Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
JakubS

Dziwne połączenie podciśnienia w 2.0 DTI

Polecane posty

Witam. Nabyłem niedawno VB, przeróbkę z anglika w bardzo opłakanym stanie. Staram się przywrócić ją do stanu idealnego. Ale po otwarciu przedniej maski zaczęły się schody. Otóż z prawej strony pompy vacum, tym od serwa hamulca na przewodzie został umieszczony trójnik. Do tego trójnika został podpięty drugi trójnik! Chyba ten, który powinien być podłączony do dolnego wyprowadzenie. Ponieważ dolne wyprowadzenie ktoś zaślepił jak i jeden z dwóch elektrozaworków, a dokładnie ten drugi od zbiornika płynu chłodzącego. Cały czar w tym, że wszystko działa. W Opel Scanner zero błędów. Vectra jeździ i dobrze się zbiera tylko dźwięk silnika jest bardziej przytłumiony. Jego odgłos bardziej przypomina lagune 1.9 dci mojego sąsiada, niż moją drugą vb z tym samym silnikiem. Pomyślałem, że to może zaślepiony egr ale czy nie powinno być jakiegoś błędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po zaślepieniu wywali błąd w DTI się tego nie robi

Wysil się troche i poszukaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znam ten temat. Wiem jak powinien wyglądać sprawnie założony układ. Mam drugi taki sam silnik w kombi gdzie już wymieniałem egr. Miałem błąd i silnik przechodził w tryb awaryjny. Moje pytanie brzmi, dlaczego ktoś tak to przerobił?! Czy miało to służyć np. pominięciu dolnego odejścia od pompy vacum, bo np. jest niesprawna? Dodam, że pali około 9 litrów kiedy kombi z tym samym motorem pali 5,5. Wczoraj zwiększyłem obroty silnika na jałowym, bo miał za niskie pomimo, iż komputer pokazywał około 850

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwa jest opcja że zuzyta pompa VAC rzucała już dolnym króćcem olej silnikowy w układ podcisnienia-założenie trójnika na odejściu do serwa jak widać odroczyło jej wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(Zapomniałem wspomnieć o wycieku oleju z dolnego odejścia vacum. Czyli specjaliści zamiast wymienić pompę, podłączyli się pod przewód od serwa.

Drano jesteś wielki.)

Sprawdziłem cały układ. Ten jeden z elektrozaworów obok zbiorniczka płynu chłodniczego, który jest zaślepiony powinien zasilać siłownik regulacji klapki (90543650). Znajduje się zaraz pod pompą vacum i nie jest nigdzie wpięty. Czy ten fakt wyjaśni nadmierne spalanie i inny odgłos silnika? Bo np. klapki te są w jednej pozycji "otwartej"?

Spróbować wpiąć ten przewód w zaślepiony elektrozawór tak jak powinno to wyglądać? Czy może ma to jakiś związek z pominięciem dolnego odejścia od pompy vacum?

Edytowano przez JakubS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk silnika owszem może się zmienić. Ale próbować - metodą a nóż się uda - to bezsens. Zrobić jak ma być w oryginale, wakuometrem zmierzyć i ewentualnie wymienić co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gołym okiem widać jak cieknie olej z dolnego odejścia vacum. Ale już gdzieś czytałem jak ktoś wymienił połowę tego obiegu za ładne kilkanaście stówek, a i tak nie rozwiązał tego problemu. Wolałbym tego uniknąć. Z racji, że mam cztery vectry to myślę, by sprawić sobie własny vacuometr i nie biegać po sąsiadach. Na forum wyczytałem, że vacuometr za parędziesiąt złotych z allegro wystarczy ale wolę się upewnić. Np o taki:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, mam taki sam chyba nawet.

Jeśli masz 4 VB - to masz części na podmianę i diagnozowanie tym sposobem co jest walnięte - nawet bym sie nie zastanawiał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc siedziała pompa vac (już wymieniona). A siłownik od klapek był wypięty, bo pękła guma w środku. Jego również wymieniłem i już wszystko gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...