Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
87680_1456172282

Problem z X18XE- gaśnie

Recommended Posts

Witam!

Bardzo proszę o pomoc. Od pewnego czasu moja Vectra 1.8 16v (X18XE) (Benzyna +LPG) zaczeła gasnąć na "luzie". Jest to bardzo irytujące- szczególnie podczas jazdy po mieście gdy samochód gaśnie prawie przed każdymi smiatłami. Zdarza się że obroty falują, spadają do 300-400 potem albo gasnie albo samoistnie skaczą do 1100-1200 i znowu opadają. Wczoraj na luzie zaczęła zapalać się kontrolka błędu. Poszperałem więc na forum, znalazłem metodę zczytywania błędów przez mostkowanie w złączu i odczytałem następujący kod:
0100-Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza


Co mogę z tym zrobić? Można z tym jeździć czy raczej konieczna jest jakaś wymiana? Jestem zielony w te klocki, proszę o konkretne podpowiedzi, porady. Z góry dziękuje za pomoc! Pozdrawiam
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz zakończył swój żywot, wymiana rozwiąże Twój problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogolnie tez zanim zajmiesz sie wymiana drozszej czesci sprobuj wyczyscic krokowca i zobacz co sie bedzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ogólnie masz rację, ja bym od tego zaczął ale bez wymiany przepływki się raczej nie obejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opowiedzi. Miałbym jeszcze prośbę, czy wymiana tego przepływomierza to skomplikowana sprawa? Jakiej firmy przepływomierz powienem kupić? (Polecacie jakąś konkretną, a może jakiś konkretny sklep lub aukcje?). Co do czyszczenia silnika krokowego- czy to jest coś skomplikowanego czy raczej powinno udać się to zrobić zielonemu gościowi jak ja? Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobisz wszystko sam.

Jeśli chodzi o przepływke to tylko oryginał , ewentualnie oryginalna używka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłbyś mi to jakoś konkretniej opisać? Szukałem porad co do czyszczenia krokowca i wumiany przepływomierza ale nic nie udało mi się znaleźć. Byłbym wdzięczy za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś słabo szukałeś

Please login or register to see this link.

A przepływomierz Zaznaczyłem ci na kólkiem czerwono na zdjęciu. Odpinasz kostkę luzujesz opaski i przepływke wyciągasz.

Please login or register to see this attachment.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorry ale po kliknięciu podanego przez Ciebie linka wyskakuje mi dział o bezpiecznikach.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.



takie coś Ci bardziej pomoże ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokowca wykręć i na noc w nafcie i potem przepłukać benzyną lub preparatem do mycia tarcz hamulcowych , a najlepiej namoczyć na noc w płynie do mycia szyb kominkowych - ten preparat jest super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam spray do czyszczenia EGR firmy Valvoline (taki niebieski). Jest zaje .... rewelacyjny do wszystkiego (kolektor dolotowy, przepustnica, krokowiec) - sam testowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla potomnych.

Temat dotyczy silnika 1.8 a ja mam X20XEV ale to chyba nie ma znaczenia.

Jakiś czas temu moje autko zaczęło mi gasnąć przy delikatnym muśnięciu pedału gazu.

Zauważyłem,że obroty spadały minimalnie (tak do 600-700) i czasami zapalał się czek.

Przy gwałtowniejszym dodaniu gazu auto nie gasło a czek gasł.

Na zimnym silniku wszystko było ok a gaśnięcie i spadek obrotów pojawiał się tylko po rozgrzaniu silnika.

Powodem był sparciały wężyk gumowy idący od przepustnicy.

Winowajca zaznaczony na czerwono.

Please login or register to see this attachment.

Wężyk sparciał przy samym króćcu przy przepustnicy.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Do myślenia dało mi już to,że gdy przy otwartej masce gasiłem silnik w garażu to słyszałem wyraźny odgłos zasysania powietrza.

Gdy poruszyłem uszkodzonym wężykiem to auto natychmiast zgasło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...