Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

szklarz

Wymiana tulei sanek(kołyski, wózka) silnika Vectra B 2.2 DTI

Polecane posty

Witam wszystkich,

Przymierzam się do wymiany tulei kołyski silnika w mojej VIKI. Powodem są wyczuwalne luzy całego zespołu napędowego przy zmianie biegów, gwałtownym ruszaniu, jeżdzie na nierównościach.

Zaznaczam że na wiosnę wymieniałem wszystkie zużyte elementy w zawieszeniu i wszystkie poduszki silnika - nie pomogło. Podejrzewam wybite tuleje wózka które przy dużych przeciążeniach objawiają się przesuwaniem całych sanek co daje efekt opisany powyżej. Dodatkowym wskazaniem na ich wymianę jest znacznie opadnięta chłodnica.

Pytanie jest czy wymieniać tuleje wszystkie czy tylko przednie? Rozumiem że łącznie jest ich 4?

Czy wymiana jest skomlikowana? Chodzi mi o dostęp, czy oprócz osłony silnika konieczne jest ściąganie zderzaka? Czy potrzeba dodatkowe podparcie dla sanek aby po odkręceniu śrub nie opadły za bardzo?

No i najważniejsze to przyrząd do wyprasowania starych i wprasowania nmowych tulei. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał już taką wymianę u siebie i może mi powiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę a najlepiej podać jakies wymiary ściągacza żebym mógł sobie taki dorobić przed wymianą?

Pytam bo nie chciał bym jakichś niemiłych niespodzianek a mimo to wolę wymienić sobie to sam - nie mam zaufania do mechaników i wszystko w aucie robię sam. Chcę się odpowiednio do tego przygotować żeby nie stracić całego dnia i żeby wymiana poszła możliwie sprawnie i bezproblemowo.

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.

PS. Szukałem podobnych tematów ale znalazłem jedynie szczątkowe wypowiedzi bez żadnych konkretów dlatego proszę o pomoc i jakieś bardziej ścisłe informacjie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez szklarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Aby ściągnąć sanki trzeba podwiesić silnik od góry bo inaczej zleci CI na glowe razem ze sankami! odkrecasz sruby od sanek, poduszki, odpinasz wszelakie przeowdy które sa spięte do sanek i wykręcasz maglownice od sanek rozkręcasz wahacze od sanek wyciągasz sanki i działasz z wymianą tulei, zdała by się prasa żeby to wybić i wbić należycie. Ogolnie dużo roboty przede wszystkim trzeba miec czym podwiesić silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno jest aż tyle roboty?

Tutaj jeden gość wymieniał z kanału bez podwieszania silnika:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To chcesz wymienić wszystkie czy tylko te 2 ? Te dwie kolega wymienil bo mu opadla chlodnica nie wiadomo jaki bedziesz mial efekt jak wymienisz te dwie, poza tym musisz zrobić sobie ściągacz ze śruby i kombinować, opis tam masz to czytaj i działaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić wszystkie. Nie będę się rozdrabniał - mam pakiet ZENDERa więc twardy zawias a co za tym idzie po 270tys km to już te tuleje raczej do niczego się nie nadają.

Ale rozmawiałem z kolegą matrox i przybliżył mi temat jak on do tego podszedł. W skrócie: wymieniał najpierw przednie i środkowe a potem tylne, za każdym razem podpierając kołyskę na "żabie" i regulując tym samym poziom jej opadnięcia.

Ściągacz to jest akurat najmniejszy problem - mam teścia tokarza, dorobi bez problemu tulejki i podkładki do wyprasowania jak ściąnę wymiary z nowych tulei.

Jeśli ściągacz zda egzamin - podam wymiary potrzebnych elementów.

Zrobię też tutorial dla potomnych jak będę to robił - może komuś się przyda bo na forum nie ma konkretnych informacji od A do Z. Sądzę że kanał i dobry podnośnik wystarczające aby ten temat ogarnąć.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bede wdzieczny bo mnie ciekawi ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przechodziłem wymianę tulei i jeżeli chcesz je wymienić bez zdejmowania sanek (w całości ) z auta i wstawić nowe to jesteś kozak. Łatwiej podwiesić silnik i opuścić sanki i mieć wszystko na wierzchu niż się męczyć to po pierwsze, po drugie ostrzegam że przy skręcaniu prawdopodobnie ukręcisz (nie wiem jak to nazwać) "nakrętki" do których wkręca się śrubę są one naspawane na blachę, ich wymiana to koszmar, ja miałem tego pecha że poszły mi 4 w tym jedna w nogach kierowcy, ogólnie cały zabieg nie jest skomplikowany ale jak się ma pecha to bardzo pracochłonny miłej zabawy i cierpliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zatem jestem kozak....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jestem po wymianie wszystkich tulei.

Robiłem to w poprzedni weekend.

W wolnej chwili opiszę cały zabieg - niestety nie posiadam zdjęć bo padła mi karta pamięci w telefonie :/

Podwieszenie silnika niestety u większości użytkowników w warunkach garażowo-domowych jest niemożliwe dlatego ja proponuję wymianę jak ja to zrobiłem.

Wszystko jest do zrobienia bez większych problemów z kanału. Potrzebny jest podnośnik "żaba" do podparcia sanek po odkręceniu tulei. Wymiana wszystkich przy odpowiednim podejściu to 4-6h (wliczam w to czas na zapieczone śruby)

Wystarczy jedynie w całości zdemontować osłonę silnika. Demontaż zderzaka absolutnie niepotrzebny.

Zanim zabrałem się za wymianę tulei pomierzyłem nowe, sprawdziłem miejsce pod autem i dorobiłem ściągacz i przyrząd do wprasowania. Zrobię jego rysunek i wrzucę na forum.

Zabieg jest męczący ale przy rozsądnym podejściu wykonalny dla każdego kto ma odrobinę umiejętności, wiedzy mechanicznej i chęci.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to gratuluję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a dorobienie ściągacza ile zajęło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam na rysunek ściagacza bo mi się przyda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może tu coś ci w oko wpadnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem wrzucę rysunki ściągacza - mam go koło kompa, muszę tylko zrobić zdjęcia, pomierzyć i zrobić rysunki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie spisał się bardzo dobrze, dość dobrze udało mi się pomierzyć tuleje i zaprojektować elementy wciskające i wyciskające i ich wymiary należy zachować aby uniknąć problemów przy wymianie. Co do elementów pomocniczych - można coś kombinować - ale to szczegóły jutro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> postaram się także opisać dokładnie sam proces wymiany. Wiem, że bez zdjęć to nie to samo - ale jak już pisałem straciłem kartę pamięci i nie dam rady ich odzyskać. Sam opis też powinien być pomocny - bez odpowiedniego podejścia od wymiany można sobie sprawę bardzo utrudnić.

Edytowano przez szklarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło mi o rysunek techniczny ściągacza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na jakis konkretniejszy opis wymiany tuleji mogę liczyć? I na rysunek ściągacza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie jakie dokladnie sa objawy?? Czy drgania auta przy przyspieszaniu moga byc od tych tulejek?? Drgania powyzej 130km/h na kierownicy?? Mam wszystko poza tymi tulejami nowe kola wywazone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...