Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

matizaba

Vectra B 2.0 DTL - brak mocy,check, podcisnienie,duze spalanie

Polecane posty

Witam. Problem jest taki ze vectra mojej mamy ma strasznego mula. wczoraj gdy jechalem na 5 biegu(temp silnika ok85stopni) 100km/h i mialem pedal w podlodze, rozpedzenie auta do 120 trwalo wiecznosc, jednak nagle jakby samochod dostal kopa i do 140 rozpedzil sie w moment. auto stalo sie duzo zrywniejsze bylo to czuc na kazdym biegu i to sporo. tak samo rozpedzenie do setki trwalo chwile, nie to co kiedys, poprostu inny samochod, inna jazda. jednak dzisiaj rano gdy jechalem znowu tej mocy zabraklo. auto znowu stalo sie mulowate a zeby rozpedzic do 100km/h potrzeba z 800metrow...nie ma mowy o wyprzedzaniu innego samochodu..dodam ze czesto zapala sie kontrolka check(silniki, pomaranczowa)-wtedy musze silnik przegazowac do okolo 3tys obr i kontrolka gasnie(lecz czasami po chwili znowu sie zapala). kiedys mialem taki przypadek ze gdy palila sie ta kontrolka i chcialem przegazwac auto, obroty zatrzymaly sie na 2,5tys obr i silnik nie chcial sie wyzej wkrecic. dopiero tak po 1,5sek zaczal wyzej krecic(zlapal takiego bloka). dodam jeszcze ze zauwazylem ze tutaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

(jest to chyba od podcisnienia) jeden z wezykow jest wyjety i zatkany srubka. pytalem mamy to powiedziala ze byla u mechanika rok temu dlatego wlasnie ze samochod byl strasznie zamulony i mechanik zrobil taki patent i podobno byla lekka poprawa. spalanie powyzej 10litrow(w sumie sie nie dziwie bo zeby go bujnac do stowki trzeba trzymac pedal w podloge, bo inaczej to nie idzie). Tak samochod jest sprawny. odpala ladnie, bez problemu rowniez w zime, moze ma troche slabe hamulce(ale byc moze jest uklad lekko zapowietrzony) Czytalem sporo na temat braku mocy, lecz nikt nie mial takich problemow jak ja- wysokie spalanie,kontrolka i ta srubka. Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro świeci się kontrolka silnika to jest jakiś błąd. Odczytaj go i podaj jego numer na forum.


Rozumiem że który wężyk jest zaślepiony mamy się domyśleć bo na foto wszystko OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

check + srubka w podcisnieniu + slabe hamulce obstawiam nieszczelnosc w podcisnieniu lub inny problem z podcisnieniem

Tak jak wyzej napisano - sprawdzic bledy i ewentualnie szukac problemu w podcisnieniu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, zapomnialem dopisac. zatkany jest tylko jeden wezyk. ten najbardziej po prawej
edit
mozliwe ze przyczyna jest pompka wakum?

Edytowano przez matizaba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. zczytaj bledy

2. przywroc podcisnienia tak jak bylo fabrycznie

3. zlokalizuj usterke i usun ja

podejrzenia moga byc rozne:

- nieszczelnosc na wezykach

- uszkodzy zawor podcisnienia

- uszkodzona pompa vakuum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest od klapek zawirowań i pewnie jest uszkodzona membrana na tym siłowniku od klapek zawirowań.. tego pseudo mechanika bym za

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

powiesił.. za te jego niechlujstwo.

przewód "biały" wypnij z zaworka i zaciągnij ustami powietrze - zatkaj językiem jak zaciągniesz i popatrz czy otworzy siłownik klapki i będą otwarte czy podciśnienie zejdzie "jakimś" otworem, nieszczelnością. (idzie to dokupić nr oe 0849106) jeśli podciśnienie będzie się trzymać to ten siłownik na kolektorze ssącym jest dobry i spisz numerki z zaworka i poszukaj innego nowego lub uzywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i podstawa to posiadać wakumetr do pomiaru podciśnienia bo jak sprawdzić podciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chodzi Ci o ten silownik?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zrobilem tak jak mowiles. gdy wciagalem powietrze od razu schodzilo.(tak jakbym wciagal powietrze ze slomki), zero oporu. slychac bylo jedynie jakies cykanie z tego silownika. odwrotnie bylo gdy dmuchalem do srodka. wtedy cos blokowalo i nie moglem wiecej wdmuchnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten siłownik jest zepsuty.

Ale to nie zmienia faktu, że główny problem i przyczyna muła oraz checka leży gdzie indziej bo przewód podciśnienia do siłownika był zaślepiony a to błędu nie powoduje, tak samo jak nie działające w tym momencie klapki w kolektorze. Tak więc pierwsze co teraz musisz i możesz zrobić to pomiar podciśnienia wakuometrem oraz odczytanie kodów błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze jeszcze vacum tak jak na tym tutorialu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


bo wydaje mi sie ze tez jest ona walnieta, bo gdy odepne ten wezyk na samym dole, przyloze palec to nie zasysa w ogole palca na biegu jalowym. ale sprawdze jeszcze wszystko na wakuometrze zgodnie z tutorialem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez wakuometru możesz jeszcze co najwyżej sprawdzić czy cięgno od zaworu WasteGate (WG) przy turbinie zostaje zaciągnięte po odpaleniu silnika i czy trzyma mocno (nie powinno się dać poruszyć ręką bez użycia wielkiej siły) oraz możesz wykręcić zawór EGR i sprawdzić go tym samym sposobem co siłownik klapek - zaciągasz i sprawdzasz czy trzyma (grzybek nie powinien wrócić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli tak: sprawdzilem zawor egr. wykrecilem go i gdy zasysalem powietrze on sie wsuwal i gdy trzymalem podcisnienie jezykiem nie opuszczal sie,stal w miejscu. stal w tej pozycji tak dlugo az nie puscilem jezykiem i wtedy opadl spowrotem(czyli wszystko jest szczelne).
ale sprwdzilem tez przewody podcisnienia dochodzace do egr i silownika zawirowan. i na biegu jalowym to podcisnienie jest prawie niewyczuwlne palcem, minimalne podcisnienie czulem gdy zatkalem wezyk jezykiem ale to na prawde minimalne. przy 3tys obr rowniez podcisnienia prawie nie bylo, troszke wieksze niz na jalowym, ale tez wyczuwalne tylko jezykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od tego jest wakumetr.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli bedzie to pompka vakum to bede mial maly problem bo ile dobrze sie orientuje to byly pompki starego i nowego typu. ja mam tego starego typu. rozni sie ona ksztaltem dolegajacym do korpusu silnika czy ma inny trzpien do serwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niczym się nie różni prócz koncówki która idzie do serwa no ale przecież to można przerobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nowy typ.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Stary typ.

AspVvOv.jpg

Czyli tylko króćcem ale wszystko można przerobić lub kupić na szrocie przewód do serwa nowego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wiadomość na priv - odpowiadam tu bo od tego jest ten temat. Zawór EGR masz sprawny i to jest właśnie to co na zdjęciu z linka z wiadomości priv. Resztę musisz zmierzyć wakuometrem a nie palcem czy językiem. Zawór WG znajduje się przy turbinie - przy kielichu amortyzatora jest elektrozawór - z niego podciśnienie idzie do zaworu WG który poprzez cięgno steruje turbiną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak to ten zawór pdciśnienia na klapkach w IC w detalu ok 100zł on kosztuje index jego 08 49 106 - brak zamienników - już możesz zacząć myśleć o jego kupnie i wymianie.

podciśnienie powinno być cały czas takie samo -0,9 i powinno stać a nie wahać się to druga sprawa - dość gadania czas to SPRAWDZIĆ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiec tak bylem na szrocie i cos mi tu nie gra. Spytałem czy maja pompke vacum do vectry 2.0dtl i w jakiej cenie. Usłyszałem odpowiedź: a ma Pan na wzór starą bo są swa typy. różnią sie nie tylko kroccem do serwa (w jednym waz od serwa jest wkrecany do pompki a w drugim nasuwany) lecz roznia ze jeszcze MOCOWANIEM DO SILNIKA. wrocilem do domu z niczym, bo bylem innym samochodem i nie wiedzialem jaka kupic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Fotki zapożyczone kiedyś forum vectry.pl
I gdzie tu widzisz różnice mocowania oprócz węża do serwo.
Rhf8RlX.jpg
lIKLx0d.jpg
o2eonvt.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY PRZY SILNIKU - w VC jest tylko dodatkowe ucho z miejscem na śrubke - którego po prostu nie wykorzystujesz. Najlepiej więc kupić właśnie z VC bo będzie najnowsza a więc teoretycznie najmniej zużyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kupilem dzisiaj ta pompke. zamontowalem i odrazu czulem roznice w hamulcach -byly lepsze . jednak gdy wezyk byl wpiety tak jak tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

samochod byl slaby, ale jak zatkalem ten wezyk pierwszy od prawej srubka odrazu zaczal lepiej chodzic, byl zrywniejszy. nie wiem moze jest to ten wezyk od silownika klapek. w poniedzialek pojade do mechanika pomierzyc ile daje podcisnienia ta pompka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Szara wtyczka do EZ to EZ klapek zawirowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak: zmienilem juz 3 pompki i ani jedna dobra. mialem juz te nowszej generacji(razem z wezem do srewa) i nic. pierwsza ktora kupilem byla najlepsza. bylo czuc ze auto sie zbiera duzo lepiej jednak gdy usluszalem od mechanika ze wytwarza ona bardzo male cisnienie, minimalnie ponad zero to sie zalamalem.. oddalem ja i kupilem dwie nastepne- te z kolei nie wytwarzaly zadnego podcisnienia.. jutro znow musze jechac(po raz 5 chyba) i odwiesc zepsuta pompke na szrot 30km od domu. teraz odbiore kase, nie chce kolejnej. poddaje sie. jak sie trafi z jakiegos rozbitego auta to kupie i sprawdze. ze szrotow chyba nie ma szans, rece opadaja :C


dzisiaj nastepna pompka idzie do oddania...
mam pytanie jeszcze :
w tutorialu: "sprawdzanie ukladu podcisnienia" jest napisane:Tutaj mała uwaga. Najpierw zatykamy trzpień od hamulca i mierzymy. Potem wpinamy rurkę od hamulca i znów mierzymy. W obu przypadkach wskazania powinny być takie same.
u mnie w przypadku tych pomp podcisnienie zawsze bylo wieksze na trzpieniu do serwa. dopiero gdy zatkalem je palcem bylo czuc podcisnienie na trzpieniu od turbo i egr. czy rozne cisnienie to wina pompy czy moze nieszczelnego serwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup na forum od kogoś z działu HANDEL - będzie pewna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...