Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
JakubS

Dziwne połączenie podciśnienia w 2.0 DTI

Recommended Posts

Witam. Nabyłem niedawno VB, przeróbkę z anglika w bardzo opłakanym stanie. Staram się przywrócić ją do stanu idealnego. Ale po otwarciu przedniej maski zaczęły się schody. Otóż z prawej strony pompy vacum, tym od serwa hamulca na przewodzie został umieszczony trójnik. Do tego trójnika został podpięty drugi trójnik! Chyba ten, który powinien być podłączony do dolnego wyprowadzenie. Ponieważ dolne wyprowadzenie ktoś zaślepił jak i jeden z dwóch elektrozaworków, a dokładnie ten drugi od zbiornika płynu chłodzącego. Cały czar w tym, że wszystko działa. W Opel Scanner zero błędów. Vectra jeździ i dobrze się zbiera tylko dźwięk silnika jest bardziej przytłumiony. Jego odgłos bardziej przypomina lagune 1.9 dci mojego sąsiada, niż moją drugą vb z tym samym silnikiem. Pomyślałem, że to może zaślepiony egr ale czy nie powinno być jakiegoś błędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po zaślepieniu wywali błąd w DTI się tego nie robi

Wysil się troche i poszukaj

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ten temat. Wiem jak powinien wyglądać sprawnie założony układ. Mam drugi taki sam silnik w kombi gdzie już wymieniałem egr. Miałem błąd i silnik przechodził w tryb awaryjny. Moje pytanie brzmi, dlaczego ktoś tak to przerobił?! Czy miało to służyć np. pominięciu dolnego odejścia od pompy vacum, bo np. jest niesprawna? Dodam, że pali około 9 litrów kiedy kombi z tym samym motorem pali 5,5. Wczoraj zwiększyłem obroty silnika na jałowym, bo miał za niskie pomimo, iż komputer pokazywał około 850

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem możliwa jest opcja że zuzyta pompa VAC rzucała już dolnym króćcem olej silnikowy w układ podcisnienia-założenie trójnika na odejściu do serwa jak widać odroczyło jej wymianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Zapomniałem wspomnieć o wycieku oleju z dolnego odejścia vacum. Czyli specjaliści zamiast wymienić pompę, podłączyli się pod przewód od serwa.

Drano jesteś wielki.)

Sprawdziłem cały układ. Ten jeden z elektrozaworów obok zbiorniczka płynu chłodniczego, który jest zaślepiony powinien zasilać siłownik regulacji klapki (90543650). Znajduje się zaraz pod pompą vacum i nie jest nigdzie wpięty. Czy ten fakt wyjaśni nadmierne spalanie i inny odgłos silnika? Bo np. klapki te są w jednej pozycji "otwartej"?

Spróbować wpiąć ten przewód w zaślepiony elektrozawór tak jak powinno to wyglądać? Czy może ma to jakiś związek z pominięciem dolnego odejścia od pompy vacum?

Edited by JakubS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk silnika owszem może się zmienić. Ale próbować - metodą a nóż się uda - to bezsens. Zrobić jak ma być w oryginale, wakuometrem zmierzyć i ewentualnie wymienić co trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gołym okiem widać jak cieknie olej z dolnego odejścia vacum. Ale już gdzieś czytałem jak ktoś wymienił połowę tego obiegu za ładne kilkanaście stówek, a i tak nie rozwiązał tego problemu. Wolałbym tego uniknąć. Z racji, że mam cztery vectry to myślę, by sprawić sobie własny vacuometr i nie biegać po sąsiadach. Na forum wyczytałem, że vacuometr za parędziesiąt złotych z allegro wystarczy ale wolę się upewnić. Np o taki:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy, mam taki sam chyba nawet.

Jeśli masz 4 VB - to masz części na podmianę i diagnozowanie tym sposobem co jest walnięte - nawet bym sie nie zastanawiał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc siedziała pompa vac (już wymieniona). A siłownik od klapek był wypięty, bo pękła guma w środku. Jego również wymieniłem i już wszystko gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...