Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szklarz

Wymiana tulei sanek(kołyski, wózka) silnika Vectra B 2.2 DTI

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Przymierzam się do wymiany tulei kołyski silnika w mojej VIKI. Powodem są wyczuwalne luzy całego zespołu napędowego przy zmianie biegów, gwałtownym ruszaniu, jeżdzie na nierównościach.

Zaznaczam że na wiosnę wymieniałem wszystkie zużyte elementy w zawieszeniu i wszystkie poduszki silnika - nie pomogło. Podejrzewam wybite tuleje wózka które przy dużych przeciążeniach objawiają się przesuwaniem całych sanek co daje efekt opisany powyżej. Dodatkowym wskazaniem na ich wymianę jest znacznie opadnięta chłodnica.

Pytanie jest czy wymieniać tuleje wszystkie czy tylko przednie? Rozumiem że łącznie jest ich 4?

Czy wymiana jest skomlikowana? Chodzi mi o dostęp, czy oprócz osłony silnika konieczne jest ściąganie zderzaka? Czy potrzeba dodatkowe podparcie dla sanek aby po odkręceniu śrub nie opadły za bardzo?

No i najważniejsze to przyrząd do wyprasowania starych i wprasowania nmowych tulei. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał już taką wymianę u siebie i może mi powiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę a najlepiej podać jakies wymiary ściągacza żebym mógł sobie taki dorobić przed wymianą?

Pytam bo nie chciał bym jakichś niemiłych niespodzianek a mimo to wolę wymienić sobie to sam - nie mam zaufania do mechaników i wszystko w aucie robię sam. Chcę się odpowiednio do tego przygotować żeby nie stracić całego dnia i żeby wymiana poszła możliwie sprawnie i bezproblemowo.

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.

PS. Szukałem podobnych tematów ale znalazłem jedynie szczątkowe wypowiedzi bez żadnych konkretów dlatego proszę o pomoc i jakieś bardziej ścisłe informacjie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by szklarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aby ściągnąć sanki trzeba podwiesić silnik od góry bo inaczej zleci CI na glowe razem ze sankami! odkrecasz sruby od sanek, poduszki, odpinasz wszelakie przeowdy które sa spięte do sanek i wykręcasz maglownice od sanek rozkręcasz wahacze od sanek wyciągasz sanki i działasz z wymianą tulei, zdała by się prasa żeby to wybić i wbić należycie. Ogolnie dużo roboty przede wszystkim trzeba miec czym podwiesić silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy aby na pewno jest aż tyle roboty?

Tutaj jeden gość wymieniał z kanału bez podwieszania silnika:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To chcesz wymienić wszystkie czy tylko te 2 ? Te dwie kolega wymienil bo mu opadla chlodnica nie wiadomo jaki bedziesz mial efekt jak wymienisz te dwie, poza tym musisz zrobić sobie ściągacz ze śruby i kombinować, opis tam masz to czytaj i działaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę wymienić wszystkie. Nie będę się rozdrabniał - mam pakiet ZENDERa więc twardy zawias a co za tym idzie po 270tys km to już te tuleje raczej do niczego się nie nadają.

Ale rozmawiałem z kolegą matrox i przybliżył mi temat jak on do tego podszedł. W skrócie: wymieniał najpierw przednie i środkowe a potem tylne, za każdym razem podpierając kołyskę na "żabie" i regulując tym samym poziom jej opadnięcia.

Ściągacz to jest akurat najmniejszy problem - mam teścia tokarza, dorobi bez problemu tulejki i podkładki do wyprasowania jak ściąnę wymiary z nowych tulei.

Jeśli ściągacz zda egzamin - podam wymiary potrzebnych elementów.

Zrobię też tutorial dla potomnych jak będę to robił - może komuś się przyda bo na forum nie ma konkretnych informacji od A do Z. Sądzę że kanał i dobry podnośnik wystarczające aby ten temat ogarnąć.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bede wdzieczny bo mnie ciekawi ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

przechodziłem wymianę tulei i jeżeli chcesz je wymienić bez zdejmowania sanek (w całości ) z auta i wstawić nowe to jesteś kozak. Łatwiej podwiesić silnik i opuścić sanki i mieć wszystko na wierzchu niż się męczyć to po pierwsze, po drugie ostrzegam że przy skręcaniu prawdopodobnie ukręcisz (nie wiem jak to nazwać) "nakrętki" do których wkręca się śrubę są one naspawane na blachę, ich wymiana to koszmar, ja miałem tego pecha że poszły mi 4 w tym jedna w nogach kierowcy, ogólnie cały zabieg nie jest skomplikowany ale jak się ma pecha to bardzo pracochłonny miłej zabawy i cierpliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zatem jestem kozak....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jestem po wymianie wszystkich tulei.

Robiłem to w poprzedni weekend.

W wolnej chwili opiszę cały zabieg - niestety nie posiadam zdjęć bo padła mi karta pamięci w telefonie :/

Podwieszenie silnika niestety u większości użytkowników w warunkach garażowo-domowych jest niemożliwe dlatego ja proponuję wymianę jak ja to zrobiłem.

Wszystko jest do zrobienia bez większych problemów z kanału. Potrzebny jest podnośnik "żaba" do podparcia sanek po odkręceniu tulei. Wymiana wszystkich przy odpowiednim podejściu to 4-6h (wliczam w to czas na zapieczone śruby)

Wystarczy jedynie w całości zdemontować osłonę silnika. Demontaż zderzaka absolutnie niepotrzebny.

Zanim zabrałem się za wymianę tulei pomierzyłem nowe, sprawdziłem miejsce pod autem i dorobiłem ściągacz i przyrząd do wprasowania. Zrobię jego rysunek i wrzucę na forum.

Zabieg jest męczący ale przy rozsądnym podejściu wykonalny dla każdego kto ma odrobinę umiejętności, wiedzy mechanicznej i chęci.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to gratuluję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a dorobienie ściągacza ile zajęło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na rysunek ściagacza bo mi się przyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może tu coś ci w oko wpadnie.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorem wrzucę rysunki ściągacza - mam go koło kompa, muszę tylko zrobić zdjęcia, pomierzyć i zrobić rysunki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie spisał się bardzo dobrze, dość dobrze udało mi się pomierzyć tuleje i zaprojektować elementy wciskające i wyciskające i ich wymiary należy zachować aby uniknąć problemów przy wymianie. Co do elementów pomocniczych - można coś kombinować - ale to szczegóły jutro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> postaram się także opisać dokładnie sam proces wymiany. Wiem, że bez zdjęć to nie to samo - ale jak już pisałem straciłem kartę pamięci i nie dam rady ich odzyskać. Sam opis też powinien być pomocny - bez odpowiedniego podejścia od wymiany można sobie sprawę bardzo utrudnić.

Edited by szklarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło mi o rysunek techniczny ściągacza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na jakis konkretniejszy opis wymiany tuleji mogę liczyć? I na rysunek ściągacza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie jakie dokladnie sa objawy?? Czy drgania auta przy przyspieszaniu moga byc od tych tulejek?? Drgania powyzej 130km/h na kierownicy?? Mam wszystko poza tymi tulejami nowe kola wywazone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...