Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zic10

Proszę o poradę - urwana szpilka kolektora

Recommended Posts

Witam

Nazywam się Paweł jestem nowy. Od wczoraj stałem się posiadaczem Opla Vectry 1.9 CDTI mojego pierwszego diesla. Dzisiaj odpalając żimny silnik usłyszałem piski podczas dodawania gazu. Najprawdopodobniej problem z uszczelką i urwaną szpilką kolektora. Po nagrzaniu silnika wszystko jest ok. Pytanie moje jest takie czy koledzy radziliby to robić czy na razie nie pchać się w koszty i czy mogę tak jeździć i nic się nie stanie? Ewentualnie kto takie coś z rejonów śląska robi i w jakiej orientacyjnie cenie taka impreza? Dzwoniłem do ASO Opla w Jastrzębiu i wycenili naprawę na 600zł na gotowo. Chyba to dosyć sporo.

Pozdrawiam

Edited by zic10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej podczas wymiany turbiny u siebie też okazało się, że mam dwie szpilki urwane.

Turbina nieźle gwizdała po dodaniu gazu na zimno i na ciepło później również.

Ja poradziłem sobie z tym samemu w garażu za pomocą wiertarki i kompletu wykrętaków.

Najgorsze było nawiercenie małym wiertłem pozostałości szpilki w bloku silnika, ale małe wiertło i małe obroty wiertarki i udało się nawiercić. Wykrętakiem wyszły te szpilki na prawdę gładko. Kolektor nie miał płaskości w miejscach pękniętych szpilek, ale splanowałem go za pomocą ściernicy węglikowej granulacji 60 - 30min zabawy. Do dziś nie mam problemu (czyli od 40 kkm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty są następujące nowa szpilki cena nie całe 50zł plus planowanie kolektora jakieś 150zł reszta robocizna roboty troszkę z tym jest(demontaż zderzak pasu przedniego chłodnic,turbiny) sam niedługo się będę za to zabierał, tylko ja od razu turbinę mam do regeneracji.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A przy okazji dobrze jest poczyścić wszystko tj intercooler np.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli jest to cena z planowaniem kolektora i z materiałami (uszczelki, szpiki, nakrętki) to wg mnie całkiem przyzwoita cena, robota - 300-400zł, uszczelki, szpilki i nakrętki ok. 100-150, planowanie kolektora 100-150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety bałbym się cokolwiek robić sam. Czy ktoś może kogoś polecić z okolic śląska? Czy z tym mogę jeździć na razie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołów poprzeczna 33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się ze możesz ja osobiście przejechałem na urwanej szpilce ok 2-2,5 tys km. Jedyny minus to 2 x większe swiszczenie przy ruszania z pod świateł. Oczywiście jazda spokojna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie tego tematu. Miałem urwane 2 szpilki kolektora wydechowego. Po naprawie zauważyłem ubytki oleju, ewidentnie skądś kapie. Z jakich miejsc może kapać po takiej naprawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moze kapac z przewodow olejowych turbiny albo z bagnetu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

a możecie mi powiedzieć Panowie (możliwe że Panie też) jaki jest rozmiar, długość jakie "m" szpilek w kolektorze wydechowym z19dth, bo też mam urwaną i będę lada moment wymieniał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szpilki już dawno ogarnięte. Pamiętam że mi też kapało po tej naprawie i to naprawdę mocno. Problemem okazała się uszczelka rurki powrotu oleju z turbiny. To ona puiszczała. Mechanik dorobił mi taką z bakelitu. Do tego szlif tej powierzchni płaskiej z rurki, która dolega do uszczelki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam nie bede zakładał nowego tematu tylko się podepne z pytaniem :) mam vectre 1.9cdti 150km swist turbiny normalny jak to przy turbo ale dzis zrobiłem lekka trase i teraz jak przyspieszam slychac turbo wszystko dobrze  tak przy 2200 obr nagle jakby inny swisty słychac dodatkowy nawet oprocz tego z turbo dam gazu słychać pusze gaz i juz nie i tylko w czasie jazdy na luzie dając gazu nic nie słychac może ktoś podpowie co to moze byc? I czy to bardzo szkodzi? Bo wybieram się 1600km trase i troche się boje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam identycznie wiekszosc wezy gumowych przepatrzonych i nic wszystko wporzadku.Ciekawi mnie tylko dlaczego pod obciazeniem to slychac na luzie tez nic nie slychac.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie spadł jeden wchodzi on na dole obudowy filtra powietrza myślałem że to to ale nie dalej to samo Redsik a od dawna tak masz?  bo ja od dzis od południa i sam nie wiem czy jezdzić czy nie.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie od 2 dni tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś ogarną temat i usuną awarie na dniach daj znać co było dokładną przyczyną będę wdzieczny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź metalowy przewód turbo, w miejscu gdzie styka się z przewodem klimy, potrafi się przetrzeć od wibracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w którym miejscu szukać tego styku kabli? Jutro posprawdzam je jak tak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wytlumaczcie mi tylko dlaczego na postoju dodając gazu nic nie slychac oprocz turbiny a w trakcie jazdy jest inaczej dochodzi do tego gwizd??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stojąc przodem do silnika, z prawej strony, okolice miejsca gdzie uzupełnia się czynnik klimatyzacji. W jednym miejscu aluminiwy przewód turbo styka sie z przewodem aluminiowym klimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wstepnych oględzin mam uszkodzony ten malutki przewodzik w dolnej cześci na końcu jak się go nasówa od czego on jest? I może zna ktoś jego numer katalogowy aby go kupić? I czy moge to sam wymienic czy nie zapowietrzy się coś jak go zdejmę?  i czy za jego sprawą może się ten lekki świst w czesie intensywnego przyspieszania? Foto z internetu :)

Please login or register to see this attachment.

Edited by Kostek91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewód pompy vacum. Nic nie zapowietrzysz. Możesz dobrac jakikolwiek, byle był odpowiednio twardy i się nie kurczył od podciśnienia.

Edited by kupier

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten problem już załatwiłem :) a z Tym świstem dostałem informacje żeby dokładnie sprawdzić dolot czy nie ma małwj dziurki lub w najgorszym wypadku intercooler może mieć gdzieś minimalna nieszczelnośc jutro bede u mechanika dam Nać jak zdagnozuje problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet miegłki nie puści :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...