Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
diwads

brak iskry na 2 i 3 cyl...zwarcie ?

Polecane posty

Na początku chcialbym sie przywitac.

Jestem w posiadaniu Vectry b (kolejnej) , poprzednia była to Viki B 1.6 B+G ktorą wspominam bardzo dobrze i z utęsknieniem, obecnie posiadam Viki B 2.0 B+G i tutaj juz nie jest tak przyjemnie...od tygodnia mam problem z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Podczas jazdy pod góre szarpneło autem i zaczęła na gazie prychac , wiec przełączylem na benzynę i o dziwo to samo , więc jako ze było to trochę od domu to wstawilem ja do mechanika , po 3 dniach telefon ze juz wiadomo co (cewka) i ze za godzine moge odebrac auto, po pół h mechanik dzwoni i mówi ze to jednak nie cewka i zeby zabrac auto do elektryka , ale udało mi sie przetransportowac auto do domu, pomyslałem sobie że to wina lpg (podlaczenie +12 i sygnału do wiązki cewki) ale niestety po usunięciu takze brak iskry na 2 i 3 , jednak pod wieczor jak juz zwijalem sie do domu zauwazylem gesty dym z cewki i "fontanne płynnego plastiku" ,, to była cewka , po zbadaniu wtyczki idacej od ECU znalazlem cos takiego że pin 3 ma +12 ale mało tego pin 3 zwiera sie z pinem 2(z tego co wiem to masa sygnałowa) , a z pinem 1 juz nie ... czy tak ma być , czy znalazlem trop ? kurde aż przykro ale z Alfą nie mialem takich problemów poza walnietą pompą wspomagania przez za mały pasek ;/

Za każdą radę z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1. Mówisz o pomiarze cewki czy ECU ?

Jeżeli cewki to 3 to +12V, natomiast 1 i 2 to masy sygnałowe z ECU i tak, pomiędzy 3 i 1 ma być przejście i pomiedzy 3 i 2 ma być przejście. To nie powinno być zwarcie, ale rezystancja tych przejść będzie tak niska że multimetry raczej pokazują praktycznie zwarcie. Zmierz najpierw same kable z multimetra na najniższym zakresie a potem zmierz pomiędzy 3 i 1 i 3 i 2.

2. Wymień tą cewkę zanim uszkodzisz ECU

3. Kup alfę a nie marudź, cewki siadają we wszystkich autach, jakbyś miał nowszy model opla to dopiero byś płakał bo cewka tam kosztuje min 300, a do X20XEV kupisz zamiennika pewnie poniżej 100 już, ja na takim latam już 2 lata i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiec , Vikusia zrobiona , winne było zwarcie na przewodzie nr 2(sygnalowym) a dokladnie to gazownik ktory zakladal instalacje nie zaizolował wystarczajaco dobrze ekranu przewodu co powodowalo zwarcie z masa sygnałową , dzieki za info.

Ps.Spokoojnie Opel tanszy w eksplautacji , a poza tym mam sentyment do Vectr , stąd wybór.

nie mniej jednak dzieki za Info.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Temat można zamknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli pisałeś o pomiarze instalacji od wtyczki cewki do ECU - takie sprawy trzeba w postach dokładnie opisywać, bo niepotrzebnie się produkowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...