Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kuba1523

VB przegrzewa się, ciecz wylewa się przez korek. (ciężki przypadek)

Polecane posty

Witam wszystkich.

Szukałem, czytałem wiele tematów, widziałem podobne, lecz żaden konkretnie nie opisywał mojego przypadku dlatego postanowiłem założyć nowy (jeśli coś przeoczyłem - z góry przepraszam).

Posiadam Vectrę B 1.7 TD ISUZU 96. Problem z nią wygląda następująco:

Autko przegrzewa się tuż po nagrzaniu, w rezultacie ciecz chłodząca (w tym przypadku woda) doprowadzona do stanu wrzenia jest wyrzucana przez korek zbiornika wyrównawczego.

Obecnie nie używam jeszcze płynu (chociaż najwyższy czas), ponieważ najzwyczajniej mi się to nie opłaca, gdyż za każdym razem musiałbym kupować i dolewać, na razie eksperymentuję z wodą.

Zatem od razu nasuwają się rozwiązania problemu typu termostat, uszczelka głowicy itd. Natomiast wyprzedzę Wasze pierwsze podpowiedzi i w poniższej litanii opiszę co zostało wymienione

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Uszczelka pod głowicą

2. Pompa wody

3. Czujnik włączania wentylatorów (wentylatory sprawne)

4. Ponownie targana była głowica, tym razem planowana oraz oddawana na sprawdzenie szczelności - głowica szczelna

4a. Oczywiście nowa uszczelka

5. Termostat

A więc taka zabawa kosztowała mnie jakieś 1300zł licząc z mechanikiem (i tak pomagał mi tylko w sprawach związanych z głowicą). Krótko mówiąc mi już ręce opadają, zgłupiałem. Może ktoś miał podobny problem? Co jeszcze sugerujecie (wymienić)? Proszę o jakieś rozsądne podpowiedzi. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że termostat został wymieniony to nie znaczy, że jest sprawny. Chłodnica drożna, jest cała ciepła po otwarciu termostatu? Jeśli tak to ja bym wyjął termostat i zobaczył jak będzie bez niego. I nie zaszkodzi wymienić korka ze zbiorniczka wyrównawczego. A i dodam, że temp. wrzenia jest niższa od temp. wrzenia płynu chłodniczego, gdzie też może leżeć problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat oczywiście został sprawdzony przed założeniem - otwiera się i zamyka przy prawidłowej temperaturze. Chłodnica także jest ciepła.

Zapomniałem dodać, że korek zbiorniczka został także wymieniony jako pierwszy.

Co do temperatur wrzenia zdaję sobie z tego sprawę, natomiast ciekawi mnie, dlaczego po przejechaniu parunastu kilometrów od odpalenia jest wszystko ok a problem pojawia się niedługo po tym jak trzeba się troszkę pomęczyć pod górkę lub potrzymać na wyższych obrotach. Wtedy temperatura potrafi w przeciągu pół minuty skoczyć z około 85stopni do około 100stopni, w wyniku czego wiatraki zaczynają szaleć, natomiast jest już za późno, ponieważ woda jest już wyrzucana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nieszczelność korka / zbiorniczka zobacz, nie powinno wyrzucić wody przy 100°C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cały układ wydaje się być szczelny, kiedy popuszczę lekko korek podczas wyrzucania wody (nie powinno się tego robić) dopiero ciśnienie zaczyna uciekać dość solidnie.

Jest jeszcze wątek dotyczący ciśnienia w układzie. Z tego co wiem to powinno być jakoś w granicach 1.3 bara. Coś mi się wydaje że u mnie może być większe i to dość sporo, co zauważyłem podczas odkręcania po zgaszeniu silnika. Niestety nie mam czym zmierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większe ciśnienie podnosi temperaturę wrzenia. Jeżeli masz podniesione ciśnienie, to albo jest przedmuch (ale uszczelkę wymieniłeś), albo gdzieś jest coś zapchane. Ja bym zainteresował się spalanie m, nie wiem jak to jest w dieslu, ale zwykle jak jest za ubogą mieszanka, to temperatura spalania rosnie i może się przegrzewac tak, że układ nie odprowadzi temperatur.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale 100st to on ma na czujniku zamontowanym w chłodnicy, bo przy tej temp teoretycznie załącza mu się 1 bieg, więc na bloku będzie więcej i jak dla mnie woda ma prawo się zagotować.

Ja bym zaczął od zlania wody i zalania płynem, zawsze można go przecież zlać przed dalszym grzebaniem, a jakiegoś prestona czy innego to w markecie za got 10L zapłaci ok 35 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pisząc WODA miałem na myśli tylko i wyłącznie PŁYN, a teraz przeczytałem pierwszy post raz jeszcze i Kolega naprawdę z tą wodą nie żartuje...

Oczywiście że musi być płyn - nie tylko inne właściwości fizyczne poniżej zera ale i przy 100°C również

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Taki skrót myślowy. Albo brak myślenia - jak kto woli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wszem i wobec oświadczam, że zalanie płynem nic nie pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stwierdzam, że idę w stronę dużego ciśnienia w układzie. Zobaczymy czy uda się coś znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najczęstszy przypadek UPG

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Niestety nie jest to mały koszt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Silniki T4EE1 i jej pochodne (rodzinka 1.7TD Isiusiu) były na przegrzanie wyjątkowo czułe. Zawsze (konstrukcja bloku ma ponad 30 lat!). Głowica lubiła strzelić.

Założenie taniej UPG (nie metalowej - brak odprowadzenia ciepła z głowicy na blok) to był główny powód kolejnej awarii po awarii (wykluczam banały typu termostat - choć też częsta sprawa).

Może być jak napisał odorek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mamy oficjalne oświadczenie. Otóż okazało się że pęknięty jest blok. Kompresja uciekała do układu chłodniczego, gdzie robiła bardzo wysokie ciśnienie - układ cały czas był zapowietrzony.

Niestety jest to chyba najgorsza opcja z możliwych ale cóż zrobić.

Tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak to odkryłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno blok?

W którym miejscu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edytowano przez k_r_i_s_b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pierwszorzędny jest fakt, że w zbiorniku płynu chłodzącego znalazłem około pół litra oleju silnikowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...