Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Yaqm

Viki 1.9CDTI 150KM kopci przy oddpalaniu i przyśpieszaniu

Polecane posty

Witam kupiłem jakiś 4 miesiące temu Viki 1.9 CDTI 150 konną, przejechałem może z 3000km i zaczęła mi dymić na ciemno przy przyśpieszaniu na początku niewiele ale teraz jak puści bąka to sporo dymi. I zauważyłem ostatnio jak były przymrozki przy odpalaniu pierdnie na biało tak z 5 sekund i już normalnie, jak jest ciepło w miare jak dzisiaj to puści lekkiego cichacza że zbytnio nie widać. Wracając do dymienia na ciemno jak jadę spokojnie to nie widzę żeby dymiło ale wtedy to 150KM traci sens i niestety mam z tyłu zderzak przy wydechu okopcony.

Może koledzy by podpowiedzieli co może być z Viką ?

To mój pierwszy DIESEL i takie rozczarowanie, do tej pory miałem tylko benzynki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia EGR no i szczelność kolektora dolotowego tak na początek - listwa czy nie leży na kolektorze.

Później intecooler i reszta dolotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam kolektor i spadniętą listwę od klap wirowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez tak mam.pzy odpalaniu prawie zawsze pusci dymka a przy przyspieszaniu to zalezy gdzie zatankuje,wiec zbytnio nie bierz tego do siebie,bo roznie to bywa. u mnie nie ma tych wszystkich pdf i filtrow czasteczek. wiki 110 kw 150 km 2005r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ok - czarny dym - nie dopala ropy i pewnie zawalony EGR - lub kolektor i z nim tematy jak pisaliście

ale biały dym przy odpalaniu skąd ? - spalany olej czy skroplona para wodna w wydechu czy dalej powiązane z kolektorem i resztą eko bajerów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki koledzy ze nie odpowiadałem ale nie mam zbytnio dostępu do netu. Jeśli chodzi o biały dym przy odpaleniu ale tylko jak jest zimno to nie śmierdzi palonym olejem ma inny zapach ale na biało. teraz zauważyłem że spalanie wzrosło do 9l/100km. co wcześniej jarał mniej. Chyba będę musiał brać urlop żeby podłubać przy niej. Jeszcze jedno pytanko czy intercooler to ta chłodnica z przodu trochę mniejsza niż chłodnica silnika? wiem lamerskie pytanie ale nigdy nie miałem doświadczenia z takimi sprzętami . Pytam z tego powodu że ta chłodnica jest wygięta w banan i czy może ona być powodem? Wielkie dzięki za odpowiedzi podpowiedzi również z bratem przeanalizuję i w sobotę zaczniemy diagnostykę. Na pewno podzielę się wnioskami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro wzrosło Ci spalanie i kopci na biało po odpaleniu to raczej jest wina kolektora ssącego.

Tutaj masz wszystko opisane:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Temat trochę długi, ale możesz przeczytać kilka stron z początku i kilka od końca a dowiesz się wszystkiego.

Ta chłodnica z przodu (najbliżej zderzaka) to jest skraplacz klimatyzacji, następnie masz intercooler i chłodnicę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy jak kolega Yaqm + raz na jakiś czas ciężko odpala. wersja 120km z dpf

Auto poszarpywało-czyszczenie egr-jest dobrze.Spalanie na trasie 6.5 litra, na postoju 0,3-0,4.

Mogą być niesprawne świece mimo nie wywalania błędu ? Jak było ciepło to też była kupa dymu za autem po odpaleniu więc nie wiem czy wogole szukac przy swiecach

Edytowano przez Gopcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy przepraszam że nie piszę ale wyjechałem chwilowo za granicę i nie mam zbytnio dostępu do neta. Jeśli chodzi o Viki chwilowo "wrasta" ale jest odpalana i co jakiś czas kawałek przejedzie ale niewiem czy mocno dymi bo brat się opiekuje teraz. Wróce niedługo i zajmę się Viką z kopyta bo naprawdę samochód super chociaż diesel mnie rozczarował ale mam nadzieje że coś da się z tym zrobić za niewielkie pieniądze. Powiem bratu żeby pokąbinował z tym kolektorem.A jeśli chodzi o chłodnice to dzięki kolego za info trzeba zapamiętać. Ogółem w Viki to kopcenie i niedziałająca klima do zrobienia, a tak ok. Jak już wszystko zrobie to wsiadajac będe się ieszył jak dziecko z lizaka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i jak coś brejdak poradzi na to odrazu wam napisze

Pozdrawiam w nowym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...