Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Oplem Vectra B 1.8 16v 2000rok (silnik X18XE1 ) bez instalacji gazowej. Problemem jest szarpanie przy przyspieszaniu, dzieje się tak zazwyczaj przy niskich obrotach przedział około 1200 – 2000. Gdy lekko przyspieszam, bądź puszczę gaz i dodam go ponownie czuć, że silnik lekko szarpie. Kilka szarpnięć i dalej jedzie ok. zazwyczaj są to lekkie szarpnięcia, a sporadycznie wyraźnie mocniejsze. Nie ma na to także wpływu temperatura silnika dzieje się tak zarówno na ciepłym i zimnym. Dodatkowo silnik na biegu jałowym ma nieznacznie falujące obroty zamiast stałych 900 co pewien czas skaczą na około 920 obrotów. Zauważyłem też, że na postoju chcąc utrzymać obroty np. na wartości 1400 poprzez trzymanie nieruchomo gazu silnik tego nie umożliwia, obroty falują od 1300 do 1500 obrotów. Przy wyższych obrotach jest już w porządku.

Innym problemem nawet bardziej dokuczliwym nie wiem czy akurat z tym związanym jest wysokie spalanie po mieście około 14 litrów, w trasie około 10l. Przy spokojnej jeździe.

Oczywiście najpierw szukałem podobnych tematów na forum, w związku z tym zaślepiłem już zawór EGR ( był zapieczony w jednej pozycji i brudny), wyczyściłem przepustnicę (brudna, zatkany był też jeden z otworów z podciśnieniem), sprawdzałem świece ( z wyglądu wyglądają dobrze). Wymieniłem filtry powietrza, paliwa. Optycznie sprawdziłem szczelność dolotu powietrza. Nic to nie pomogło.

Dodatkowo samochód podpinany był pod opcoma. Nie było żadnych błędów. Przepływomierz, sonda lambda wydaje się że pracują prawidłowo. Poniżej załączam dane zapisane przez opcoma, które prezentują wszystkie parametry pracy silnika.

Jedyną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy jest listwa cewka- DIS, która może być niesprawna. Nie mam niestety jak jej sprawdzić. Zostaje więc zakup w ciemno czego chciałbym uniknąć. Chyba, że jest może ktoś z okolicy Białegostoku z tym samym silnikiem kto by mógł pożyczyć swojej cewki na podmianę i jazdę próbną.

Link do danych ( zawiera 5 zakładek widocznych na dole strony )

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym szarpaniem to wydaje mi się albo świece,przewody ogólnie coś z zapłonu

jeśli chodzi o spalanie,przyjżałeś się sondzie lambda?działa prawidłowo?jak jest trup to ona może powodować duże spalanie

Edited by dereza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym modelu jest listwa cewka (DIS) ona jak i świece optycznie wyglądają bez zarzutu. Co do parametrów pracy sądy lambda i innych podzespołów wszystko jest przedstawione w linku który umieściłem w pierwszym poście (

Please login or register to see this link.

) W tabli widać poszczególne parametry pracy silnika w zależności od czasu.

Edited by camil211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zdemontowałem listwe cewke aby sprawdzić jej stan. Oryginalna Sagema, zauważyłem kilka pęknięć na jej obudowie. Dodatkowo widać olej który przedostaje się do górnej części świec zapłonowych. Prawdopodobnie uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany. Widoczne są także ślady oleju na "fajkach" cewki. Poza tym jedna osłonka gumowa na cewce jest pęknięta.

Czy taki stan rzeczy może powodować wyżej opisane objawy (tj. szarpanie oraz wysokie spalanie) ?


Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście że tak , niedawno to przerabiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj sobie na yt filmy pt. "fuel trim", z tych danych z op-coma niewiele wynika. Uszkodzenie obudowy tych rurek plastikowych w cewce by mogło być przyczyną jeśli by było widać uszkodzenie w plastiku. Wtedy iskra przeskakiwałaby bokiem po świecy. Wtedy też na świecy było widać czarne ślady nadpalone. Generalnie w takich wypadkach trzeba wiedzieć że do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest kilka czynników w odpowiednich proporcjach. Czyli: paliwo - sprawdzić ciśnienie paliwa na wtryskach. Powietrze w odpowiedniej ilości - przepływomierz, czujnik temperatury (czemu w tabelce podało temp 33 stopnie) testowałeś w sierpniu? Kompresja - badanie kompresji cylindrów. Zapłon - świece, cewka. Timing - rozrząd, odpowiedni moment wtrysku, zapłonu np. czujniki położenia wału korbowego, rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem taki sam problem... wystarczyła zmiana świec, przewodów i akurat u mnie regulacja listwy gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...