Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matej26

z22yh Vectra C direct mechanicy rozkładają ręce

Recommended Posts

Witam jestem nowym szczęśliwym użytkownikiem forum oraz nowym nieszczęśliwym użytkownikiem Vectry C kombi direct Z22YH 2006 r po lifcie.

Moja historia wygląda tak !Kupiłem auto 300km od domu.W drodze powrotnej sprawowało sie bez zarzuty przebieg potwierdzony w serwisie 120 tys.

Zaczeło sie od tego,że na autostradzie przy 180km/h auto straciło moc tak jakby odcielo paliwo .Po ponownym odpaleniu ok aż do 160km/h wtedy sytuacja sie powtórzyła . Dalej nie próbowałem wróciłem mniejszą prędkością.Auto podłączone pod kompa wyszło bład cisnienia paliwa na listwie oraz wypadanie zapłonów.

1 wymienione świece nowe bosha

2 wymieniony filtr paliwa oleju i olej profilaktyka

3 pompa cisnienia rozebrana (membrany okazały się cale wyszyszczona i wymieniony olej metadą z forum)

Stan auta pogorszył się zaczęła wchodzić tylko do 3000 obrotów a po przekroczeniu przechodzi w stan awaryjny więc czytałem i wymieniałem dalej

4 postanowiłem wymienić na używaną całą listwe wtryskową wraz z czujnikiem ciśnienia i regulatorem cisnienia

5 stan auta bez zmian wiec sprawdzony wizualnie został katalizator czy nie zapchany (wygląda dobrze żółty kolor wkładu krateczka drobna nie wyglądała na zapchaną)

6 podmieniona cewka

7wymieniona pompa paliwa w zbiorniku

8 wymienlem pompe ciśnienia na używaną continentala (bo myślałem że to może nie wina membran)

wszystko tak samo bez zmian więc jadę do serwisu .Stwierdzają żę pompa daje dobre ciśnienie zgodne z wymaganym aż do 3000 obrotów potem gwałtownie odcina coś (podobno regulator ciśnienia paliwa na listwie) stwierdzają takżę zatrzymanie się klap wirowych kolektora ssacego sprawdzaja jeszcze raz pompe paliwa w zbiorniku i niby jest ok

9 wczesniej mechanik daje do sprawdzenia jeszcze komputer ,sterownik silnika ecu nie wiem jak to sprawdzaja podobno jest dobry

10 tu zaczyna sie najciekawsze nastawnik klap wirowych faktycznie piszczy słyszałem to już wcześniej ale nie wiedziałem że to on

odkrecam przepustnice( oczywiscie sprawdzona wczesniej) potem pare wtyczek oraz ecu luzuje sruby kolektora ssącego tak że jest luzny chciałem go wyjąć ale alternator blokuje więc ręcznie ruszam listwą kolektora zaczyna ładnie się ruszać wcześniej była w jednej pozycji następnie skręcam wszystko spowrotem .

po tej operacji odpalam silnik który chodzi dziwnie wpada w dziwne drgania chodzi tak parę minut potem sie uspokaja i odziwo auto wchodzi pieknie na obroty (jak ręką odjąl ) jadę na trasę wszystko pięknie) niestety po pół godziny próbnej jazdy auto wchodzi na coraz mniejsze obroty i sytuacja jest znowu beznadziejna

11 stawiam sam diagnoze ze to nastawnik klap nie daje rady i kupuje uzywany caly kolektor ssacy wraz z nastawnikiem klap oczywiscie mechanik mi go zmienia i znowu jak reka odjał ale po godzinie jeżdzenia auto znowu zamula i przechodzi w stan awaryjny

dodam jeszcze że z innych objawów to jakby czuć paliwo w oleju i jakby poziom oleju sam sie lekko co jakiś czas podnosił

Jak w tytule mechanicy rozkładają ręce NIE WIEM JUŻ CO ROBIĆ

PROSZĘ O POMOC UŻYTKOWNIKÓW KTÓRZY MIELI PODOBNE PROBLEMY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze, to umów się z kimś z forum z Twojego województwa aby podłączyć pod komputer i spisać kody błędów i sprawdzić to nieszczęsne ciśnienie czy jest w porządku. Bo formalnie wymieniłeś wszystko co się psuło w tym silniku.

Po pierwsze to mogłeś trafić na lipną pompę używaną wysokiego ciśnienia- ja również kupiłem używkę i aby 4 tyś na niej przejeździłem;/

Zacząłbym od kodów błędów plus ich opis. Objawy mi wskazują na pompę, ale póki nie podasz błędów to nic Ci nie poradzimy.

Dla takiej ciekawostki, ojciec kupił używaną pompę common rail do c-klasy, bo jego ciekła- odradzałem mu zakup używanej, ale że sprzedawca wmówił mu, że działa na 100% to kupił. Jakie było jego zdziwienie a moja satysfakcja, gdy założyliśmy ją (z podmianą czujników) bo na każdym z nich wkręcała się do 3tyś i ciągły check- zrobiliśmy starą pompę, check zgasł i auto do końca się wkręca.

Edit:

Nie doczytałem, a przypadkiem nie będzie to usterka ECU? Skoro po danych operacjach jest okey, do momentu zagrzania auta, a więc i ECU się dogrzewa- być może on jest przyczyną, ale to niech ktoś mądrzejszy się wypowie, bo nie chcę nikogo w błąd wprowadzić

Edited by pizmak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli ECU jest pod maska i na silniku to tez jest prawdopodobne - ale pogoogluj czy to jest typowe dla tych kompow i silnikow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się wydaje że pompa wysokiego ciśnienia już ma dość i jak się silnik nagrzeje to pompa zaczyna wariowac(podmień na 100% sprawną).Miałem podobny objaw jak nie nagrzane było auto to wszystko było dobrze ale po nagrzaniu i powyżej 3 tyś. obrotów to się błąd pojawiał auto z kluczykiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem,że kupowanie używek to ryzyko sprzedawca oczywiśćie zapewniał sprawna 100%

W serwisie niby wykluczyli pompe bo podobno gdy nawet jest lekko uszkodzona to miedzy ciśnieniem wymaganym przez auto a dawanym przez pompe sa minimalne różnice a u mnie tych różnic nie ma czyli caly czas daje dobre ciśnienie aż do momentu gdy jakiś dodatkowy czynnik odcina auto tak mi tłumaczył gościu z serwisu mówił ,że zdiagnozował dużo awarii pomp i ,że to nie to (mam dwie pomy siemensa i continentala i na każdej sprawdzali w serwisie i było identycznie ) Zwracam się jednak z prośbą do forumowiczów z moich stron to znaczy okolic Świebodzina albo Zielonej Góry albo woj Lubuskiego jeżeli ktoś byłby tak uprzejmy i zgodził się na podmianę na 5 min pomy wysokiego ciśnienia albo regulatora ze sprawnego auta byłbym niezmiernie wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU jest na silniku przy przepustnicy umiejscowione.

Na fabrycznie nowej pompie - kupowałem to wiem, ciśnienie aktualne na zimnym i rozgrzanym silniku oscylowało w okolicach ~4930-5070 a żądane jest równe 5000 (nie pamiętam jednostki). tak więc mimo nowej pompy i regulatora (bo ten miałem wymieniony na kampanii serwisowej za darmo) takie ciśnienie pokazywał komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam nikogo z opcomem ani techem w pobliżu dzwoniłem przed chwilą do serwisu i mają mi wysłać raport z diagnozy to wrzuce kody błedów .Z dodatkowych informacji dodam, że auto po odpięciu wtyczki od regulatora ciśnienia paliwa na biegu jałowym (po dodaniu gazu wchodzi do 5 tyś obrotówczasami nawet do 6 tyś (jak wtyczka jest podpięta nie przekrocza 3 tyś obrotów) Zaryzykowałem krutką jazdę z odpiętą wtyczką auto jechało lepiej nie przeszło w stan awaryjny do ponad 4 tyś obrotów zachowało moc powyżej tych obrotów zaczęło mulić ) Regulator był wymieniany na używany i tak się zastanawiam czy możę wymieniłem zepsuty na zepsuty.Mądry Polak po szkodzie teraz widzę ,że rady tych którzy mówią żeby wymieniać na nowe części nie są bezpodstawne.Mam nadzieję ,żę może znajdzie się ktoś kto pozwoliłby na szybką podmiankę z moich okolic Pozdrawiam Mateusz

Regulator cinienia paliwa montowany na końcu zespołu wtryskowego reguluje cinienie w układzie paliwowym. Składa się z metalowej obudowy, przedzielonej przeponš na dwie komory. Sprężyna dociska przeponę do grzybka zaworu. Jeżeli cinienie paliwa przekracza ustalonš wartoć, zawór otwiera się w celu umożliwienia przepływu do zbiornika nadmiaru paliwa. Przewód elastyczny łšczy kolektor dolotowy silnika (wartoć cinienia w układzie dolotowym) z komorš sprężyny. Gdy cinienie przekroczy ustalonš wartoć, pod wpływem ugięcia przepony zostaje otwarty zawór regulatora, umożliwiajšc przepływ paliwa z powrotem do zbiornika. Dzięki temu zostaje zachowana niezmienna różnica cinień między cinieniem bezwzględnym w kolektorze dolotowym a cinieniem paliwa w obwodzie zasilania. Pozwala to na dawkowanie paliwa w sposób całkowicie niezależny od chwilowego cinienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym rysunek poniżej. Również przy braku wtrysku paliwo tłoczone przez pompę kierowane jest z powrotem do zbiornika. Z tego opisu wnioskuje ,że jeśli moj regulator działa żle (a przykładowo pompa cisnienia jest sprawna) i jest zamknięty nie pozwala nadmiarowi paliwa wrócić do zbiornika (to by tłumaczyło benzyne w oleju) to zalewa komore spalania i auto nie nadąża tego spalić i dlatego nie chce wchodzić na wyższe obroty i się dusi .Po odpięciu wtyczki jest lepiej i tu mam problem co się dzieje ,że auto pracuje lepiej i wchodzi na wyższe obroty czyżby niepodpięty regulator pozwalł na zmniejszenie ciśnienia paliwa i część benzyny może wrócić ale nie tyle ile powinno(np.regulator pod wplywem ciśnienia otwiera się do połowy )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zajrzalem do swojej "Madrej Ksiazki" - pisza tam, ze czujniki cisnienia paliwa w ukladach Direct sa dwa - jeden niskiego, przed pompa wysokiego cisnienia. Drugi juz za pompa w listwie wtryskowej. Cisnienie paliwa moze byc w listwie modulowane przez zawor-regulator cisnienia sterowany przez ECU. Wg mojej ksiazki cisnienie w takiej listwie jest rzedu 5-12MPa.

Czyli regulator na pewno nie jest tylko mechaniczny i prawdopodobnie ma mozliwosc modulowania cisnienia w listwie. Nie mam danych jak jest dokladnie w Z22YH

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie jak odpialem czujnik cisnienia paliwa to silnim zakrecil ale nie odpalil. I od razu op-com wyswietlil blad zbyt wysokiego cisnienia paliwa. Jesli kolega odlaczal wtyczke blizej pompy to jest to czujnik, natomoast jesli dalej pompy to regulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli odepne wtyczke czyjnika ciśnienia paliwa auto nie odpala oczywiście mówiłem o wtyczce regulatora ciśnienia paliwa i tak jak wyżej kolega powiedział budowa w nowszych autach różni się od uproszczonego opisu umieszczonego przeze mnie zamist spręzyny jest elektromagnes czyli ten nasz regulator to tak naprawdę taki elektrozawór

UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA UWAGA Zapraszam posiadaczy silnika Z22YH direct na darmowy weekend do mojego pensjonatu w Łagowie Lubuskim . Jest to piękna turystyczna miejscowość położona między dwoma polodowcowymi jeziorami nad którymi góruje wielki zamek Joannitów. Wiecej info o miejscowośći jest w internecie. Oferuje w pełni darmowy pobyt na dwie noce dla dwóch osób w ładnym pokoju z łazienką. Wszystko to w zamian za możliwość szybkiej podmianki regulatora ciśnienia paliwa orza pompy wysokiego ciśnienia na drobną chwilę ze sprawnego auta (Dodam ,że taka podmiana wymaga tylko odkręcenia paru srób )Jeśli byłby ktoś zainteresowany takim układem zapraszam na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli do czujnika cisnienia w listwie dochodzi wtyczka z co najmniej 3 przewodami, to ja bym zaczal od podmiany czujnika cisnienia. Juz Ci mowie dlaczego - przy 3 lub wiecej przewodach jest to czujnik analogowy, ktory w zaleznosci od cisnienia zmienia na wyjsciu albo napiecie albo czestotliwosc impulsow. Przy jego odpieciu auto lapie blad i podstawia sobie pewne stale wartosci dla obliczania cisnienia paliwa - ktore szacuje z predkosci obrotowej silnika i czasu otwierania wtryskiwaczy. Do pewnych obrotow jedzie w miare rowno. Potem muli, bo ECU nie pozwala juz na rozkrecanie silnika do duzych obrotow (i tym samym mocy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za podpowiedz sprawdze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

cześć mam na oku opcoma (pare wersji ) pewnie jakaś by poszła nie wiem jednak jaki kabel jest potrzebny do podpięcia czy może być np ten

Please login or register to see this link.

doadam ze w wersji op-coma jest napisane ,że jest pod kabel china ale nie wiem jaki to jest pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matej posłuchaj. Zczytaj błędu kompem. Zbyt wysokie ciśnienie na listwie - regulator do d***, zbyt niskie ciśnienie - pompa do d***. I tyle. Pompa moze na jałowym dawać odpowiednie ciśnienie, ale przy wyższych obrotach silnika może niewyrabiać z powodu nieszczelności i stąd te cyrki. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekować zczytam tylko muszę wiedzieć co to za kabel CHINA do opcoma bo chce już mieć swojego w sumie już mam tylko ten kabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lub jeszcze czujnik cisnienia ktory podaje zle wartosci po prostu. Bez sprawdzenia czujnika ze ma na 100% dobra charakterystyke to niewiele da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam oto kody błędów z op coma 1191-52 usterka układu ciśnienia paliwa , 1191-5A obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa sygnał za niski

1112-61 zawór klapowy komory wirowej zablokowany

Dodam,że na opcomie na biegu jałowym ciśnienie paliwa rośnie zgodnie z pożądanym do 8000KP potem gwałtownie spada do 500KP

W jeżdzie op com pokazuje czasmi za niskie rzeczywiste ciśnienie paliwa względem wymaganego

kolektor ssący i pompa wysokiego ciśnienia wymieniona (przypominam ) na używki i co teraz robić ..... nową pompe w ciśnienia paliwa a jak to nie to ręce opadają

w weekend będdę grzebał jeszcze założę jeszcze raz starą pompe zobaczę czy na niej tak samo się zachowuje

z ciekawych obserwacji dodam ,że zawsze jak zatankuje auto zachowuję się dużo gorzej oraz to ,że po poluzowaniu całego kolektora ssącego i ponownym przykręceniu go przez jakiś czas jeżdziło idealnie what the f*ck??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapy w ssacym sie blokuja, jak ciegno chodzi? Łatwo czy ciezko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Mam podobny problem z tym silnikiem. Autko przyjechało dwa tygodnie temu z Niemiec z oryginalnym przebiegiem 118tys. km. Jeszcze u poprzedniego właściciela zaczął się problem. Mianowicie do 3 tysięcy z bólem, ale wkręcała się na obroty, a następnie pojawiała się kontrolka "auto z młotkiem" i silnik nie wchodził na wyższe obroty. Wymieniona została pompa paliwa, wtryski oraz zawór i czujnik wysokiego ciśnienia. Oczywiście nadal to samo. Auto kupiłem w takim właśnie stanie. Po ściągnięciu z lawety zaczęło się rozkręcanie. Strasznie czuć było benzynę po włączeniu zapłonu bądź odpaleniu. Okazało się ze niemieccy fachowcy zakładając wtryski uszkodzili gumki i paliwo lało się strumieniem. Z tym sobie poradziłem. Po podłączeniu Vectry pod CDIF/3 wyrzuciło mi następujące błędy:
P0190 obwód czujnika ciśnienia na szynie paliwowej

P1191 nieprawidłowe ciśnienie na szynie CR

P0303 wypadanie zapłonów na 3 cylindrze

P0501 czujnik prędkości pojazdu- zakres/działanie

P1811 sygnał momentu obrotowego silnika

Dziś postanowiłem jeszcze wymienić regulator. Był tak dokręcony, że nie mogłem go odkręcić, ale z trudem się udało. Wcześniej po lekkim popukaniu w regulator potrafiła zaskoczyć i chodzić normalnie.

Wróciłem nią do domu, ale nadal występuje problem. Po odpaleniu wyświetla błąd i dalej niż 3 tysiące obrotów wskazówka nie poleci. Jeśli odpalę na odłączonym regulatorze a dopiero później go podłącze auto działa normalnie.
Macie jakieś pomysły co może być uszkodzone?

Edited by adrian_oln

Share this post


Link to post
Share on other sites

cięgno chodzi łatwo luźno przy odpalaniu zamyka klapy po dodaniu gazu na lekko rozgrzanym silniku otwiera na maxa i tak już zostaje nawet przy małych obrotach nie zauważyłem żeby była jakaś pozycja pośrednia


Jeszcze jedno co mnie irytuje jechałem z podpiętym laptopem i jak przyciskam gaz auto zatrzymuje się na 3000 obrotów jeśli pomęczę auto przez chwilę na tych obrotach to przejdzie w tryb awaryjny i widzę ,że w op comie pokazuje wtedy ciśnienie paliwa rzeczywiste 380KP za każdym razem tak jest kiedy przejdzie do tego trybu teraz moje pytanie . Komputer w aucie(w trybie awaryjnym) nie pozwala jechać szybciej i wygląda na to ,że ogranicza to za pomocą zmniejszenia ciśnienia paliwa czym to robi czy za pomocą regulatora ciśnienia może aż tak zmniejszyć to ciśnienie Jeśli tak to regulator powinien być sprawny .Czy może jeszcze za pomocą czegoś innego zmniejszyć to ciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIecie może jakie powinno być napięcie na regulatorze paliwa?
1. Jeśli mam podłączony regulator to po włączeniu zapłonu napięcie na pinach kostki wynosi około 0,4V. Po uruchomieniu silnika wzrasta do 6-8V a następnie auto wchodzi w tryb serwisowy i napięcie na zaworze wynosi 0V. Nie chcę się wkręcić na obroty

2. Jeśli odpalę vectrę na odłączonym regulatorze i wepnę go po chwili od uruchomienia auto pracuje, na regulatorze jest około 0,55-0,6V. Wrkęca się na obroty i nie wyświetla trybu awaryjnego.

Po wyłączeniu silnika przez chwilę pracuje jeszcze regulator z napięciem 0,4V. Czy takie zachowanie jest normalne? Nawet jak wkręcę inny regulator to dzieje się podobnie. Czy to wina ECU? Ktoś miał podobny przypadek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AUTO NAPRAWIONE TERAZ WIELU POWIE A NIE MÓWIŁEM MIANOWICIE DZISIAJ ROZKRĘCIŁEM POMPĘ WYSOKIEGO CIŚNIENIA SIEMENSA TĄ PIERWSZĄ KTÓRĄ MIAŁEM PIERWOTNIE W AUCIE (KTÓRĄ MECHANICY JUŻ NIBY MI NAPRAWIALI) MEMBRANY BYŁY CAŁE . FACHOWCY NIE ZASTANAWIAJĄC SIĘ NAWET NA JAKIEJ ZASADZIE POMPA DZIAŁA JAK SIĘ OKAZAŁO WLALI SOBIE OLEJU TYLKO TYLKO ŻEBY POMPA MIAŁA SMAROWANIE CHOCIAŻ MÓWIŁEM IM WYRAŹNIE,ŻE NIE MOŻE BYĆ TAM POWIETRZA .DZISIAJ ZOBACZYŁEM ,ŻE TO SPRĘŻONY OLEJ MA POPYCHAĆ MEMBRANY BO TŁOCZKI NIE DOCHODZĄ DO NICH DO KOŃCA WIĘC KUPIŁEM OLEJ DO UKŁADÓW HYDRAULICZNYCH I ZŁOŻYŁEM POMPĘ W MISCE Z 4 LITRAMI OLEJU TAK ŻEBY NIE BYŁO TAM POWIETRZA PO TEJ OPERACJI AUTO JAK NOWE .DODAM,ŻE ROZKRĘCIŁEM POMPE CONTINENTALA UŻYWKĘ KTÓRĄ

KUPIŁEM NA WYMIANĘ A TAM ZAMIAST OLEJU SAMA BENZYNA I NIE MOGĘ JEJ ROZKRĘCIĆ ŻEBY SIĘ DOSTAĆ DO MEMBRAN.

PODSUMOWANIE !!! PRZEZ MECHANIKÓW PSEUDOFACHOWCÓW MAM JAKIEŚ 2000 DO TYŁU A JAK KUPOWAĆ COŚ UŻYWANEGO TO POJECHAĆ TYLKO Z OP COMEM PRZYKRĘCIĆ NA MIEJSCU A JAK NIE GRA TO ŁADNIE PODZIĘKOWAĆ NACIĄGACZOM OT CAŁA HISTORIA

NIE WIEM TYLKO SKĄD TA BENZYNA W OLEJU MAM NADZIEJĘ ,ŻE TO BYŁO POŁĄCZONE Z POMPĄ (WYMIENIE OLEJ ZOBACZĘ CO SIĘ BĘDZIE DZIAŁO)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję rozwiązania problemu.

Trochę z nerwami śledziłem Twoją walkę bo bałem się, że coś innego niż pompa paliwa powoduje te problemy.

Ale "szczęśliwie" okazuje się, że użytkownicy Directa mają jeden (góra dwa) problemy z tym silnikiem.

Generalnie wymiana pompy rozwiązuje 99% problemów. Naprawa droga, ale cóż. I tak kochamy nasze Directy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...