Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Biszczan

z22se - słabe przyspieszenie

Polecane posty

Witam. Szukałem na forum konkretnych informacji ale nie znalazłem odpowiedzi. Posiadam opla vectra c gts z22se. Problem polega na tym że samochód nie powala dynamiką jak na 147 km. Jadąc 80 km/h przy wciśnietym pedale gazu do deski auto przyspiesza jakby miał z 70 KM. Żeby wyprzedzić czasami muszę redukować do trzeciego biegu. To chyba nie jest normalne. Czytałem że te silniki ożywają niby po przekroczeniu 3,5 tys obr. ale bez przesady to nie jest diesel choć tak się zachowuje jakby miał turbo dziurę, a powinien choć trochę wciskać w fotel już od najmniejszych obrotów. Filtry i świece wymienione. Komputer nie wykrył żadnych błędów. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A silnik równo pracuje? Stało się to nagle czy stopniowo? Może coś z pompą paliwa, przepustnicą lub kiepskim paliwem. Sprawdź kompresje oraz czy nie ma przedmuchów i czy nie ubywa płynów eksploatacyjnych. Zatkany katalizator też skutkuje identycznymi objawami.

Ja bym zaczął od zatankowania dobrego paliwa + jakiś czyszczący dodatek do paliwa np. Liquida i bym troszkę pogonił autko na niższych biegach.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Lysy77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik równo pracuje. Obroty chodzą prawidłowo czy to na biegu jałowym czy podczas jazdy. Podczas wciśnięcia pedału gazu do podłogi auto nie ma mocy, ożywa dopiero po przekroczeniu 4 tys obr także muszę go piłować za każdym razem. Wydaje mi się właśnie ze to może być pompa paliwa lub katalizator.

Raczej była to przyczyna stopniowa

Okej dzięki za podpowiedzi :-) wleje Liquida na początek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi do głowy jeszcze przepływomierz. Odepnij i w drogę -zobaczysz co się będzie działo.

Edytowano przez Lysy77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No masz rację to również może być przyczyna. Na dniach to zrobię i dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przecież turbo diesel ma to do siebie że idzie na niskich obrotach (max moment obrotowy zazwyczaj występuje w okolicach 2 tys. obr), a Z22SE jest 16 zaworowym wolnossącym silnikiem i jak każdy potrzebuje wysokich obrotów żeby jechać max moment obrotowy masz przy 4000tys obr więc nie spodziewaj sie że jak wciśniesz mu na 5 biegu przy 80km gaz w podłoge to cie wbije w fotel. Silnik raczej przez chwile bedzie sie zastanawiał czego od niego chcesz po czym nieśmialo zacznie się rozpędzać żeby ożyć w przedziale 120-140km/h i dopiero zacznie ciągnąć ta sama sytuacja jest w 3.2 na niskich obrotach nie jedzie i tyle.

Ja jak miałem przytkany katalizator to nie czułem różnicy w przyspieszeniu a objawem była prędkość jaką mogłem rozwinąć maksymalnie 150km/h i na postoju jak dodałem gwałtownie gazu i odrazu odpuściłem było słychać dzwonienie w wydechu jak by tam jakiś opiłków nawrzucał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślę, że wymyślasz i auto normalnie jeździ - zakładam, że błędów brak. Auto waży 1,5 tony, więc te 147KM to żadne szaleństwo. Lepiej zbiera się Honda Civic 1.4 90 KM.

Dwa, to że benzyna ma się zbierać od niskich obrotów, bo nie ma TURBO dziury - zasługuje na bzdurę tygodnia.

Edytowano przez reset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie też wydaje się, że wszystko jest w porządku. Użytkuje Vectrę Z22se już 3 lata i zdążyłem się przyzwyczaić, że jadąc 80-90km/h bez redukcji do 3 biegu nie ma się nawet po co wychylać na lewy pas. Waga robi swoje. Przesiadłem się z Vectry A 115KM ze skrzynią od GT i naprawdę przyspieszenie wypada gorzej. Za to bardzo dobrze jeździ się z prędkościami 140-170km/h. Wtedy mocy mu nie brakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja rozwiązałem swój problem na temat szarpania i tak jak to autor napisał "nie powalającą dynamiką Z22SE" Nie wiem jak u was lecz u mnie pomogło czyszczenie czujnika przepływu powietrza. Trzeba odłączyć kostkę, odkęcić dwie śrubki, wyciągnąć do góry. Tam czyścimy takie wystające małe druciki. Trzeba oczywiście uważać by nie zerwać ich. Polecam pałeczki do uszów I benzynę ekstrakcyjną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Samochód jak nówka, POWER jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

bb13bc25fb9b305944746c301750e491.jpg

Edytowano przez skins81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, rozumiem że trzeba go kręcić żeby się ozywił ale żeby redukować aż do 3 biegu w czasie wyprzedzania.... jeździłem wieloma "benzyniakami" i czuję że coś nie gra, ale może macie racje, może ten silnik tak chodzi bo rzeczywiście jak go podkrece do 4 tys obr to idzie dobrze. Komputer nic nie wykazał, dzisiaj był podłączony. Szarpania zniknęły... Przyczyna to wahacze. Zostały wymienione bo były już zużyte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak musze sprawnie wyprzedzić i mam 80 na liczniku to redukuje do 3


Kiedyś czytałem test chyba opla zafiry tego nie jestem pewny, ale napewno opelka z silnikiem Z22SE i gość pisał że motor oddaje moc jakby przez gąbkę tzn. na papierze moc jest ale wcale tego nie czuć i może to być spowodowane płynnym rozwjaniem mocy.

W każdym bądź razie tak jak pisał cegla123 w przedziale od 140-180 idzie najlepiej na 5 biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W VB 2.2 też z tym przyspieszaniem nie wyglądało kolorowo... trzeba było kręcić ją powyżej 3500obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A u mnie po odpaleniu zimnego silnika słychać spod maski takie dziwne cykanie. Objaw ten znika po zagrzaniu. Czy to może być koniec katalizatora? Check nie świeci, błędów zero. Co do mocy no właśnie tak jakoś jakby ubyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie stuki na zimnym silniku. Myślę że to od łańcucha ale mechanik mi powiedział żebym się tym nie martwił bo nic się nie dzieje. Raczej jakby coś się działo to komputer by jakiś błędy wywalil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak komputer wywali błąd to może być już za późno. Jak słychać dzwonienie łańcucha na zimnym silniku to jest to sygnał że trzeba robić ten rorząd . Najprawdopodobniej napinacz (hydrauliczny) sie rozczelnił i nie trzyma oleju co może za którymś razem odpaleniem spowodować przeskoczenie łańcucha i pożegnanie z zaworami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żadnych błędów ci nie wywali jeśli masz rozciągnięty łańcuch. Dozwolone jest lekkie cykanie przez kilka pierwszych sekund po rozruchu silnika, ponieważ przy zimnym oleju i jego wysokim współczynniku lepkości przy niskiej temperaturze, napinacz może dopiero zaczynać się ustawiać. Ale jeśli cyka ci przez kilka minut, to na bank łańcuch jest do roboty.

Miałem wymieniany rozrząd przez Zbycha74 na początku tego roku, i przy niższych temperaturach (jak narazie 5 stopni to była najniższa) cyka parę sekund ale potem się uspokaja. Te silniki (Z22SE i Z22YH) tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak auto stoi miesiąc to ciśnienie w środku jest utrzymywane i łańcuch jest cały czas napięty.


james007pl możesz sie napisać jak często wymieniasz olej i przy jakim przebiegu robiłeś rozrząd.

Pytam bo ja mam 235tys. km ale olej od nowości wymieniany jest co 10 tys. km i jak narazie wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na mój przypadek nie ma co za bardzo patrzeć, bo przed moim przejęciem Zygmunta samochód był najpierw użytkowany w korporacji a potem przez prywatną właścicielkę lat 50, więc napewno obydwoje nie patrzyli na coś tak błahego jak wymiana oleju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wątpie czy robili to częściej niż raz na 30.000, więc silnik bardzo mocno dostawał w kość i rozrząd szybko się zatarł. Jak go przejąłem przy 138.000 km to rozrząd zrobiłem przy 145.000 bo napieprzał już tak niemiłosiernie jakby miał zaraz wyskoczyć z komory.

A olej wymieniam w samochodach średnio co 15.000, ale teraz wyjątkowo wymieniałem co 7k przy zmianie rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieszka może ktoś w okolicach Lubina, Legnicy na Dolnym Śląsku? Chciałbym porównać jak chodzi inne auto do mojego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...