Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kmelaniuk

Wskaznik temp glupieje. Nie wlacza sie wiatrak

Polecane posty

Witam

Dziś wymienilem w swojej viki termostat na Vernet'a ponieważ wskaznik temp na zegarach nie podnosil się a jesli juz to moze milimetr do gory. Po wymiane termostatu i zalanio świeżym plynem temperatura podnosi się na ok 80C i buja między 80-90C kiedy jade samochodem. Nieraz kiedy przyspiesze opada do 80C a po chwili wraca na 85-90. Dodam tez ze po wylaczeniu samochodu nie slysze zeby wentylator sie wlaczal. Jest to silnik 2.0 dti x20fth z climatronikiem. Dodam rowniez ze bylem u 2 mechaników ktorzy podpinali pod komputer w celu czysto sprawdzenia czy nie ma bledow.. I pokazywalo u obydwu ze temperatury są ok, bledów nie wywala . Co moze być przycyzną ? Zastanawiam się czy nie wymienic czujnika temp wody tego nad termostatem dwu pinowego. Ps rozrząd na łancuchu.

Jakies sugestje ? Oleje i filtry wymienione 1 tys km temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wentylatory ( oba ) przy Twoim silniku mają się załączyć przy 98 °C.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

#Tasiol

czytalem ten temat przed założeniem własnego ale chodzi mi tutaj bardziej oo sam wskaźnik . Dlaczego w przeciagu doslownie kilku sekund potrafi spaść o 10C lub tez się podnieść. Mialem stary termostatt wahler'a i tam temp nie podnosila sie wcale na zegarze. Wydawal mi się walnięty dlatego wymieniłem na nowy. Dodam tez ze mam czasem problem z odpaleniem samochodu i to tez przyczynilo sie teoretycznie do wymianiy temrmostatu . Jesli jest temp okolo 5-6C lub nize to przekrecma kluczyk i widze ikonke grzania swiec i auto pali na dotyk. Kiedy znow jest np temperatura w granicach 14C lub wiecej musze troche pomeczyć się z zapaleniem za 2-3 razem po kilku senkdach zapala. Gdy juz zapali przejade troche zgasze silnik to ponowne odpalenie samochodu rownież idzie od strzała . Czy to moze byc wina termostatu ? dzis wymienilem zobaczymy jak bedzie jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie czujnik 1-pinowy podaje wartość na zegary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik jedno pinowy to ten na termostacie ( wymienilem caly termostat lacznie z tym czujnikiem i obudowa dla pewnosci ) ale wskazówka moim zdaniem na zegarach nie powinna sie wachac miedyz 80 a 90 C w przeciagu kilku sekund

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale tak się dzieje pewnie tylko przy pierwszym otworzeniu termostatu i jest to normalne, w końcu wlewasz do rozgrzanego płynu zimny płyn z chłodnicy. Kolejne otwarcia termostatu już nie spowoduję raczej tak dużego spadku bo woda w chłodnicy będzie trochę rozgrzana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak ale po wymianie termostatu problem z odpalaniem jest nadal. myslalem ze zmiana termostatu da sygnał do kompa przy zapalaniu. A jesli jest temp okolo 5-7 C grzeja sie swiece, jesl temp jest wyzsza tak do 14 C wtedy swiece sie nie grzeja i auto ciezko zapala. A kiedy jest juz zagrzane np po przejechani paru km odpal bez prblemu. Podpiecie pod kompa bezposrednio na pompe iak i wewnatrz auta nie pokazuje zadnych bledow a temperatura i reszta jest ok.Moze byc to wina dwu pinowego czujnika nad termostatem mimo tego ze nie ma bledów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To trzeba sprawdzić 2 pinowy czujnik pod kompem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie chciałem wymienić oba czujniki temperatur ale niestety nie mogę znaleźć pasujących do mojego silnika, ja mam silnik Z 16 XE a na allegro wszystkie czujniki są opisane jako pasujące do X 16 XE czy to są te same czujniki czy muszę szukać innych jeżeli tak to może ktoś napisze numery tych oryginalnych części albo gdzie mogę je znaleźć i może przy okazji jakie polecacie

Edytowano przez teo74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...