Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

james007pl

Demontaż alternatora w Z22YH (2.2 Direct)

Polecane posty

Panowie,

Tak jak w temacie: czy żeby wyjąć alternator trzeba coś demontować w komorze silnika czy wystarczy odkręcić śruby z przodu altka i zluzować pasek żeby go wyjąć?

Dzięki z góry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście chodzi mi wyjęcie alternatora górą, nie żadne kombinacje od dołu jak w przpadku Z22SE.

Przy okazji, czy ktoś zna oznaczenie alternatora jaki był montowany w Z22YH przed 2004 rokiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w Z22YH ecu jest w tym samy miejscu co w Z22SE, ale ja musiałem wypinać rurę płynu chłodzącego która wchodzi w głowicę i odkręcić ecu


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z22YH i Z22SE to w zasadzie bliźniacze silniki, ale nie wyobrażam sobie w Z22SE wyjąć alternator dołem - skąd wytrzasnąłeś taką informację

Z tego co widziałem na fotkach to jednak w Z22YH sterownik jest po prawej stronie przepustnicy (w Z22SE po lewej) co by wskazywało na to że nie trzeba go demontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Z22YH na pewno trzeba wspomóc się odkręceniem rury wodnej, bo inaczej altek nie wyjdzie

Jak ktoś wyciągnie dołem bez demontażu sprężarki klimy to ma u mnie kratę browca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Książka sam naprawiam przewiduje jeszcze demontaż obudowy filtra powietrza, oraz podniesienie silnika do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To niech autor książki sobie sam naprawia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zastanawiam się czy kiedykolwiek widział te samochody na oczy czy miał jakiś odpowiednik Wikipedii

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Dzisiaj wyjmowałem drania, i żeby wyeksmitować go na zewnątrz trzeba zdemontować rurę wodną, jeden z uchwytów pod przewody, przewód paliwowy do wtryskiwacza, przewód do odmy, odmę od filtra powietrza do przepustnicy i ewentualnie samą obudowę filtra żeby mieć lepsze dojście kluczem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Trzy śruby bez problem, na czwartą k***iłem co nie miara i musiałem ją zajść od dołu demontując osłonę silnika. A po demontażu osłony zwolnić napinacz paska wielorowkowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Później już wychodzi na pych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

ECU w Z22YH jest po prawej stronie silnika zamontowany do kolektora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jest dolot, ale nie pisałem o jego demontażu bo wydało mi się to oczywiste.

Najważniejsze że demontaż się powiódł i teraz czekać tylko na sprawny alternator i cieszyć się z prądu (autka)

Odma w zależności od silnika wychodzi z bloku silnika lub z pokrywy głowicy czasem oba przypadki występują w jednym silniku i wchodzą w dolot albo bezpośrednio w przepustnice.

W Z22SE wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w dolot, a w Z22YH widziałem że wychodzi z pod pokrywy i idzie do jakiegoś odstojnika, ale gdzie dalej nigdy nie było dane mi zobaczyć.

Edytowano przez Krzysiekk884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a macie może informacje jaki najmocniejszy (ewentualnie po lekkiej modyfikacji) można zamontować alternator do 2.2 direct 155KM z 2005r? Jaki wtedy akumulator będzie bo raczej już nie standardowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...