Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chochlik

drżenie kierownicy - gdzie szukac

Recommended Posts

Witam. Wymieniałem w aucie wysprzęglik i po skończeniu pracy i ustawieniu zbieżności auto delikatnie drży przy dużych prędkościach podczas skręcania - jazdy po łuku. Wszystkie parametry podczas zbieżności mieszczą się w normie, wykazujac minimalne odchyły a auto i tak delikatnie ucieka w prawą stronę. Wymieniłem wszystkie części zawieszenia oprócz amortyzatorów. Wymieniłem opony na nowe, osobiście pilnowałem wyważenia kół. Zbieżność robiona w 3 rożnych miejscach z takim samym skutkiem. Pomijam przeszłość auta bo przed robotą jeździło jak po sznurku a teraz drży. Jakieś pomysły? Auto to vectra b kombii 99 rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piszesz auto czyli coś z zawieszeniem silnika bo tylko jego wyciągałeś nie siedzi luźno tylko spięty na sztywno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez silnik auto drży? Silnik nie byl wyciagany tylko opuszczane sanki

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na pewno wszystkie śruby sanek dokręcone ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm w miarę poważny człowiek robił. Dziwią mnie wskazania komputera, że koła są zbieżne a autko ciągnie na bok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet poważny człowiek ma możliwość się pomylić czy też zapomnieć - sprawdź dokręcenie wszystkich śrub i poduszek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poduszki wymienione, sruby sprawdzone. Drgani kierownicy pojawia sie tylko podczas prędkości rzedu 140 km i wiecej. Wolniejsza jazda nie ma zadnych objawow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony lub felgi do wymiany lub zamień miejscami tył na przód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy opony wyważyć z przodu. Ja miałem 5 gram różnicy i waliło mi identycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie opony są nowe -Uniroyal Rainexpert i sam pilnowałem wyważania (stałem za wyważającym). Jutro albo dzisiaj założę zimowe kapcie i zobaczymy. Jednakże dziękuję za wszystkie sugestie.


Witam,

po zmianie opon drganie kierownicy ustało ale.. ale dalej sciąga auto w prawo pomimo ustawionej zbieżności. Kłopoty ze ściąganiem pojawiły się po wyciągnięciu sanek. Gosć od zbieżności mówił, że są one przykręcane w taki sposób, że nie ma możliwości ustawienia inaczej. Maszyna pokazuje, że koła zbieżne a jedzie w prawo. Gdzie szukać

Edited by chochlik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal onstawialbym albo źle wyważone albo wina zawieszenia , końcówki lub drążek nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli problem drgań rozwiązany? -jak często powtarzam wyważenie wyważeniu nie równe! Co z tego, że Ty pilnowałeś fachowca skoro on nie dopilnował aby maszyna była właściwie skalibrowana? To jak z wagą - jedna drugiej nie równa choć pokazują to samo... I ze zbieżnością może być podobnie dlatego jeśli masz taki problem, który Cię drażni pozostaje odżałować kasę i zasięgnąć wiedzy jeszcze u innych lekarzy... Osobiście już wiem gdzie w swoim mieście dobrze wyważają koła i gdzie dobrze ustawiają zbieżność - a wszędzie wyglądało to fachowo i profesjonalnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobimy zbieżność jeszcze raz. Może ktoś zna na podkarpaciu dobry zakład?

Tak, drgania zostały wyeliminowane zmianą całych kół. Jak przyjdzie pora na letnie kapcie to będę szukał przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak ci wyciągał sanki to widzisz że musiał rozjechać zbieżność teraz tylko na zbieżność jechać.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieżność robiłem w dwóch różnych miejscach żeby wykluczyc pomyłkę. Skutek taki sam w obu przypadkach. Komputer pokazuje, że jest prosto a auto jedzie w prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak ale to robisz na postoju a podczas jazdy koła przednie są napędzane i luzy tulei wahacza wypaczają zbieżność i jest ściąganie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z tyłem wszystko OK? Ciśnienie w kolach ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu już przyczynę znasz, koła na bank źle wyważone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu jest raczej słuszna teza.

Najpierw jedz na stacje diagnostyczną i niech Ci przetrzepią auto, oczywiście tył i przód.

Do tego pewnie ściąga kolegę w prawo, raz mocniej a raz mniej w zależności od pochyłu drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie,

byłem w warsztacie zajmującym się zbieżnością i powiedzieli, że nic nie da się zrobić.

Wrzucam skany " po robocie". Ten z rysunkiem to wcześniejszy, ten z samymi danymi to z dzisiejszego ranka.

Analizuję sobie jak to wszystko wyglądało od początku i tak:

1. Naprawa wysprzęglika - wyciątanie sanek

2. Jazda od jednego mechanika do zakładu w celu ustawienia kierownicy. Była krzywo, choć nie pamiętam czy ściągało, chyba nie.

3. Jazda do zakładu bo kierownica prosto, ale ściąga.

4. Wymiana opon na nowe bo dalej ściąga.

I jak myślicie, gdzie tu jest problem

Please login or register to see this image.

skanjpg_wpwprhw.jpg

Edited by chochlik

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie zle ustawione

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg. serwisantów wzorcowo i mówią, że nie ma ruchu już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbierz PT niby jakim cudem jest w normie? grubo poza tolerancją co do LT tez w granicznym punkcie i jest na czerwono

LP tez poza tolerancją

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisze za około 2 godziny jak u mnie wygląda taki wydruk - prawidłowy i kierownica i jazda na wprost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...