Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Roone

Gruszka turbiny

Polecane posty

WItam, przeszukując forum nie znalazłem interesującej mnie rzeczy więc piszę tutaj, otóż chciałbym się dowiedzieć w czy mtkwi problem, obok turbinki znajduje się gruszka która otwiera turbine(chyba) ma ona jakiś bolec który powinien się ruszać pod wpływem wcisnięcia gazu. Do gruszki dochodzi węzyk gdy go odpiąłem do sprawdzenia okazało się że w ogóle nie ma ssanie jeśli się go zatknie palcem. Poniżej dodaje zdjęcie które wyjaśnia o co dokładnie chodzi:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że to quiz pod tytułem" Zgadnij jaki mam problem nie wiedząc jaki mam silnik/samochód itd".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam zapomniałem. VB 2.0 di 82KM, problem w tym ze wtym wezyku nie ma dobrego ssania i nie przesuwa tej "dźwigni" gruszki i chce wiedziec w czym problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku nie będzie podciśnienia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To za ciebie znalazłem w przypiętych.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem na włączonym i gazowałem do 2500obr i tak ssania nie bylo, w ogóle ta dźwigienka wg sie niee rusza, a jak reka wezme to chodzi gładko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli brak podciśnienia w całym układzie podciśnienia sprawdź czy nie rozłączył się jakiś przewód z układu i jaka jest wydajność pompy wakum.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image


oOL96f6.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziadek; elektrozawór też mógł paść i nie będzie miał na gruszce podciśnienia a gdzie indziej będzie. Według pierwszego schematu to nr. 1

Edytowano przez InVictus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest tylko jedna możliwość tylko jak nie będzie napięcia do EZ w innych przypadkach będzie przepuszczał ale to on musi sprawdzić.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Mnie właśnie ostatnio padł EZ turbiny i musiałem zmienić miejscami EZ klapek i EZ turbiny. Teraz czeka mnie kupna jakiegoś i wsadzenie by ponownie klapki zaczęły działać.

Ronne przede wszystkim zaopatrz się w wakuometr (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i wepnij się przed Elektrozawór turbiny. Ja podłączyłbym wakuometr najpierw bezpośrednio do wężyka idącego DO elektrozaworu. Wtedy powinno być podciśnienie rzędu 0.9 - 0.7 bar. Jeśli tak będzie to podłącz się bezpośrednio ZA elektrozaworem. Przy sprawnym układzie też powinno być tam takie podciśnienie jak i przed elektrozaworem lecz z tego co mówisz u Ciebie będzie albo 0 albo bardzo małe. Jeśli będzie 0 lub bliskie 0 ( a pewnie będzie...) to podłącz się trójnikiem PRZED elektrozawór a wyjście elektrozaworu wepnij normalnie do gruszki cięgna turbiny tak jak powinno być. Jeśli przy takim połączeniu wakuometr wskaże wartości podobne jak do podłączenia bezpośredniego PRZED wakuometrem to znaczy, że EZ jest padnięty ale nie upuszcza podciśnienia poza układ. Jeśli zaś wakuometr wskaże wartości bliskie 0 to nie dosyć, że sam elektrozawór nie działa prawidłowo to jeszcze upuszcza podciśnienie z układu przez co reszta układu też nie działa prawidłowo.

Dodatkowo sprawdź napięcie na stykach zasilania elektrozaworu. Miedzy stykami nie będzie napięcia 12V (jakiego większość osób się spodziewa) ale jak będzie np 8V to jest OK. 12V powinno być między masą a jednym z pinów wtyczki EZ(ale niestety nie pamiętam którym).

@Dziadek vec mój niesprawny EZ ma napięcie a i tak nic nie przepuszcza i nie upuszcza z układu więc jednak jest taka możliwość.

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ciągłość uzwojenia cewki EZ jest ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem ale skoro nie przepuszcza przy dochodzącym do niego napięciu to pewnie nie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Nie zmienia to jednak faktu, że istnieje prawdopodobieństwo sytuacji w której pomimo napięcia podawanego na EZ nie przepuszcza on podciśnienia ani nie upuszcza go z układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko nie przepuszcza upuszczać musi nie ma zmiłuj się.

Ale w twoim przypadku jeśli masz cewkę sprawną napięcie dochodzi to masz zaktkany dolny filterek lub zblokowaną blaszkę on/of upuszczanie.

Ale jest jeszcze inna sprawa co do awari EZ turbo to rdza z WG.

To co znajduje się w WG czyli rdza.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Tu widać jak na krućcu zaciąga rdze.

GW2qBDZ.jpg

Założyłem na prubę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka upust zaznaczam upust.

R8LOgkf.jpg

Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka upust.

gJuZyg9.jpg

vOGvsys.jpg

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga

i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza

z eksploatacji.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...