Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dony

Drgania na wolnych obrotach - nowy dwumas

Recommended Posts

Witam,

wymieniłem dwumas (oryginał SACHS) jednak często zdarza się że auto wpada w drgania na wolnych obrotach, czasami przy wciśniętym hamulcu (jak zwolnie pedał drganie ustaje), ogólnie nie ma konkretnego zdarzenia które wywołuje te drgania. Ze względu na to że chciałbym to wyeliminować prosiłbym o podpowiedzi co może być tego przyczyną? Poduszki pod silnikiem? Koło pasowe?

Przy okazji wydaje mi się że auto zbyt głośno pracuje na wolnych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Kolego tak jak wyzej napisaleś może to być któraś z poduszek silnika bodz też koło pasowe.. A i sprawdz jeszcze alternator, a mianowicie sprzęgiełko na nim, może też przeładowywac i byc może jest za duże obciążenie. sprawdz ładowanie wchodząc w ukryte menu lub miernikiem. Przed wymianą sprzęgła jak sie zachowywało auto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz i zainteresowanie jak coś jeszcze Ci przychodzi do głowy co może powodować drgania i głośniejszą prace to pisz.

Przed wymianą auto zachowywało się identycznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w zasadzie to myślałem ze po wymianie dwumasu będzie ciszej i drgania na biegu jałowym będą mniejsze, oczywiście nie ma już objawów na pólsprzęgle albo wibracji auta w trakcie jazdy, które pojawiały się przed dwumasem.

Dwumas i sprzęgło na 100% musiały być wymienione teraz tylko pytanie co jeszcze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest z odpalaniem tego auta? Jakie spalanie wychodzi na 100km? objawy mogą sie zgadzać z uszkodzenie wtryskiwacza, bądź też słynnej kostki..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpala może nie na 'dotyk' ale tak ze 2-3 obroty (tak ok. 1 sekundy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), a spalanie w mieście jakies 8-9 l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8-9 litra ? z kompa czy z dystrybutura tyle wychodzi ? strasznie dużo :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kompa 8- 9 l

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> głównie to jazda po mieście, a że w Lublinie obecnie korki są wszędzie i to w godzinach w których jadę do pracy to myślę, że może tak wysokie spalanie może być tym spowodowane. W trasie jak wrzuce 6 to tak 120-130 k/h spalanie wychodzi jakies 5 - 6 l/100km.

btw. szukam kogoś z op-com`em najlepiej z okolic Lublina - posprawdzałbym chętnie wszystkie parametry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny objaw z tym drganiem. Spalanie w mieście (odcinki do 5 km) 8-8,5. W trasie 5-5,5. Pali od tyku. Nic nie kopci. Ładnie przyśpiesza. Testy opcom'em nie znalazły nic niepokojącego. Jedynie dawki korekcyjne na 4 wtryskiwaczu oscylują w okolicy 1.2 reszta w normie. Porównując to z wynikami z forum to nie jest jeszcze najgorzej. Póki co wtrysków nie będę ruszał. Cały czas szukam - jak trafię na jakiś trop to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zauważyłem że podczas postoju, nabiegu jałowym pojawia sie stukot, ale gdy skręce kierownice w lewo ustaje, jak w prawo nasila sie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> :mysli:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź koło pasowe i napinacz paska osprzętu. Miałem podobną sytuację, że po wymianie koła dwumasowego stukanie i drganie nie ustawało. Koło pasowe biło i napinacz stukał.

Co do drgań silnika to przy hamowaniu (wciśnięty pedał hamulca również na postoju) obroty spadały i silnik drgał. U mnie to był wtryskiwacz, a dokładnie uszczelka miedziana.

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

W związku z tym, iż drgania mogą być różnie odczuwane przez różne osoby zrobiłem mały test. Ściągnąłem aplikację na telefon do pomiaru wibracji. Położyłem telefon na roletce schowka między fotelami. Wyniki z różnych aplikacji były zbliżone. Na biegu jałowym i obrotach 850 były ponad 2-krotnie wyższe niż po delikatnym dodaniu gazu. Jak by ktoś miał ochotę na chwilę zabawy i mógłby taki test przeprowadzić ..... bo sam już nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony czy faktycznie jest coś na rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dony doszedłeś co powodowało u ciebie ten objaw? u siebie ma dokładnie to samo, po wymianie dwumasy właśnie takie wibracje na wciśniętym hamulcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddalem auto do mechanikia (gosc na oplach zjadl zeby a dodatkowo sam ma ople od 20lat), zdjal rozrzad, sprawdzil alternator, kolo pasowe, mowi ze dokopal sie do sciany grodziowej i nie znalaz jednoznacznej odpowiedzi. Wymienilem wszystkie rolki, w zasadzie caly rozrzad poza pompa wody. Sprawdzilismy jeszcze co prawda przez op com wtryskiwacze i to tez nie byla przyczyna drgan. Po wymianie rozrzadu mam wrazenie ze auto chodzi troszke ciszej, a przynajmniej te obiawy ktore byly nie sa tak zauwazalne, trzeba sie dobrze skupic zeby je wyczuc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak masz jakies pytania to smialo wal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam takie samo odczucie, że na jałowym drgania wewnątrz są o wiele większe niż jak się doda trochę gazu. Już przy 900rpm jest o wiele mnie drgań. Czyli 50rpm więcej.

Może ktoś wie czy da radę podnieść obroty na biegu jałowym OP-COMem czy tylko TECH da radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identycznie jest i u mnie, na jalowym obroty wynosza jakies 840-850 rpm tak przynajmnien wynika z op com i faktyczne drzenie jest wieksze niz po delikatnym dodadniu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy udało się komuś ustalić przyczynę tych irytujących drgań???

Przeczytałem wiele postów na różnych forach ale niestety nie znalazłem nikogo kto by się z tym skutecznie uporał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by KrisS24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja ciągle szukam. Zastanawiam się czy to nie od dwumasy. Przebieg mam ponad 200kkm i oryginalną dwumasę. Jednak oprócz wibracji na jałowym objawów padającej DM brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie panowie jest to samo , drgania w kabinie na biegu jałowym odkąd mam auto czyli ponad dwa lata, dodam że kompletny rozrząd wymieniony, dwumasa ze sprzęgłem wymienione, egr i przepustnica wyczyszczona, pasek klinowy wymieniony, poduszki, wtryski i koło pasowe sprawdzone i wszystko ok ale nadal są drgania najbardziej odczuwalne na nie dogrzanym silniku jak złapie temperaturę roboczą prawie 90*C jest o wiele lepiej ale są odczuwalne i do teraz nie wiem od czego są te drgania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O looosie, tyle rzeczy zrobiłeś i nie pomogło,

u mnie dokładnie tak samo, też mam to od zakupu, przy zimnym telepie kierownicą, po nagrzaniu trochę lepiej, ale dziwne bo lewarek zmiany biegów ładnie sobie stoi ani drgnie.

Na forum o alfach z tym samym silnikiem znalazłem też żeby sprawdzić to co u Ciebie, jeden użytkownik rzucił że to wina krzywego trzpienia w skrzyni na którym osadza się dwumas

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

czyżby ten typ tak miał?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> może to taka zimowa przypadłość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również mam wrażenie iż w "sezonie zimowym" jest to bardziej odczuwalne. Również wyeliminowałem wiele elementów podobnie jak kolega Szymon2803 i nic. Zastanawiam się czy jest opcja podniesienia obrotów biegu jałowego o jakieś 20 - 30. Obecnie mam 850 i delikatne muśnięcie pedału gazu daje wyraźną poprawę. Wiem że to półśrodek, ale.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie rury kolektorowej z plecionką właśnie takie objawy zaczęły występować. Po prostu była troszkę za długa i cały wydech złapał naprężenia. Prawdopodobnie te drgania u Was może powodować takie naprężenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz KrisS24 tyle wymian i dalej to samo, ale to i tak trzeba było wymienić tak już mam jak coś nie domaga to od razu robię, lubię pogrzebać przy aucie takie hobby, jedynie z tymi drganiami nie mogę sobie dać rady u mnie kierownica też drga na zimnym, ale latem jakoś te drgania są prawie nie odczuwalne, od świec też to nie będzie bo wymieniałem 4 sztuki, a jeśli chodzi o ten krzywy trzpień w skrzyni to coś mi się nie wydaje bo jak by tak było to by drgał z tą samą częstotliwością na zimnym i ciepłym silniku, a na ciepłym u mnie jest lepiej, możiwe że obroty na biegu jałowym są za niskie jak lekko się muśnie gaz to drgań nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W jaki sposób wyeliminowałeś to naprężenie. Nie jestem pewien ale u mnie te drgania mogły się pojawić po wycięci DPF. Układ był rozebrany a potem złożony, bez nowych część. W jaki sposób trafiłeś na to że wydech powoduje te drgania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pojawiło się to natychmiast po wymianie plecionki, stąd wniosek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...