Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zbiku01

2.8 turbo 250KM falujące obroty

Recommended Posts

Witam borykam się z problemem falujących obrotów na biegu jałowym. Silnik 2.8 Turbo 250KM rok 11.2007 roku. Jazda i osiągi ok. Falują tylko obroty raz mniej (lub prawie w ogóle) raz mocniej. Nie ma różnicy czy włączony gaz czy benzyna (problem pojawiał się już przed montażem instalacji gazowej). Świece nowe, kolektor dolotowy szczelny, pompowaliśmy układ sprężonym powietrzem. Przepływomierz podmieniałem na nowy zero efektów. Kolega, który montował mi instalacje wyczyścił elektroniczną przepustnicę, ponieważ była zawalona, nie ma funkcji adaptacji parametrów w Opeltechu po jej czyszczeniu. Na kompie zero błędów. Obstawiamy walniętą przepustnicę a Wy jak sądzicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmień cewki zapłonowe jedna szwankuje najczęściej te przykryte kolektorem dolotowym

gdyż nie maja odpowiedniego chłodzenia

nowa boscha z oryginału 200 zł sztuka w intercarsie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok spoko dzięki. Czy jest możliwość sprawdzenia tych cewek w jakiś sposób? Czy jedyne rozwiązanie to podmienianie cewek i przykręcania/odkręcanie powtórne kolektora aż do trafienia walniętej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od razu wszystkie trzy wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie 600 zł to nie majątek zmieniaj wszystkie trzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja miałem na op comie błąd wypadanie zapłonu ale musiałem jej dość ostro powstawiać bo tak przy zwykłej jeździe tego nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmieniłem przepustnicę bez rezultatu, zaryzykuję i wymienię te cewki. Czasami zaświeca mi się bład Skład Mieszanki B1 lub auto z kluczem tylko ciężko powiedziec czy ma to związek z falującymi obrotami czy z tym, że nie da rady dokładnie skonfigurować parametrów instalacji gazowej przez falujące obroty. Wymienię cewki i napiszę, pozdro !

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak tam?
Wymieniłeś cewki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam cewki wymienione. Trzy sztuki od strony grodzi silknika. Problem występuje dalej nie zauważyłem poprawy. Zauważyłem również że gdy dodaję gazu na biegu jałowym, gdy silnik schodzi z obrotów słychać w tłumikach takie dziwne dudnienie mniej więcej między 2000 - 3000 obrotów. Podczas wzrastania obrotów też to słychać jak i również podczas jazdy, gdy puszczę gaz powiedzmy na 2 biegu słyszę ten dźwięk - na początku myślałem że tłumik mam poluzowany ale nie. Podczas jazdy słychać to tylko jak silnik jest całkiem zimny i nie za każdym razem. Na biegu jałowym słychać to za każdym razem nawet na rozgrzanym motorze. Podkreślam, że to dziwne dudnienie - bulgotanie nie strzelanie w wydech. Mam możliwość podmiany jeszcze tych 3 cewek co są z przodu na nowe bez konieczności zakupu, więc jeszcze to spróbuję zrobić. Kolega, który wymieniał mi cewki jedną z tych trzech starych z tyłu silnika zamontował mi jedną na przodze motoru więc może znalazła się tam akurat ta zepsuta stąd brak poprawy ? Tak się zastanawiam.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może tak być - w tej chwili to na Twoim miejscu wymieniał bym je po jednej żeby mieć pewność.

I jak nie cewka, to przyjrzałbym się jeszcze wtryskiwaczom benzyny.

Bo rozumiem że LPG nie masz żeby sprawdzić na innym układzie paliwowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak najbardziej możliwe i nie wiem po co właściwie to zrobił

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok podmienie te cewki i zobacze, LPG mam i jest to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś wiadomo dalej w temacie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po przerwie, niestety postępu żadnego. 6 nowych cewek niczego nie poprawiło, dobrze że 3 mogłem zwrócić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszkodzone cewki raczej się objawiają szarpaniem przy mocnym wciśnięciu gazu.

Kolego podepnij opcoma i popatrz jak silnik trzyma obroty. Czy falowanie na liczniku pokrywa się z falowaniem w kompie.

Świece w jakim stanie?

Może spróbuj jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych.

Edited by janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A lewe powietrze na 100% wyeliminowane?

Jak zatkasz czymś wlot powietrza do przepustnicy, to silnik gaśnie i to czym zatkałeś pozostaje przyssane do przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiece nowe. Na lpg tez faluje wiec to nie wtryski benzyny. Pompowalismy kolektor sprezonym powietrzem nigdzie nie bylo slychac syczenia, dlatego lewe powietrze raczej nie wchodzi w gre. Na kompie bledow nie ma. Co mi da porownanie odczytu predkosci obrotowej na kompie ze wzkazazaniem obrotomierza?

PODSUMOWUJAC:

1.Swiece nowe.

2.Podmiana przepustnicy nie pomogla, tamta tez byla uzywana ale tez uszkodzona?

3.Wymiana cewek nie pomogla.

4.Podmiana przeplywki nie pomogla.

5.Kolektor dolotowy sprawdzany sprezonym powietrzem.

6.Kompresja w cylindrach ok.

7.Brak bledow w komputerrze

8.Problem wystepuje na benzynie i LPG.

OBJAWY:

1.Falowanie obrotow.

2. Dudnienie z wydechu po puszczeniu gazu.

3.Dwa razy w zeszlym roku zdarzylo sie ze po odpaleniu mrugal check engine i auto sie trzeslo jakby gar jeden nie palil. Po zgaszeniu i powtornym odpaleniu problemu nie bylo.

4. Podczas jazdy czasami jak depne to zanim mnie "wbije w fotel" sekunde wczesniej czuc szarpniecie silnika, ale moze po prostu "ten typ tak ma"? Lub jest to moment zalaczenia turbiny? Bardziej odczuwalne jest to w trybie sport, jak dam mu w gar to szarpnie i leci jak rakieta. Zaznaczam ze auto przyspiesza plynnie.

Nie wiem czy ma to ze soba zwiazek ale po prostu wypisuje wszystko co moze sie przydac i pomoc.

Czy moze byc winny w moim aucie zawalony EGR?

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak silnik jest zimny to objawy też występują?

Czy tylko jak się rozgrzeje?

Jeśli masz dostęp do interfaceu OBD2, zobacz czy nie masz jakiś dużych (rzędu 20+%) korekcji LTFT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obroty falują cały czas, od razu to słychać jak po odpaleniu schodzi po ssaniu na wolne obroty, ponadto:

Please login or register to see this quote.

Ok postaram się sprawdzić ten parametr. Przez to że silnik tak pracuje komputer nie może zestroić dobrze instalacji gazowej i przez to też kiedyś mi się auto z kluczem zapalało.

Dodam jeszcze, że jak ruszę na całkiem zimnym silniku i delikatnie przyśpieszam to przez pierwsze kilkadziesiąt metrów mam wrażenie jakby sie dławił.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to być jeszcze problem z sondami lambda - co owocuje nieprawidłowym wyliczeniem korekt dla dawki paliwa, które z kolei są powielone przez instalację gazową.

tu masz tyle szczęścia że to V6 i cała logika jest podwojona i mała szansa żeby równo się popsuło z obu stron silnika.

Stąd moje pytanie o wielkość korekty długoterminowej dla poszczególnych banków.

Chociaż nie zgadza się tyle, że mając rozgrzany silnik, w zakresie małych-średnich obciążeń gdzie silnik sterowany jest sondami lambda, szybka korekta powinna zawsze być w stanie ustabilizować obroty - pod warunkiem że chodzi o skład mieszanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To juz teraz wiem o co chodzi kolega ktory montowal mi instalacje sprawdzal dawki i sa w granicach normy. Dzisiaj powtorzyla mi sie sytuacja z przed roku. Odpalilem auto na benzynie zaczal chodzic bardzo zle zaczal sie trzasc troche silnik, zapalilo sie auto z kluczem a po chwili check, po nastepnych kilku sekundach przelaczyl sie na LPG i zdechl calkiem. Wylaczylem wie gaz. Kolejne dwie proby odpalenia silnika wygladaly tak samo, na pb chodzil strasznie a przy przelaczeniu na gaz sam gasl. Za czwartym odpaleniem objawy ustaly jedynie check sie swiecil i nieaktywny byl tryb sport tak wiec musial wejsc w tryb awaryjny. Pojechalem wiec na lpg do miasta, check swiecil sie caly czas. Po godzinie wrocilem odpalilem auto i jakby auto zapomnialo o tamtej sytuacji checka nie ma, sport dziala. Jutro jade na komputer mam nadzieje, ze zapisal sie blad w pamieci i bedzie to jakas wzkazowka. Wiele razy tak bylo ze po checku nie bylo sladu w pamieci. Mialem tez bledy kiedys od sondy lambda ale nie wiadomo czy to nie od gazu. Mam nadzieje ze sie czegos jutro dowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz chyba problem z dawkami paliwa, moze za bardzo podlany, afr sprawdz

A po drugie 2.8 turbo tak maja niestety z falowaniem obrotow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez przesady.W vectrze i w Insigni nie mam i nie miałem żadnych problemów z obrotami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawki paliwa sa ok. Problem check engine zniknal, powodem byl uszkodzony przekaznik w instalacji LPG przez co zglupialo ECU i wywalalo blad wszystkich wtryskow. Zgadzm sie z kolega wyzej. Fakt ze dany model silnika podatny jest na usterke, ktora powtarza sie w wielu egzemplarzach, nie znaczy ze jest to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i jak? cos wiadomo?

ciekaw jestem bo u mnie jest podobnie ale tylko na zimnym i tylko na gazie z tym szarpaniem chociaz teraz juz mniej po zmianie wtryskow gazu ale w planach jest ktoras z cewek ale to powolutku sprawdzimy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nic nie wiadomo. Na poczatku sierpnia daje auto do zaprzyjaznionego warsztatu i maja szukac przyczyny, takze dam znac jak tylko cos bede wiedzial. U mnie problem zaistnial przed montazem LPG. pozdro

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...