Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chochlik

drżenie kierownicy - gdzie szukac

Polecane posty

Witam. Wymieniałem w aucie wysprzęglik i po skończeniu pracy i ustawieniu zbieżności auto delikatnie drży przy dużych prędkościach podczas skręcania - jazdy po łuku. Wszystkie parametry podczas zbieżności mieszczą się w normie, wykazujac minimalne odchyły a auto i tak delikatnie ucieka w prawą stronę. Wymieniłem wszystkie części zawieszenia oprócz amortyzatorów. Wymieniłem opony na nowe, osobiście pilnowałem wyważenia kół. Zbieżność robiona w 3 rożnych miejscach z takim samym skutkiem. Pomijam przeszłość auta bo przed robotą jeździło jak po sznurku a teraz drży. Jakieś pomysły? Auto to vectra b kombii 99 rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Piszesz auto czyli coś z zawieszeniem silnika bo tylko jego wyciągałeś nie siedzi luźno tylko spięty na sztywno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez silnik auto drży? Silnik nie byl wyciagany tylko opuszczane sanki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a na pewno wszystkie śruby sanek dokręcone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm w miarę poważny człowiek robił. Dziwią mnie wskazania komputera, że koła są zbieżne a autko ciągnie na bok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet poważny człowiek ma możliwość się pomylić czy też zapomnieć - sprawdź dokręcenie wszystkich śrub i poduszek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poduszki wymienione, sruby sprawdzone. Drgani kierownicy pojawia sie tylko podczas prędkości rzedu 140 km i wiecej. Wolniejsza jazda nie ma zadnych objawow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opony lub felgi do wymiany lub zamień miejscami tył na przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy opony wyważyć z przodu. Ja miałem 5 gram różnicy i waliło mi identycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie opony są nowe -Uniroyal Rainexpert i sam pilnowałem wyważania (stałem za wyważającym). Jutro albo dzisiaj założę zimowe kapcie i zobaczymy. Jednakże dziękuję za wszystkie sugestie.


Witam,

po zmianie opon drganie kierownicy ustało ale.. ale dalej sciąga auto w prawo pomimo ustawionej zbieżności. Kłopoty ze ściąganiem pojawiły się po wyciągnięciu sanek. Gosć od zbieżności mówił, że są one przykręcane w taki sposób, że nie ma możliwości ustawienia inaczej. Maszyna pokazuje, że koła zbieżne a jedzie w prawo. Gdzie szukać

Edytowano przez chochlik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal onstawialbym albo źle wyważone albo wina zawieszenia , końcówki lub drążek nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem drgań rozwiązany? -jak często powtarzam wyważenie wyważeniu nie równe! Co z tego, że Ty pilnowałeś fachowca skoro on nie dopilnował aby maszyna była właściwie skalibrowana? To jak z wagą - jedna drugiej nie równa choć pokazują to samo... I ze zbieżnością może być podobnie dlatego jeśli masz taki problem, który Cię drażni pozostaje odżałować kasę i zasięgnąć wiedzy jeszcze u innych lekarzy... Osobiście już wiem gdzie w swoim mieście dobrze wyważają koła i gdzie dobrze ustawiają zbieżność - a wszędzie wyglądało to fachowo i profesjonalnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobimy zbieżność jeszcze raz. Może ktoś zna na podkarpaciu dobry zakład?

Tak, drgania zostały wyeliminowane zmianą całych kół. Jak przyjdzie pora na letnie kapcie to będę szukał przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak ci wyciągał sanki to widzisz że musiał rozjechać zbieżność teraz tylko na zbieżność jechać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność robiłem w dwóch różnych miejscach żeby wykluczyc pomyłkę. Skutek taki sam w obu przypadkach. Komputer pokazuje, że jest prosto a auto jedzie w prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No tak ale to robisz na postoju a podczas jazdy koła przednie są napędzane i luzy tulei wahacza wypaczają zbieżność i jest ściąganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a z tyłem wszystko OK? Ciśnienie w kolach ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tu już przyczynę znasz, koła na bank źle wyważone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I tu jest raczej słuszna teza.

Najpierw jedz na stacje diagnostyczną i niech Ci przetrzepią auto, oczywiście tył i przód.

Do tego pewnie ściąga kolegę w prawo, raz mocniej a raz mniej w zależności od pochyłu drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

byłem w warsztacie zajmującym się zbieżnością i powiedzieli, że nic nie da się zrobić.

Wrzucam skany " po robocie". Ten z rysunkiem to wcześniejszy, ten z samymi danymi to z dzisiejszego ranka.

Analizuję sobie jak to wszystko wyglądało od początku i tak:

1. Naprawa wysprzęglika - wyciątanie sanek

2. Jazda od jednego mechanika do zakładu w celu ustawienia kierownicy. Była krzywo, choć nie pamiętam czy ściągało, chyba nie.

3. Jazda do zakładu bo kierownica prosto, ale ściąga.

4. Wymiana opon na nowe bo dalej ściąga.

I jak myślicie, gdzie tu jest problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

skanjpg_wpwprhw.jpg

Edytowano przez chochlik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie zle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg. serwisantów wzorcowo i mówią, że nie ma ruchu już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbierz PT niby jakim cudem jest w normie? grubo poza tolerancją co do LT tez w granicznym punkcie i jest na czerwono

LP tez poza tolerancją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisze za około 2 godziny jak u mnie wygląda taki wydruk - prawidłowy i kierownica i jazda na wprost

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...