Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kuba1523

VB przegrzewa się, ciecz wylewa się przez korek. (ciężki przypadek)

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Szukałem, czytałem wiele tematów, widziałem podobne, lecz żaden konkretnie nie opisywał mojego przypadku dlatego postanowiłem założyć nowy (jeśli coś przeoczyłem - z góry przepraszam).

Posiadam Vectrę B 1.7 TD ISUZU 96. Problem z nią wygląda następująco:

Autko przegrzewa się tuż po nagrzaniu, w rezultacie ciecz chłodząca (w tym przypadku woda) doprowadzona do stanu wrzenia jest wyrzucana przez korek zbiornika wyrównawczego.

Obecnie nie używam jeszcze płynu (chociaż najwyższy czas), ponieważ najzwyczajniej mi się to nie opłaca, gdyż za każdym razem musiałbym kupować i dolewać, na razie eksperymentuję z wodą.

Zatem od razu nasuwają się rozwiązania problemu typu termostat, uszczelka głowicy itd. Natomiast wyprzedzę Wasze pierwsze podpowiedzi i w poniższej litanii opiszę co zostało wymienione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Uszczelka pod głowicą

2. Pompa wody

3. Czujnik włączania wentylatorów (wentylatory sprawne)

4. Ponownie targana była głowica, tym razem planowana oraz oddawana na sprawdzenie szczelności - głowica szczelna

4a. Oczywiście nowa uszczelka

5. Termostat

A więc taka zabawa kosztowała mnie jakieś 1300zł licząc z mechanikiem (i tak pomagał mi tylko w sprawach związanych z głowicą). Krótko mówiąc mi już ręce opadają, zgłupiałem. Może ktoś miał podobny problem? Co jeszcze sugerujecie (wymienić)? Proszę o jakieś rozsądne podpowiedzi. Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że termostat został wymieniony to nie znaczy, że jest sprawny. Chłodnica drożna, jest cała ciepła po otwarciu termostatu? Jeśli tak to ja bym wyjął termostat i zobaczył jak będzie bez niego. I nie zaszkodzi wymienić korka ze zbiorniczka wyrównawczego. A i dodam, że temp. wrzenia jest niższa od temp. wrzenia płynu chłodniczego, gdzie też może leżeć problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat oczywiście został sprawdzony przed założeniem - otwiera się i zamyka przy prawidłowej temperaturze. Chłodnica także jest ciepła.

Zapomniałem dodać, że korek zbiorniczka został także wymieniony jako pierwszy.

Co do temperatur wrzenia zdaję sobie z tego sprawę, natomiast ciekawi mnie, dlaczego po przejechaniu parunastu kilometrów od odpalenia jest wszystko ok a problem pojawia się niedługo po tym jak trzeba się troszkę pomęczyć pod górkę lub potrzymać na wyższych obrotach. Wtedy temperatura potrafi w przeciągu pół minuty skoczyć z około 85stopni do około 100stopni, w wyniku czego wiatraki zaczynają szaleć, natomiast jest już za późno, ponieważ woda jest już wyrzucana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nieszczelność korka / zbiorniczka zobacz, nie powinno wyrzucić wody przy 100°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cały układ wydaje się być szczelny, kiedy popuszczę lekko korek podczas wyrzucania wody (nie powinno się tego robić) dopiero ciśnienie zaczyna uciekać dość solidnie.

Jest jeszcze wątek dotyczący ciśnienia w układzie. Z tego co wiem to powinno być jakoś w granicach 1.3 bara. Coś mi się wydaje że u mnie może być większe i to dość sporo, co zauważyłem podczas odkręcania po zgaszeniu silnika. Niestety nie mam czym zmierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większe ciśnienie podnosi temperaturę wrzenia. Jeżeli masz podniesione ciśnienie, to albo jest przedmuch (ale uszczelkę wymieniłeś), albo gdzieś jest coś zapchane. Ja bym zainteresował się spalanie m, nie wiem jak to jest w dieslu, ale zwykle jak jest za ubogą mieszanka, to temperatura spalania rosnie i może się przegrzewac tak, że układ nie odprowadzi temperatur.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale 100st to on ma na czujniku zamontowanym w chłodnicy, bo przy tej temp teoretycznie załącza mu się 1 bieg, więc na bloku będzie więcej i jak dla mnie woda ma prawo się zagotować.

Ja bym zaczął od zlania wody i zalania płynem, zawsze można go przecież zlać przed dalszym grzebaniem, a jakiegoś prestona czy innego to w markecie za got 10L zapłaci ok 35 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pisząc WODA miałem na myśli tylko i wyłącznie PŁYN, a teraz przeczytałem pierwszy post raz jeszcze i Kolega naprawdę z tą wodą nie żartuje...

Oczywiście że musi być płyn - nie tylko inne właściwości fizyczne poniżej zera ale i przy 100°C również

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Taki skrót myślowy. Albo brak myślenia - jak kto woli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszem i wobec oświadczam, że zalanie płynem nic nie pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stwierdzam, że idę w stronę dużego ciśnienia w układzie. Zobaczymy czy uda się coś znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najczęstszy przypadek UPG

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">


Niestety nie jest to mały koszt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Silniki T4EE1 i jej pochodne (rodzinka 1.7TD Isiusiu) były na przegrzanie wyjątkowo czułe. Zawsze (konstrukcja bloku ma ponad 30 lat!). Głowica lubiła strzelić.

Założenie taniej UPG (nie metalowej - brak odprowadzenia ciepła z głowicy na blok) to był główny powód kolejnej awarii po awarii (wykluczam banały typu termostat - choć też częsta sprawa).

Może być jak napisał odorek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy oficjalne oświadczenie. Otóż okazało się że pęknięty jest blok. Kompresja uciekała do układu chłodniczego, gdzie robiła bardzo wysokie ciśnienie - układ cały czas był zapowietrzony.

Niestety jest to chyba najgorsza opcja z możliwych ale cóż zrobić.

Tyle w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to odkryłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno blok?

W którym miejscu?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by k_r_i_s_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwszorzędny jest fakt, że w zbiorniku płynu chłodzącego znalazłem około pół litra oleju silnikowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...