Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

james007pl

Demontaż alternatora w Z22YH (2.2 Direct)

Recommended Posts

Panowie,

Tak jak w temacie: czy żeby wyjąć alternator trzeba coś demontować w komorze silnika czy wystarczy odkręcić śruby z przodu altka i zluzować pasek żeby go wyjąć?

Dzięki z góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście chodzi mi wyjęcie alternatora górą, nie żadne kombinacje od dołu jak w przpadku Z22SE.

Przy okazji, czy ktoś zna oznaczenie alternatora jaki był montowany w Z22YH przed 2004 rokiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy w Z22YH ecu jest w tym samy miejscu co w Z22SE, ale ja musiałem wypinać rurę płynu chłodzącego która wchodzi w głowicę i odkręcić ecu


Please login or register to see this quote.

Z22YH i Z22SE to w zasadzie bliźniacze silniki, ale nie wyobrażam sobie w Z22SE wyjąć alternator dołem - skąd wytrzasnąłeś taką informację

Z tego co widziałem na fotkach to jednak w Z22YH sterownik jest po prawej stronie przepustnicy (w Z22SE po lewej) co by wskazywało na to że nie trzeba go demontować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Z22YH na pewno trzeba wspomóc się odkręceniem rury wodnej, bo inaczej altek nie wyjdzie

Jak ktoś wyciągnie dołem bez demontażu sprężarki klimy to ma u mnie kratę browca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Książka sam naprawiam przewiduje jeszcze demontaż obudowy filtra powietrza, oraz podniesienie silnika do góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To niech autor książki sobie sam naprawia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zastanawiam się czy kiedykolwiek widział te samochody na oczy czy miał jakiś odpowiednik Wikipedii

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Dzisiaj wyjmowałem drania, i żeby wyeksmitować go na zewnątrz trzeba zdemontować rurę wodną, jeden z uchwytów pod przewody, przewód paliwowy do wtryskiwacza, przewód do odmy, odmę od filtra powietrza do przepustnicy i ewentualnie samą obudowę filtra żeby mieć lepsze dojście kluczem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Trzy śruby bez problem, na czwartą k***iłem co nie miara i musiałem ją zajść od dołu demontując osłonę silnika. A po demontażu osłony zwolnić napinacz paska wielorowkowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Później już wychodzi na pych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

ECU w Z22YH jest po prawej stronie silnika zamontowany do kolektora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest dolot, ale nie pisałem o jego demontażu bo wydało mi się to oczywiste.

Najważniejsze że demontaż się powiódł i teraz czekać tylko na sprawny alternator i cieszyć się z prądu (autka)

Odma w zależności od silnika wychodzi z bloku silnika lub z pokrywy głowicy czasem oba przypadki występują w jednym silniku i wchodzą w dolot albo bezpośrednio w przepustnice.

W Z22SE wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w dolot, a w Z22YH widziałem że wychodzi z pod pokrywy i idzie do jakiegoś odstojnika, ale gdzie dalej nigdy nie było dane mi zobaczyć.

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

a macie może informacje jaki najmocniejszy (ewentualnie po lekkiej modyfikacji) można zamontować alternator do 2.2 direct 155KM z 2005r? Jaki wtedy akumulator będzie bo raczej już nie standardowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...