Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

DamianDlugi

X25XE problem z obwodem wtryskiwaczy

Polecane posty

Witam,

W czwartek na trasie auto zaczęło szarpać i palić na nie wszystkie cylindry. Zatrzymałem się, podniosłem maskę i zobaczyłem dym z okolic cewki WN. Zgasiłem auto i kopcenie ustało. Przekręciłem kluczyk w pozycję zapłonu i znów zaczęło dymić, nim zdążyłem wrócić kluczykiem to przygasły kontrolki i przestało dymić - akumulator praktycznie umarł. Udało mi się z czytać błędy i wyskoczyło 0202 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2. Przywlokłem auto pod blok i rozebrałem doloty, wiązkę wtryskiwaczy i nie znalazłem niczego przypalonego, wykręciłem cewkę i na jej odwrocie było coś co wyglądało jakby wylało się z jej środka i zastygło. Naładowałem akumulator i wymieniłem dziś cewkę (swoją drogą poprzednia miała 3 lata - BOSCH). Auto odpaliło ale dalej nie pali na wszystkie cylindry + śmierdzi benzyną, więc podejrzewam, że wtrysk leje. Boję się, że cewce coś pomogło się spalić i następną też zaraz szlak trafi - jest to możliwe? Chciałbym przemierzyć czy na 2 cylindrze pojawia się prąd tylko czy da się zrobić tylko na włączonym zapłonie? Jak rozbiorę doloty żeby się dostać do wiązki to nie odpalę auta.

Proszę o pomoc.

Edytowano przez DamianDlugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz iskrę na wszystkich świecach. Jeśli cewka sprawna to może bie dostawać sygnału z ecu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 4 cylindrze brak iskry. Kable i świece przekładałem miejscami ale zawsze na wyjściu na 4 cylinder nie ma iskry. Czy np. w przypadku przerwy na wiązce do wtrysków

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie wtryskiwacz ale albo instalacja albo bardziej prawdopobne, tranzystor w ecu. Możesz sprawdzić czy jest ciągłość na przewodach cewka-ecu i wtrysk-ecu oraz porównać rezystancję podejrzanego wtrysku z innym. Jeśli będzie ok to zostaje najgorsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że iskra z cewki wychodzi parami bodajże, 1-6, 3-4, 2-5 i tak samo do cewki dochodzą 3 sygnały sterujące, więc jakby to ecu było uwalone, to by jedna para iskry nie miała, a tylko 4 cyl nie ma iskry, więc na moje niestety cewka kopnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fakt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz wbiliście mi ćwieka, bo zapatrzony w błąd o uszkodzonym obwodzie cylindra 2 sprawdziłem tylko parzyste cylindry i gdy znalazłem brak iskry na 4 uznałem, że to wszystko.... Miałem kiedyś cewkę uszkodzoną na 1 wyjściu i auto nie chodziło tak źle jak teraz, więc podejrzewam, że na 3 cylindrze też iskry nie będzie. Sprawdzę to czym prędzej. Swoją drogą błąd z cylindra 2 a iskry nie ma na 4. W przypadku gdy nie będzie iskry również na 3ecim to gdzie najbliżej kompa mogę sprawdzić czy podaje sygnał i jak? W którym miejscu wogóle znajduje się ECU w x25xe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ECU znajduje się za schowkiem po stronie pasażera, natomiast, zeby go zdemontować musisz zdemontować plastikowe podszybie (lub je odgiąć) i po stronie pasażera będzie wchodziła wiązka z taką gumą mocowaną do nadwozia na 4 śruby, odkręcasz te śruby, potem po bokach masz 2 śruby, odkręcasz je i masz ecu na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę jakoś na aucie sprawdzić czy ECU daje prawidłowy sygnał na cewkę?


Na kostce, która wchodzi do cewki napięcie pomiędzy pinami 4-1, 4-2, 4-3: 2V; 1,6V; 12V.

Pozostaje zmierzyć przy samym kompie. Odkręciłem tą gumę i co dalej? da się gdzieś na podpiętym kompie zmierzyć sygnał prosto z kompa?

Z góry dzięki za wskazówki.


Na kostce, która wchodzi do cewki napięcie pomiędzy pinami 4-1, 4-2, 4-3: 2V; 1,6V; 12V.

Pozostaje zmierzyć przy samym kompie. Odkręciłem tą gumę i co dalej? da się gdzieś na podpiętym kompie zmierzyć sygnał prosto z kompa?

Z góry dzięki za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć 1 zasilanie i 3 przewody sygnałowe. ECU steruje minusem. Sprawdź ciągłość przewodów. Jeśli będzie ok to zostaje tylko ECU. Oczywiście trzeba być na 100000% pewnym że cewka jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem w temacie JarkaS, że napięcie pomiędzy pinami powinno wynosić 12V, a u mnie na 2 pinach jest niespełna 2V. Na razie cewkę odpuszczam bo jak widać już przed nią jest coś nie tak. Żeby wykluczyć wiązkę muszę sprawdzić sygnał bezpośrednio przy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Witam, wszystko wskazuje na to, że

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pytanie jeszcze czy jeżeli kupię komplet z omego do x25xe to czy będzie to działać i czy uda się tak samo zamontować sterownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od omy z tego co mi się kojarzy nie podejdzie. Taki zestaw jak pokazałeś może być. Z immo nie ma problemu bo kupisz cały zestaw. Nie musi być cały kluczyk. Wystarczy transponder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz to potwierdzone? Ten ze zdjęcia jest z omy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jestem pewien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie patrz na miernik elektroniczny bo w tym wypadku pokaże głupoty.

Weź jakąkolwiek żarówke 1-5W 12V, podlutuj 2 przewody, odepnij wtyczkę od cewki i jeden przewód podepnij pod styk 4 (stałe +12V) natomiast drugi przewód pod 1 i pokręć rozrusznikiem, potem pod 2 i kolejno pod 3, żarówka powinna zacząć "świecić" w momencie krecenia rozrusznikiem, bo wtedy na 1, 2, 3 pojawia się masa. W momencie jak nie kęcisz rozrusznikiem żarówka nie może świecić, jeżeli świeci na jakimś wyjściu bez krecenia rozrusznikiem to oznacza uwalenie tranzystora na wyjsciu z ECU - wtedy faktycznie cewka mogła popłynąć bo dostawała zasilanie cały czas a powinna tylko dostawać krótkie impulsy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od omy ecu jest w ogóle inne, inne gniazdo, mniej pinów, nie pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to klops, dobrze, że nie zdążyłem zrobić przelewu. Dzięki!

Swoją drogą, że tego nie zoptymalizowali i dla tych samych silników są dwa różne ECU...

Edytowano przez DamianDlugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij ECU i otwórz, jeżeli przez niego popłynęła cewka to jakiś tranzystor też będzie przypalony, powinieneś to wyłapać. Jeżeli na tranzystorach będą oznaczenia a raczej powinny być to bez problemu taki kupisz i wymienisz, tylko najpierw zrób test z żarówką żeby być pewnym że to ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, zrobię test z żarówką i w razie czego wyciągnę kompa i będę pytał dalej.


Witek bingo! pomiędzy 3 a 4 pinem żarówka pali się cały czas. Pomiędzy 1 a 4 i 2 a 4 zapala się gdy kręcę rozrusznikiem. Wyciągnąłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3 na cewce - 49 ECU

2 na cewce - 50 ECU

1 na cewce - 51 ECU

Masa na ECU jest na pinach 6, 34, 55

Weź miernik, zakres jak najniższy OHM i podepnij się na którąś masę i sprawdź przejście do tych pinów co napisałem wyżej, na 49 powinieneś mieć zwarcie do masy, na pozostałych będzie jakaś rezystancja.

Teraz po ścieżkach sprawdź do którego tranzystora leci ścieżka z 49 i będziesz wiedział, obstawiam że to jeden z tych po lewej stronie.

Będziesz musiał ściągnąć tą "klamrę" którą są dociśnięte do radiatora/ obudowy i odczytasz oznaczenia, jak będą nadpalone ściągnij z sąsiada.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak nie znajdziesz to daj zdjęcie od spodu samej płytki tylko zaznacz który to pin ten 49 bo inaczej to wiesz ..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem klamry i otworzyłem te "okienka" we wszystkich jest czysto i nic nie jest nadpalone.

Musiałem na mierniku dać największy zakres 2000k i dopiero wtedy pokazały się jakieś odczyty i różnią się w sytuacji gdy do 6 przykładam czerwoną końcówkę a potem na odwrót czyli czarną to jest inny wynik. Tak ma być?.

Miernik pokazał:

Pierwszy pomiar czerwony na masie, drugi pomiar czarny na masie

Między 6 a 49: 222 lub 547

Między 6 a 50: 278 lub 764

Między 6 a 51: 347 lub 1279

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli tak jest faktycznie to obstawiam jednak zwarcie na instalacji w aucie. Sprawdź teraz na wypiętym ECU przejście pomiędzy 1, 2 , 3 na wtyczce cewki do masy auta, możesz żarówką, jeden koniec do +12V aku a drugim leć po kolei, jak zaświeci na jakimś to w ECU dalej nie grzeb tylko prój wiązkę.

Sprawdź też przejście pomiędzy 6, 34, 55 samego ECU, czy te wszystkie piny są zwarte, chociaż jak tak patrzę teraz na schemat to główna masa ECU to chyba 28, możesz od tego pinu też pomierzyć przejscie do6, 34, 55 oraz do tych 49, 50, 51 ? Ale wymiarów nie podawaj jeżeli będą podobne jak do 6.

EDIT:

Jeżeli wiązka okaże się OK, podaj jeszcze rocznik tej VB to w tisie sprawdzę jeszcze czy na pewno te piny są prawidłowe, bo opieram sie tylko na jakichś schematach z przedlifta, a może w polifcie coś było mieszane, tego nie wiem. Chyba że wiesz że ECU X25XE przed i polift jest taki sam to ten temat odpada.

Edytowano przez witek_p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystkie piny z masą w ECU i są zwarte (6,34,55 i 28 również) Pomiary 49,50,51 wychodzą prawie identycznie z każdym z pinów masowych włącznie z 28.

Wiązkę przetrzepie jeszcze raz jutro.

Mam przedlifta rocznik 97'

Dzięki wielkie za zaangażowanie w temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Poszedłem sprawdzić i pali się żarówka na 3ecim pinie bez ECU, więc jest gdzieś zwarcie do masy.

Potrzebuję jakiś specjalny przewód czy jakiś zwykły 2,5mm wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powinien być LGY-S ale nie kupisz nigdzie 2mb więc zwykły LGY wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...