Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

DamianDlugi

X25XE problem z obwodem wtryskiwaczy

Recommended Posts

Witam,

W czwartek na trasie auto zaczęło szarpać i palić na nie wszystkie cylindry. Zatrzymałem się, podniosłem maskę i zobaczyłem dym z okolic cewki WN. Zgasiłem auto i kopcenie ustało. Przekręciłem kluczyk w pozycję zapłonu i znów zaczęło dymić, nim zdążyłem wrócić kluczykiem to przygasły kontrolki i przestało dymić - akumulator praktycznie umarł. Udało mi się z czytać błędy i wyskoczyło 0202 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2. Przywlokłem auto pod blok i rozebrałem doloty, wiązkę wtryskiwaczy i nie znalazłem niczego przypalonego, wykręciłem cewkę i na jej odwrocie było coś co wyglądało jakby wylało się z jej środka i zastygło. Naładowałem akumulator i wymieniłem dziś cewkę (swoją drogą poprzednia miała 3 lata - BOSCH). Auto odpaliło ale dalej nie pali na wszystkie cylindry + śmierdzi benzyną, więc podejrzewam, że wtrysk leje. Boję się, że cewce coś pomogło się spalić i następną też zaraz szlak trafi - jest to możliwe? Chciałbym przemierzyć czy na 2 cylindrze pojawia się prąd tylko czy da się zrobić tylko na włączonym zapłonie? Jak rozbiorę doloty żeby się dostać do wiązki to nie odpalę auta.

Proszę o pomoc.

Edited by DamianDlugi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy masz iskrę na wszystkich świecach. Jeśli cewka sprawna to może bie dostawać sygnału z ecu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4 cylindrze brak iskry. Kable i świece przekładałem miejscami ale zawsze na wyjściu na 4 cylinder nie ma iskry. Czy np. w przypadku przerwy na wiązce do wtrysków

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to nie wtryskiwacz ale albo instalacja albo bardziej prawdopobne, tranzystor w ecu. Możesz sprawdzić czy jest ciągłość na przewodach cewka-ecu i wtrysk-ecu oraz porównać rezystancję podejrzanego wtrysku z innym. Jeśli będzie ok to zostaje najgorsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że iskra z cewki wychodzi parami bodajże, 1-6, 3-4, 2-5 i tak samo do cewki dochodzą 3 sygnały sterujące, więc jakby to ecu było uwalone, to by jedna para iskry nie miała, a tylko 4 cyl nie ma iskry, więc na moje niestety cewka kopnięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz wbiliście mi ćwieka, bo zapatrzony w błąd o uszkodzonym obwodzie cylindra 2 sprawdziłem tylko parzyste cylindry i gdy znalazłem brak iskry na 4 uznałem, że to wszystko.... Miałem kiedyś cewkę uszkodzoną na 1 wyjściu i auto nie chodziło tak źle jak teraz, więc podejrzewam, że na 3 cylindrze też iskry nie będzie. Sprawdzę to czym prędzej. Swoją drogą błąd z cylindra 2 a iskry nie ma na 4. W przypadku gdy nie będzie iskry również na 3ecim to gdzie najbliżej kompa mogę sprawdzić czy podaje sygnał i jak? W którym miejscu wogóle znajduje się ECU w x25xe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU znajduje się za schowkiem po stronie pasażera, natomiast, zeby go zdemontować musisz zdemontować plastikowe podszybie (lub je odgiąć) i po stronie pasażera będzie wchodziła wiązka z taką gumą mocowaną do nadwozia na 4 śruby, odkręcasz te śruby, potem po bokach masz 2 śruby, odkręcasz je i masz ecu na wierzchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę jakoś na aucie sprawdzić czy ECU daje prawidłowy sygnał na cewkę?


Na kostce, która wchodzi do cewki napięcie pomiędzy pinami 4-1, 4-2, 4-3: 2V; 1,6V; 12V.

Pozostaje zmierzyć przy samym kompie. Odkręciłem tą gumę i co dalej? da się gdzieś na podpiętym kompie zmierzyć sygnał prosto z kompa?

Z góry dzięki za wskazówki.


Na kostce, która wchodzi do cewki napięcie pomiędzy pinami 4-1, 4-2, 4-3: 2V; 1,6V; 12V.

Pozostaje zmierzyć przy samym kompie. Odkręciłem tą gumę i co dalej? da się gdzieś na podpiętym kompie zmierzyć sygnał prosto z kompa?

Z góry dzięki za wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinieneś mieć 1 zasilanie i 3 przewody sygnałowe. ECU steruje minusem. Sprawdź ciągłość przewodów. Jeśli będzie ok to zostaje tylko ECU. Oczywiście trzeba być na 100000% pewnym że cewka jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczytałem w temacie JarkaS, że napięcie pomiędzy pinami powinno wynosić 12V, a u mnie na 2 pinach jest niespełna 2V. Na razie cewkę odpuszczam bo jak widać już przed nią jest coś nie tak. Żeby wykluczyć wiązkę muszę sprawdzić sygnał bezpośrednio przy

Please login or register to see this link.


Witam, wszystko wskazuje na to, że

Please login or register to see this link.

Pytanie jeszcze czy jeżeli kupię komplet z omego do x25xe to czy będzie to działać i czy uda się tak samo zamontować sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od omy z tego co mi się kojarzy nie podejdzie. Taki zestaw jak pokazałeś może być. Z immo nie ma problemu bo kupisz cały zestaw. Nie musi być cały kluczyk. Wystarczy transponder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz to potwierdzone? Ten ze zdjęcia jest z omy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie nie jestem pewien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie patrz na miernik elektroniczny bo w tym wypadku pokaże głupoty.

Weź jakąkolwiek żarówke 1-5W 12V, podlutuj 2 przewody, odepnij wtyczkę od cewki i jeden przewód podepnij pod styk 4 (stałe +12V) natomiast drugi przewód pod 1 i pokręć rozrusznikiem, potem pod 2 i kolejno pod 3, żarówka powinna zacząć "świecić" w momencie krecenia rozrusznikiem, bo wtedy na 1, 2, 3 pojawia się masa. W momencie jak nie kęcisz rozrusznikiem żarówka nie może świecić, jeżeli świeci na jakimś wyjściu bez krecenia rozrusznikiem to oznacza uwalenie tranzystora na wyjsciu z ECU - wtedy faktycznie cewka mogła popłynąć bo dostawała zasilanie cały czas a powinna tylko dostawać krótkie impulsy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od omy ecu jest w ogóle inne, inne gniazdo, mniej pinów, nie pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to klops, dobrze, że nie zdążyłem zrobić przelewu. Dzięki!

Swoją drogą, że tego nie zoptymalizowali i dla tych samych silników są dwa różne ECU...

Edited by DamianDlugi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągnij ECU i otwórz, jeżeli przez niego popłynęła cewka to jakiś tranzystor też będzie przypalony, powinieneś to wyłapać. Jeżeli na tranzystorach będą oznaczenia a raczej powinny być to bez problemu taki kupisz i wymienisz, tylko najpierw zrób test z żarówką żeby być pewnym że to ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź, zrobię test z żarówką i w razie czego wyciągnę kompa i będę pytał dalej.


Witek bingo! pomiędzy 3 a 4 pinem żarówka pali się cały czas. Pomiędzy 1 a 4 i 2 a 4 zapala się gdy kręcę rozrusznikiem. Wyciągnąłem

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 na cewce - 49 ECU

2 na cewce - 50 ECU

1 na cewce - 51 ECU

Masa na ECU jest na pinach 6, 34, 55

Weź miernik, zakres jak najniższy OHM i podepnij się na którąś masę i sprawdź przejście do tych pinów co napisałem wyżej, na 49 powinieneś mieć zwarcie do masy, na pozostałych będzie jakaś rezystancja.

Teraz po ścieżkach sprawdź do którego tranzystora leci ścieżka z 49 i będziesz wiedział, obstawiam że to jeden z tych po lewej stronie.

Będziesz musiał ściągnąć tą "klamrę" którą są dociśnięte do radiatora/ obudowy i odczytasz oznaczenia, jak będą nadpalone ściągnij z sąsiada.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak nie znajdziesz to daj zdjęcie od spodu samej płytki tylko zaznacz który to pin ten 49 bo inaczej to wiesz ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągnąłem klamry i otworzyłem te "okienka" we wszystkich jest czysto i nic nie jest nadpalone.

Musiałem na mierniku dać największy zakres 2000k i dopiero wtedy pokazały się jakieś odczyty i różnią się w sytuacji gdy do 6 przykładam czerwoną końcówkę a potem na odwrót czyli czarną to jest inny wynik. Tak ma być?.

Miernik pokazał:

Pierwszy pomiar czerwony na masie, drugi pomiar czarny na masie

Między 6 a 49: 222 lub 547

Między 6 a 50: 278 lub 764

Między 6 a 51: 347 lub 1279

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli tak jest faktycznie to obstawiam jednak zwarcie na instalacji w aucie. Sprawdź teraz na wypiętym ECU przejście pomiędzy 1, 2 , 3 na wtyczce cewki do masy auta, możesz żarówką, jeden koniec do +12V aku a drugim leć po kolei, jak zaświeci na jakimś to w ECU dalej nie grzeb tylko prój wiązkę.

Sprawdź też przejście pomiędzy 6, 34, 55 samego ECU, czy te wszystkie piny są zwarte, chociaż jak tak patrzę teraz na schemat to główna masa ECU to chyba 28, możesz od tego pinu też pomierzyć przejscie do6, 34, 55 oraz do tych 49, 50, 51 ? Ale wymiarów nie podawaj jeżeli będą podobne jak do 6.

EDIT:

Jeżeli wiązka okaże się OK, podaj jeszcze rocznik tej VB to w tisie sprawdzę jeszcze czy na pewno te piny są prawidłowe, bo opieram sie tylko na jakichś schematach z przedlifta, a może w polifcie coś było mieszane, tego nie wiem. Chyba że wiesz że ECU X25XE przed i polift jest taki sam to ten temat odpada.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem wszystkie piny z masą w ECU i są zwarte (6,34,55 i 28 również) Pomiary 49,50,51 wychodzą prawie identycznie z każdym z pinów masowych włącznie z 28.

Wiązkę przetrzepie jeszcze raz jutro.

Mam przedlifta rocznik 97'

Dzięki wielkie za zaangażowanie w temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Poszedłem sprawdzić i pali się żarówka na 3ecim pinie bez ECU, więc jest gdzieś zwarcie do masy.

Potrzebuję jakiś specjalny przewód czy jakiś zwykły 2,5mm wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powinien być LGY-S ale nie kupisz nigdzie 2mb więc zwykły LGY wystarczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...