Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

iceman_n

VC 2.2 nie-DIRECT vs 1.9CDTI sporo pytań

Recommended Posts

Hej, zastanawiam się nad kupnem Viki i mam kilka pytań:

1. Rozumiem, że był tylko jeden silnik 2.2 bez wtrysku bezpośredniego: 2.2 147KM ECOTEC (Z22SE) czy były jeszcze jakieś inne?

2. W poliftach były 2.2 nie-directy?

3. Czy w Signum był 2.2 litrowy benzynowy silnik bez wtrysku bezpośredniego?

4. Czy były w VC (obojętnie czy po lifcie czy przed) silniki 2.2 bez wtrysku bezpośredniego spięte z 6 biegowym manualem?

5. Jeśli nie, to czy da się przełożyć skrzynie 6 biegową z directa do ecoteca?

6. Co najczęściej się sypie w 2.2 nie-direct(oprócz wadliwego rozrządu)?

7. Jakie zawieszenie jest w VC z przodu i z tyłu?(chodzi mi o typ, np. mcpherson, wielowahacz, belka itd.)

O auta dbam średnio (ma jeździć, nie psuć się i być maksymalnie bezobsługowe), dlatego wydaje mi się że taki spory wolnossący silnik byłby idealny, ale jeśli jest ktoś kto jeździł zarówno 2.2 jak i 1.9cdti (to ważne, bo wiadomo każdy chwali swoje) i mógłby je porównać + odpowiedzieć na kilka pytań to byłbym wdzięczny:

8. Czy w 1.9cdti jest common-rail?

9. Czy ma jakieś inne bolączki oprócz tych co wszystkie diesle? (dpf, egr, turbo, dwumas, padające wtryski, świece żarowe, wrażliwość na paliwo, odpalanie w zime, kiepskie ogrzewanie)

Pozdrawiam

Edited by iceman_n

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Tak

2. Nie

3. z22se

4. Nie

5. Pewnie tak, ale nie wiem, jakie przeróbki będą potrzebne, a raczej trochę zabawy będzie.

6. Niby głowice są delikatne, pękały nawet przy dokręcaniu świec, ja w VB nie miałem żadnych przygód z tym motorem.

7.P - Mcpherson T wielowahacz

8. Tak

9. Klapy wirowe kolektora, alternator.

Porównanie? Hmm, krótkie, nie ma czego porównywać, no bo jak zestawić wolnossącą benzynę z turbo dieslem?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wiadomo przecież, że spalanie i dynamika musi być na korzyść diesla.

Edited by Sizon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec jest tak:

1. Rozumiem, że był tylko jeden silnik 2.2 bez wtrysku bezpośredniego: 2.2 147KM ECOTEC (Z22SE) czy były jeszcze jakieś inne?

Nie bylo innego 2.2 bez bezposredniego wtrysku.

2. W poliftach były 2.2 nie-directy?

Nie bylo.

3. Czy w Signum był 2.2 litrowy benzynowy silnik bez wtrysku bezpośredniego?
Byl, aczkolwiek ciezko kupic taki egzemplarz.

4. Czy były w VC (obojętnie czy po lifcie czy przed) silniki 2.2 bez wtrysku bezpośredniego spięte z 6 biegowym manualem?
Nie

5. Jeśli nie, to czy da się przełożyć skrzynie 6 biegową z directa do ecoteca?
Mysle ze nie powinno byc z tym wiekszego problemu

6. Co najczęściej się sypie w 2.2 nie-direct(oprócz wadliwego rozrządu)?
Glowica nie nalezy do szczegolnie trwalych

7. Jakie zawieszenie jest w VC z przodu i z tyłu?(chodzi mi o typ, np. mcpherson, wielowahacz, belka itd.)

Kolumna McPhersona przod i wielowachacz z tylu

O auta dbam średnio (ma jeździć, nie psuć się i być maksymalnie bezobsługowe), dlatego wydaje mi się że taki spory wolnossący silnik byłby idealny, ale jeśli jest ktoś kto jeździł zarówno 2.2 jak i 1.9cdti (to ważne, bo wiadomo każdy chwali swoje) i mógłby je porównać + odpowiedzieć na kilka pytań to byłbym wdzięczny:

- Najlepszym wyborem wg mnie jest benzynowe 2.0T - Z20NET - i mysle ze sporo ludzi poleci Ci ten silnik...

8. Czy w 1.9cdti jest common-rail?
Tak

9. Czy ma jakieś inne bolączki oprócz tych co wszystkie diesle? (dpf, egr, turbo, dwumas, padające wtryski, świece żarowe, wrażliwość na paliwo, odpalanie w zime, kiepskie ogrzewanie)
- Kolektor ssacy(klapy wirowe), pekajace kolektory wydechowe (zintegrowane z turbina), wtryski padaja w duzo mniejszym stopniu niz w innych dieslach.

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki serdeczne za tak obszerne odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> zastanowię się jeszcze nad tym NETem :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy aby napewno signum wychodzilo kiedykolwiek z z22se pod maska??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedyncze sztuki widywalem do sprzedania...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie było signuma z silnikem z22se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levy pozostaje Ci teraz dać dowód co najmniej w postaci zdjęć :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg

Please login or register to see this link.

nie było signum z z22se. Od maja 2003 był montowany z22yh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...