Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mruwkaz11

Insignia 2.8 V6 T Brak mocy na zimnym silniku i błąd p0008

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie do forumowiczów- może ktoś spotkał się z takim problemem jak ja... No wiec tak:

Insignia jest po chiptuningu, i ma zamontowana instalacje lpg - od jakiegoś czasu borykałem się z problemem braku doladowania w niskich zakresach obrotowych na zimnym silniku, gdy silnik się nagrzał a ja go ponownie uruchomiłem moc i wszystko wracało do normy( wyświetlało mi błąd p0299, i od czasu do czasu wskakiwał P0008) po sprawdzeniu wszystkiego trafiłem na winowajce: rura łącząca kolektor wydechowy z turbina miała pęknięcie na tej harmonijce. Już się cieszyłem ze udało nam się naprawić mój samochód,ale następnego dnia znów rozczarowanie- brak mocy , nagrzanie silnika, ponowne uruchomienie i znów wszystko wracało do normy. Znów wziąłem się za diagnostykę i co wynikło: jak uruchamiam samochód na zimnym dołądowanie i moc jest ok, aż do momentu kiedy nie wskoczy P0008 synchronizacja położenia silnika bank 1- błąd nie ciągły) po skasowaniu tego błędu moc wraca aż on znów się nie pojawi- a jak silnik mam już nagrzany to mogę zrobić 1000km i wszystko jest ok, błędów brak.

Z tego co wyczytałem w internecie to p0008 wskazuje na uciągnięty łańcuch- z tym że to nie jest dziwne że ma na to wpływ temperatura silnika?

Czy może mieć wpływ wariator albo koło zmiennych faz rozrządu? Dodam że silniczek pracuje idealnie równo i cicho, po wymianie tego łącznika miedzy turbo a kolektorem,brak wypadań zapłonów itp.

Proszę o wasza opinie- bo jak wiemy temat rozrządu nie jest tani .

pozdrawiam

Edited by Mruwkaz11

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale znowu taki drogi nie jest w sosunku do wartosci auta, jak chces zmoge ci dac namiar do ludzi pod krakowem ktorzy robia te silniki i nie sa drodzy w porownaniu do ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś pomoże:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Moduł sterujący silnika (ECM) testy na rozbieżności obu wałków rozrządu na jednym brzegu silnika i wału korbowego. Przesunięcie będzie na zębatkę koła pasowego ani dla banku lub na wale korbowym. Po ECM uczy pozycję obu wałków rozrządu na jednym brzegu silnika, ECM porównuje wyuczone wartości do wartości referencyjnej. ECM ustawi DTC gdy oba dowiedział wartości dla jednego rzędu silnika przekraczają wartość progową kalibrowanej w tym samym kierunk

Read more at:

Please login or register to see this link.


Copyright © OBD-Codes.com
The P0008 DTC code is generic, so that means it applies to all makes of vehicles. This source says it best: The Engine Control Module (ECM) tests for misalignment between both camshafts on one bank of the engine & the crankshaft. The misalignment would be at an idler sprocket for either bank or at the crankshaft. Once the ECM learns the position of both camshafts on one bank of the engine, the ECM compares the learned values to a reference value. The ECM will set a DTC if both learned values for one bank of the engine are exceeding a calibrated threshold in the same direction. The code is more common in the following makes: Suzuki, GM, Cadillac, Buick, Holden. In fact, there are service bulletins for certain GM vehicles and the fix is to replace timing chains (including such engines as 3.6 LY7, 3.6 LLT or 2.8 LP1). You may also see this DTC in a vehicle that also has other related DTCs such as P0009, P0016, P0017, P0018, and P0019. Bank 1 refers to the side of the engine that contains cylinder #1. Symptoms Symptoms of a P0008 DTC may include: MIL (Malfunction indicator lamp) illumination Roughness while accelerating Poor fuel economy Decreased power Timing chain "noise" Potential Causes Potential causes of a P0008 code may include: Stretched timing chain Crankshaft reluctor wheel has moved and is no longer referenced to top dead center (TDC) Timing chain tensioner problem Possible Solutions If your vehicle is new enough that it still has powertrain warranty left, by all means let the dealer perform the fix. Generally, diagnosing and fixing this DTC will involve inspecting the timing chains and tensioners for excessive wear or misalignment, and inspecting the crank reluctor wheel for proper positioning. Then replacing parts as required. As said earlier, there are known issues with some GM engines so there may be updated or revised replacement parts. Please consult a factory service manual for more vehicle make & model specific troubleshooting steps.

Read more at:

Please login or register to see this link.


Copyright © OBD-Codes.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd został wymieniony, wedle zaleceń serwisu wymieniłem komplet łańcuchów oraz górne napinacze, problem z brakiem mocy ustał. aczkolwiek zauważyłem problem z zaplonami- w sumie to błedów żadnych od wypadania nie mam, ale slychac jak na jałowym te zapłony wypadają, co ciekawe KTS pokazuje w logach co jakiś czas zanik zapłonu na PB z regóły na 4 i 6 cyl, a jak przełącze na LPG to zjawisko pokazuje sie na 3 i 5 cyl, noi na gazie potrafi az silnikiem szarpnąć- swiece wymienione na NGK-takie katalogowe, podmieniałęm cewki i miejscami i nawet dokupiłem 2 szt- i sprawy nie rozwiązało, nawet zastanawiałem się nad zmiejszeniem przerw na świecach ??

Oraz kolejna dziwna rzecza która zauważylem że sonda na jałowym widzi caly czas na ubogo , próbuje dolewac, i nawet w trakcie jazdy(ale spokojnej) przez 20km potrafi tak byc- bo jak jej przez chwile depne- to od razu korekty wracają do normy - tu zaś by mi wyglądało na jakąś nieszczelność tak jak by w wydechu- z tym że kolektory juz wyjmowałem i nic dziwnego oprocz pękniętej rurki miedzy kolektorem a turbem nie znalazłem- miał ktoś może jakiś podobny problem?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki koszt wymiany rozrządu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Oryginale świece były NGK w VC OPC i w Insigni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Insignia jest z Niemiec,tam była serwisowana i również ma NGK

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytałem dokładnie - bardzo dokładnie

zostań przy NGK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by omega1217

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak najbardziej zostanę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...