Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
diwads

brak iskry na 2 i 3 cyl...zwarcie ?

Recommended Posts

Na początku chcialbym sie przywitac.

Jestem w posiadaniu Vectry b (kolejnej) , poprzednia była to Viki B 1.6 B+G ktorą wspominam bardzo dobrze i z utęsknieniem, obecnie posiadam Viki B 2.0 B+G i tutaj juz nie jest tak przyjemnie...od tygodnia mam problem z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Podczas jazdy pod góre szarpneło autem i zaczęła na gazie prychac , wiec przełączylem na benzynę i o dziwo to samo , więc jako ze było to trochę od domu to wstawilem ja do mechanika , po 3 dniach telefon ze juz wiadomo co (cewka) i ze za godzine moge odebrac auto, po pół h mechanik dzwoni i mówi ze to jednak nie cewka i zeby zabrac auto do elektryka , ale udało mi sie przetransportowac auto do domu, pomyslałem sobie że to wina lpg (podlaczenie +12 i sygnału do wiązki cewki) ale niestety po usunięciu takze brak iskry na 2 i 3 , jednak pod wieczor jak juz zwijalem sie do domu zauwazylem gesty dym z cewki i "fontanne płynnego plastiku" ,, to była cewka , po zbadaniu wtyczki idacej od ECU znalazlem cos takiego że pin 3 ma +12 ale mało tego pin 3 zwiera sie z pinem 2(z tego co wiem to masa sygnałowa) , a z pinem 1 juz nie ... czy tak ma być , czy znalazlem trop ? kurde aż przykro ale z Alfą nie mialem takich problemów poza walnietą pompą wspomagania przez za mały pasek ;/

Za każdą radę z góry dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Mówisz o pomiarze cewki czy ECU ?

Jeżeli cewki to 3 to +12V, natomiast 1 i 2 to masy sygnałowe z ECU i tak, pomiędzy 3 i 1 ma być przejście i pomiedzy 3 i 2 ma być przejście. To nie powinno być zwarcie, ale rezystancja tych przejść będzie tak niska że multimetry raczej pokazują praktycznie zwarcie. Zmierz najpierw same kable z multimetra na najniższym zakresie a potem zmierz pomiędzy 3 i 1 i 3 i 2.

2. Wymień tą cewkę zanim uszkodzisz ECU

3. Kup alfę a nie marudź, cewki siadają we wszystkich autach, jakbyś miał nowszy model opla to dopiero byś płakał bo cewka tam kosztuje min 300, a do X20XEV kupisz zamiennika pewnie poniżej 100 już, ja na takim latam już 2 lata i nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiec , Vikusia zrobiona , winne było zwarcie na przewodzie nr 2(sygnalowym) a dokladnie to gazownik ktory zakladal instalacje nie zaizolował wystarczajaco dobrze ekranu przewodu co powodowalo zwarcie z masa sygnałową , dzieki za info.

Ps.Spokoojnie Opel tanszy w eksplautacji , a poza tym mam sentyment do Vectr , stąd wybór.

nie mniej jednak dzieki za Info.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Temat można zamknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli pisałeś o pomiarze instalacji od wtyczki cewki do ECU - takie sprawy trzeba w postach dokładnie opisywać, bo niepotrzebnie się produkowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...