Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kmelaniuk

Wskaznik temp glupieje. Nie wlacza sie wiatrak

Recommended Posts

Witam

Dziś wymienilem w swojej viki termostat na Vernet'a ponieważ wskaznik temp na zegarach nie podnosil się a jesli juz to moze milimetr do gory. Po wymiane termostatu i zalanio świeżym plynem temperatura podnosi się na ok 80C i buja między 80-90C kiedy jade samochodem. Nieraz kiedy przyspiesze opada do 80C a po chwili wraca na 85-90. Dodam tez ze po wylaczeniu samochodu nie slysze zeby wentylator sie wlaczal. Jest to silnik 2.0 dti x20fth z climatronikiem. Dodam rowniez ze bylem u 2 mechaników ktorzy podpinali pod komputer w celu czysto sprawdzenia czy nie ma bledow.. I pokazywalo u obydwu ze temperatury są ok, bledów nie wywala . Co moze być przycyzną ? Zastanawiam się czy nie wymienic czujnika temp wody tego nad termostatem dwu pinowego. Ps rozrząd na łancuchu.

Jakies sugestje ? Oleje i filtry wymienione 1 tys km temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wentylatory ( oba ) przy Twoim silniku mają się załączyć przy 98 °C.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Tasiol

czytalem ten temat przed założeniem własnego ale chodzi mi tutaj bardziej oo sam wskaźnik . Dlaczego w przeciagu doslownie kilku sekund potrafi spaść o 10C lub tez się podnieść. Mialem stary termostatt wahler'a i tam temp nie podnosila sie wcale na zegarze. Wydawal mi się walnięty dlatego wymieniłem na nowy. Dodam tez ze mam czasem problem z odpaleniem samochodu i to tez przyczynilo sie teoretycznie do wymianiy temrmostatu . Jesli jest temp okolo 5-6C lub nize to przekrecma kluczyk i widze ikonke grzania swiec i auto pali na dotyk. Kiedy znow jest np temperatura w granicach 14C lub wiecej musze troche pomeczyć się z zapaleniem za 2-3 razem po kilku senkdach zapala. Gdy juz zapali przejade troche zgasze silnik to ponowne odpalenie samochodu rownież idzie od strzała . Czy to moze byc wina termostatu ? dzis wymienilem zobaczymy jak bedzie jutro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie czujnik 1-pinowy podaje wartość na zegary

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik jedno pinowy to ten na termostacie ( wymienilem caly termostat lacznie z tym czujnikiem i obudowa dla pewnosci ) ale wskazówka moim zdaniem na zegarach nie powinna sie wachac miedyz 80 a 90 C w przeciagu kilku sekund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale tak się dzieje pewnie tylko przy pierwszym otworzeniu termostatu i jest to normalne, w końcu wlewasz do rozgrzanego płynu zimny płyn z chłodnicy. Kolejne otwarcia termostatu już nie spowoduję raczej tak dużego spadku bo woda w chłodnicy będzie trochę rozgrzana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale po wymianie termostatu problem z odpalaniem jest nadal. myslalem ze zmiana termostatu da sygnał do kompa przy zapalaniu. A jesli jest temp okolo 5-7 C grzeja sie swiece, jesl temp jest wyzsza tak do 14 C wtedy swiece sie nie grzeja i auto ciezko zapala. A kiedy jest juz zagrzane np po przejechani paru km odpal bez prblemu. Podpiecie pod kompa bezposrednio na pompe iak i wewnatrz auta nie pokazuje zadnych bledow a temperatura i reszta jest ok.Moze byc to wina dwu pinowego czujnika nad termostatem mimo tego ze nie ma bledów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba sprawdzić 2 pinowy czujnik pod kompem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam inne pytanie chciałem wymienić oba czujniki temperatur ale niestety nie mogę znaleźć pasujących do mojego silnika, ja mam silnik Z 16 XE a na allegro wszystkie czujniki są opisane jako pasujące do X 16 XE czy to są te same czujniki czy muszę szukać innych jeżeli tak to może ktoś napisze numery tych oryginalnych części albo gdzie mogę je znaleźć i może przy okazji jakie polecacie

Edited by teo74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...