontrolka zgasła i po paru minutach znowu zapalił sie kluczyk. Autko przez cały czas nie straciło mocy i zachowywało się normalnie spalanie też zawsze w normie. . obecnie pali się kluczyk i poprzez prosty program diagnostyczny ustaliłem błąd P0090 więc moje pytanie skoro autko jeździ bezobjawowo poza tą zapaloną kontrolką z kluczykiem to można sobie jeździć czy wydać sporo kasy i szukać usterek bo jak wyczytałem na forum to może być dużo rzeczy do sprawdzenia lub wymienienia... Dodam że odkąd kupiłem autko tankuje tylko na statoilu benzyne 98 a filtr paliwa wymieniłem z 2 m-c przed tą usterką z kluczykiem bo szarpanie było i jest przed i po wymianie filtra paliwa.

Dziekuje i bede wdzięczny za wszystkie sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temat.

Mi tez od jakiegoś czasu pojawia się ten sam błąd. W lipcu wymieniłem najpierw filtr paliwa , następnie czujnik ciśnienia paliwa i do tego świece. Przez 4 tygodnie (około 1500 km) nie było problemów, autko chodziło bardzo dobrze i błąd nie pojawiał się.

Niestety, 2 dni temu postałem trochę w korkach w Wawie bo popadało wcześniej i w trakcie jazdy znowu P0090 wyskoczył :bad:. Nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić żeby nie wpakować się w niepotrzebne koszty. Oczywiście nie mam żadnych złych objawów, auto jeździ normalnie, nie zauważyłem spadku mocy.

Miał ktoś jeszcze taki problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez wymienialem ten czujnik kilka dni temu. Rozmawiamy o tym, ktory jest po lewej stronie jak sciagniesz plastik z gory zaslaniajacy gore silnika? Mocowany na dwie srubki. Kupilem taki jak byl wczesniej oryginalnie, czyli Boscha za 150zl i wszystko gra. Tez taki zamontowales? Skasuj blad (moze przez odpiecie aku da rade) i psiknij jeszcze wtyczke kontaktem.

Bosch nr 261230112

Please login or register to see this attachment.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie ten sam. Od tego czasu był odpinany aku x2. Może psiknę jeszcze tą wtyczkę.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprobuj, psiknij kontaktem i zostaw na pare min zeby odparowal. Pamietaj zeby przed odpaleniem silnika skasowac blad.

W poscie wyzej z opisu bledu wyraznie wynika, ze blad dotyczy obwodu a nie np. za niskiego cisnienia. Czyli wyglada to na czujnik, kabel lub cos nie laczy wtyczka. A czujnik nowy. Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko gra a przewód na szynie pewnie odczytuje głupoty, miałem podobnie z czujnikiem doładowania po drugiej stronie pod osłoną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę wtyczkę i przewody. Dam znać za jakiś czas czy coś się zmieniło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, popsikałem wczoraj, niestety błąd pojawił się i nie zgasł przez 70 km w drodze do pracy (połowa miasto i korki, druga połowa autostrada). Dziś rano, po odpaleniu zgasł i było ok.

Teraz po południu w drodze do pracy , gdy stałem w korku znowu P0090. Co ciekawe zauważyłem że pojawia mi się często właśnie jak stoję w korku i na jedynce podjeżdżam co chwile kawałek. Nie ma znaczenia czy LPG czy Pb.

Przewody oglądałem tak z grubsza i nie widać by gdzieś było coś z nimi nie tak.

Nie mam pomysłu.

Edited by Qbik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...