Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

james007pl

[Z22YH] Błąd P0403 i bardzo niskie obroty - Problem rozwiązany :)

Polecane posty

Witam fachmanów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PROBLEM ROZWIĄZANY

Od kilku dni zaczęła pojawiać mi się sławna ikona z kluczem francuskim i po odczytaniu OP-Comem wykazało błąd P0403 związany z nieprawidłowym działaniem układu EGR.

Razem z nim pojawił się błąd P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka co wskazywałoby na wadliwą pracę alternatora, co zostało potwierdzone bo nie trzyma napięcia podczas wysokiego obciążenia.

Objawy te następują dopiero po nagrzaniu silnika do temp. ok. 90 stopni i pracy na biegu jałowym (korek, postój) i ustępują dopiero po jego schłodzeniu albo przy wchodzeniu na wysokie obroty.

W tym przypadku podejrzewam przynajmniej cztery możliwe powody:

  • Zanieczyszczony EGR albo jakaś mechaniczna wewnętrzna usterka (czy można się dostać do mechanizmu wewnętrznego EGRa oprócz zębatki?)
  • Usterka alternatora (wytarte szczotki, uszkodzenie komutatora, poprzepalane diody)
  • Uszkodzona odma odpowietrzająca
  • Zapchany katalizator po 10 latach eksploatacji

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

    /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś miał już podobny problem albo może mi jeszcze podpowiedzieć co może być dodatkową przyczyną?
Wolę teraz szybko zareagować niż czekać aż problem zacznie się rozszerzać.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No i sprawa się rozwiązała, a w zasadzie został znaleziony winowajcą. Powodem były wytarte zębatki sterujące otwarciem klapy wewnątrz egra. Zębatki przestały wspołpracować, komputer podawał sygnał na EGR żeby podać dawkę spalin do ponownego spalenia, EGR się nie otwierał i nie dopuszczał spalin do recyrkulacji przez co na czujniki nie było zmiany odprowadzanych spalin. I to powodowało pojawianie się checka P0403 przy nagrzanym silniku.
Niestety Signum nie łyknął mojego patentu na naprawę zębatki i musiałem kupić używkę (bogata wersja wylogowania EGR jednak odpadła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Tak wyglądał mechanizm zębatek poruszający przesłoną EGRu w moim starym zaworze:

k6rf9.jpg

Co się teraz dzieje z tymi ludźmi, że produkują tak często pracujące zębatki z tworzywa..

Edytowano przez james007pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie działania zaworu EGR i problemu z wyłamanymi zebami:

Istnieje możliwość dorobienia takiego zęba z kawałka blachy oraz odpowiednio wyfrezowanego rowka w kole zębatym. Poniżej link do filmiku mojej produkcji na którym widać jak to jest wykonane:

Jednakże najbardziej optymalnym rozwiązaniem, na które ostatecznie się zdecydowałem, jest wylogowanie zaworu EGR. Najtańsza opcja to skorzystanie o dziwo z usługi ASO, które poprzez wgranie najnowszego softu komputera ECU, wyłącza programowo zawór EGR z pracy. Koszt w ASO takiej usługi to 250 zł, w niezależnym warsztacie 500-600 zł ze względu na to że jest bardzo mało przypadków kiedy ludzie w tych silnikach wylogowują zawór EGR. W ASO w którym wykonywałem tą usługę, był to pierwszy przypadek w ich historii działania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Po obejrzeniu filmu, nasuwa się pytanie:
Czy sprężyna odpowiedzialna za zamykanie zaworu nie jest za mocna, być może anulowanie jednego jej zwoju, wydłuży pracę przekładni zębatej.

Jaka maksymalna temperatura działa na zęby?

Edytowano przez korn_8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...