Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grzegorz101

zapala się sygnalizacja braku ładowania akumulatora

Recommended Posts

VC 1,8

nieregularnie zapala mi się czerwona lampka sygnalizująca brak ładowania akumulatora. Po pewnym czasie gaśnie. Czasami wystarczy wyłączyć silnik i ponownie załączyć. Ostatnio udało mi się zmierzyć napięcie na akumulatorze przy świecącej lampce ładowania. Było ok. 14V.

Poradźcie gdzie szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejrzewam że te 14 v to napięcie z aku bo napewno jak mierzyłeś to na podłonczonym aku a zmierzyłeś ile sam aku ma[ v] a co do kontrolki to alternator na pierwszym miejscu bym sprawdził

Edited by matro1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej pomimo sprawnego napinacza czasami ślizga się pasek klinowy co skutkuje zapalaniem się lampki ładowania (wystarczy polać pasek wodą i staje w miejscu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam dokładnie to samo, czasami przy odpaleniu tylko rozgrzanego silnika pojawia mi się lampka ładowania. Napinacz niby działa ale prawdopodobnie już trochę za słabo bo przy odpalaniu słychać krótkie pisknięcie paska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to też dziwne, Ja mam walnięty kompresor klimy ( wraz ze sprzęgłem ) i po odpaleniu auta zawsze ślizga mi się pasek wraz z tym magicznie wkurzającym piskiem i ani razu ładowanie mi się nie zapalało. Za to ostatnio padł mi altek i z obserwacji wyszło że kontrolka ładowania zapala się przy napięciu 10.4V ( jak dobrze pamiętam ) wiec skoro się wam zapala to pytanie czy nie pora na zmiane aku ( może nie trzyma napięcia i po rozruchu mocno spada ) lub altka ( nie doładowuje aku )

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator altka do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ładowanie 14.4V, akumulator 2.5 letni, altek po wymianie regulatora napięcia rok temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie o ładowanie chodzi tylko sygnał ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie dzieje Ci się tak głównie na gorącym silniku?Sprawdziłbym przewody: altek-aku a przede wszystkim masa i te wszystkie zakuwane końcówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długim namyśle i przejżeniu Waszych podpowiedzi zacznę od wymiany paska. Obecny pasek ma ok.8 lat, akumulator 1,5 roku, alternator zregenerowany ok. 2 lata temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

błędna decyzja moim zdaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak mi się skojarzyło.Miałem takie krótkie pisknięcie przy zapalaniu gorącego silnika,kojarzyłem go z paskiem wielorolkowym.Dopiero teraz uświadomiłem sobie, że zniknął po regeneracji rozrusznika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by pier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi się czasami wywala ta kontrolka, przeważnie jak szybko odpalam ciepły silnik.

Pewnie tak jak mówicie ten pasek się ślizga bo ładowanie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moim też, od tego jest regulator naciągu aby wyłapywał takie luzy w końcu to nie gumka od majtek

prawdopodobnie wina leży w konstrukcji/formie prowadzenia paska - koło pasowe na silniku zbyt mało obejmuje pasek lub zacierające się łożysko

Edited by geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...