Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dragox25xev

plukanie silnika LM oraz zmiana oleju

Polecane posty

Witam nosze sie z zamiarem zmiany oleju obecnie jezdze na mobil 1 chcialbym zmienic teraz na olej Liqui moly lub motul 6100,natomiast naczytalem sie wiele o tych podrobkach motula:(pytanie do klubowiczow czy ktos zna w poznaniu sprzedawce ktory sprzedaje ori?Czy liqui moly tez podrabiaja czy tylko motula?czy oba oleje sa porownywalne czy ktorys jest lepszy?acha czy warto przeplukac silnik srodkiem liqui moly?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co się dzieje, że chcesz zmieniać olej?... i to o ile dobrze odczytuję to z syntetyka (M1) na półsyntetyk (M6100)

pewnych dostawców masz w dziale reklama a autoryzowanych sprzedawców na stronie motula

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fuchs jest tani, wiec raczej nie będzie podrabiany, w DE ogólnie polecany. Alternatywa dla LM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie mam polsyntetyka ale mobil 1 a slyszalem ze motul i np LM sa lepsze i auto staje sie troche cichsze...poza tym czeka mnie juz po prostu zmiana oleju i stad pytanie do was odnosnie tej plukanki i jakosci obu oliwek;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiec pewnie masz jakiś inny mobil... bo mobil 1 to syntetyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może kolega myśli, że Mobil i Mobil 1 to to samo, ale ja też się dowiedziałem, że Mobil 1 to np 0w, 5w a Mobil to 10w i wyżej.

Co do zmiany oleju na innej marki, tj Motul, to jeśli nei bierze ci teraz kosmicznych ilości oleju, to warto zmienić, bo 6100 jest bardziej syntetykiem niż Mobil który jest typowym pół syntetykiem.

Cenowo też nie jest wiele droższy niż Mobil

Jak dla mnie warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze mi sie pomyliko w kazdym razie jest to mobil 10w40:)wole nie ryzykowac zmiany oleju na full syntetyk bo nie wiem jak auto sie zachowa eh...a ten motul 6100+ jest porownywalny z LM z siarczkiemvmolibdenu lub zwyklym?co do motula 6100 to w opisie jest nap ze to polsyntetyk wiec jak w koncu jest?ktos z klubowiczy stosuje w swoich dieselkach LM lub motule?hmm daje cos ta plukanka?ponoc u mnie w poznaniu autoryzacje posiada motokram ale kurde po tych calych aferach boje sie kuoowac tych olejow bo nie chce kupic podrobki:(LM tez podrabiaja?acha chce tylko zaznaczyc ze silnnik delikatnie mi sie poci ale oleju za wiele nie ubywa ,bardzo znikome ilosci,takze chyba nie ma co sie pchac w pelnego syntetyka co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik się poci - nie rób płukanki bo wyciek prawdopodobnie się powiększy! Natomiast przejście na 5w na pewno wyszłoby mu na dobre jak również turbinie. Ja leje Motula 5w x-cess i nic nie dolewam, chwale sobie. Kupuje w Oil-Land

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurde chyba nie bede kombinowal choc nie ukrywam ze korci mnie przeplukanie silnika z tego syfu ktory sie tam nazbieral przez te 220kkm i wlanie 10w40 albo LM albo polecanego motula synergie6100+

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nie ciekawie jednak z tą płukanką wygląda, chyba jednak z niej zrezygnuje dla świętego spokoju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki Ty stosujesz olej u siebie chodzi mi o firme?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w swojej ex VB płukankę 2 razy. Przebieg na zegarach 210 tysi.

Po przejściu z Mobil 10w/40 na Motul 6100 10w/40.

Następnie z Motula 6100 przechodziłem na Motula 5w/40 8100

Nic się nie stało , silnik pracuje bardzo dobrze .

Miesiąc temu zmieniła właściciela i dalej zalana jest Motul 8100 i tak już jej zostanie .

Moja teraźniejsza VC 1.8 w przyszłym tygodniu też będzie miała płukankę i przejście z GM 5w/30 dexos2 na motul 8100 5W40

A dodam że drugie auto Toledo II 1.9 TDI (230 tyś nalotu) przeszło taką samą procedurę i śmiga na Motul 8100

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo nie wiem teraz ktory olej kupic czy motula czy LM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

motul 8100 x-clean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do płukanki... może to odosobniony przypadek, ale kolega pokusił się na taki zabieg, lecz w zupełnie innym aucie i skończyło się to kolosalnym braniem oleju nie wiadomo skąd

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do Mobila, jeździłem tylko na takim 10W40 przez ponad 300tys.km, auto miało prawie 400 i środek był ciągle ten sam, łącznie z turbiną. Jednego się nauczyłem: "lepsze wrogiem dobrego", ale decyzja należy do Ciebie naturalnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę: jako zwolennik płukanki i osoba, która ją stosowała dwa razy - w Twoim wypadku odradzam bo masz wycieki! Lekkie pocenie się uszczelki miski i przewodu olejowego do turbo po płukance od razu powoduje wyciek który trzeba likwidować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to nie jest olej odpowiedni do VB

X-clean jest do aut z dpf-em

jeśli już to lepszy będzie 8100 X-cess

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


ale ja nie mam VB tylko VC

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i co - masz DPF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, poprzedni wlasciciel na takim jezdzil, i ja juz raz wymienialem i dslej chce taki zalac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xclean to tzw olej niskopopiołowy (Low SAPS)

Praktyka pokazała, że ograniczanie zawartości ważnych dodatków oleju musi mieć swoje granice. Np. mniejsza ilość dodatków zawierających fosfor wydłuża wprawdzie życie konwertorów katalitycznych (do 240 tys. km przebiegu pojazdu), ale znacznie skraca trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu czy gładzi cylindrowych.

Cytat z:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm to co proponujecie?

MoS2-LEICHTLAUF 10W40 czy motul synergie6100+ ??filtry kupic knechta czy purfluxa? bo tez musze zmienic hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtry filtrona, olej obojętne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LM 10w40 jest super produktem ale jest też znacznie droższy od Synergie+

także Twoj portfel, Twoja decyzja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tego z molimbdenem by wogóle nie lał olej nowy a już czarny,szary no i ten dodatek zalatuje jak ceramizer chyba że silnik ma już dużo nalatane..

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...