Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

AdamF

Syf w układze turbodoładowania 2.2 DTI - Czy naprawdę się bać?

Polecane posty

Dzisiaj trochę grzebałem przy Viki i zobaczyłem że w jest mokro od oleju na wężu, po zdjęciu tego węża (zaznaczone na obrazku) okazało się że wszystko w środku jest w takiej gęstej mazi z oleju i piachu... Boję się tego tematu czy jest to poważna sprawa i co może być przyczyną i skąd wzięła się taka ilość piachu? Autem zrobiłem na razie 2500 od zakupu i nie zauważyłem żeby coś się działo. Pytanie ile węży i co trzeba wyczyścić żeby usunąć cały ten syf i co sprawdzić żeby potem nie było problemów poważnych i żeby się nie powtórzyła sytuacja? Silnik 2.2 DTI 2000 rok.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze ogólnie że masz zasyfioną komorę silnika ale ....

skąd z użytkowania

na dzień dobry czyść EGR są środki do czyszczenia silników i tym może go potraktować

Możesz po kusić się o czyszczenie kolektora ssącego ale dla nie wprawionej osoby może być poziom MEDIUM (jeśli tak to określić mogę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR chce zaślepić, a z czyszczeniem kolektora dam sobie radę, tylko się boje że będę musiał czyścić cały układ od kolektora przez IC aż do Turbiny... A o Turbinę boję się najbardziej i czy piach nie narobił syfu z Turbiną i z głowicą... A zdjęcie jest nie moje, z neta bo już za ciemno było żeby mój szmelcfon to ogarnął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w DTI ? zaślepić EGR ? raczej nie możliwe

i błąd będzie wywalał takie zabiegi robi się w benzynach

oraz w nowszych VC razem z DPF ale w VB to nie przejdzie


W takim razie jak chcesz się bawić w czyszczenie to czyścisz EGR + wąż , Inter cooler + wąż i dolot do turbo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

na końcu spłukujesz H2O i powinno być ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w jakim stanie masz filtr powietrza i czy obudowa jest szczelna?

Drugie: zdejmij wąż przy samej turbinie i sprawdz czy na wirniku turbiny są jakieś luzy i czy łopatki wirnika sa w dobrym stanie /nie wyszczerbione, itp/

Rozbierz kolektor dolotowy i wyczyść go dokładnie, wymień obie uszczelki kolektora, wyczyść EGR (nie da się go zaślepić!) i czujnik ciśnienia.

Obserwuj czy silnik zuzywa olej - czy turbo bardzo puszcza olej do kolektora.

To w zasadzie wszystko co możesz zrobić.

Turbiny w DTI to jedne z odporniejszych turbin - jeśli tylko maja dobry i często wymieniany olej to pracuja prawidłowo baaardzo długo.

A jeśli padnie - to około 900zł i po strachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po rozkręceniu wszystkiego okazało się że od Turbiny do IC jest czysto, IC też czyste tylko dalej wąż i cały kolektor ssący upierniczone w całym tym syfie... EGR odłączone i nie pobiera spalin tylko leci cały czas na świeżym powietrzu, błąd nie wyskakuję. cały dzień zabawy z czyszczeniem węża i kolektora, ale walka zakończona sukcesem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli EGR leje jeszcze sprawny ale wytarty prowadnik trzpienia i tamtędy doładowanie wyciska ci olej na wąż jeśli lubisz czystość to czeka cie wymiana EGR.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...