Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lukag

Z18XE odmówił dalszej współpracy

Polecane posty

Witam,

Od ponad półtorej roku jestem posiadaczem VC z silnikiem Z18XE. O samochód zawsze bardzo dbam. Na czas wymieniane wszystie płyny, rozrząd, częste kontrole poziomu oleju, płynu chłodniczego (po doświadczeniach z poprzednimi oplami). Zaraz po zakupie auta wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody. Wszystko na dobrych podzespołach, żadnej taniochy. Robota wyonana w warsztacie należącym do rodziny, nie może być mowy o żadnym szwindlu. Po zakupie założyłem również gaz (wszytsko na stagu, na bieżąco serwisowane).

Do dzisiejszego dnia absolutnie żadnych problemów z samochodem. Lałem i jeżdziłem. Autko chodziło jak żyleta. Dobrze przyspieszało, nie muliło, nie szarpało, 200km/h było na zawołanie. Po przejechaniu przeze mnie 35000km (sumaryczny przebieg 106500), na trasie moja vectra odmówiła dalszej współpracy.

Odpaliłem rano samochód, przejechałem 50km i nagle usłyszałem dziwne dźwięki dobiegające spod maski. Dźwięk silnika bardziej przypominał parowóz niż benzynę. Ujechałem tak może 500m i pojawiła się kontrolka o ubytku płynu chłodniczego. Temperatura na zegarze ok. 92 stopnie. Natychamist skierowałem się ku poboczu jezdni. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Otworzyłem maskę, ubytek płynu ok. 4cm, cieknie spod auta w okolicy plecionki. Oleju na bagnecie jakby nie ubyło, ale płyn wyciekający spod samochodu ma brązowawy kolor i jest trochę oleisty. Odczekałem chwilę, przestało kapać.

Droga ruchliwa, stać tutaj nie mogę. Byłem zaraz przed zjazem więc odpaliłem samochód z zamiarem zjechania z drogi. Dźwięk coraz silniejszy, ale auto idzie normalnie. Ujechałem może 350m, zatrzymałem się w bezpiecznym miejscu i silnik zgasł praktycznie sam. Ubyło kolejne 3cm płynu. W takim stanie samochód wciągnięto na lawetę i odwieziono do mechanika.

Zanim poznam jego werdykt proszę o podpowiedź co się stało...

Dodam, że nie było żadnego kopcenia, szarpania, spadku mocu. Stało się to nagle i zupełnie bezobjawowo. Ostatnio otwieralem maskę 3 dni temu i przy okazji wymiany żarówki sprawdzałem olej i płyn w chłodnicy.

Będę wdzięczny za każdą wskazówkę, z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że masz mechanika w waszej rodzinie. To Ci powie prawdę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tak może być pompa wody albo w okolicy rozrządu. Tez tak mam narazie zapocone w okolicy rozrządu.Sprawdzam na bieząco. Jeśli pojawiła kontrolka na desce to jazda na komputerek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

diagnoza postawiona przez mechanika: poszło łożysko na pompie wody. Spowodowało to przeskoczenie rozrządu, w konsekwencji czego katastrofę dla silnika...

Rzeczoznawca PZM, po przedstawieniu sprawy wyklucza wady materiałowe pompy. Jego zdaniem niewłaściwy naciąg paska wywołał nadmierne obciążenie łożyska pompy, co doprowadziło do jego zniszczenia.

Zastanawia mnie jedynie dlaczego nastąpiło to nagle. Przecież gdyby łożysko pompy, ze względu na nadmierny naciąg paska trafiał szlag, to powinno być je słychać. A silniczek cały czas chodził jak żyleta, nie pocił się, cicha normalna praca.

Przy okazji pytanie odnośnie pierścieni. Zdaniem mechanika warto, mając rozgrzebany silnik wymienić od razu pierścienie. Po naprawie, w sytuacji gdy silnik będzie szczelny może zacząć brać olej (wcześniej nie brał), warto więc od razu wyeliminować taką możliwość. Co sądzicie na ten temat?

Edytowano przez lukag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie, pompa wody SKF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego pompa firmy DOLZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tuleje cylindrów nie są porysowane i nie mają nadmiernego zużycia - to pierścienie na nowe na pewno warto wymienić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej viki wymieniałem rozrząd pasek DAYCO rolki INA pompa SKF, pompa wytrzymała 1500km i się rozciekła!! Oddałem ją na reklamacje i odpowiedź przyszła następująca, uszkodzeniu uległo łożyskowanie pompy na skutek źle naciągniętego paska. Pasek naciągnięty był prawidłowo, nawet przy demontażu cechy na napinaczu były OK. Nie polecam pomp, rolek i łożysk firmy SKF ostatnio to straszny syf.

Co do pierścieni ja przy remoncie głowicy ich nie wymieniałem ( uznałem, że jak zacznie brać olej to rozbiorę to jeszcze raz) i tak jak nie brała oleju przed naprawą nie bierze i teraz. Ale mechanik dobrze Ci radzi, ja też pracuję w warsztacie i jeżeli remontujemy głowicę to zalecamy klientom wymianę pierścieni i honowanie cylindrów. Zdarzało się nie raz, że jak klient nie chciał wymianiać pierścieni to silnik faktycznie zaczynał brać olej. Jeżeli chcesz mieć pewność na dobrze działający silnik wymień pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grabo83 wielkie dzięki za informację. Raczej się zdecyduję na wymianę pierścieni. O honowaniu cylindrów mechanior nic nie wspominał. Mógłbyś napisać na czym to polega i czy jest to konieczne / zalecane?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DOLZ to też słaba firma. Pompy wody polecam Ruville, Kolbenschmidt, HEPU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W skrócie honowanie polega na przeszlifowaniu gładzi cylindrów, jest zawsze robione przy nowych tulejach oraz po rozwierceniu tulei na większy nominał. Jeżeli Twoje tuleje mają jeszcze ślady honowania to nie ma sensu tego robić, szczególnie, że do tej operacji potrzebny jest goły słupek silnika i trzeba go dostarczyć do zakładu, który zajmuje się szlifami silników.

Przy przebiegu 106tyś.km. powinieneś gładź cylindrów mieć jak nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie dotknę sTolza nawet w rękawiczkach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> A chciałem ostatnio do 1.8 założyć SKFa, ale chyba dobrze zrobiłem i dałem ruvila.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dawaj szczegóły

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spokojnie przez moje ręce przeszło... tysiące tych pomp (załóżmy tylko 1 tygodniowo - a to minimum - przez 52 tygodnie na rok i tak przez 17 lat).

NIGDY nie zdarzyło się, że strzeliła nagle i silnik stanął. Kilka razy (kilka!) reklamacja była spowodowana jej głośną pracą. Nigdy nie została odrzucona.

Kojarzę jednego dobrego klienta który ją zmieniał 2x na reklamację. Robił 60tkm rocznie, Omega X30XE.

Prywatnie: od 1999 roku kiedy miałem Corsę B, a potem 4 auta NIGDY nie założyłem innej niż DOLZ.

Jeśli w/w przypadek to wina pompy: może po prostu pech. Może nie.

Ja również reklamowałem swój amortyzator SACHSa na tył po pół roku. Ale nie powiem że SACHS to zło, stało się, pech.

W przypadku DOLZ mnie to nie spotkało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie twierdzę że DOLZ to zło, ale już tego w samochodzie nie chcę widzieć, tym bardziej że są na rynku lepsze pompy.

Swoją drogą pamiętam, że kędyś na forum natknąłem się na post forumowicza, którego spotkała podobna, przykra historia. Z tego co pamiętam pisał, że na skutek awarii pompy wysypał się cały silnik, z tłokami włącznie. Ciekawe jaką miał pompę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

oczywiście że tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

DOLZ wg mnie jest najtańszą pompą z dobrych. A takiej większość szuka, nie czarujmy się: takich kupujących jest 80%, pozostali szukają wśród HEPU, SKF, Ruville, Kolbenschmidt choć jak widać po forum SKF też ma coraz gorszą opinię...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam wielkiego doświadczenia w 1,8, ale do Z19DTH na pewno nie założę DOLZa, do Z19DT mógłbym się zastanowić, ale też raczej nie zdecydowałbym się, z SKFem, HEPU, RUVILLEM, VALEO jak na razie problemów nie miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no widzisz: co kraj to obyczaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

mój DOLZ w Z19DTH za 15tkm będzie miał 100tkm. Mam nadzieję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

samochód naprawiony, pierścienie wymienione, zamontowana pompa HEPU. Autko ... odpukać ... chodzi jak zegarek, O dziwo ustąpiły drgania / szarpania, które występowały wcześniej podczas ruszania na zimnym silniku (pierwsze 2 minuty pracy).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co Panowie: Na komplet polecacie : Pompa SKF + rolki i napinacz INA + pasek Gates

czy może Pompa Dolz + rolki i napinacz INA + pasek Gates czy Contitech ?

potrzebuję porady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdr

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Vecta 1.8 16V 122KM Z18XE

czy ta oferta jest ok ? czy strach ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez ClockworkOrange

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeciez masz wyzej kilka ostrzezen o pompie Dolz i SKF w 1.8 i nie tylko.

Kup cos innego, np HEPU.

Napinacze INA ok

Pasek Continental.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...