Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lowermann

X18XE, wymiana uszczelki głowicy? Jakie klucze? Co potrzebne

Polecane posty

Witam, jadąc wczoraj zauważyłem iż na wolnych obrotach samochód chodzi tak jakby na 3 cylindry, problemy z ruszeniem z postoju, białe kłęby dymu z rury, ubytek płynu chłodzącego, bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym zgodne z obrotami (im wyższe tym bardziej bulgocze). Świeca od strony skrzyni biegów czarna, mokra. Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Byłem zmuszony przejechać około 40 km na takim silniku, o dziwo jak obroty są od 2 do 3 tysiecy nie kopci na biało i chodzi normalnie. Muszę jeszcze około 10 km przejechać do kumpla do garażu. Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Nic się nie stanie gdy przejadę jeszcze te 10 km?

2. Jakiej firmy uszczelkę radzicie kupić?

3. Wymiana śrub mocujących głowicę obowiązkowa?

4. Planowanie głowicy zależnie od jej stanu, jak prosta to nie planuję.

5. Czy radzicie przy okazji jeszcze coś wymienić?

6. Jakie klucze będą potrzebne do zrzucenia głowicy. Chodzi mi o te klucze co głowica jest łączona z blokiem, jakieś torxy (męski)? Oraz klucz do ściągnięcia wałka rozrządu jakiś torx (żeński)? Proszę o rozmiary

7. Jakie jeszcze uszczelki mogą być potrzebne?

8. Czy konieczna jest wymiana oleju? Wymieniany tydzień temu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę o odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śruby się wymienia, głowice dajesz do sprawdzenia szczelności i planowania, olej wymień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z silnika x20xev ale to samo co x18xe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

głowice oddaj do zakładu sprawdza planują

wymień olej płyń chłodniczy

uszczelniacze zaworowe koszt niewielki

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, jak macie jeszcze jakieś rady to proszę o informacje czy mogę napotkać jeszcze jakieś problemy? Wymieniać uszczelniacze czy dać sobie spokój? Przebieg jakieś 150 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ile oleju bierze??

wymień koszt ok 70-80 zł

i jeszcze simeringi wałków rozrządu 10-12 zł szt

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszkę bierze ale nie dużo. Etam na moją jazdę to chyba narazie dam sobie spokój, najwyżej kiedy indziej, to już z tym jest mniej roboty niż z wymianą uszczelki pod głowicą. Samochodem robię jakieś 4 tys rocznie.

Edytowano przez Lowermann

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił bo koszt niewielki a przy zwalonej głowicy to praktycznie żadna robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jak będą sztywne uszczelniacze to też pójdą do wymiany, tak samo jak będą wżery przy zaworach to dotrę je pastą.

Edytowano przez Lowermann

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie jeszcze prowadnice zaworowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze zeszło od godziny 7 rano do godziny 19 czyli 12 godzin. Strasznie dużo zabawy z rozkręcaniem, słaby dostęp i wiele przewodów do odpięcia i oznaczenia. Głowicy nie planowałem i nie sprawdzałem na szczelność bo i tak dużo czasu zeszło, wyczyściłem nożykiem do tapet i papierem drobnoziarnistym, poszła nowa uszczelka i nowe śruby. Mam nadzieję że wszystko będzie w porządku bo nie bardzo mi się chce jeszcze raz zrzucać góry i robić głowicy. Jak wytrzyma do lata to będzie dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znając życie to niedługo będziesz rozbierał. Co do czasu to ciesz się że nie masz vałki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj cichy nie kracz, oj nie kracz:) 220 zł to nie majątek, tylko szkoda tej roboty. Ogólnie wymieniłem olej, płyn do chłodnicy, uszczelkę, śruby, filtr oleju. Może jakoś będzie się to trzymało jakiś czas. Jakbym miał więcej czasu to bym dotarł zawory, wymienił uszczelniacze wałków rozrządu, sprawdził popychacze, splanował głowicę i dał do sprawdzenia. Trzymajmy kciuki, za jakiś czas napiszę czy wszystko jest ok, czy jednak miałeś rację.

Cieszę się że to prosta jednostka, chociaż jak miałem Vectrę A 8v to tam było naprawdę prosto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że będzie ok ale pamiętam jak ojciec w Peugeocie w ramach "oszczędności" nie planował głowicy. Efekt taki że uszczelka wytrzymywała góra pół roku. Po planowaniu uszczelka żyła aż do śmierci samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie ciekawie, no nic trzymaj kciuki, za jakiś czas okaże się czy "chytry traci dwa razy".

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak ty robisz 4 tysiące rocznie,

to uszczelka wytrzyma około 3 lata.,

ale to błąd przy takiej robocie, było trzeba wszystko zrobić.

a może zmienisz auto w tym czasie, i niech ktoś inny się martwi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

(tylko powiedz to przy sprzedaży)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe, faktycznie mało jeżdżę, nowe śruby erling i uszczelka erling to myślę że nie jest to zła firma. Głowica nie była przegrzana, była odkręcana na 3 razy żeby zniwelować ryzyko skrzywienia, przykręcona także tak jak producent przewidział więc raczej krzywości nie było, zresztą mierzyłem taką wielką suwmiarką i niby prosta. Możliwe że to przez gaz uszczelka się wypaliła. Na uszczelce były ślady na czwartym cylindrze przecieku kawałkiem. Wszędzie było ładnie srebrne, a w jednym miejscu czarne więc to pewnie tutaj była przyczyna. Autko ma przebieg 202 tysiące, na gazie 11 lat już jeździ więc myślę że będzie dobrze.

Myślę że pojeżdzę jeszcze ze 4 lata tym autkiem, no może 3 i zmienię je na inne jeżeli finanse pozwolą, a może i nie zmienię. W każdym razie jak będę wybierał autko to takie żeby można było samemu wiele rzeczy zrobić a nie że bez specjalistycznego sprzętu nie dotkniesz się do autka.

Edytowano przez Lowermann

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko w tamtym roku dałem siostrze.  Przejechało już 15 tysięcy od naprawy i wszystko jest w porządku. Także nie zawsze przy takiej robocie potrzebne jest planowanie głowicy:) Oczywiście krzywość sprawdzałem liniałem :) Jakby było widać krzywizne to nie składałbym tego. Pozdrawiam

Temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz to traktować jako wyjątek.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko dalej jeździ, nic się nie dzieje z silnikiem, ale inne rzeczy to ohoho. Alternator już zdążył paść i trzeba było robić, amortyzatory wywalone, do wymiany, znowu rdza, maglownica cieknie z prawej strony, były wymieniane

przewodu hamulcowe ale oczywiście wymienione były do tych gumowych węży z tyłu, a zauważyłem iż cieknie między gumowym wężem a tym krótkim odcinkiem do hamulca tylnego. Da radę kupić te krótkie odcinki hamulcowe?

Zamek się popsuł od kierowcy, itp, itd :) ja robiłem to na bieżąco ale siora się nie zna i lata do mechaniora z byle czym i kasa płynie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...