Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sebrach90

problem z zapalanie przy zimnych temperaturach

Recommended Posts

Witam Panowie,

Mam problem odkąd zrobiło się zimno mam problem z silnikiem x20xev ben/gaz. Mianowicie jak vb postoi noc rano jak zapalam muszę trzymać gaz przez jakieś 5 min bo inaczej obroty spadają i auto gaśnie po około 5 min obroty same lekko wzrastają i i mogę puścić gaz. Irytuje mnie to, ponieważ mam zdalne odpalanie z pilota zamontowane, które w takiej sytuacji nie działa.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jakby świece zalewało.

Odepnij czujnik temperatury rano i spróbuj odpalić

Edited by sikormen94

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze sprawdź przewody od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam ze autko zaskakuje od razu nie trzeba długo kręcić a mimo to zaraz gaśnie. Po podpięciu pod kom pokazała błąd P0505-C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto spróbować przeczyścić silniczek krokowy.

Podepnę się do tematu.

Silnik 2.5 v6 pg+lpg

Mianowicie coraz to gorzej odpala, a dokładniej odpala, ledwo się obroty rozkręcają, wchodzi max na 500 obr i gasnie po ok 4-5 sekundach. Za drugim razem odpala normalnie, obroty tez na dobrym poziomie.

Pierwsze odpalanie trwa ok 3-4 sekund i nie ważne że trzymam 8 czy 10 sekund na rozruszniku i tak gaśnie.

Ciśnienie na listwie paliwowej jest, komp żadnych błędów nie wywala, przy odpalaniu żadnego niepokojącego dymu nie widać z rury.

Świece i przewody wymieniane ok 15 tyś km temu.

Zauważyłem, że olej jedną świece (uszczelka od pokrywy zaworów zakupiona i czeka na wymianę) podlewa, lecz góra świecy i fajka kabla WN są suche. Sama elektroda świecy w komorze jest sucha i jest dobre spalanie więc nie powinno to mieć jakiś skutków ubocznych.

Nie jestem pewien czy mój problem jest spowodowany spadkiem temperatury.

Czy macie jakieś pomysły co sprawdzić, od czego zacząć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie przeczyścić krokowy tylko go wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpiąć czujnik temperatury ale jaki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

temperatury wody dający info na komputer (coś jak regulacja ssania w starszych modelach)

lekko owalna wtyczka w Twoim modelu:

Please login or register to see this image.

nie pamiętam gdzie jest u Ciebie, zazwyczaj w okolicach termostatu, kolektora ssącego (w tyłu silnika)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat w X20XEV ten czujnik jest poniżej cewki/ EGRa, dostęp trochę utrudniony.

Tak jak grzechu pisze krokowy chyba też trzeba by wymienić, błąd 0505 raczej na niego wskazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...