Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gawo

Biały dym po odpaleniu 2.0 DTI, ilość oleju, kontrolka paliwa

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tutaj nowy i za wszelkie ewentualne błędy przepraszam. Zaznaczę też że niestety nie znam się na mechanice i to moje pierwsze auto ( do tej pory tłukłem ojca Audi 80 1.9 TDI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

We wtorek zakupiłem Opel Vectra C, silnik 2.0 DTI, 2003 rok, auto sprowadzone z Niemiec.

Postaram się opisać sytuacje dokładnie od początku. Samochód został zakupiony we wtorek. Na oględzinach silnik pracował równo ( chociaż że nie znam się za dobrze zaniepokoiła mnie sytuacja z pierwszych oględzin kiedy przy rozruchu mimo że za pierwszym razem odpaliła to leciał biały dymek i ten facet coś długo kręcił no ale mój tata i szwagier twierdzili że to nic takiego ), zawieszenie wysoko, dobre hamulce, sprawna elektryka, palił za pierwszym razem i tak dalej.

Niepokoi mnie sytuacja ze środy. Po rejestracji pojazdu jak już dostałem tablice, wróciłem do domu ( po godzinie 13:00 ) a więc samochód stał jakieś 15 godzin.

Gdy przekręciłem kluczykiem strasznie ciężko kręcił i z wydechu leciał biały dym ( może to woda zalegająca w wydechu ? ). Przytrzymałem dłużej za czwartym razem i dopiero samochód odpalił ( moim zdaniem za 4 razem to przesada ) po czym po białym dymku nie było śladu ( jak załapał trochę rzuciło silnikiem po czym wszystko było w jak najlepszym porządku ). Później samochód palił na dotyk i zaznaczę że przy tzw " gazowaniu " nie ma ani białych ani niebieskich dymków tylko ten biały przy rozruchu kiedy samochód trochę postał.

Ze środy na czwartek moja Vectra stała od wieczora do 5:30 rano. Wtedy zapaliła od pierwszego razu bez problemów. Oczywiście puściła ten biały dymek ale po chwili nie było już go. Zobaczę co będzie przy odpalaniu w dniu jutrzejszym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Paliwo zatankowane mam ponad rezerwę a wciąż pokazuje mi się po prawej stronie kontrolka że mało paliwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Orientujecie się ile trzeba wlać żeby znikła ta kontrolka lub też ile litrów posiada się w baku przy 3 kreskach czerwonych na rezerwie ( nie posiadam komputera ze spalaniem ) ? Z tego co wyczytałem cały bak ma chyba 61 litrów.

Korzystając z okazji chciałbym jeszcze zapytać ile oleju będę musiał kupić przy jego wymianie ( czytałem że należy wlać 5,5 l )

A więc moje pytania do was drodzy użytkownicy:

1. Co mogło spowodować ten ciężki rozruch i biały dymek ?

2. Ile litrów mamy w baku kiedy strzałka jest na trzeciej kresce rezerwy i dlaczego świeci się ta kontrolka ?

3. Ile oleju trzeba wlać przy jego wymianie ?

Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem swoje sytuacje i problemy ( pewnie takie problemy to nie problemy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Wszystkim którzy się wypowiedzą dziękuje. Gdyby ktoś miał też jakieś inne porady co do tego auta, też byłbym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 mamy teraz takie temperatury rzędu lekko ponizej 10 stopni, a wiec komputer nie grzeje dlugo świec, juz gdzieś pisano ze lepiej te silniki palą przy -10 niz np przy 8 stopniach.

Ad.2 powiem tylko tyle ZDECYDOWANIE za malo nie dopuszczaj do takiej sytuacji w dieslu szczególnie przed zimą!

Ad.3 jak dobrze pamietam katalogowo 5,4 L

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Crazy383 za odpowiedź.

Czy ktoś z was ma jeszcze jakąś wiedzę na ten temat ?

Ostatnio na szczęście pali bez zarzutu tylko tym razem od 4 dni na zapłonie pokazuje się pomarańczowa kontrolka " emisja spalin ". Kiedy uruchomię silnik - znika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oleju powinno wejść 5,5 litra. Jeśli tyle wlejesz - powinno być maks. na bagnecie. Na rezerwie lepiej nie jeździj - minimum w baku to 10 litrów. Akumulator masz mocny i dobry? DTI musi mieć mocnego kopa żeby odpalić ładnie po chłodnej ale nie zimowej nocy bo odpala z samej kompresji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...