Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Maciek673

Silnik X16XEL - Nie pracuje na benzynie.

Recommended Posts

Witam Wszystkich mam problem z którym walczę już prawie dwa lata, mianowicie mój samochód nie pali na benzyznie a na gazie jeździ bez problemu. Samochód ma wymienione:

- Filtr paliwa
- Świece plus przewody zapołonowe

- Wiązka elektryczna silnika plus wiązka wtrysków z jeżdżącego samochodu.

- Nowa oryginalna pompka paliwa ciśnienie 5 bar - sprawdzone.

- Regenerowana listwa wtryskowa - działająca.

- Emulatory gazu i wszystkie przełączniki.

- Nowy sterownik ECU bez imobilaizera - sprawdzony tez w innym aucie sprawny.

- Czujnik położenia wałka rozrządu.

Usterka nastąpiła po tym jak w warsztacie spawali mi tłumik nie wiem jak to zrobili od tamtej pory nie pali na benzynie nie wiedzą o co chodzi, oddali kasę usterki nie naprawili. Panowie jestem już w lekkiej desperacji nie wiem gdzie mam szukać, jeżeli ktoś ma pomysł niech pomoże z góry dziękuję. Dodam ze podczas kręceniu zapołonu uruchamia się pompka slychać jak pompuje ale nie pali, Ciśnienie na listwie jest ale wtrysk otwiera tyko na raz i zamyka z powrotem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może centralka LPG coś miesza i od razu odcina wtryski benzyny .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u gazowniki i z tego co powiedział to niby jest wszystko ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tak kiedyś i była to wina stycznika od instalacji lpg, który odcina wtryski PB.

Musisz go znaleźć i sprawdzić czy wszystko z nim ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już chcesz szukać po lpg, to odłącz całą instalację ( bezpiecznik) i wówczas zobacz czy odpali na pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym podłączył opel skanera dał odczyt live wszystkich parametrów i zobaczył co się dzieje przy przełączeniu na benzynę. widać w programie stany przekaźników itp. a po parametrach bedzie widac co się stało, np. nagle wylaczy sie przekaźnik od pompy paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o gaż to też już odłączyłem całą instalalcje ze było tylko na PB niestety efekt ten sam, ale wczoraj zdarzyła się dziwna rzecz po zmiana bezpiecznika od ECU bo był lekko przysmolony na inny Nowy samochód odpalił na gazie a gdy przełączyłem na benzynę to przerzucił normalnie na jakieś 20 sekund chodził na benzynie potem zgasł i już nie odpalił może być coś wspólnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w ogóle po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się check?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przekrecę kluczyk to świecą się kontrolki oraz check jak zaczynam kręcić kontrolki gasną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakiegoś alarmu nie masz? Zanim spawali Ci ten tłumik to wszystko z benzyną było ok? A bezpiecznik wymieniałeś ten duży pod maską 20A ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam alarmu, wszystko było ok je jeździłem na przemiennie bez zadnych problemów, wymieniłem na nowy i nic to nie dało odezwał się na chwile i z powrotem to samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy wymianię bezpiecznika zresetowałeś kompa i przez chwilę chodził na benzynie. Ja Ci proponuje zrobić tak odłącz aku na jakieś 30min i wyjmij bezpiecznik z gazu aby go odłączyć, potem podepnij klemy i zobacz czy odpali na benzynie.

A nie masz gdzieś przypalonej masy jak spawali? Chociaż wymieniałeś wiązke silnika.

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Dodam ja coś od siebie... U mnie kiedyś był podobny problem że samochód nie chciał palić na pb.. okazało się że kostka przy pompie paliwa nie łączy ( ta przy baku).. proponuje żebyś wziął jakąś osobę do pomocy i niech jeden kręci rozrusznikiem a drugi niech dotknie baku i wyczuje czy w momencie kręcenia pompa pracuje... a najlepiej niech jeden kręci a drugi rusza w tym samym czasie kostką tą na zbiorniku... Nie mówie że to to na 100% ale sprawdzić można , zwłaszcza że u mnie pomogło

Pozdrawiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie wypalony styk, nie znam silnika 1.6 na tyle by stwierdzić gdzie ale w 2.0 po tym jak spawałem uchwyt od tłumika bez jego wykręcania (bo się nie chciało) spaliłem bezpiecznik bodaj nr.29 ten od kontrolek na desce i LPG mi odcinało bez przyczyny podobnie jak w przypadku zużytych membran w reduktorze.

W moim przypadku bezpiecznik 3x wypaliła mi wiązka idąca pod siedzeniem kierowcy która to miała wilgoć jest ona puszczona po samym dnie podłogi pod belką, woda tam dostawała się przez z korodowane korki w podłodze. Podczas spawania w jakiś sposób powstała zworka. Miałem rozebrany w większości samochód więc mi było łatwiej znaleźć. LPG samo się naprawiło jak zacząłem czyścić styki i masy.

Mój przypadek nie wiele mówi o tym problemie ale ja bym w dalszym ciągu poszukiwał właśnie problemów w kablach, nie koniecznie musi to być masa gdzieś głęboko pod blachami a może to być nawet kabelek pod pudełkiem bezpieczników który akurat dobrze ci załączył gdy podmieniłeś bezpiecznik i na te 20s palił na Pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompka sprawdzona dziala podczas krecenia, sprawdziłem jeszcze ciśnienie daje 5 bar. brak błędów silnika sprawdzone w ASO dzis. Tak własnie myślałem ze jakas masa jest przepalona bo z tego co wiem nie wiem czy dobrze to wtryski są sterowane masa ? tylko nie wiem gdzie szukać... jakies propozycje jak sprawdzić masy którę są zalezne od PB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minęło trochę czasu a niestety problem dalej nie rozwiązany, ostatnio kupiłem od kolegi całą wiązkę silniki wyciągnięta z pełni sprawnego auta, niestety brak poprawy wiec zostaje mi przejrzeć kable które idą pod bezpiecznikami. Jeżeli ktoś wpadł by na jakiś pomysł proszę o odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Korzystając z okazji życzę wszystkim dobrego roku bez żadnych usterek w Waszych samochodach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...