Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Smelbo

Wymiana tulei lewarka zmiany biegów VC skrzynia F40 6 biegów

Polecane posty

W związku z tym, że wymieniałem u siebie tuleję lewarka zmiany biegów zrobiłem kilka fotek. Może komuś w przyszłości się przyda. Nie trzeba demontować całego tunelu jak to niektórzy tutaj na forum pisali.

A więc zabieramy się do roboty:

1. Najpierw demontujemy ramkę mieszka, popielniczkę i dla wygody metalowy łącznik tunelu pomiędzy popielniczką a mieszkiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

2. Wrzucamy bieg nr 4 (2 i 6 pewnie też może być) - chodzi o to aby prawe cięgno wyszło z zaczepu do regulacji (przy ustawieniu biegu na luz niestety jest za mało miejsca i nie da się wyciągnąć).

3. Odpinamy zaczepy regulujące z cięgien

b519c52e08278d4bmed.jpg

4. Kolejnym krokiem jest odkręcenie 4 śrub trzymających górną pokrywę

e599f9fff4232544med.jpg

5. Podnosimy pokrywkę, po prawej stronie wyjmujemy "pręcik" z otworu (chodzi o to co jest przy lewej dolnej śrubce na zdjęciu powyżej), lewarkiem robimy ruch tak jakbyśmy chcieli wrzucić 3 bieg (wtedy cięgno wychodzi z prawego zaczepu podnosimy cały lewarek do góry (wyciągamy).

6.Tak wygląda po wyciągnięciu

0bab04f3ddce7742med.jpg

12cba3cc17c94962med.jpg

7. Podmieniamy starą tuleję na nową

d3cece3ad9f1f060med.jpg

a9f7ba58e14af034med.jpg

ba6ed6740a099f95med.jpg

8. Zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności

2092e32def6f471fmed.jpg

9. Na sam koniec należy jeszcze wyregulować cięgna od zmiany biegów, gdzieś na forum jest porada jak to zrobić.

Aha, bo zapomniałem wspomnieć, u mnie ta wymiana średnio dała pozytywne rezultaty. Jest lepiej ale dalej luz na lewarku jest. Wydaje mi się, że bardziej będzie to wina wysprzęglika,

Edytowano przez Smelbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super na pewno się przyda.

Edytowano przez grzes2121

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra robota

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">
co do regulacji cięgien to tak na zaś rzucam linka do porady mojego autorstwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo koledzy zapomnieliście o jeszcze 2 tulejach których to niestety nie ma dostępnych zamienników:) ja przesmarowałem je i dodatkowo owinąłem raz taśmą izolacyjna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo był tez duży luz na nich

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ona są nacięte wiec owinięcie ich taśmą powoduje ciaśniejsze przyleganie do tej metalowej ''rurki"

na zdjęciu pokazane o które chodzi

w7lc0h.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

One w sumie to niezbyt się ruszały. mówisz żeby jeszcze to zcisnąć? można jakąś opaską to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opaska termokurczliwe będzie za gruba. Wystarczy raz Taśma izolacyjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolega miał na myśli opaskę typu zip.

Te luzy na lewarku mogą jeszcze wynikać z tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no spoko ale gdzie tu coś takiego zmieścisz jak ta tuleja jest przykryta ściśle od dołu i góry plastikiem tylko taśma izolacyjna tu zredukuje luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Już wiem o co CI chodzi. Spróbowałem dziś dołożyć po dwa owinięcia na stronę. Co prawda faktycznie lewarek ma mniejszy luz na boki ale to jednak nie o to chodzi. Moim zdaniem te dwie tulejki powinny tak lekko chodzić i powienien tam być lekki luz, zresztą obie te tuleje są nacięte po to żeby mogły się "zmniejszyć" a lewarek chodził łatwo. Jak dołożysz więcej taśmy na tulei to lewarek w ogóle nie chce wracać do położenia neutralnego (sprawdziłem).

Druga sprawa że jak rusza się lewarkiem (luz) to całe cięgno od wysprzęglika też się rusza, a tak raczej nie powinno być. Moim zdaniem problem z wrzucaniem biegów leży gdzieś pod maską i nie jest to ilość oleju w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 owinięcia za duzo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jedno owinięcie wystarczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i moim zdaniem trzeba to zrobić bo z czasem ta plastiki też się wyrabiają i lekki luz jest

a wymieniałaś główną tuleje ? regulowałeś biegi ?

Edytowano przez sayanx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiem, że za dużo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zrobiłem to na próbę. Ostatecznie zostawiłem tak jak było.Główną tuleję wymieniałem, wyprzedzając pytanie - olej w skrzyni też

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moim zdaniem gdyby był luz gdzieś w okolicach lewarka to nie chodziłoby całe cięgno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzie i za ile kupiłeś tą tuleję?

czy różni się on w zależości od skrzyni/slnika?

miałeś luz na lewarku jak był wbity bieg, ale w którą stronę: przód/tył czy lewo/prawo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chłopaki a jakim smarem potraktować tą tuleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlpiej wazelina techniczna bo nie wpływa na plastik wszystko solidnie przesmaruj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłacze sie to tematu...

musze wymienić moduł "żyroskop" ESP, podobno znajduje sie pod lewarkiem ale nigdzie nie znalazlem zdjęć tego modułu w tym miejscu.

Czy ktoś mógłby mi pomóc i pokazac gdzie to jest zanim kupie ten moduł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzięki pracuje dużo lżej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktos numery gm poszczegolnych czesci skladowych lewarka? Potrzebuje gumke silikonowa ktora nalozona jest na trzpien i porusza blaszka z lewej strony. Widac ja w punkcie 7 na trzecim zdjeciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam lewarek w Astrze i wg ASO mechanizm lewarka jest nierozbieralny i sprzedają w całości. Do Astry 1000zł. Tuleję kupisz na Alle za ok 60zł. Sam przymierzam się do wymiany ale chciałem jeszcze zmienić mieszek a w Astrze jest to o tyle trudne, że ściągnięcie gałki z drążka czasem się nie udaje i wtedy mamy problem. Wymiana samej tulejki wydaje się łatwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

Czy mozna wymienic element zaznaczony na foto ? tez macie luzy na nim ?? 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tam luz to pewnie brakuje ci silikonowej gumki o ktorej wyzej pisalem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli czegos brakuje... moze gdzies lezy w tunelu :-) 

 

Mowisz o tym trzpieniu ktory zaznaczylem na foto wyzej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na tym trzpieniu musi byc nasunieta gumka. Przyjrzyj sie zdjeciu. I zobacz i siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mam pytanko. Dzisiaj pojawił mi się luz na gałce ale tylko prawo lewo. Góra dół jest ok. Zerknąłem szybko pod mieszek i linka w luzie gałki nie reaguje, więc myślę że przy skrzyni nic nie spadło. Luz jest między gałką a linką ale tylko prawo lewo. Czy jest tam jakiś mechanizm, jakaś zębatka czy coś innego co odpowiada za zmianę ruchu gałki prawo lewo na poruszanie linką? Biegi wszystkie wchodzą ale trochę ciężko wcelować w 3 i 4.

Edit.

Problem odnaleziono i rozwiązano. Spadła gumeczka.

 

Edytowano przez maras78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...