Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

JarekS

Wyprowadzenie REMOTE pod wzamcniacz w radiu CD70/DVD90

Polecane posty

Nazwa pliku: Wyprowadzenie REMOTE pod wzamcniacz w radiu CD70/DVD90

Plik Dodał:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Plik wysłano: 01 lis 2014

Kategoria pliku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Jakiś czas temu obiecałem zrobić poradę a że jestem człowiekiem słownym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> :leze:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> poniżej kótki instruktaż

A więc do rzeczy, co nam będzie potrzebne.

Lutownica precyzyjna, ewentualnie stacja lutownicza z grotem stożkowym 20-30st.
Cyna o średnicy 0.35-0,5mm
pęsetki, zestaw torxów precyzyjnych
Kabelek 0.5 ok 1m
Przekaźnik zwierny
siateczki termokurczliwe

To teraz przejdźmy do konkretów.

Poniżej nasz pacjent, jeszcze w ubranku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Pierwszą czynnością którą musimy zrobić jest odkręcenie blokad mocujących radio w kieszeni, w tym celu odkręcamy 4 śrubki po dwie z każdej strony.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Następnie ściągamy przedni panel, aby to uczynić należy podważyć zapadki bo bokach oznaczone strzałkami, powinien zejść bez większego problemu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



A tak się prezentuje po zdjęciu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Teraz zdejmujemy osłony napędów, w tym celu wystarczy na rogach podważyć delikatnie osłony śrubokrętem, nie są w żaden sposób przykręcone.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Kolejną czynnością jest usuniecie ze środka napędów, obydwa przytwierdzone są na 4 śrubki, miejsca śrub zaznaczone na zdjęciach:

Napęd NAVI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Napęd CD

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Zanim je wyciągniemy ze środka musimy odpiąć taśmy, w tym celu w przypadku napędu CD delikatnie podnosimy go do góry, odsuwamy na bok i podważając odpinamy wtyczkę, nie polecam ciągnąć bezpośrednio za kabelki, może się to skończyć uszkodzeniem taśmy.
W przypadku napędu od navi, kostka znajduje się również po stronie napędu CD, również ją podważamy, następnie wyciągamy napęd manewrując przy tym taśmą tak aby zmieściła się w szczelinie pomiędzy płytką a obudową radia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Po wyjęciu napędów, przechodzimy do usunięcia szkieletu, przednia część usuwamy poprzez zwolnienie zapadek bocznych i wysuwanie panelu do przodu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



I po zdjęciu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



aby odłączyć tył musimy odkręcić dwie śrubki z obudowy, oraz 2szt z radiatora końcówek mocy, następnie po bokach również podważyć identyczne zapadki jak na panelu czołowym.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Po tych czynnościach mamy już dostęp do płytki na której musimy dokonać kilku modyfikejszon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Następnie przechodzimy do sedna,
W radiu CD70/CD90 nie występuję nigdzie sygnał 12V po włączeniu, jedynie udało mi się znależć wartość 8V i ją włąśnie wykorzystałęm, znajduje się w kilku miejscach, natomiast postanowiłem podpiąć się w miejscu najmniej inwazyjnym oraz w miarę prostym do zaadoptowania.
W związku z tym że nie mamy 12V a REM w wzacniaczu potrzebuje takiej wartości musimy użyć przekaźnika zwierno-rozwięrnego o obniżonym sygnale sterowania, ja zakupiłem sterowany od 6V. Może być to dowolny przekażnik spełniający w/w warunek, w moim przypadku był to RM96P12 dostępny np w sklepie AVT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



poniżej poszczególne opisałęm poszczególne wej.wyj przekaźnika.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Ze jest to przekaźnik zwierno-rozwierny tak więc jedna nożka pozostaje nie podpięta, od funkcji rozwarcia.

Teraz przechodzimy do konkretów, będziemy potrzebowali:
1. Stałe napięcie 12 V
2. Masę
3. Sygnał sterujący (wyżej wspomniane 8V)
4. Sygnał wyjściowy z radia REM

Stałe napięcie 12 V wyciągamy z głównej kości zasilającej jest to 2 pin licząc od lewej w pierwszym rzędzie od góry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Przylutowany kabelek przeprowadzamy sobie bokiem na drugą stronę radia i podpinamy pod nużę opisaną jako stałe zasilanie 12V.

Teraz bierzemy masę, można ją podłączyć albo pod kostkę radia, albo np pod któryś z pkt lutowania ekranów. Ja sobie wziąłem stąd:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Tak jak poprzednio przewlekamy kabelek na drugą stronę i podpinamy pod pin określony jako masa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Następnie podpinamy sygnał sterujący: znajduje się on na kości do napędu CD drugi pin od prawej zaznaczony na zdjęciu poniżej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Tak jak poprzednio, przeciągamy sobie kabelek do tyłu radia,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



i podpinamy pod nóżkę okreśłoną jako sygnał sterujący

Fotka z między-czasie, troszkę w innej kolejności podpiąłem nużki więc proszę się tym nie sugerować.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Pozostaje nam sygnał REM który musimy wyprowadzić na zewnątrz,, ja do tego wykorzystałem jeden z istniejących otworów produkcyjnych, pamiętajcię aby taki kabelek zabezpieczyć np taśmą materiałową, aby się nam z czasem nie przetarła izolacja i nie doszło do zbędnego zwarica.

Następnie zagniatamy ostatni pin ten którego nigdzie nie podłaczamy i dla pewności okręcamy cały przekaźnik izolacją

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Przekaźnik chowamy sobie w przestrzeń pomiędzy ekranem a korpusem radia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności i idziemy podpiąć REMOTE do instalacji wzmacniacza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Tak jak wcześniej wpsominałem można użyć dowolnego przekaźnika, natomiast ja wybrałem takowy ze względu na rozmiar

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ładnie się wkomponował w radyjko w przypadku większego niestety pewnie będize trzeba go pozostawić na zewnątrz radyjka.


Minusy tego rozwiązania: wzmacniacz włacza się wraz z otwarciem drzwi, przekręceniem na zapłon, podtrzymywany jest ok 10sekund po wyłączeniu auta radia.
plusem natomiast jest to w przeciwieństwie do podpinania się bezpośrendio pod plus po zapłonie, że nie trzeba mieć kluczyków w stacyjce aby słuchać radia.



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z cdc40 opera, skad tam wziac remote?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baaaaaaaja !! dzięki, wszystko działa i wyszło jak w poradniku ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie wyprowadzilem remonte z zapalniczki i dodatkowo włącznik dalem, jak nie chce wzmacniacza (dzieci w aucie) to wylaczam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Polak potrafi, niezły pomysł z tą zapalniczką ;d będzie trzeba spróbować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> właśnie przypadkiem trafiłem na tą poradę i Jaro plus poleciał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> przy okazji spytam, czy możliwe jest podobne rozwiązanie w cdc40 opera?

Obecnie mam wzbudzenie podpięte pod zapalniczkę, ale musi być kluczyk w stacyjce.. no i po odpaleniu auta jest uderzenie takie w głośniki nie wiem od czego to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie da sie wyprowadzić 3 par jak w radiach z wyższej półki np stare dobre ALPINE 9883 ale dobre i to :) porada bardzo dobra :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po co wyprowadzac skoro nasze radia maja odpowiednie wyjscia oznaczone AR lub AA w zaleznosci jakie radio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego znalazłeś odpowiedź na to pytanie? Mam dokładnie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To samo w sensie podpięte pod zapalniczke czy takie uderzenie w głośnikach po odpaleniu ?  Jeśli uderzenie to jest od wzmaka, słabej jakości sprzęt i wyłapuje jakieś śmieci. Mam zamiar swój zmienić, ale cały czas jest coś ważniejszego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzone mam z radia a uderzenia przy włączeniu radia odpalenia itp. Wcześniej ten wzmacniacz miałem w innym aucie i nie było żadnego problemu. Przy wyprowadzaniu z radia rca nie dałem kondensatorów może w tym jest problem?

 

Wysłane z mojego ERROR

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kurcze ciężko powiedzieć, ja mam kondensatory i uderzenia są. W poprzednim aucie też miałem ten wzmak i było ok, a w vectrze już uderzenia są i wydaje mi się, że to po prostu słabej jakości wzmak i wyłapuje jakieś śmieci, nie wydaje mi się żeby było to przez rca wyprowadzone z radia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to możliwe że wzmacniacz lipny tylko z poprzednie radio było lepsze. Będzie trzeba zrazać jakiś układ czasowy do wyjścia wzmaka.

 

Wysłane z mojego ERROR

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gucio zakup sobie konwerter hi-low, ktory ma opcje remote i nie bedzie zadnych dziwnych trzaskow czy uderzen. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sygnal remote podłącza się bezpośrednio do radia nie potrzeba żadnych przeróbek i przekaźników. +12 mamy na pinie do sterowania anteny i sygnał zanika po wyłączeniu radia ok 20 sekund. Spotkałem się z opiniami że właśnie na tym pinie niektórzy mają napięcie ok 1.4 V możliwe że po zmianie kodowania w którym występuje TW na tym pinie pojawia się 12V jak u mnie. Co do uderzeń przy włączeniu i zakłóceniach przy odpaleniu zamontowanym sobie opozniacz do zalaczania kolumn. Czas zwłoki po włączeniu radia ustawiłem na 10 sekund jest to wystarczające i eliminuje wspomniany problem. Mając w samochodzie TW i podłączajac rca pod tylne głośniki zyskujemy automatyczne odcięcie wzmaka po włączeniu TW

Niby radio seria a takie możliwości.

 

Wysłane z mojego ERROR

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co napisalem kilka postow wyzej? Co to za skrot TW?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

TW twin audio. Owszem napisałeś, ale bez szczegółów. Na tych pinach pojawia się napięcie w momencie włączenia radia i po wyłączeniu utrzymuje jeszcze ok 30 sekund. Z początku myślałem że jest tam stałe napięcie. A druga sprawa to informacja z innego form że jest tam 1.4V

 

Wysłane z mojego ERROR

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto ma tam 1.4V. Moze spalony wewnetrzny bezpiecznik na druku lub jakis tranzystorek sterujacy tym wyjsciem. Mam cdc40 i mialem tam normalnie napiecie 12-14V pomimo ze nie mialem TA. Teraz mam TA i tez tam pojawia sie 12-14V po wlaczeniu radia. Chyba nie ma radia ktore by nie mialo wyjscia z napieciem po wlaczeniu radia :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że ma ktoś uszkodzone informacja pochodzi z forum astry też był poruszany temat remote.

 

Wysłane z mojego ERROR

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy mam taki mały problem, otóż podłączyłem sobie zestaw sub, wzmak, kondensator i konwerter hlc, remote przeprowadziłem z tylnej zapalniczki i teraz mam takie pytanie. Przed podłączeniem było tak, że wyciągałem kluczyk ze stacyjki i prąd w obydwu zapalniczkach (przód i tył) momentalnie gasł. A teraz wyłączę radio, wyciągnę kluczyk, zamknę auto i po jakichś 30-40 sekundach dopiero widzę, że wyłączają się zapalniczki no i zestaw CA. Tak samo jest jak podchodzę do auta i je otwieram z kluczyka, od razu widzę, że odpala się zapalniczka i słyszę włączający się wzmak (pika przy włączeniu). Czy ja coś źle podłączyłem, czy tak ma być? Dodam, że musiałem dokupić konwerter hlc gdyż poprzedni właściciel swój zabrał i miałem trochę zagwozdkę jak to podłączyć no ale gra i się udało tylko dręczy mnie ten prąd w gniazdach zapalniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...