Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zbiku01

2.8 turbo 250KM falujące obroty

Polecane posty

Witam borykam się z problemem falujących obrotów na biegu jałowym. Silnik 2.8 Turbo 250KM rok 11.2007 roku. Jazda i osiągi ok. Falują tylko obroty raz mniej (lub prawie w ogóle) raz mocniej. Nie ma różnicy czy włączony gaz czy benzyna (problem pojawiał się już przed montażem instalacji gazowej). Świece nowe, kolektor dolotowy szczelny, pompowaliśmy układ sprężonym powietrzem. Przepływomierz podmieniałem na nowy zero efektów. Kolega, który montował mi instalacje wyczyścił elektroniczną przepustnicę, ponieważ była zawalona, nie ma funkcji adaptacji parametrów w Opeltechu po jej czyszczeniu. Na kompie zero błędów. Obstawiamy walniętą przepustnicę a Wy jak sądzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmień cewki zapłonowe jedna szwankuje najczęściej te przykryte kolektorem dolotowym

gdyż nie maja odpowiedniego chłodzenia

nowa boscha z oryginału 200 zł sztuka w intercarsie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok spoko dzięki. Czy jest możliwość sprawdzenia tych cewek w jakiś sposób? Czy jedyne rozwiązanie to podmienianie cewek i przykręcania/odkręcanie powtórne kolektora aż do trafienia walniętej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od razu wszystkie trzy wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie 600 zł to nie majątek zmieniaj wszystkie trzy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja miałem na op comie błąd wypadanie zapłonu ale musiałem jej dość ostro powstawiać bo tak przy zwykłej jeździe tego nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podmieniłem przepustnicę bez rezultatu, zaryzykuję i wymienię te cewki. Czasami zaświeca mi się bład Skład Mieszanki B1 lub auto z kluczem tylko ciężko powiedziec czy ma to związek z falującymi obrotami czy z tym, że nie da rady dokładnie skonfigurować parametrów instalacji gazowej przez falujące obroty. Wymienię cewki i napiszę, pozdro !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak tam?
Wymieniłeś cewki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam cewki wymienione. Trzy sztuki od strony grodzi silknika. Problem występuje dalej nie zauważyłem poprawy. Zauważyłem również że gdy dodaję gazu na biegu jałowym, gdy silnik schodzi z obrotów słychać w tłumikach takie dziwne dudnienie mniej więcej między 2000 - 3000 obrotów. Podczas wzrastania obrotów też to słychać jak i również podczas jazdy, gdy puszczę gaz powiedzmy na 2 biegu słyszę ten dźwięk - na początku myślałem że tłumik mam poluzowany ale nie. Podczas jazdy słychać to tylko jak silnik jest całkiem zimny i nie za każdym razem. Na biegu jałowym słychać to za każdym razem nawet na rozgrzanym motorze. Podkreślam, że to dziwne dudnienie - bulgotanie nie strzelanie w wydech. Mam możliwość podmiany jeszcze tych 3 cewek co są z przodu na nowe bez konieczności zakupu, więc jeszcze to spróbuję zrobić. Kolega, który wymieniał mi cewki jedną z tych trzech starych z tyłu silnika zamontował mi jedną na przodze motoru więc może znalazła się tam akurat ta zepsuta stąd brak poprawy ? Tak się zastanawiam.

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może tak być - w tej chwili to na Twoim miejscu wymieniał bym je po jednej żeby mieć pewność.

I jak nie cewka, to przyjrzałbym się jeszcze wtryskiwaczom benzyny.

Bo rozumiem że LPG nie masz żeby sprawdzić na innym układzie paliwowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak najbardziej możliwe i nie wiem po co właściwie to zrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok podmienie te cewki i zobacze, LPG mam i jest to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś wiadomo dalej w temacie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie, niestety postępu żadnego. 6 nowych cewek niczego nie poprawiło, dobrze że 3 mogłem zwrócić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Uszkodzone cewki raczej się objawiają szarpaniem przy mocnym wciśnięciu gazu.

Kolego podepnij opcoma i popatrz jak silnik trzyma obroty. Czy falowanie na liczniku pokrywa się z falowaniem w kompie.

Świece w jakim stanie?

Może spróbuj jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych.

Edytowano przez janek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A lewe powietrze na 100% wyeliminowane?

Jak zatkasz czymś wlot powietrza do przepustnicy, to silnik gaśnie i to czym zatkałeś pozostaje przyssane do przepustnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swiece nowe. Na lpg tez faluje wiec to nie wtryski benzyny. Pompowalismy kolektor sprezonym powietrzem nigdzie nie bylo slychac syczenia, dlatego lewe powietrze raczej nie wchodzi w gre. Na kompie bledow nie ma. Co mi da porownanie odczytu predkosci obrotowej na kompie ze wzkazazaniem obrotomierza?

PODSUMOWUJAC:

1.Swiece nowe.

2.Podmiana przepustnicy nie pomogla, tamta tez byla uzywana ale tez uszkodzona?

3.Wymiana cewek nie pomogla.

4.Podmiana przeplywki nie pomogla.

5.Kolektor dolotowy sprawdzany sprezonym powietrzem.

6.Kompresja w cylindrach ok.

7.Brak bledow w komputerrze

8.Problem wystepuje na benzynie i LPG.

OBJAWY:

1.Falowanie obrotow.

2. Dudnienie z wydechu po puszczeniu gazu.

3.Dwa razy w zeszlym roku zdarzylo sie ze po odpaleniu mrugal check engine i auto sie trzeslo jakby gar jeden nie palil. Po zgaszeniu i powtornym odpaleniu problemu nie bylo.

4. Podczas jazdy czasami jak depne to zanim mnie "wbije w fotel" sekunde wczesniej czuc szarpniecie silnika, ale moze po prostu "ten typ tak ma"? Lub jest to moment zalaczenia turbiny? Bardziej odczuwalne jest to w trybie sport, jak dam mu w gar to szarpnie i leci jak rakieta. Zaznaczam ze auto przyspiesza plynnie.

Nie wiem czy ma to ze soba zwiazek ale po prostu wypisuje wszystko co moze sie przydac i pomoc.

Czy moze byc winny w moim aucie zawalony EGR?

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak silnik jest zimny to objawy też występują?

Czy tylko jak się rozgrzeje?

Jeśli masz dostęp do interfaceu OBD2, zobacz czy nie masz jakiś dużych (rzędu 20+%) korekcji LTFT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obroty falują cały czas, od razu to słychać jak po odpaleniu schodzi po ssaniu na wolne obroty, ponadto:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok postaram się sprawdzić ten parametr. Przez to że silnik tak pracuje komputer nie może zestroić dobrze instalacji gazowej i przez to też kiedyś mi się auto z kluczem zapalało.

Dodam jeszcze, że jak ruszę na całkiem zimnym silniku i delikatnie przyśpieszam to przez pierwsze kilkadziesiąt metrów mam wrażenie jakby sie dławił.

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może to być jeszcze problem z sondami lambda - co owocuje nieprawidłowym wyliczeniem korekt dla dawki paliwa, które z kolei są powielone przez instalację gazową.

tu masz tyle szczęścia że to V6 i cała logika jest podwojona i mała szansa żeby równo się popsuło z obu stron silnika.

Stąd moje pytanie o wielkość korekty długoterminowej dla poszczególnych banków.

Chociaż nie zgadza się tyle, że mając rozgrzany silnik, w zakresie małych-średnich obciążeń gdzie silnik sterowany jest sondami lambda, szybka korekta powinna zawsze być w stanie ustabilizować obroty - pod warunkiem że chodzi o skład mieszanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To juz teraz wiem o co chodzi kolega ktory montowal mi instalacje sprawdzal dawki i sa w granicach normy. Dzisiaj powtorzyla mi sie sytuacja z przed roku. Odpalilem auto na benzynie zaczal chodzic bardzo zle zaczal sie trzasc troche silnik, zapalilo sie auto z kluczem a po chwili check, po nastepnych kilku sekundach przelaczyl sie na LPG i zdechl calkiem. Wylaczylem wie gaz. Kolejne dwie proby odpalenia silnika wygladaly tak samo, na pb chodzil strasznie a przy przelaczeniu na gaz sam gasl. Za czwartym odpaleniem objawy ustaly jedynie check sie swiecil i nieaktywny byl tryb sport tak wiec musial wejsc w tryb awaryjny. Pojechalem wiec na lpg do miasta, check swiecil sie caly czas. Po godzinie wrocilem odpalilem auto i jakby auto zapomnialo o tamtej sytuacji checka nie ma, sport dziala. Jutro jade na komputer mam nadzieje, ze zapisal sie blad w pamieci i bedzie to jakas wzkazowka. Wiele razy tak bylo ze po checku nie bylo sladu w pamieci. Mialem tez bledy kiedys od sondy lambda ale nie wiadomo czy to nie od gazu. Mam nadzieje ze sie czegos jutro dowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba problem z dawkami paliwa, moze za bardzo podlany, afr sprawdz

A po drugie 2.8 turbo tak maja niestety z falowaniem obrotow...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bez przesady.W vectrze i w Insigni nie mam i nie miałem żadnych problemów z obrotami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawki paliwa sa ok. Problem check engine zniknal, powodem byl uszkodzony przekaznik w instalacji LPG przez co zglupialo ECU i wywalalo blad wszystkich wtryskow. Zgadzm sie z kolega wyzej. Fakt ze dany model silnika podatny jest na usterke, ktora powtarza sie w wielu egzemplarzach, nie znaczy ze jest to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i jak? cos wiadomo?

ciekaw jestem bo u mnie jest podobnie ale tylko na zimnym i tylko na gazie z tym szarpaniem chociaz teraz juz mniej po zmianie wtryskow gazu ale w planach jest ktoras z cewek ale to powolutku sprawdzimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie wiadomo. Na poczatku sierpnia daje auto do zaprzyjaznionego warsztatu i maja szukac przyczyny, takze dam znac jak tylko cos bede wiedzial. U mnie problem zaistnial przed montazem LPG. pozdro

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...