Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

james007pl

[Z22YH] Błąd P0403 i bardzo niskie obroty - Problem rozwiązany :)

Recommended Posts

Witam fachmanów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PROBLEM ROZWIĄZANY

Od kilku dni zaczęła pojawiać mi się sławna ikona z kluczem francuskim i po odczytaniu OP-Comem wykazało błąd P0403 związany z nieprawidłowym działaniem układu EGR.

Razem z nim pojawił się błąd P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka co wskazywałoby na wadliwą pracę alternatora, co zostało potwierdzone bo nie trzyma napięcia podczas wysokiego obciążenia.

Objawy te następują dopiero po nagrzaniu silnika do temp. ok. 90 stopni i pracy na biegu jałowym (korek, postój) i ustępują dopiero po jego schłodzeniu albo przy wchodzeniu na wysokie obroty.

W tym przypadku podejrzewam przynajmniej cztery możliwe powody:

  • Zanieczyszczony EGR albo jakaś mechaniczna wewnętrzna usterka (czy można się dostać do mechanizmu wewnętrznego EGRa oprócz zębatki?)
  • Usterka alternatora (wytarte szczotki, uszkodzenie komutatora, poprzepalane diody)
  • Uszkodzona odma odpowietrzająca
  • Zapchany katalizator po 10 latach eksploatacji

    Please login or register to see this image.

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś miał już podobny problem albo może mi jeszcze podpowiedzieć co może być dodatkową przyczyną?
Wolę teraz szybko zareagować niż czekać aż problem zacznie się rozszerzać.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No i sprawa się rozwiązała, a w zasadzie został znaleziony winowajcą. Powodem były wytarte zębatki sterujące otwarciem klapy wewnątrz egra. Zębatki przestały wspołpracować, komputer podawał sygnał na EGR żeby podać dawkę spalin do ponownego spalenia, EGR się nie otwierał i nie dopuszczał spalin do recyrkulacji przez co na czujniki nie było zmiany odprowadzanych spalin. I to powodowało pojawianie się checka P0403 przy nagrzanym silniku.
Niestety Signum nie łyknął mojego patentu na naprawę zębatki i musiałem kupić używkę (bogata wersja wylogowania EGR jednak odpadła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Tak wyglądał mechanizm zębatek poruszający przesłoną EGRu w moim starym zaworze:

k6rf9.jpg

Co się teraz dzieje z tymi ludźmi, że produkują tak często pracujące zębatki z tworzywa..

Edited by james007pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie działania zaworu EGR i problemu z wyłamanymi zebami:

Istnieje możliwość dorobienia takiego zęba z kawałka blachy oraz odpowiednio wyfrezowanego rowka w kole zębatym. Poniżej link do filmiku mojej produkcji na którym widać jak to jest wykonane:

Jednakże najbardziej optymalnym rozwiązaniem, na które ostatecznie się zdecydowałem, jest wylogowanie zaworu EGR. Najtańsza opcja to skorzystanie o dziwo z usługi ASO, które poprzez wgranie najnowszego softu komputera ECU, wyłącza programowo zawór EGR z pracy. Koszt w ASO takiej usługi to 250 zł, w niezależnym warsztacie 500-600 zł ze względu na to że jest bardzo mało przypadków kiedy ludzie w tych silnikach wylogowują zawór EGR. W ASO w którym wykonywałem tą usługę, był to pierwszy przypadek w ich historii działania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Po obejrzeniu filmu, nasuwa się pytanie:
Czy sprężyna odpowiedzialna za zamykanie zaworu nie jest za mocna, być może anulowanie jednego jej zwoju, wydłuży pracę przekładni zębatej.

Jaka maksymalna temperatura działa na zęby?

Edited by korn_8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...