Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lowermann

X18XE, wymiana uszczelki głowicy? Jakie klucze? Co potrzebne

Recommended Posts

Witam, jadąc wczoraj zauważyłem iż na wolnych obrotach samochód chodzi tak jakby na 3 cylindry, problemy z ruszeniem z postoju, białe kłęby dymu z rury, ubytek płynu chłodzącego, bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym zgodne z obrotami (im wyższe tym bardziej bulgocze). Świeca od strony skrzyni biegów czarna, mokra. Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Byłem zmuszony przejechać około 40 km na takim silniku, o dziwo jak obroty są od 2 do 3 tysiecy nie kopci na biało i chodzi normalnie. Muszę jeszcze około 10 km przejechać do kumpla do garażu. Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Nic się nie stanie gdy przejadę jeszcze te 10 km?

2. Jakiej firmy uszczelkę radzicie kupić?

3. Wymiana śrub mocujących głowicę obowiązkowa?

4. Planowanie głowicy zależnie od jej stanu, jak prosta to nie planuję.

5. Czy radzicie przy okazji jeszcze coś wymienić?

6. Jakie klucze będą potrzebne do zrzucenia głowicy. Chodzi mi o te klucze co głowica jest łączona z blokiem, jakieś torxy (męski)? Oraz klucz do ściągnięcia wałka rozrządu jakiś torx (żeński)? Proszę o rozmiary

7. Jakie jeszcze uszczelki mogą być potrzebne?

8. Czy konieczna jest wymiana oleju? Wymieniany tydzień temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę o odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruby się wymienia, głowice dajesz do sprawdzenia szczelności i planowania, olej wymień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z silnika x20xev ale to samo co x18xe

Please login or register to see this link.

głowice oddaj do zakładu sprawdza planują

wymień olej płyń chłodniczy

uszczelniacze zaworowe koszt niewielki

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie, jak macie jeszcze jakieś rady to proszę o informacje czy mogę napotkać jeszcze jakieś problemy? Wymieniać uszczelniacze czy dać sobie spokój? Przebieg jakieś 150 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile oleju bierze??

wymień koszt ok 70-80 zł

i jeszcze simeringi wałków rozrządu 10-12 zł szt

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę bierze ale nie dużo. Etam na moją jazdę to chyba narazie dam sobie spokój, najwyżej kiedy indziej, to już z tym jest mniej roboty niż z wymianą uszczelki pod głowicą. Samochodem robię jakieś 4 tys rocznie.

Edited by Lowermann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wymienił bo koszt niewielki a przy zwalonej głowicy to praktycznie żadna robota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, jak będą sztywne uszczelniacze to też pójdą do wymiany, tak samo jak będą wżery przy zaworach to dotrę je pastą.

Edited by Lowermann

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź sobie jeszcze prowadnice zaworowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze zeszło od godziny 7 rano do godziny 19 czyli 12 godzin. Strasznie dużo zabawy z rozkręcaniem, słaby dostęp i wiele przewodów do odpięcia i oznaczenia. Głowicy nie planowałem i nie sprawdzałem na szczelność bo i tak dużo czasu zeszło, wyczyściłem nożykiem do tapet i papierem drobnoziarnistym, poszła nowa uszczelka i nowe śruby. Mam nadzieję że wszystko będzie w porządku bo nie bardzo mi się chce jeszcze raz zrzucać góry i robić głowicy. Jak wytrzyma do lata to będzie dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dzięki wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znając życie to niedługo będziesz rozbierał. Co do czasu to ciesz się że nie masz vałki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj cichy nie kracz, oj nie kracz:) 220 zł to nie majątek, tylko szkoda tej roboty. Ogólnie wymieniłem olej, płyn do chłodnicy, uszczelkę, śruby, filtr oleju. Może jakoś będzie się to trzymało jakiś czas. Jakbym miał więcej czasu to bym dotarł zawory, wymienił uszczelniacze wałków rozrządu, sprawdził popychacze, splanował głowicę i dał do sprawdzenia. Trzymajmy kciuki, za jakiś czas napiszę czy wszystko jest ok, czy jednak miałeś rację.

Cieszę się że to prosta jednostka, chociaż jak miałem Vectrę A 8v to tam było naprawdę prosto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję że będzie ok ale pamiętam jak ojciec w Peugeocie w ramach "oszczędności" nie planował głowicy. Efekt taki że uszczelka wytrzymywała góra pół roku. Po planowaniu uszczelka żyła aż do śmierci samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie ciekawie, no nic trzymaj kciuki, za jakiś czas okaże się czy "chytry traci dwa razy".

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak ty robisz 4 tysiące rocznie,

to uszczelka wytrzyma około 3 lata.,

ale to błąd przy takiej robocie, było trzeba wszystko zrobić.

a może zmienisz auto w tym czasie, i niech ktoś inny się martwi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

(tylko powiedz to przy sprzedaży)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, faktycznie mało jeżdżę, nowe śruby erling i uszczelka erling to myślę że nie jest to zła firma. Głowica nie była przegrzana, była odkręcana na 3 razy żeby zniwelować ryzyko skrzywienia, przykręcona także tak jak producent przewidział więc raczej krzywości nie było, zresztą mierzyłem taką wielką suwmiarką i niby prosta. Możliwe że to przez gaz uszczelka się wypaliła. Na uszczelce były ślady na czwartym cylindrze przecieku kawałkiem. Wszędzie było ładnie srebrne, a w jednym miejscu czarne więc to pewnie tutaj była przyczyna. Autko ma przebieg 202 tysiące, na gazie 11 lat już jeździ więc myślę że będzie dobrze.

Myślę że pojeżdzę jeszcze ze 4 lata tym autkiem, no może 3 i zmienię je na inne jeżeli finanse pozwolą, a może i nie zmienię. W każdym razie jak będę wybierał autko to takie żeby można było samemu wiele rzeczy zrobić a nie że bez specjalistycznego sprzętu nie dotkniesz się do autka.

Edited by Lowermann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko w tamtym roku dałem siostrze.  Przejechało już 15 tysięcy od naprawy i wszystko jest w porządku. Także nie zawsze przy takiej robocie potrzebne jest planowanie głowicy:) Oczywiście krzywość sprawdzałem liniałem :) Jakby było widać krzywizne to nie składałbym tego. Pozdrawiam

Temat do zamknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz to traktować jako wyjątek.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko dalej jeździ, nic się nie dzieje z silnikiem, ale inne rzeczy to ohoho. Alternator już zdążył paść i trzeba było robić, amortyzatory wywalone, do wymiany, znowu rdza, maglownica cieknie z prawej strony, były wymieniane

przewodu hamulcowe ale oczywiście wymienione były do tych gumowych węży z tyłu, a zauważyłem iż cieknie między gumowym wężem a tym krótkim odcinkiem do hamulca tylnego. Da radę kupić te krótkie odcinki hamulcowe?

Zamek się popsuł od kierowcy, itp, itd :) ja robiłem to na bieżąco ale siora się nie zna i lata do mechaniora z byle czym i kasa płynie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...