Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zic10

Proszę o poradę - urwana szpilka kolektora

Polecane posty

Witam

Nazywam się Paweł jestem nowy. Od wczoraj stałem się posiadaczem Opla Vectry 1.9 CDTI mojego pierwszego diesla. Dzisiaj odpalając żimny silnik usłyszałem piski podczas dodawania gazu. Najprawdopodobniej problem z uszczelką i urwaną szpilką kolektora. Po nagrzaniu silnika wszystko jest ok. Pytanie moje jest takie czy koledzy radziliby to robić czy na razie nie pchać się w koszty i czy mogę tak jeździć i nic się nie stanie? Ewentualnie kto takie coś z rejonów śląska robi i w jakiej orientacyjnie cenie taka impreza? Dzwoniłem do ASO Opla w Jastrzębiu i wycenili naprawę na 600zł na gotowo. Chyba to dosyć sporo.

Pozdrawiam

Edytowano przez zic10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej podczas wymiany turbiny u siebie też okazało się, że mam dwie szpilki urwane.

Turbina nieźle gwizdała po dodaniu gazu na zimno i na ciepło później również.

Ja poradziłem sobie z tym samemu w garażu za pomocą wiertarki i kompletu wykrętaków.

Najgorsze było nawiercenie małym wiertłem pozostałości szpilki w bloku silnika, ale małe wiertło i małe obroty wiertarki i udało się nawiercić. Wykrętakiem wyszły te szpilki na prawdę gładko. Kolektor nie miał płaskości w miejscach pękniętych szpilek, ale splanowałem go za pomocą ściernicy węglikowej granulacji 60 - 30min zabawy. Do dziś nie mam problemu (czyli od 40 kkm)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koszty są następujące nowa szpilki cena nie całe 50zł plus planowanie kolektora jakieś 150zł reszta robocizna roboty troszkę z tym jest(demontaż zderzak pasu przedniego chłodnic,turbiny) sam niedługo się będę za to zabierał, tylko ja od razu turbinę mam do regeneracji.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A przy okazji dobrze jest poczyścić wszystko tj intercooler np.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeśli jest to cena z planowaniem kolektora i z materiałami (uszczelki, szpiki, nakrętki) to wg mnie całkiem przyzwoita cena, robota - 300-400zł, uszczelki, szpilki i nakrętki ok. 100-150, planowanie kolektora 100-150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety bałbym się cokolwiek robić sam. Czy ktoś może kogoś polecić z okolic śląska? Czy z tym mogę jeździć na razie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikołów poprzeczna 33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się ze możesz ja osobiście przejechałem na urwanej szpilce ok 2-2,5 tys km. Jedyny minus to 2 x większe swiszczenie przy ruszania z pod świateł. Oczywiście jazda spokojna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tego tematu. Miałem urwane 2 szpilki kolektora wydechowego. Po naprawie zauważyłem ubytki oleju, ewidentnie skądś kapie. Z jakich miejsc może kapać po takiej naprawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moze kapac z przewodow olejowych turbiny albo z bagnetu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

a możecie mi powiedzieć Panowie (możliwe że Panie też) jaki jest rozmiar, długość jakie "m" szpilek w kolektorze wydechowym z19dth, bo też mam urwaną i będę lada moment wymieniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szpilki już dawno ogarnięte. Pamiętam że mi też kapało po tej naprawie i to naprawdę mocno. Problemem okazała się uszczelka rurki powrotu oleju z turbiny. To ona puiszczała. Mechanik dorobił mi taką z bakelitu. Do tego szlif tej powierzchni płaskiej z rurki, która dolega do uszczelki.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam nie bede zakładał nowego tematu tylko się podepne z pytaniem :) mam vectre 1.9cdti 150km swist turbiny normalny jak to przy turbo ale dzis zrobiłem lekka trase i teraz jak przyspieszam slychac turbo wszystko dobrze  tak przy 2200 obr nagle jakby inny swisty słychac dodatkowy nawet oprocz tego z turbo dam gazu słychać pusze gaz i juz nie i tylko w czasie jazdy na luzie dając gazu nic nie słychac może ktoś podpowie co to moze byc? I czy to bardzo szkodzi? Bo wybieram się 1600km trase i troche się boje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie wiekszosc wezy gumowych przepatrzonych i nic wszystko wporzadku.Ciekawi mnie tylko dlaczego pod obciazeniem to slychac na luzie tez nic nie slychac.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie spadł jeden wchodzi on na dole obudowy filtra powietrza myślałem że to to ale nie dalej to samo Redsik a od dawna tak masz?  bo ja od dzis od południa i sam nie wiem czy jezdzić czy nie.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie od 2 dni tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś ogarną temat i usuną awarie na dniach daj znać co było dokładną przyczyną będę wdzieczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź metalowy przewód turbo, w miejscu gdzie styka się z przewodem klimy, potrafi się przetrzeć od wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu szukać tego styku kabli? Jutro posprawdzam je jak tak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wytlumaczcie mi tylko dlaczego na postoju dodając gazu nic nie slychac oprocz turbiny a w trakcie jazdy jest inaczej dochodzi do tego gwizd??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przodem do silnika, z prawej strony, okolice miejsca gdzie uzupełnia się czynnik klimatyzacji. W jednym miejscu aluminiwy przewód turbo styka sie z przewodem aluminiowym klimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wstepnych oględzin mam uszkodzony ten malutki przewodzik w dolnej cześci na końcu jak się go nasówa od czego on jest? I może zna ktoś jego numer katalogowy aby go kupić? I czy moge to sam wymienic czy nie zapowietrzy się coś jak go zdejmę?  i czy za jego sprawą może się ten lekki świst w czesie intensywnego przyspieszania? Foto z internetu :)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Kostek91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewód pompy vacum. Nic nie zapowietrzysz. Możesz dobrac jakikolwiek, byle był odpowiednio twardy i się nie kurczył od podciśnienia.

Edytowano przez kupier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ten problem już załatwiłem :) a z Tym świstem dostałem informacje żeby dokładnie sprawdzić dolot czy nie ma małwj dziurki lub w najgorszym wypadku intercooler może mieć gdzieś minimalna nieszczelnośc jutro bede u mechanika dam Nać jak zdagnozuje problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet miegłki nie puści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...