Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dragox25xev

plukanie silnika LM oraz zmiana oleju

Recommended Posts

Witam nosze sie z zamiarem zmiany oleju obecnie jezdze na mobil 1 chcialbym zmienic teraz na olej Liqui moly lub motul 6100,natomiast naczytalem sie wiele o tych podrobkach motula:(pytanie do klubowiczow czy ktos zna w poznaniu sprzedawce ktory sprzedaje ori?Czy liqui moly tez podrabiaja czy tylko motula?czy oba oleje sa porownywalne czy ktorys jest lepszy?acha czy warto przeplukac silnik srodkiem liqui moly?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co się dzieje, że chcesz zmieniać olej?... i to o ile dobrze odczytuję to z syntetyka (M1) na półsyntetyk (M6100)

pewnych dostawców masz w dziale reklama a autoryzowanych sprzedawców na stronie motula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuchs jest tani, wiec raczej nie będzie podrabiany, w DE ogólnie polecany. Alternatywa dla LM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nie mam polsyntetyka ale mobil 1 a slyszalem ze motul i np LM sa lepsze i auto staje sie troche cichsze...poza tym czeka mnie juz po prostu zmiana oleju i stad pytanie do was odnosnie tej plukanki i jakosci obu oliwek;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec pewnie masz jakiś inny mobil... bo mobil 1 to syntetyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kolega myśli, że Mobil i Mobil 1 to to samo, ale ja też się dowiedziałem, że Mobil 1 to np 0w, 5w a Mobil to 10w i wyżej.

Co do zmiany oleju na innej marki, tj Motul, to jeśli nei bierze ci teraz kosmicznych ilości oleju, to warto zmienić, bo 6100 jest bardziej syntetykiem niż Mobil który jest typowym pół syntetykiem.

Cenowo też nie jest wiele droższy niż Mobil

Jak dla mnie warto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozliwe ze mi sie pomyliko w kazdym razie jest to mobil 10w40:)wole nie ryzykowac zmiany oleju na full syntetyk bo nie wiem jak auto sie zachowa eh...a ten motul 6100+ jest porownywalny z LM z siarczkiemvmolibdenu lub zwyklym?co do motula 6100 to w opisie jest nap ze to polsyntetyk wiec jak w koncu jest?ktos z klubowiczy stosuje w swoich dieselkach LM lub motule?hmm daje cos ta plukanka?ponoc u mnie w poznaniu autoryzacje posiada motokram ale kurde po tych calych aferach boje sie kuoowac tych olejow bo nie chce kupic podrobki:(LM tez podrabiaja?acha chce tylko zaznaczyc ze silnnik delikatnie mi sie poci ale oleju za wiele nie ubywa ,bardzo znikome ilosci,takze chyba nie ma co sie pchac w pelnego syntetyka co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik się poci - nie rób płukanki bo wyciek prawdopodobnie się powiększy! Natomiast przejście na 5w na pewno wyszłoby mu na dobre jak również turbinie. Ja leje Motula 5w x-cess i nic nie dolewam, chwale sobie. Kupuje w Oil-Land

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde chyba nie bede kombinowal choc nie ukrywam ze korci mnie przeplukanie silnika z tego syfu ktory sie tam nazbieral przez te 220kkm i wlanie 10w40 albo LM albo polecanego motula synergie6100+

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie ciekawie jednak z tą płukanką wygląda, chyba jednak z niej zrezygnuje dla świętego spokoju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki Ty stosujesz olej u siebie chodzi mi o firme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robiłem w swojej ex VB płukankę 2 razy. Przebieg na zegarach 210 tysi.

Po przejściu z Mobil 10w/40 na Motul 6100 10w/40.

Następnie z Motula 6100 przechodziłem na Motula 5w/40 8100

Nic się nie stało , silnik pracuje bardzo dobrze .

Miesiąc temu zmieniła właściciela i dalej zalana jest Motul 8100 i tak już jej zostanie .

Moja teraźniejsza VC 1.8 w przyszłym tygodniu też będzie miała płukankę i przejście z GM 5w/30 dexos2 na motul 8100 5W40

A dodam że drugie auto Toledo II 1.9 TDI (230 tyś nalotu) przeszło taką samą procedurę i śmiga na Motul 8100

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo nie wiem teraz ktory olej kupic czy motula czy LM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

motul 8100 x-clean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do płukanki... może to odosobniony przypadek, ale kolega pokusił się na taki zabieg, lecz w zupełnie innym aucie i skończyło się to kolosalnym braniem oleju nie wiadomo skąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do Mobila, jeździłem tylko na takim 10W40 przez ponad 300tys.km, auto miało prawie 400 i środek był ciągle ten sam, łącznie z turbiną. Jednego się nauczyłem: "lepsze wrogiem dobrego", ale decyzja należy do Ciebie naturalnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powtórzę: jako zwolennik płukanki i osoba, która ją stosowała dwa razy - w Twoim wypadku odradzam bo masz wycieki! Lekkie pocenie się uszczelki miski i przewodu olejowego do turbo po płukance od razu powoduje wyciek który trzeba likwidować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie jest olej odpowiedni do VB

X-clean jest do aut z dpf-em

jeśli już to lepszy będzie 8100 X-cess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


ale ja nie mam VB tylko VC

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i co - masz DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, poprzedni wlasciciel na takim jezdzil, i ja juz raz wymienialem i dslej chce taki zalac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xclean to tzw olej niskopopiołowy (Low SAPS)

Praktyka pokazała, że ograniczanie zawartości ważnych dodatków oleju musi mieć swoje granice. Np. mniejsza ilość dodatków zawierających fosfor wydłuża wprawdzie życie konwertorów katalitycznych (do 240 tys. km przebiegu pojazdu), ale znacznie skraca trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu czy gładzi cylindrowych.

Cytat z:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm to co proponujecie?

MoS2-LEICHTLAUF 10W40 czy motul synergie6100+ ??filtry kupic knechta czy purfluxa? bo tez musze zmienic hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtry filtrona, olej obojętne

Share this post


Link to post
Share on other sites

LM 10w40 jest super produktem ale jest też znacznie droższy od Synergie+

także Twoj portfel, Twoja decyzja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tego z molimbdenem by wogóle nie lał olej nowy a już czarny,szary no i ten dodatek zalatuje jak ceramizer chyba że silnik ma już dużo nalatane..

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...