Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Smelbo

Wymiana tulei lewarka zmiany biegów VC skrzynia F40 6 biegów

Recommended Posts

W związku z tym, że wymieniałem u siebie tuleję lewarka zmiany biegów zrobiłem kilka fotek. Może komuś w przyszłości się przyda. Nie trzeba demontować całego tunelu jak to niektórzy tutaj na forum pisali.

A więc zabieramy się do roboty:

1. Najpierw demontujemy ramkę mieszka, popielniczkę i dla wygody metalowy łącznik tunelu pomiędzy popielniczką a mieszkiem

Please login or register to see this image.

2. Wrzucamy bieg nr 4 (2 i 6 pewnie też może być) - chodzi o to aby prawe cięgno wyszło z zaczepu do regulacji (przy ustawieniu biegu na luz niestety jest za mało miejsca i nie da się wyciągnąć).

3. Odpinamy zaczepy regulujące z cięgien

b519c52e08278d4bmed.jpg

4. Kolejnym krokiem jest odkręcenie 4 śrub trzymających górną pokrywę

e599f9fff4232544med.jpg

5. Podnosimy pokrywkę, po prawej stronie wyjmujemy "pręcik" z otworu (chodzi o to co jest przy lewej dolnej śrubce na zdjęciu powyżej), lewarkiem robimy ruch tak jakbyśmy chcieli wrzucić 3 bieg (wtedy cięgno wychodzi z prawego zaczepu podnosimy cały lewarek do góry (wyciągamy).

6.Tak wygląda po wyciągnięciu

0bab04f3ddce7742med.jpg

12cba3cc17c94962med.jpg

7. Podmieniamy starą tuleję na nową

d3cece3ad9f1f060med.jpg

a9f7ba58e14af034med.jpg

ba6ed6740a099f95med.jpg

8. Zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności

2092e32def6f471fmed.jpg

9. Na sam koniec należy jeszcze wyregulować cięgna od zmiany biegów, gdzieś na forum jest porada jak to zrobić.

Aha, bo zapomniałem wspomnieć, u mnie ta wymiana średnio dała pozytywne rezultaty. Jest lepiej ale dalej luz na lewarku jest. Wydaje mi się, że bardziej będzie to wina wysprzęglika,

Edited by Smelbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super na pewno się przyda.

Edited by grzes2121

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra robota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">
co do regulacji cięgien to tak na zaś rzucam linka do porady mojego autorstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo koledzy zapomnieliście o jeszcze 2 tulejach których to niestety nie ma dostępnych zamienników:) ja przesmarowałem je i dodatkowo owinąłem raz taśmą izolacyjna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo był tez duży luz na nich

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ona są nacięte wiec owinięcie ich taśmą powoduje ciaśniejsze przyleganie do tej metalowej ''rurki"

na zdjęciu pokazane o które chodzi

w7lc0h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

One w sumie to niezbyt się ruszały. mówisz żeby jeszcze to zcisnąć? można jakąś opaską to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opaska termokurczliwe będzie za gruba. Wystarczy raz Taśma izolacyjne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba kolega miał na myśli opaskę typu zip.

Te luzy na lewarku mogą jeszcze wynikać z tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

no spoko ale gdzie tu coś takiego zmieścisz jak ta tuleja jest przykryta ściśle od dołu i góry plastikiem tylko taśma izolacyjna tu zredukuje luz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już wiem o co CI chodzi. Spróbowałem dziś dołożyć po dwa owinięcia na stronę. Co prawda faktycznie lewarek ma mniejszy luz na boki ale to jednak nie o to chodzi. Moim zdaniem te dwie tulejki powinny tak lekko chodzić i powienien tam być lekki luz, zresztą obie te tuleje są nacięte po to żeby mogły się "zmniejszyć" a lewarek chodził łatwo. Jak dołożysz więcej taśmy na tulei to lewarek w ogóle nie chce wracać do położenia neutralnego (sprawdziłem).

Druga sprawa że jak rusza się lewarkiem (luz) to całe cięgno od wysprzęglika też się rusza, a tak raczej nie powinno być. Moim zdaniem problem z wrzucaniem biegów leży gdzieś pod maską i nie jest to ilość oleju w skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 owinięcia za duzo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jedno owinięcie wystarczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i moim zdaniem trzeba to zrobić bo z czasem ta plastiki też się wyrabiają i lekki luz jest

a wymieniałaś główną tuleje ? regulowałeś biegi ?

Edited by sayanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiem, że za dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zrobiłem to na próbę. Ostatecznie zostawiłem tak jak było.Główną tuleję wymieniałem, wyprzedzając pytanie - olej w skrzyni też

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moim zdaniem gdyby był luz gdzieś w okolicach lewarka to nie chodziłoby całe cięgno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie i za ile kupiłeś tą tuleję?

czy różni się on w zależości od skrzyni/slnika?

miałeś luz na lewarku jak był wbity bieg, ale w którą stronę: przód/tył czy lewo/prawo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłopaki a jakim smarem potraktować tą tuleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlpiej wazelina techniczna bo nie wpływa na plastik wszystko solidnie przesmaruj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podłacze sie to tematu...

musze wymienić moduł "żyroskop" ESP, podobno znajduje sie pod lewarkiem ale nigdzie nie znalazlem zdjęć tego modułu w tym miejscu.

Czy ktoś mógłby mi pomóc i pokazac gdzie to jest zanim kupie ten moduł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki pracuje dużo lżej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiada ktos numery gm poszczegolnych czesci skladowych lewarka? Potrzebuje gumke silikonowa ktora nalozona jest na trzpien i porusza blaszka z lewej strony. Widac ja w punkcie 7 na trzecim zdjeciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki sam lewarek w Astrze i wg ASO mechanizm lewarka jest nierozbieralny i sprzedają w całości. Do Astry 1000zł. Tuleję kupisz na Alle za ok 60zł. Sam przymierzam się do wymiany ale chciałem jeszcze zmienić mieszek a w Astrze jest to o tyle trudne, że ściągnięcie gałki z drążka czasem się nie udaje i wtedy mamy problem. Wymiana samej tulejki wydaje się łatwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Czy mozna wymienic element zaznaczony na foto ? tez macie luzy na nim ?? 

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz tam luz to pewnie brakuje ci silikonowej gumki o ktorej wyzej pisalem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli czegos brakuje... moze gdzies lezy w tunelu :-) 

 

Mowisz o tym trzpieniu ktory zaznaczylem na foto wyzej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na tym trzpieniu musi byc nasunieta gumka. Przyjrzyj sie zdjeciu. I zobacz i siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko. Dzisiaj pojawił mi się luz na gałce ale tylko prawo lewo. Góra dół jest ok. Zerknąłem szybko pod mieszek i linka w luzie gałki nie reaguje, więc myślę że przy skrzyni nic nie spadło. Luz jest między gałką a linką ale tylko prawo lewo. Czy jest tam jakiś mechanizm, jakaś zębatka czy coś innego co odpowiada za zmianę ruchu gałki prawo lewo na poruszanie linką? Biegi wszystkie wchodzą ale trochę ciężko wcelować w 3 i 4.

Edit.

Problem odnaleziono i rozwiązano. Spadła gumeczka.

 

Edited by maras78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...