Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Markuss86

Cieknący płyn chłodniczy

Recommended Posts

Witam. Jak w temacie mam problem z cieknącym płynem chłodniczym. Na przeglądzie diagnosta stwierdził cieknącą chłodnice nie potrafił jednak wskazać miejsca, zalecił wymiane chłodnicy. Tak też chciałem zrobić. Przy wymianie rozrządu poprosiłem mechanika aby obejrzał tą chłodnice i sprawdził skąd cieknie. Przy odbieraniu auta stwierdził ze żadnego wycieku nie ma. Problem w tym, że czasami pod autem jest plamka czerwonego płynu a czasami nie. dziś zrobiłem 150 km i nic nie kapie. kilka dni temu przejechałem 50 km i plamka była. Czy dobrze rozumuje, że gdyby była to dziurawa chłodnica to płyn kapałby non-stop?? sam próbowałem namierzyć wyciek ale nic nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spotkałem się z podobnym zjawiskiem, VC jeździła tak rok, raz kapało raz nie, okazało się ze chłodnica, z tym ze to zjawisko powstawało tylko w upalne dni lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli jest czerwony to ja bym obejrzał układ wspomagania

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile płynu Ci ucieka na 1000 km. Po jakimś czasie pojawi się różowy glut w miejscu wycieku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli nikt nie ruszał płynu od wspomagania to nie ma prawa być czerwony, poza tym ciężko pomylić płyn chłodzący z czymś olejopodobnym. Zawsze można spróbować, powinien być słodki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W viki C płyn od wspomagania jest zielony chyba że ktoś się pomylił w fabryce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lub regenerował magielek i wlano czerwony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na czerwonym też ludzie jeżdżą i sobie chwalą. Podobno nie rdzewieje listwa. Byle nie lać czerwonego od Citroena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Problem rozwiązany. Tak jak napisałeś. Na łaczeniach pojawiły się różowe zacieki i glutki. Nowa chłodnica już zamówiona. dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
Mam pytanie odnośnie chłodnicy która jest od układu chłodzenia a która od oleju bo pierwsza od przodu jest od klimatyzacji bo już ją wymieniałem. Ostatnio wymieniłem zbiornik i korek zbiornika i nadal mam wyciek płynu, oleju niby nie przybywa, czy są jakieś typowe miejsca w silniku 2.0 DTH które przeciekają?? Będę musiał pojechać gdzieś na kanał i wszystko posprawdzać, ale na postoju nie ma plamy pod autem więc może od razu paruje płyn jest to możliwe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na zewnątrz niema wycieki gotuje płynu, sprawdż pod dywanikami czy nie jest mokro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chłodnica cieczy jest trzecia z rzędu od przodu patrząc.

Pierwszy jest skraplacz klimy, potem chłodnica powietrza (intercooler) i na końcu chłodnica cieczy z podpiętymi od strony silnika zespolonymi wiatrakami.

Co do wycieków to przyjrzyj się właśnie chłodnicy, lubi się rozszczelniać na łączeniu radiatora i bocznego rdzenia, dlatego płynu ubywa.

Masz osłonę pod silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj patrzyłem pod dywaniki i jest sucho chyba że trzeba przejechać większy dystans żeby zaczęło wyciekać to dopiero w weekend sprawdzę bo planuje trochę km zrobić, osłona jest oprócz tej małej (0,5 x 0,5 metra) serwisowej bo mi się wyłamała. Próbowałem coś sprawdzić ale miałem tylko latarkę w telefonie więc dużo nie zobaczyłem ale pasek klinowy był cały wilgotny może na niego coś kapie albo może pompa wody bo ona tym paskiem jest zasilana tak???? Może w sobotę będę miał dostęp do kanału i wtedy sobie wszystko dokładnie oglądnę

U mnie okazała się jednak cieknąca pompa wody

Edited by jozek174

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...