Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
everestooo

Problem z Kontrolką Ładowania

Polecane posty

Witam serdecznie. Problem dotyczy Vectry B 1.7 TD.

Otóż, mój problem polega na tym ze kontrolka ładowania jak i obroty często nie dzialaja i nie mam wtedy tez ladowania ... dodatkowo wtedy wlasnie przy wrzucaniu lewego kierunkowskazu zalacza mi sie rownoczeni czasami ta kontrolka z fajeczka co jest obok(od przyczepki chyba). po jakims czasie wszystko jak gdyby nigdy nic wraca do normy i kontrolka na moment sie zaswieci, obroty pokazuje , i kierunkowskaz mruga sam i co najwazniejsze ladowanie wraca.

Ogolnie wyglada to troche tak jakby co jakis czas alternator wogole nie byl podpiety, jakby go wogole nie bylo, a za chwile nagle wszystko jest ok.

Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale nie wiedzac czemu przestal mi dzialac nawiew i lampka wewnterzna (bezpieczniki wszystkie ok) Powiedzcie czy to moze byc wina samej kostki ktora wchodzi do alternatora (dwu pinowa) czy jakiegos innego badziewia? Od razu mowie ze alternator jest sprawny bo dopiero co wrocil z regeneracji. mam nadzieje ze w miare zrozumiale to wytlumaczylem ale ciezko to opisac .

Edytowano przez everestooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz ładowanie miernik i heja

Rano na nie odpqlonym silniku

Na odpqlonym silniku bez obciążenia

I z max obciazeniem światła klimatyzacja itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na nieodpalonym ~12,3V

na odpalonym ~14V

na odpalonym z obciazeniem (tylko swiatla bo dmuchawa tak jak pisalem przestala dzialac a klimy nie mam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ~13,8V

Rozumie ze zadnego przekaznika odpowiadajacego za kontrolke ladowania nie ma ? bo na zadnym schemacie nie znalazlem.

Albo jakiegos sterownika czy czegos takiego?

Edit:

Nikt nie ma pomysłu?

Edytowano przez everestooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz przedlifta to F29 odpowiada za zasilanie kontrolki, spróbuj go wymienić ale być może same złącze od licznika Ci nie kontaktuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumie ze chodzi ci o bezpiecznik nr 29? "zegar, przyrządy, wyświetlacz, światła wewnętrzne, szyba(y), obrotomierz, telefon, dach"

tak jak pisalem bezpieczniki mam wszystkie sprawne wiec nie wiem co by miala dac jego wymiana?.. no chyba ze F29 to jakis przekaznik o ktorym nie wiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak je sprawdzałeś na oko, czy na podmianę/przyrządem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aktualnie nie mam samochodu przy sobie wiec nie podmienie ale sprawdzalem tylko wzrokowo i nie byl przepalony.

Mozesz mi wytlumaczyc co moze byc z nim nie tak jesli jest nie przepalony? przeciez to tylko kawalek "drutu"? Nie jestem elektrykiem dlatego tez moje moze sie wydawac glupie pytanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skąd wiesz że nie jest przepalony skoro nie sprawdzałeś go prawidłowo ?

Może jest tylko nadpalony i niekiedy kontaktuje, takich przypadków z bezpiecznikiem 29 i 22 było tu bardzo dużo, chcesz pomocy, próbujemy zacząć od najprostszych spraw ............ wymień i napisz co i jak wtedy będziemy pisać dalej, w przeciwnym wypadku szkoda czasu, jedź na warsztat ..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy świecą Ci kontrolki silnika/ ciśnienia oleju/ ABS ?

Bo jeżeli tak to licznik powinien na 99% podawać +12V na tą kontrolkę i wtedy pozostaje sprawdzenie czy od alternatora ten cienki przewód ma przejście do licznika do styku 28, jeżeli tak to jednak coś nie halo z tym alternatorem regenerowanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...