Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mentorsct

Dudnienie kół.

Polecane posty

Witam.

Auto to VC GTS 2.0 Turbo 2004r.

3 tyg temu wymieniłem sam na tylnej osi dwie piasty, na nowe SKF. Wymieniłem bo nagle mi się zrobiło głośniej w aucie i jak zdjąłem koło i zakręciłem szybko piasto był dziwny dźwięk z niej, pomyślałem 190k na liczniku miały się prawo zużyć. Zamówiłem w dobrej cenie 2 piasty i wymieniłem samodzielnie.

Ku mojemu zdziwieniu, dudnienie nadal występuje i jest głośniej w aucie tak od 60km/h zaczyna się robić. Dzwięk na pewno dochodzi z tylnej osi.

Wczoraj nawet zamieniłem koła przód tył, ale nadal te dudnienie występuje. Fakt, że nie mam od kogo pożyczyć inny opon, a moje zimówki tez odpadają.

Nie mam pojęcia co może to powodować. Wcześniej wszystko było ok i auto jechało cicho itd. A od ok 1,5 miecha nie mogę się z tym uporać. Koła wyważałem, ciśnienie odpowiednie, opony DOT 2010 rok mają. Ja sam jak kupiłem auto to w rok przelatałem 30tys.

Może, ktoś ma jakieś pomysły jeszcze co to może być? Bo mi już ręce opadają.

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też mechanik chciał wymieniać piasty jak się przejechał. Winne były opony które dawały takie objawy szczególnie na mokrym betonie. Zobacz czy nie masz ich wyząbkowanych i czy dźwięk zmienia się w zależności od nawierzchni asfald, beron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wachliwe - wyzabkowane opony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Levy_sdz - autko kupowałem u Ciebie. Opony to Yokohama C.drive. Wizualnie opona wygląda za***iście. Jak pojechalem je wyważać, to mnie się pytali czy nowe opony zakładalem bo prawie zero zużycia. Fakt, że te dudnienie czasami ustaje jak się asfalt zmienia. Najbardziej słychać na taki śliskim, błyszczącym asfalcie. Ale czemu jak założę na przód to nie ma tego objawu? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, pamietam.

Tuleje to groszowe sprawy - 2 szt to koszt raptem ok 100zl.

Niestety taka jest konstrukcja tylnego zawieszenia ze na naszych drogach bardzo szybko sie zuzywaja...

Sprawdz to w prosty sposob - zlap kolo w gornej czesci z tylu oburacz i gwaltownie szarpnij do siebie - i tak ze 2-3 razy - jak uslyszysz ze stuknelo - masz winnego.

Edytowano przez Levy_sdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tydz temu robiłem przegląd i koleś nic w zawieszeniu nie stwierdził luzów. Już próbowałem tą metodą co piszesz i zero stuków, luzów itd. Jedyny luz jaki wyczułem to w prawym przednim kole (jak się siedzi za kierownicą). Jak łapie za koło w pozycji godzina 3 i 9 i lekko poruszam kołem to czuję tam luz jakiś i nawet delikatny sutk. Co to może być? Lewe przednie koło (te od kierowcy) aż takiego nie ma luzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piasta zawsze będzie hałasów niezależnie od nawierzchni tylko w zależności od prędkości. Opony mogą wyglądać na nowe, ważne czy klocki ścierają się równo. Ja miałem ten problem przy ok 7 mm bieżnika. Zamieniłem je na krzyż i z czasem ucichło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze tylne lewe koło dosc ciezko mi sie kreci ale felga nie robi sie goraca. Natomiast lewy tył kreci sie leciutko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z przodu na potege leca laczniki stablizatora - tez nieduze koszty ok 50-60zl/szt. i koszty wymiany zadnego samemu mozna to zrobic - to tylko 2 srubki.

Dziwne jest to co piszesz ze diagnosta nie stwierdzil luzow a Ty je slyszysz - pytanie gdzie jest prawda - czy diagnosta zrobil to na odp.... czy Ty jestes przewrazliwiony...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Piasta zeby poleciala w VC to naprawde musi byc duze nieszczescie - jest to niezmiernie rzadki problem w VC - przynajmniej w moim odczuciu...

Jakie byly opory toczenia na przegladzie?

Edytowano przez Levy_sdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opory nie wiem.

2 miechy temu poleciała mi piasta przód prawy. Wymieniłem na jakis zamiennik DriverShaft. Ale juz nie wyje. A ten tył no juz sam nie wiem co z nim jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczolbym od opon, pozniej zawieszenie - innej mozliwosci nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie opony :/ nie mam skad wziac, a zimówki tez mam dziadostwo :/ a nowe zimówki to kupa kasy. Niestety 17'' przepasc cenowa miedzy 16''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jemu się chciało szukać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Skąd dokładnie jesteś ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz mieszkam w Gdańsku, ale raz na jakiś czas (co 2 tyg) latam w rodzinne strony trasą E7 do Działdowa i przecinam Elbląg

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odorek - tak wlasnie obstawiam ze diagnosta dal d...

Zreszta malo ktory sprawdza luzy rowniez z tylu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mam jeszcze inny problem :/

Dziś sobie jadę i tak od 80km/h zaczyna mi coś terkotać pod maską. Nie mam pojęcia co to może być. Turbina działa, na desce nie ma jakiś błędów. Może ktoś coś doradzić? Sprawdzać jakies platiki czy coś tam może dawać takie znaki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tego wycia to mam to samo. Zaczelo mi wyc z tylu ale jedna strona. Padlo podejrzenie ze lozysko. Ale co sie okazalo po dokladnym zbadaniu ze to opona byla winna. Od wewnetrznej strony nierowna byla. Halas byl zalezny od rodzaju nawierzchni. Ale sezon wlasnie dojezdzilem na tych oponach i juz zalozylem zimowki i nastala cisza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...