Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ufo77

olej na turbinie

Recommended Posts

witam
mam problem dziś rano usłyszałem podczas dodawania gazu dźwięk świstu powietrza w kabinie. Im mocniej dodałem gazu tym efekt był większy. jedyna myśl turbo bo dźwięk pojawia się od 2000 obrotów i tylko przy dodaniu gazu. nagle wywaliło błąd i brak mocy. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma ale efekt ten sam. Odczytałem błąd P0100 (66) - obwód czujnika masowego przepływu powietrza-poza wym. zakresem. dodatkowo zauważyłem na turbinie jakby olejowy nalot wytryśnięty spod gumowego łącznika. Będzie to przepływka czy raczej turbo, proszę o sugestie co sprawdzić.

Edited by ufo77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczelność układu dolotowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź rurę dolotu (tą gumę) do turbiny, ja miałem ten sam problem, i okazało się że miała mikro szczelinę, która po pewnym czasie zrobiła się bardzo duża

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wymiana tej rurki to koszt od 40 do 120 zł na allegro plus 15 min roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o tą krótką co łączy turbine z metalowa rurą na deklu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź każdą - od turbiny, przez intercooler aż do kolektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

No moje przewody wyglądały w taki sposób :

Please login or register to see this link.

Przewód numer 1 : to zwykła rurka wodna od fiata 125

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Strzelała średnio po 3 miechach. Wymiana tak jak pisałem wcześniej to koszt od 40 do 120 zł.
Przewód numer 2 : oryginalny wytrzymał 10 lat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Drugi taki przewód kupiłem również na allegro za 220 zł, choć można taniej dostać .

Przy okazji jak już bawisz się z tymi rurkami, warto przeczyścić EGR'a... bo jest ładny dostęp

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie z pod tego krótkiego odcinka gumy nad węzem jakby pod ciśnieniem wytryskiwał olej na korpus turbiny z pod opaski. turbo wydaje sie ciągnąć normalnie choć efekt nie jest płynny tylko jakbycoś blokowało a potem nagle ciągnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakies bledy pokazuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko P0100 przy spokojnej jeździe błedu brak. parametry zadane ciśnienia doładowania w normie na op comie

Edited by ufo77

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli przewody gumowe sa ok i nie ma zadnych pekniec, to moze opaska jest zalozona zbyt luzno... Sprawdz jedna i druga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa wyjaśniona. Okazało się, że wąż nr 1 z powyższego zdjęcie miał pęknięcie ok 1 cm w jednym miejcu i drugie ok 3 mm. Na razie zalepiłem uszkodzenie do momentu zakupu nowej rury. Dodatkowo nalot olejowy z pod krótkiego łącznika spowodowany był słabym dokręceniem opaski. Dziękiuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, dobrze przypuszczałem z tą opaską

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...