Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Maciek673

Silnik X16XEL - Nie pracuje na benzynie.

Polecane posty

Witam Wszystkich mam problem z którym walczę już prawie dwa lata, mianowicie mój samochód nie pali na benzyznie a na gazie jeździ bez problemu. Samochód ma wymienione:

- Filtr paliwa
- Świece plus przewody zapołonowe

- Wiązka elektryczna silnika plus wiązka wtrysków z jeżdżącego samochodu.

- Nowa oryginalna pompka paliwa ciśnienie 5 bar - sprawdzone.

- Regenerowana listwa wtryskowa - działająca.

- Emulatory gazu i wszystkie przełączniki.

- Nowy sterownik ECU bez imobilaizera - sprawdzony tez w innym aucie sprawny.

- Czujnik położenia wałka rozrządu.

Usterka nastąpiła po tym jak w warsztacie spawali mi tłumik nie wiem jak to zrobili od tamtej pory nie pali na benzynie nie wiedzą o co chodzi, oddali kasę usterki nie naprawili. Panowie jestem już w lekkiej desperacji nie wiem gdzie mam szukać, jeżeli ktoś ma pomysł niech pomoże z góry dziękuję. Dodam ze podczas kręceniu zapołonu uruchamia się pompka slychać jak pompuje ale nie pali, Ciśnienie na listwie jest ale wtrysk otwiera tyko na raz i zamyka z powrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może centralka LPG coś miesza i od razu odcina wtryski benzyny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazowniki i z tego co powiedział to niby jest wszystko ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak kiedyś i była to wina stycznika od instalacji lpg, który odcina wtryski PB.

Musisz go znaleźć i sprawdzić czy wszystko z nim ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz szukać po lpg, to odłącz całą instalację ( bezpiecznik) i wówczas zobacz czy odpali na pb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym podłączył opel skanera dał odczyt live wszystkich parametrów i zobaczył co się dzieje przy przełączeniu na benzynę. widać w programie stany przekaźników itp. a po parametrach bedzie widac co się stało, np. nagle wylaczy sie przekaźnik od pompy paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o gaż to też już odłączyłem całą instalalcje ze było tylko na PB niestety efekt ten sam, ale wczoraj zdarzyła się dziwna rzecz po zmiana bezpiecznika od ECU bo był lekko przysmolony na inny Nowy samochód odpalił na gazie a gdy przełączyłem na benzynę to przerzucił normalnie na jakieś 20 sekund chodził na benzynie potem zgasł i już nie odpalił może być coś wspólnego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się check?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak przekrecę kluczyk to świecą się kontrolki oraz check jak zaczynam kręcić kontrolki gasną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakiegoś alarmu nie masz? Zanim spawali Ci ten tłumik to wszystko z benzyną było ok? A bezpiecznik wymieniałeś ten duży pod maską 20A ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam alarmu, wszystko było ok je jeździłem na przemiennie bez zadnych problemów, wymieniłem na nowy i nic to nie dało odezwał się na chwile i z powrotem to samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianię bezpiecznika zresetowałeś kompa i przez chwilę chodził na benzynie. Ja Ci proponuje zrobić tak odłącz aku na jakieś 30min i wyjmij bezpiecznik z gazu aby go odłączyć, potem podepnij klemy i zobacz czy odpali na benzynie.

A nie masz gdzieś przypalonej masy jak spawali? Chociaż wymieniałeś wiązke silnika.

Edytowano przez rybkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dodam ja coś od siebie... U mnie kiedyś był podobny problem że samochód nie chciał palić na pb.. okazało się że kostka przy pompie paliwa nie łączy ( ta przy baku).. proponuje żebyś wziął jakąś osobę do pomocy i niech jeden kręci rozrusznikiem a drugi niech dotknie baku i wyczuje czy w momencie kręcenia pompa pracuje... a najlepiej niech jeden kręci a drugi rusza w tym samym czasie kostką tą na zbiorniku... Nie mówie że to to na 100% ale sprawdzić można , zwłaszcza że u mnie pomogło

Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie wypalony styk, nie znam silnika 1.6 na tyle by stwierdzić gdzie ale w 2.0 po tym jak spawałem uchwyt od tłumika bez jego wykręcania (bo się nie chciało) spaliłem bezpiecznik bodaj nr.29 ten od kontrolek na desce i LPG mi odcinało bez przyczyny podobnie jak w przypadku zużytych membran w reduktorze.

W moim przypadku bezpiecznik 3x wypaliła mi wiązka idąca pod siedzeniem kierowcy która to miała wilgoć jest ona puszczona po samym dnie podłogi pod belką, woda tam dostawała się przez z korodowane korki w podłodze. Podczas spawania w jakiś sposób powstała zworka. Miałem rozebrany w większości samochód więc mi było łatwiej znaleźć. LPG samo się naprawiło jak zacząłem czyścić styki i masy.

Mój przypadek nie wiele mówi o tym problemie ale ja bym w dalszym ciągu poszukiwał właśnie problemów w kablach, nie koniecznie musi to być masa gdzieś głęboko pod blachami a może to być nawet kabelek pod pudełkiem bezpieczników który akurat dobrze ci załączył gdy podmieniłeś bezpiecznik i na te 20s palił na Pb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompka sprawdzona dziala podczas krecenia, sprawdziłem jeszcze ciśnienie daje 5 bar. brak błędów silnika sprawdzone w ASO dzis. Tak własnie myślałem ze jakas masa jest przepalona bo z tego co wiem nie wiem czy dobrze to wtryski są sterowane masa ? tylko nie wiem gdzie szukać... jakies propozycje jak sprawdzić masy którę są zalezne od PB?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę czasu a niestety problem dalej nie rozwiązany, ostatnio kupiłem od kolegi całą wiązkę silniki wyciągnięta z pełni sprawnego auta, niestety brak poprawy wiec zostaje mi przejrzeć kable które idą pod bezpiecznikami. Jeżeli ktoś wpadł by na jakiś pomysł proszę o odpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Korzystając z okazji życzę wszystkim dobrego roku bez żadnych usterek w Waszych samochodach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...