Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mentorsct

Dudnienie kół.

Recommended Posts

Witam.

Auto to VC GTS 2.0 Turbo 2004r.

3 tyg temu wymieniłem sam na tylnej osi dwie piasty, na nowe SKF. Wymieniłem bo nagle mi się zrobiło głośniej w aucie i jak zdjąłem koło i zakręciłem szybko piasto był dziwny dźwięk z niej, pomyślałem 190k na liczniku miały się prawo zużyć. Zamówiłem w dobrej cenie 2 piasty i wymieniłem samodzielnie.

Ku mojemu zdziwieniu, dudnienie nadal występuje i jest głośniej w aucie tak od 60km/h zaczyna się robić. Dzwięk na pewno dochodzi z tylnej osi.

Wczoraj nawet zamieniłem koła przód tył, ale nadal te dudnienie występuje. Fakt, że nie mam od kogo pożyczyć inny opon, a moje zimówki tez odpadają.

Nie mam pojęcia co może to powodować. Wcześniej wszystko było ok i auto jechało cicho itd. A od ok 1,5 miecha nie mogę się z tym uporać. Koła wyważałem, ciśnienie odpowiednie, opony DOT 2010 rok mają. Ja sam jak kupiłem auto to w rok przelatałem 30tys.

Może, ktoś ma jakieś pomysły jeszcze co to może być? Bo mi już ręce opadają.

Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też mechanik chciał wymieniać piasty jak się przejechał. Winne były opony które dawały takie objawy szczególnie na mokrym betonie. Zobacz czy nie masz ich wyząbkowanych i czy dźwięk zmienia się w zależności od nawierzchni asfald, beron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleje wachliwe - wyzabkowane opony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levy_sdz - autko kupowałem u Ciebie. Opony to Yokohama C.drive. Wizualnie opona wygląda za***iście. Jak pojechalem je wyważać, to mnie się pytali czy nowe opony zakładalem bo prawie zero zużycia. Fakt, że te dudnienie czasami ustaje jak się asfalt zmienia. Najbardziej słychać na taki śliskim, błyszczącym asfalcie. Ale czemu jak założę na przód to nie ma tego objawu? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, pamietam.

Tuleje to groszowe sprawy - 2 szt to koszt raptem ok 100zl.

Niestety taka jest konstrukcja tylnego zawieszenia ze na naszych drogach bardzo szybko sie zuzywaja...

Sprawdz to w prosty sposob - zlap kolo w gornej czesci z tylu oburacz i gwaltownie szarpnij do siebie - i tak ze 2-3 razy - jak uslyszysz ze stuknelo - masz winnego.

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydz temu robiłem przegląd i koleś nic w zawieszeniu nie stwierdził luzów. Już próbowałem tą metodą co piszesz i zero stuków, luzów itd. Jedyny luz jaki wyczułem to w prawym przednim kole (jak się siedzi za kierownicą). Jak łapie za koło w pozycji godzina 3 i 9 i lekko poruszam kołem to czuję tam luz jakiś i nawet delikatny sutk. Co to może być? Lewe przednie koło (te od kierowcy) aż takiego nie ma luzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piasta zawsze będzie hałasów niezależnie od nawierzchni tylko w zależności od prędkości. Opony mogą wyglądać na nowe, ważne czy klocki ścierają się równo. Ja miałem ten problem przy ok 7 mm bieżnika. Zamieniłem je na krzyż i z czasem ucichło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt ze tylne lewe koło dosc ciezko mi sie kreci ale felga nie robi sie goraca. Natomiast lewy tył kreci sie leciutko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przodu na potege leca laczniki stablizatora - tez nieduze koszty ok 50-60zl/szt. i koszty wymiany zadnego samemu mozna to zrobic - to tylko 2 srubki.

Dziwne jest to co piszesz ze diagnosta nie stwierdzil luzow a Ty je slyszysz - pytanie gdzie jest prawda - czy diagnosta zrobil to na odp.... czy Ty jestes przewrazliwiony...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Piasta zeby poleciala w VC to naprawde musi byc duze nieszczescie - jest to niezmiernie rzadki problem w VC - przynajmniej w moim odczuciu...

Jakie byly opory toczenia na przegladzie?

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opory nie wiem.

2 miechy temu poleciała mi piasta przód prawy. Wymieniłem na jakis zamiennik DriverShaft. Ale juz nie wyje. A ten tył no juz sam nie wiem co z nim jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczolbym od opon, pozniej zawieszenie - innej mozliwosci nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie opony :/ nie mam skad wziac, a zimówki tez mam dziadostwo :/ a nowe zimówki to kupa kasy. Niestety 17'' przepasc cenowa miedzy 16''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jemu się chciało szukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Skąd dokładnie jesteś ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz mieszkam w Gdańsku, ale raz na jakiś czas (co 2 tyg) latam w rodzinne strony trasą E7 do Działdowa i przecinam Elbląg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odorek - tak wlasnie obstawiam ze diagnosta dal d...

Zreszta malo ktory sprawdza luzy rowniez z tylu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz, mam jeszcze inny problem :/

Dziś sobie jadę i tak od 80km/h zaczyna mi coś terkotać pod maską. Nie mam pojęcia co to może być. Turbina działa, na desce nie ma jakiś błędów. Może ktoś coś doradzić? Sprawdzać jakies platiki czy coś tam może dawać takie znaki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego wycia to mam to samo. Zaczelo mi wyc z tylu ale jedna strona. Padlo podejrzenie ze lozysko. Ale co sie okazalo po dokladnym zbadaniu ze to opona byla winna. Od wewnetrznej strony nierowna byla. Halas byl zalezny od rodzaju nawierzchni. Ale sezon wlasnie dojezdzilem na tych oponach i juz zalozylem zimowki i nastala cisza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...