Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kaju991

Z19dth głośńa praca silnika i kilka niepokojących objawów po kupnie

Polecane posty

Witam Wszystkich jestem od niedawna posiadaczem VC z silniczkiem z 1.9cdti (z19dth) o mocy 150KM i skrzynią autoamtyczną i mam kilka bolączek które chciał bym rozwikłać a więc:

1-Głośńa praca silknika po wrzyceniu D lub R. Silnik na wolnych obrotach normalnie klekocze jak na diesla przystało no może teroche głośniej jak mój drugi samochód z 1.3jtd, jednak problem głosniej pracy zaczy sie gdzy trzyma sie hamulec i wrzuce D lub R i skrzynia zaczyna ciagnąć wtedy silnik zaczyna dosyć głośno klekotać, po dłuższym trzymaniu hamulca na D lub R lekko cichnie ale wystaczy znow obciązyć silnik na wolnych i bedzie klekot. Podczas jazdy i dodawanika gazu an postoju nie zaopserwowałem takiego mocengo klekotania.Dodam że sprzedający zapewniał mnie ze to ich normalna praca ale nie chce mi się wieżyć i wole zapytać.

2-Termostat trzyma 85-86 stopni jednka jak sie stoi to bez problemu po chwili wskakuje na 90 nawet 92-93 według danych z test mode na wyswietlaczy wskazówka mniej weicej pokazuje tyle co wyświetlacz, jednak dziwi mnie to że jak się jedzie w trasie czy cos on sobie trzyma 84-86 i to mnie własnie ździwiło jak miałem w innych samochodach popsuty termostat to tempratura była znacznie niższa 70-80 czy to jakiś probem ze ma taką temperatuje czy to normalka przy tych silnikach? Wiatrak wstaje normalnie tak lekko ponad 90 na wskazówce nie patrzyłem na wyswietlaczu ile ma .

3-Nierówna praca po odpalniu i dosyc głośna praca na zimnym a nawet czasami potrafi zgasnąć, wygląda jak by się zapowietrzał, puszka z filterm nowa bo stara ciekła. Może być wina jakiegoś zaworku i że wraca paliwo do zbiornika i się zapowietrza czy coś takiego? silnik pali normalnie jakoś długo nie trzeba go kręcić, pomoże wstawienie zwykłego zaworku zwrotengo w gumowy wąż dolotowy do filtra(taki gruby) ?

4-Kontrolka od świec zapala sie tylko na bardzo zimnym silniku a pożnie nie, normalnie działanie?


to chyba wszytko co pamiętam na daną chwile jak coś mi sie przypomni lub pokaże nowego do napisze a teraz prosze o jakieś sugestie i z góry dziękuje.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ad.2 Tak byc powinno. Diesel na postoju oddajeciepło i temperatura rosnie w czasie jazdy spada.

Ad4. Wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 tez w porządku.

Ad. 3 na pewno nie w porządku, ale żeby to było wracanie się paliwa to tez nie wierze. Prędzej coś wokoło wtrysków, EGR-klapy wirowe itp. Pierwsze co, to podłączyć komputer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do trojki to sprawdz klapy wirowe. U mnie byly powodem nierownej pracy po odpaleniu auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro będzie pod kompem ale dzisiaj zauważyłem jadąc spokojnie przez miasto ze duzo pali na chwilówce i jak sie zatrzymałem chodziły wiatraki i spalanie 3.5l/h na postoju jakas minuta i wsyztko ustało po zatrzymniu w miejscu docelowym, od startu do zatrzymania 10km spokojnym sliaczym tempem. DPF sie wypala? A co do klap to trzeba nowe czy można się ich pozbyć raz na zawsze bez problemu?

Edytowano przez kaju991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wypalał ci się dpf - jak podłączysz pod kompa to sprawdź stan zapchania dpf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem pod kompa i zero błędów w silniku ale przypomniało mi się że zaraz po kupnie rano wyskoczyła kontrolka i był błąd P0190 Usterka czujnika ciśnienia zbiornika zasilania(listwy) paliwa i od tamtej pory zero kontrolek czy błędów ale za to w innych sterownikach następujące błędy:

Skrzynia - u2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)

CIM - B3794-08 usterka obwodu przęłącznika tempomatu

U2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)

BCM - B2996-05 Tylny lewy obwodu Przełącz Door otwarty lub High Voltage

UEC - B3596-00 Nieważny kod błędu proszę zignorować

REC - B3596-00 Nieważny kod błędu proszę zignorować

DDM - B296605 Wysokie napięcie lub otwarty obwód drzwi kierowcy

Licznik - U2107 CAN-bus brak komunikacji z BCM

ABS - U2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)

Błędy przepisane z Autoboss więc za jakość zdań przepraszam:)

Nasycenie DPF 18%

Wszystkie błędy zostały skasowane przez kilka dni pojeżdze i zobaczymy co powróci

Edytowano przez kaju991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze ze moj ojciec tez ma ten sam klekot w woim signumie nie masz czym się przejmować bo ten silniki maja normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolektor nie ma nic do tego klapki również ale ja k masz zamiar coś robić to wywal klapki i zaślep otwory. w mim temacie są fotki zaślepiłem i jestem zadowolony. chodzi super

jeżeli masz problem tylko na zimnym silnik to przyjrzał bym się zaworowi EGR i przepustnicy ,oraz kostką wtryskiwaczy bo styki się wypalają , tak więc masz co robić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nierówno pracuje na telepie nim na zimnym a ta reszta błędów to co to może byc w szczególności ten "can"?

Dobra pojeździłem trochę i w sobotę z rana samochód zapalił normalnie ale wyskoczył samochodzik z kluczykiem i dzisiaj po odczytaniu błędów wyskoczyły następujące:

Silnik- P0190 Usterka czujnika ciśnienia zbiornika zasilania(listwy) paliwa

a reszta błędów taka sama jak z poprzedniego postu czyli :

Skrzynia - u2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)

CIM - B3794-08 usterka obwodu przęłącznika tempomatu

U2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)

BCM - B2996-05 Tylny lewy obwodu Przełącz Door otwarty lub High Voltage

UEC - B3596-00 Nieważny kod błędu proszę zignorować

REC - B3596-00 Nieważny kod błędu proszę zignorować

DDM - B296605 Wysokie napięcie lub otwarty obwód drzwi kierowcy

Licznik - U2107 CAN-bus brak komunikacji z BCM

ABS - U2103-00 brak komunikacji z CAN-BUS (wysoka prędkość)


*

Edytowano przez kaju991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CAN to magistrala po której urządzenia w samochodzie się komunikują.

Ja bym się tymi błędami za bardzo nie przejmował. W każdym oplu którego kiedykolwiek sprawdzałem błędów było sporo. Zasadnicze pytanie brzmi czy po wykasowaniu błędy wracają? Drugie pytanie, czy urządzenia które są wymienione na liście błędów działają poprawnie? Np. jeśli wymieniony jest tempomat, sprawdź czy działa. Jeśli drzwi kierowcy, sprawdź centralny, głośnik i wyłącznik światła w kabinie. Itd..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie wszytko działa o czego są błędy i to mnie martwi ale nurtuje mnie ten termostat chyba za wcześnie się otwiera bo jak leciałem w trasie to trzymał tak 83*c a jak szukałem to podają ze 86 inni ze 88 to w końcu przy ile i czy u mnie jest ok czy należało by go zmienić a orientowałem sie to sam termostat kosztuje 200zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy spadek napięcia potrafi wygenerować litanię błędów. Jak wszystko działa to kasujesz i jeździsz dalej.

Z termostatami to jest niezła loteria. Mój poprzedni trzymał temp. 78sC. Kupiłem nowy, niestety firmy Vernet, trzymia niewiele lepiej - 81sC.

83sC to jeszcze nie powód do wymiany.

Edytowano przez omega7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...