Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Rafalw993

Kilka problemów

Polecane posty

Witam, kupiłem niedawno Opel Vectra B 1,6i Kat. Kombi. Autko fajnie chodzi po za kilkoma drobiazgami. Proszę o pomoc i rozwiązaniu moich problemów. Szukałem różnych postów lecz nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie więc uderzam tutaj.

1. Mam problem z licznikiem,ponieważ czasami przy odpaleniu działają wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, a czasami nie? Co jest przyczyną, czy jakiś luźniejszy kabelek że nie styka czy o co chodzi? Nie pokazuje się też komputer pokładowy

2. Przy przekręceniu kluczyka na pół zapłon jest takie lekkie klupnięcie, słychać jak by pod maską zaraz za kierownicą, tak choby coś wybijało. Nie wiem, proszę o podpowiedź.

3. Mam 2 przednie elektryczne szyby z czego otwiera się tylko jedna od pasażera, a od kierowcy nie chce. Co robić?

4. Czy jeżeli świecą się diody od elek. szyb przy zamknięciu i cały czas, czy wystarczy zmienić tylko panel na taki(

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

) ?

5. Ostatnie pytanie mianowicie przy słuchaniu muzyki jak robię głośniej wyłącza się radio. Za słaby bezpiecznik czy jak?

Proszę opisywać punktami jeżeli mogę prosić, bardzo bym prosił o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

§ II. PISANIE NA FORUM

2. Przed napisaniem posta/tematu należy zapoznać się z poradami, strukturą forum oraz użyć wyszukiwarki


większość twoich problemów jest opisana na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 może piny za licznikiem trzeba zdemontować licznik . Jest piękna porada na forum i uwierz nie jest to trudne

2 może nagraj video masz na myśli jak zapalają się kontrolki ? I wtedy słychać to

3 rozebrać panel sterowania szybami i przeczysc styki lub w drzwiach należy wypiac oraz ponownie wpiąć wtyczkę

4 jeśli się pali cały czas masz problem ale parę dni temu na forum ktoś poruszał ten problem poszukaj

5 wyłącza się na zapalonym czy zgaszonym silniku

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może panie Młody przy okazji skoro już tak pięknie cytujesz regulamin z łaski swojej przy okazji pomógł byś koledze w rozeznaniu się w infrastrukturze a nie tylko zbędnie spamujesz. Kolega jest nowy i ma prawo jeszcze nie wiedzieć co gdzie i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1. Jeżeli byłbyś tak uprzejmy pomóż mi poszukać na forum, ponieważ szukam i szukam i nie umiem znaleźć

2. Tak jak zapalają się kontrolki, na nagraniu tego nie będzie słychać natomiast wydaje mi się tak choby coś wywalało może bezpiecznik, ale to bym słyszał pod kierownicą a nie pod maską, bo jeszcze specjalnie otwarłem drzwi żeby wyraźniej słyszeć. Może właśnie te takie małe wywalenie czegoś powoduje że licznik nie działa?

3. Ok, postaram się rozebrać w najbliższym czasie, teraz mi to akurat nie jest zabardzo potrzebne

4. Pali się sprawdzałem jeszcze dzisiaj rano, ktoś pisał, że należy wymienić panel sterujący, czyli tylko te 2 guziki do szyb?

5. Tzn wygląda to tak, że przy zgaszonym silniku nie idzie włączyć radia ;/ nie wiem co jest, a jeżeli już odpalę puszczę radio i puszczam na wszystkie głośniki tj. tył i przód wiadomo przy basach maximum to robiąc głośniej się przy pewnej głośności wyłącza, a jeżeli zmieniłem tylko na przednie głośniki i daje na maxa i jest ok. Za duże natężenie na radio, za słabe radio albo bezpiecznik czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rafał prócz bogatego zbioru porad które mamy na forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

mamy również kilka ciekawych porad na stronie klubowej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

1. 3 foto od końca to sa te styki / piny

2 masz benzyne ja mam diesla u mnie słychać elektrozawórek (bzzzzzz) a zaraz ( pyk ) tak po chłopsku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

4. Panel sterujący to właśnie te 2 przyciski

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

6 Radio seryjne tzn CAR ..... ? czy jakieś inne

jak na moje to może masz aku padnięty . Przy większym poziomie głośności radio pobiera więcej prądu i stąd OFF hehe

co do nie możliwości słuchania radia na agaszonym silniku to kwestia podłączenia tylko

Aby wyeliminować problem 5 jak masz masz możliwość podepnij inny sprawny aku lub prostownik i na noc heja

Pozdro

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5. tak chyba nawet oryginalne jakie było lecz tego to nie wiem. Sprobuje aku podlaczyc przez weekend na noc. A o jaki sposob podlaczenia Ci chodzilo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po stacyjce tzw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn? A mam jeszcze pytanie dotyczące tych drzwi bo na dół się nie chcą spościc natomiast do gory jak sie naciska to slychac mechanizm w drzwiach ze tak tyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

2.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zaznaczona czerwoną strzałką skrzyka, masz tam przekaźnik pompy paliwa i w zależnosci od silnika przekaźnik wtryskiwaczy, zasilania sondy i ECU, wiec otwórz tą skrzynkę i zobacz czy to z niej ten dzwięk, jezeli tak to tak ma być.

4. Ja Ci dałem link do tematu, miałeś go przeczytać i sprawdzić czy działa wyłącznik w drzwiach, tzn czy jak otwierasz drzwi przy przekręconym kluczyku lub włączonych światłach mijania to czy multimetr informuje Cię o tym dzwiękiem, jeżeli nie to krańcówka na słupku do wymiany, jeżlei tak to panel z przełącznikikami.

Edytowano przez witek_p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro otworze maske i sprawdze skad ten dzwiek, bo sciaglem obudowe tam gdzie sa bezpieczniki i raczej nie stamtad, gdzies dalej tak jak by na wysokosci kierownicy, moze za licznikami gdzies albo dalej czyli pod maska. Jeżeli chodzi o multimetr to działa, bo odzywa się przy włączonych światłach oraz przy zostawieniu kluczyka w stacyjce.


Dowiedziałem się że te takie tykanie przy odpalaniu silnika to może być pompa paliwa, ale zauważyłem też że jak nie ma tego pykania to licznik normalnie się załącza. Czy może być jakieś zwarcie tam? albo może akumulator jest za słaby bo również też przy większej głośności się wyłącza. Nie mam pojęcia. A powie mi ktoś co wykrywa komputer podłączony do auta? co może naprawić? Proszę o szczegóły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz jakiś problem z napięciem po zapłonie po bezpieczniku F29:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wymień go w ciemno i przetestuj działanie, jeżeli nie pomoże to weź próbówkę na 12V, wyciągnij go i przekręć zapłon, sprawdź na obu stykach czy jest napięcie, powinno być na jednym, jeżeli nie będzie podaj na dolny albo górny styk +12V jakimś kablem, jeżeli wtedy wszystko zadziała ok to ja bym obstawiał że kostka stacyjki Ci nie kontaktuje i na tą chwilę to najlogiczniejsze mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki sprawdze. Hmm a czy można go wymienić (bo widzę, że tam jest bezpiecznik 10) na ten z radia, bo w radiu też jest 10?


a jezeli chodzi o radio, to mam tam jakies radio ktore kupilem razem z autem, dziala tylko przy wlaczonym silniku, a jak podlaczylem swoje to wogole nie dziala, o co kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie działa ? w radiu masz bezpiecznik . Sprawny jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no mam bezpiecznik i jest sprawny, no nie dziala, nie zalacza sie

mialem te radio w starym aucie a co z tymi bezpiecznikami moge je podmienic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Załóż tam jakikolwiek bezpiecznik, byle sprawny, możesz nawet dla testu wrzucić 15/20A, bez znaczenia bo trzeba go podmienić żeby wyliminować uwaloną (przerywającą kostkę stacjki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, a wracając do radia porobiłem zdjęcia. Zauważyłem tam że czerwony kabel jest odcięty jak widać na zdjęciach i nie wiem czy to jest ten sam, ale jest kostka i wychodzi żółty (nie wiem czy ta wtyczka ISO jest do przycisków kierownicy których nie mam, ale może wymontować ten żółty i podłączyć do ISO które idzie do radia do tego uciętego radia. Z tego co mi wiadomo to chyba jest kabel zasilający czyli może dlatego się te radio wyłącza. Proszę o pomoc.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz 3 foto mega nie wyraźne

ale czy ja dobrze widze że masz upierniczone przewody przy kostce ?

2 foto

widze kilka przewodów czy czerwony nie jest oznaczony jako aac lub +12 lub power ?


jakiej marki masz radio ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radio blaupunkt no brazowy kabel byl uciety tzn ale polaczony kostka, a ten czerwony(uciety przy kostce) to nie wiem czy idzie go polaczyc z tamtym czerwonym zamiast tej kostki ISO ktora mi nie jest potrzebna, bo i tak nie mam tych przyciskow na kierownicy.


Ps/ nie jest niczym oznaczony czerwony kabel, ale skoro idzie do tamtej kostki i jest dolaczony do zoltego to wydaje mi sie ze powinna byc masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czytam ten twój opis podłączenia i nic nie kumam. Niby coś jest ale nie jest. Wywal tą dokładaną kostkę, podłącz jak w oryginale, jednocześnie zamień przy radiu żółty z czerwonym. Czerwony to nie masa tylko 12v po stacyjce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MAsz miernik albo próbnik na 12V ? Jak nie to weź jakąś żarówkę na 12V podlutuj 2 przewody, jednego walnij do masy a drugim szukaj +12V na kostce w aucie, powinna być na 2 przewodach, na jednym zawsze jest 12V i do niego podpina się żółty i czerwony z radia jeżeli chcesz żeby radio grało zawsze, a drugi +12V po stacyjce, i jeżeli chcesz żeby radio grało tylko przy kluczyku w poz 1 i wyżej to pod niego podpinasz zasilanie do radia, przeważnie czerwony, natomiast żółty wtedy podpinasz pod stały +12V.

Czyli masz 2 opcje:

1 opcja - radio gra zawsze:

stałe +12V na kostce auta = czerwony + żółty

2 opcja - radio gra po przekręceniu kluczyka

stałe +12V na kostce auta = czerwony

+12V po stacjce/ kluczyku = żółty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywalilem kostkę, podłączyłem ten czerwony do tego kawałka czerwonego co był ucięty, niby nic się nie zmieniło, ale teraz jak podpinam swoje radio sony to działa, a wczesniej nie działało. A to że się wyłącza radio przy dużej głośności to nie będzie to że jest radio za słabe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo uwalone radio albo zwarcie w głośnikach lub przewodach głośnikowych. Jest jeszcze opcja że spada napięcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że może spadać napięcie, no bo tak jak mówię licznik raz działa raz nie, tak samo jest z radiem. więc wydaje mi się że to wina jakiegoś zwarcia lub za małe natężenie. nie wiem, zastanowie się chyba i pójde z nim do elektryka.


ale podpinałem też drugie radio moje z sony i też się wyłącza przy dużej głośności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc zmierz te napięcie. Może brakuje masy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...