Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dony

Drgania na wolnych obrotach - nowy dwumas

Polecane posty

Witam,

wymieniłem dwumas (oryginał SACHS) jednak często zdarza się że auto wpada w drgania na wolnych obrotach, czasami przy wciśniętym hamulcu (jak zwolnie pedał drganie ustaje), ogólnie nie ma konkretnego zdarzenia które wywołuje te drgania. Ze względu na to że chciałbym to wyeliminować prosiłbym o podpowiedzi co może być tego przyczyną? Poduszki pod silnikiem? Koło pasowe?

Przy okazji wydaje mi się że auto zbyt głośno pracuje na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kolego tak jak wyzej napisaleś może to być któraś z poduszek silnika bodz też koło pasowe.. A i sprawdz jeszcze alternator, a mianowicie sprzęgiełko na nim, może też przeładowywac i byc może jest za duże obciążenie. sprawdz ładowanie wchodząc w ukryte menu lub miernikiem. Przed wymianą sprzęgła jak sie zachowywało auto??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz i zainteresowanie jak coś jeszcze Ci przychodzi do głowy co może powodować drgania i głośniejszą prace to pisz.

Przed wymianą auto zachowywało się identycznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w zasadzie to myślałem ze po wymianie dwumasu będzie ciszej i drgania na biegu jałowym będą mniejsze, oczywiście nie ma już objawów na pólsprzęgle albo wibracji auta w trakcie jazdy, które pojawiały się przed dwumasem.

Dwumas i sprzęgło na 100% musiały być wymienione teraz tylko pytanie co jeszcze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z odpalaniem tego auta? Jakie spalanie wychodzi na 100km? objawy mogą sie zgadzać z uszkodzenie wtryskiwacza, bądź też słynnej kostki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpala może nie na 'dotyk' ale tak ze 2-3 obroty (tak ok. 1 sekundy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), a spalanie w mieście jakies 8-9 l/100km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8-9 litra ? z kompa czy z dystrybutura tyle wychodzi ? strasznie dużo :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kompa 8- 9 l

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> głównie to jazda po mieście, a że w Lublinie obecnie korki są wszędzie i to w godzinach w których jadę do pracy to myślę, że może tak wysokie spalanie może być tym spowodowane. W trasie jak wrzuce 6 to tak 120-130 k/h spalanie wychodzi jakies 5 - 6 l/100km.

btw. szukam kogoś z op-com`em najlepiej z okolic Lublina - posprawdzałbym chętnie wszystkie parametry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny objaw z tym drganiem. Spalanie w mieście (odcinki do 5 km) 8-8,5. W trasie 5-5,5. Pali od tyku. Nic nie kopci. Ładnie przyśpiesza. Testy opcom'em nie znalazły nic niepokojącego. Jedynie dawki korekcyjne na 4 wtryskiwaczu oscylują w okolicy 1.2 reszta w normie. Porównując to z wynikami z forum to nie jest jeszcze najgorzej. Póki co wtrysków nie będę ruszał. Cały czas szukam - jak trafię na jakiś trop to dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem że podczas postoju, nabiegu jałowym pojawia sie stukot, ale gdy skręce kierownice w lewo ustaje, jak w prawo nasila sie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> :mysli:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź koło pasowe i napinacz paska osprzętu. Miałem podobną sytuację, że po wymianie koła dwumasowego stukanie i drganie nie ustawało. Koło pasowe biło i napinacz stukał.

Co do drgań silnika to przy hamowaniu (wciśnięty pedał hamulca również na postoju) obroty spadały i silnik drgał. U mnie to był wtryskiwacz, a dokładnie uszczelka miedziana.

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, iż drgania mogą być różnie odczuwane przez różne osoby zrobiłem mały test. Ściągnąłem aplikację na telefon do pomiaru wibracji. Położyłem telefon na roletce schowka między fotelami. Wyniki z różnych aplikacji były zbliżone. Na biegu jałowym i obrotach 850 były ponad 2-krotnie wyższe niż po delikatnym dodaniu gazu. Jak by ktoś miał ochotę na chwilę zabawy i mógłby taki test przeprowadzić ..... bo sam już nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony czy faktycznie jest coś na rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dony doszedłeś co powodowało u ciebie ten objaw? u siebie ma dokładnie to samo, po wymianie dwumasy właśnie takie wibracje na wciśniętym hamulcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oddalem auto do mechanikia (gosc na oplach zjadl zeby a dodatkowo sam ma ople od 20lat), zdjal rozrzad, sprawdzil alternator, kolo pasowe, mowi ze dokopal sie do sciany grodziowej i nie znalaz jednoznacznej odpowiedzi. Wymienilem wszystkie rolki, w zasadzie caly rozrzad poza pompa wody. Sprawdzilismy jeszcze co prawda przez op com wtryskiwacze i to tez nie byla przyczyna drgan. Po wymianie rozrzadu mam wrazenie ze auto chodzi troszke ciszej, a przynajmniej te obiawy ktore byly nie sa tak zauwazalne, trzeba sie dobrze skupic zeby je wyczuc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak masz jakies pytania to smialo wal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam takie samo odczucie, że na jałowym drgania wewnątrz są o wiele większe niż jak się doda trochę gazu. Już przy 900rpm jest o wiele mnie drgań. Czyli 50rpm więcej.

Może ktoś wie czy da radę podnieść obroty na biegu jałowym OP-COMem czy tylko TECH da radę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Identycznie jest i u mnie, na jalowym obroty wynosza jakies 840-850 rpm tak przynajmnien wynika z op com i faktyczne drzenie jest wieksze niz po delikatnym dodadniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy udało się komuś ustalić przyczynę tych irytujących drgań???

Przeczytałem wiele postów na różnych forach ale niestety nie znalazłem nikogo kto by się z tym skutecznie uporał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez KrisS24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja ciągle szukam. Zastanawiam się czy to nie od dwumasy. Przebieg mam ponad 200kkm i oryginalną dwumasę. Jednak oprócz wibracji na jałowym objawów padającej DM brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie panowie jest to samo , drgania w kabinie na biegu jałowym odkąd mam auto czyli ponad dwa lata, dodam że kompletny rozrząd wymieniony, dwumasa ze sprzęgłem wymienione, egr i przepustnica wyczyszczona, pasek klinowy wymieniony, poduszki, wtryski i koło pasowe sprawdzone i wszystko ok ale nadal są drgania najbardziej odczuwalne na nie dogrzanym silniku jak złapie temperaturę roboczą prawie 90*C jest o wiele lepiej ale są odczuwalne i do teraz nie wiem od czego są te drgania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O looosie, tyle rzeczy zrobiłeś i nie pomogło,

u mnie dokładnie tak samo, też mam to od zakupu, przy zimnym telepie kierownicą, po nagrzaniu trochę lepiej, ale dziwne bo lewarek zmiany biegów ładnie sobie stoi ani drgnie.

Na forum o alfach z tym samym silnikiem znalazłem też żeby sprawdzić to co u Ciebie, jeden użytkownik rzucił że to wina krzywego trzpienia w skrzyni na którym osadza się dwumas

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

czyżby ten typ tak miał?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> może to taka zimowa przypadłość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam wrażenie iż w "sezonie zimowym" jest to bardziej odczuwalne. Również wyeliminowałem wiele elementów podobnie jak kolega Szymon2803 i nic. Zastanawiam się czy jest opcja podniesienia obrotów biegu jałowego o jakieś 20 - 30. Obecnie mam 850 i delikatne muśnięcie pedału gazu daje wyraźną poprawę. Wiem że to półśrodek, ale.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie rury kolektorowej z plecionką właśnie takie objawy zaczęły występować. Po prostu była troszkę za długa i cały wydech złapał naprężenia. Prawdopodobnie te drgania u Was może powodować takie naprężenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No widzisz KrisS24 tyle wymian i dalej to samo, ale to i tak trzeba było wymienić tak już mam jak coś nie domaga to od razu robię, lubię pogrzebać przy aucie takie hobby, jedynie z tymi drganiami nie mogę sobie dać rady u mnie kierownica też drga na zimnym, ale latem jakoś te drgania są prawie nie odczuwalne, od świec też to nie będzie bo wymieniałem 4 sztuki, a jeśli chodzi o ten krzywy trzpień w skrzyni to coś mi się nie wydaje bo jak by tak było to by drgał z tą samą częstotliwością na zimnym i ciepłym silniku, a na ciepłym u mnie jest lepiej, możiwe że obroty na biegu jałowym są za niskie jak lekko się muśnie gaz to drgań nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W jaki sposób wyeliminowałeś to naprężenie. Nie jestem pewien ale u mnie te drgania mogły się pojawić po wycięci DPF. Układ był rozebrany a potem złożony, bez nowych część. W jaki sposób trafiłeś na to że wydech powoduje te drgania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawiło się to natychmiast po wymianie plecionki, stąd wniosek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...