Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem z moim Oplem Vectra B 1.8 16v 2000rok (silnik X18XE1 ) bez instalacji gazowej. Problemem jest szarpanie przy przyspieszaniu, dzieje się tak zazwyczaj przy niskich obrotach przedział około 1200 – 2000. Gdy lekko przyspieszam, bądź puszczę gaz i dodam go ponownie czuć, że silnik lekko szarpie. Kilka szarpnięć i dalej jedzie ok. zazwyczaj są to lekkie szarpnięcia, a sporadycznie wyraźnie mocniejsze. Nie ma na to także wpływu temperatura silnika dzieje się tak zarówno na ciepłym i zimnym. Dodatkowo silnik na biegu jałowym ma nieznacznie falujące obroty zamiast stałych 900 co pewien czas skaczą na około 920 obrotów. Zauważyłem też, że na postoju chcąc utrzymać obroty np. na wartości 1400 poprzez trzymanie nieruchomo gazu silnik tego nie umożliwia, obroty falują od 1300 do 1500 obrotów. Przy wyższych obrotach jest już w porządku.

Innym problemem nawet bardziej dokuczliwym nie wiem czy akurat z tym związanym jest wysokie spalanie po mieście około 14 litrów, w trasie około 10l. Przy spokojnej jeździe.

Oczywiście najpierw szukałem podobnych tematów na forum, w związku z tym zaślepiłem już zawór EGR ( był zapieczony w jednej pozycji i brudny), wyczyściłem przepustnicę (brudna, zatkany był też jeden z otworów z podciśnieniem), sprawdzałem świece ( z wyglądu wyglądają dobrze). Wymieniłem filtry powietrza, paliwa. Optycznie sprawdziłem szczelność dolotu powietrza. Nic to nie pomogło.

Dodatkowo samochód podpinany był pod opcoma. Nie było żadnych błędów. Przepływomierz, sonda lambda wydaje się że pracują prawidłowo. Poniżej załączam dane zapisane przez opcoma, które prezentują wszystkie parametry pracy silnika.

Jedyną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy jest listwa cewka- DIS, która może być niesprawna. Nie mam niestety jak jej sprawdzić. Zostaje więc zakup w ciemno czego chciałbym uniknąć. Chyba, że jest może ktoś z okolicy Białegostoku z tym samym silnikiem kto by mógł pożyczyć swojej cewki na podmianę i jazdę próbną.

Link do danych ( zawiera 5 zakładek widocznych na dole strony )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym szarpaniem to wydaje mi się albo świece,przewody ogólnie coś z zapłonu

jeśli chodzi o spalanie,przyjżałeś się sondzie lambda?działa prawidłowo?jak jest trup to ona może powodować duże spalanie

Edytowano przez dereza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym modelu jest listwa cewka (DIS) ona jak i świece optycznie wyglądają bez zarzutu. Co do parametrów pracy sądy lambda i innych podzespołów wszystko jest przedstawione w linku który umieściłem w pierwszym poście (

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

) W tabli widać poszczególne parametry pracy silnika w zależności od czasu.

Edytowano przez camil211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdemontowałem listwe cewke aby sprawdzić jej stan. Oryginalna Sagema, zauważyłem kilka pęknięć na jej obudowie. Dodatkowo widać olej który przedostaje się do górnej części świec zapłonowych. Prawdopodobnie uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany. Widoczne są także ślady oleju na "fajkach" cewki. Poza tym jedna osłonka gumowa na cewce jest pęknięta.

Czy taki stan rzeczy może powodować wyżej opisane objawy (tj. szarpanie oraz wysokie spalanie) ?


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że tak , niedawno to przerabiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie na yt filmy pt. "fuel trim", z tych danych z op-coma niewiele wynika. Uszkodzenie obudowy tych rurek plastikowych w cewce by mogło być przyczyną jeśli by było widać uszkodzenie w plastiku. Wtedy iskra przeskakiwałaby bokiem po świecy. Wtedy też na świecy było widać czarne ślady nadpalone. Generalnie w takich wypadkach trzeba wiedzieć że do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest kilka czynników w odpowiednich proporcjach. Czyli: paliwo - sprawdzić ciśnienie paliwa na wtryskach. Powietrze w odpowiedniej ilości - przepływomierz, czujnik temperatury (czemu w tabelce podało temp 33 stopnie) testowałeś w sierpniu? Kompresja - badanie kompresji cylindrów. Zapłon - świece, cewka. Timing - rozrząd, odpowiedni moment wtrysku, zapłonu np. czujniki położenia wału korbowego, rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem taki sam problem... wystarczyła zmiana świec, przewodów i akurat u mnie regulacja listwy gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...