Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

MajkelOPC

2.8 Turbo błąd P0090-0F

Polecane posty

Witam, drodzy koledzy mam problem z moją Vectrą Z28NET, po 3 dniach stania odpaliłem dziś samochód, podczas jazdy zapaliła mi sie żółta kontorlka (samochód z kluczykiem) po chwili zgasła. Podłączyłem opcoma i pokazuje jeden błąd silika - P0090-0F opisany jako nieznany. Nie jestem w stanie go wykasować. Czy ktoś miał taki problem? Pomóżcie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w necie może pomoże:

P0090 - Obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres/ działanie (odchylenie dodatnie)

Edytowano przez czaro3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik ciśnienia paliwa, czy może to być spowodowane złej jakości paliwem ? Zdarzyło mi sie chwile wczesniej zatankować na jakiejś przypadkowej stacji, której nazwy nawet nie pamiętam. Tylko czemu nie da sie skasować tego błedu.... skoro żółta kontrolka gaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w op-comie nie ma opcji sprawdzenia parametrów jego pracy?

Błąd jest aktywny? i nie pokazuje go w check czyli ecu nie traktuje go jako poważnego uszkodzenia, a skoro istnieje problem to nie daje go usunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dziś pojechałem zrobić test i znowu to samo po kilku kilometrach kontrolka samochód z kluczykiem, moze dwie minuty i zgasła. Wróciłem do domu i opcom znowu ten sam błąd P0090-0F tylko ze dziś dopiero zauważyłem ze ma opis "nie występuje". Dalej nie jestem w stanie go skasować. W opcomie była tylko możliwość sprawdzenia czujnika ciśnienia paliwa w V i pracował na biegu jałowym 1.8V po dodaniu gazu wzrastało do 2,4V. Ma ktoś pomysł na rozwiązanie tematu ? Pozdrawiam

Edytowano przez MajkelOPC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie czujnik do wymiany. Jak ma cały czas złe odczyty to błędu nie skasujesz.Poza tym w mojej VC OPC op com czasami nie potrafił skasować błędu mimo,że wszystko było sprawne.Dopiero elm kasował wszystko.Jak nie występuje to pewnie w pamięci ma zarejestrowany taki błąd i opc com nie potrafi skasować.

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałeś do freeze frame?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 2.8 blad z komputera wykasujesz poprzez odpiecie wtyczek od sterownuka silnika na kilka minut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie aku na kilka sekund też pomaga. Chipowane 2,8 mają problem z doładowaniem ujemnym i też nie można tego błędu skasować. Najszybsza rada to odpięcie aku i kontrolka gaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdyby tak było to żadne by nie jeździło. Kwestia żeby tuner auto dobrze zrobił.Zresztą z tego co pamiętam to i tak przy każdym bucie odcina turbinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przy każdym bucie ale te co znam przy mocnym pałowaniu czasami wyświetlą lampkę i jadą dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jedzie ,ale turbina jest odcięta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby odcięło turbinę to by chyba nie jechało a żadnego spadku mocy nie ma. Świeci tylko lampka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziwne rzeczy opowiadasz.

.Jak turbina nie chodzi to auto normalnie jedzie z tym ,że zachowuje się jak wolnossące i ma 100-150 koni.

Jakim cudem przy problemach z doładowaniem auto może jechać bez żadnego spadku mocy?

Jak przeładowuje to odcina,a jak nie doładowuje to również,a nawet jeśli nie to i tak masz spadek mocy.

Poza tym przynajmniej 3 sztuki opc na tym forum były kręcone i żadna nie miała problemów z doładowaniem.Ba nawet moja chipowana insignia 2.8 nie ma żadnego problemu z doładowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja też rozmawiałem z dwoma kolegami i mieli podobny problem.

Insignia ma chyba większe turbo i tam problem niedoładowania widocznie nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale w swojej vectrze opc również nie miałem tego problemu jak był dobrze zrobiony program.Owszem jak był przez tunera skopany program to błąd jak najbardziej występował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam opla signum 2.8 benzyna turbo 250km silnik cgyba z28 nel

Autko od dluższego czasu szarpie podczas przyspieszania ale tylko jak przyspieszam srednio bo jak dynamicznie to nie ma problemu i jak powoli to tez nie ma problemu. Szarpanie wystepuje w zakresie obrotow 1600-2200 okolo. W serwisie po podlaczeniu pod komputer nie znaleziono zadnych bledow w silniku ani w automatycznej szkrzyni biegów wię zaproponowali wymiane skrzyni na nową:-) darowałem sobie ten temat i nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpało:-) po jakiś 3 mc zapalił mi się kluczyk a po jakimś czasie kluczyk zgasł i zapaliła sie kontrolka silnika na żółto później kontrolka zgasła i po paru minutach znowu zapalił sie kluczyk. Autko przez cały czas nie straciło mocy i zachowywało się normalnie spalanie też zawsze w normie. . obecnie pali się kluczyk i poprzez prosty program diagnostyczny ustaliłem błąd P0090 więc moje pytanie skoro autko jeździ bezobjawowo poza tą zapaloną kontrolką z kluczykiem to można sobie jeździć czy wydać sporo kasy i szukać usterek bo jak wyczytałem na forum to może być dużo rzeczy do sprawdzenia lub wymienienia... Dodam że odkąd kupiłem autko tankuje tylko na statoilu benzyne 98 a filtr paliwa wymieniłem z 2 m-c przed tą usterką z kluczykiem bo szarpanie było i jest przed i po wymianie filtra paliwa.

Dziekuje i bede wdzięczny za wszystkie sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat.

Mi tez od jakiegoś czasu pojawia się ten sam błąd. W lipcu wymieniłem najpierw filtr paliwa , następnie czujnik ciśnienia paliwa i do tego świece. Przez 4 tygodnie (około 1500 km) nie było problemów, autko chodziło bardzo dobrze i błąd nie pojawiał się.

Niestety, 2 dni temu postałem trochę w korkach w Wawie bo popadało wcześniej i w trakcie jazdy znowu P0090 wyskoczył :bad:. Nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić żeby nie wpakować się w niepotrzebne koszty. Oczywiście nie mam żadnych złych objawów, auto jeździ normalnie, nie zauważyłem spadku mocy.

Miał ktoś jeszcze taki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tez wymienialem ten czujnik kilka dni temu. Rozmawiamy o tym, ktory jest po lewej stronie jak sciagniesz plastik z gory zaslaniajacy gore silnika? Mocowany na dwie srubki. Kupilem taki jak byl wczesniej oryginalnie, czyli Boscha za 150zl i wszystko gra. Tez taki zamontowales? Skasuj blad (moze przez odpiecie aku da rade) i psiknij jeszcze wtyczke kontaktem.

Bosch nr 261230112

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie ten sam. Od tego czasu był odpinany aku x2. Może psiknę jeszcze tą wtyczkę.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj, psiknij kontaktem i zostaw na pare min zeby odparowal. Pamietaj zeby przed odpaleniem silnika skasowac blad.

W poscie wyzej z opisu bledu wyraznie wynika, ze blad dotyczy obwodu a nie np. za niskiego cisnienia. Czyli wyglada to na czujnik, kabel lub cos nie laczy wtyczka. A czujnik nowy. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko gra a przewód na szynie pewnie odczytuje głupoty, miałem podobnie z czujnikiem doładowania po drugiej stronie pod osłoną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę wtyczkę i przewody. Dam znać za jakiś czas czy coś się zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, popsikałem wczoraj, niestety błąd pojawił się i nie zgasł przez 70 km w drodze do pracy (połowa miasto i korki, druga połowa autostrada). Dziś rano, po odpaleniu zgasł i było ok.

Teraz po południu w drodze do pracy , gdy stałem w korku znowu P0090. Co ciekawe zauważyłem że pojawia mi się często właśnie jak stoję w korku i na jedynce podjeżdżam co chwile kawałek. Nie ma znaczenia czy LPG czy Pb.

Przewody oglądałem tak z grubsza i nie widać by gdzieś było coś z nimi nie tak.

Nie mam pomysłu.

Edytowano przez Qbik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...