Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
everestooo

Problem z Kontrolką Ładowania

Recommended Posts

Witam serdecznie. Problem dotyczy Vectry B 1.7 TD.

Otóż, mój problem polega na tym ze kontrolka ładowania jak i obroty często nie dzialaja i nie mam wtedy tez ladowania ... dodatkowo wtedy wlasnie przy wrzucaniu lewego kierunkowskazu zalacza mi sie rownoczeni czasami ta kontrolka z fajeczka co jest obok(od przyczepki chyba). po jakims czasie wszystko jak gdyby nigdy nic wraca do normy i kontrolka na moment sie zaswieci, obroty pokazuje , i kierunkowskaz mruga sam i co najwazniejsze ladowanie wraca.

Ogolnie wyglada to troche tak jakby co jakis czas alternator wogole nie byl podpiety, jakby go wogole nie bylo, a za chwile nagle wszystko jest ok.

Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale nie wiedzac czemu przestal mi dzialac nawiew i lampka wewnterzna (bezpieczniki wszystkie ok) Powiedzcie czy to moze byc wina samej kostki ktora wchodzi do alternatora (dwu pinowa) czy jakiegos innego badziewia? Od razu mowie ze alternator jest sprawny bo dopiero co wrocil z regeneracji. mam nadzieje ze w miare zrozumiale to wytlumaczylem ale ciezko to opisac .

Edited by everestooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jakie masz ładowanie miernik i heja

Rano na nie odpqlonym silniku

Na odpqlonym silniku bez obciążenia

I z max obciazeniem światła klimatyzacja itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

na nieodpalonym ~12,3V

na odpalonym ~14V

na odpalonym z obciazeniem (tylko swiatla bo dmuchawa tak jak pisalem przestala dzialac a klimy nie mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ~13,8V

Rozumie ze zadnego przekaznika odpowiadajacego za kontrolke ladowania nie ma ? bo na zadnym schemacie nie znalazlem.

Albo jakiegos sterownika czy czegos takiego?

Edit:

Nikt nie ma pomysłu?

Edited by everestooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz przedlifta to F29 odpowiada za zasilanie kontrolki, spróbuj go wymienić ale być może same złącze od licznika Ci nie kontaktuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumie ze chodzi ci o bezpiecznik nr 29? "zegar, przyrządy, wyświetlacz, światła wewnętrzne, szyba(y), obrotomierz, telefon, dach"

tak jak pisalem bezpieczniki mam wszystkie sprawne wiec nie wiem co by miala dac jego wymiana?.. no chyba ze F29 to jakis przekaznik o ktorym nie wiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak je sprawdzałeś na oko, czy na podmianę/przyrządem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aktualnie nie mam samochodu przy sobie wiec nie podmienie ale sprawdzalem tylko wzrokowo i nie byl przepalony.

Mozesz mi wytlumaczyc co moze byc z nim nie tak jesli jest nie przepalony? przeciez to tylko kawalek "drutu"? Nie jestem elektrykiem dlatego tez moje moze sie wydawac glupie pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd wiesz że nie jest przepalony skoro nie sprawdzałeś go prawidłowo ?

Może jest tylko nadpalony i niekiedy kontaktuje, takich przypadków z bezpiecznikiem 29 i 22 było tu bardzo dużo, chcesz pomocy, próbujemy zacząć od najprostszych spraw ............ wymień i napisz co i jak wtedy będziemy pisać dalej, w przeciwnym wypadku szkoda czasu, jedź na warsztat ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem - nic nie zmieniło niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy świecą Ci kontrolki silnika/ ciśnienia oleju/ ABS ?

Bo jeżeli tak to licznik powinien na 99% podawać +12V na tą kontrolkę i wtedy pozostaje sprawdzenie czy od alternatora ten cienki przewód ma przejście do licznika do styku 28, jeżeli tak to jednak coś nie halo z tym alternatorem regenerowanym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...